جراحی دیسک کمر در شیراز و 4 روش جراحی این عمل

author Image ادمین سایت
Calendar Icon 26 فروردین 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

در پارگی دیسک کمر، در واقع همان حلقه دیسک از سوراخی که در حلقه دیسک ایجاد شده بیرون آمده و نمی گذارد که دو سر حلقه پاره شده دیسک بچسبند و جوش بخورد.

قصد داریم در این مقاله از جراحی دیسک کمر در شیراز به طور کامل برای شما توضیحاتی را بیان کنیم پس پیشنهاد می دهیم که تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

روش های برداشتن دیسک کمر در شیراز

هنگام برداشتن دیسک لازم است یک استخوان که روی ریشه های عصبی را پوشانده و نام دیگر آن لامینا است به طور کامل برداشته شده، ریشه عصبی معمولاً به طرف داخل کشیده خواهد شد و سپس از زیر ریشه عصبی دیسک را خارج خواهند کرد که این نوع جراحی اصطلاحاً عمل لامینکتومی یا فورامینوتومی به همراه دیسککتومی نام دارد. سعی می‌کنیم در ادامه این روش های جراحی را به طور کامل توضیح دهیم.

هنگام برداشتن دیسک لازم است یک استخوان که روی ریشه های عصبی را پوشانده و نام دیگر آن لامینا است به طور کامل برداشته شده، ریشه عصبی معمولاً به طرف داخل کشیده خواهد شد و سپس از زیر ریشه عصبی دیسک را خارج خواهند کرد که این نوع جراحی اصطلاحاً عمل لامینکتومی یا فورامینوتومی به همراه دیسککتومی نام دارد. سعی می‌کنیم در ادامه این روش های جراحی را به طور کامل توضیح دهیم.

جراحی دیسک کمر در شیراز

 

در جراحی دیسک کمر پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب در شیراز، سعی می کند هسته دیسک را برداشته و پس از آن دو سر حلقه دیسک را به هم پیوند می دهد و به راحتی جوش می خورد و همان بافت جوشگاهی باعث خواهد شد که دیسک ترمیم شود.

 

یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به کمر دیسک کمر می باشد. پنج مهره ای که در ناحیه کمر قرار دارند به نسبت بقیه مهره های بدن دارای حرکت بیش تر ی هستند و همین عامل موجب آسیب دیدگی مفاصل کمر و ایجاد بیماری دیسک کمر می گردد. در این مقاله با بررسی جراحی دیسک کمر در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

برای اینکه بتوانیم به معرفی بهترین جراح دیسک شیراز بپردازیم ابتدا باید مروری بر کارایی این رشته داشته باشیم. یک جراح دیسک با انجام جراحی بر روی دیسک، تنگی کانال نخاعی و لیز خوردگی مهره، و در مراحل تخصصی تر با انجام عمل جراحی بر روی ناهنجاری های مادر زادی همچون کیفوز، اسکولیوز مننگوسل، جراحی بر روی تومورهای داخل نخاع و یا تومورهای استخوانی متاستاز به استخوان های مهره ها به درمان بیماران کمک می کند.

 

 از دیگر فعالیت های یک جراح می توان به درمان عفونت های ستون فقرات از جمله عفونت های ناشی از تب مات، سل و دیگر عفونت های چرکی توسط آن ها اشاره کرد. اگر به دنبال بهترین جراح دیسک شیراز هستید باید بدانید که بهترین جراح دیسک شیراز باید بتواند تخصص و دانش کافی در این زمینه را دارا باشد و با داشتن سابقه ی خوب و انجام عمل های موفقیت آمیز در بین مراجعین شناخته شده باشد.

 

 همانطور که می دانید دیسک کمر در واقع بین مهره های ستون فقرات قرار دارد و با داشتن مایعی نرم در درون خود باعث سهولت در خم و راست کردن کمر در افراد می شود. اگر این عضو از بدن بنا به دلایل مختلف از جمله عوامل بیرونی و یا درونی دچار آسیب دیدگی شود باعث ایجاد درد طاقت فرسایی در این ناحیه می شود و آن زمان است که بیماران برای مراجعه به جراح دیسک احساس نیاز می کنند.

 

با جستجو و یافتن بهترین جراح دیسک شیراز در صورت داشتن چنین مشکلاتی می توانید به آن مراجعه کرده و برای درمان بیماری خود اقدام کنید. در زمان تحقیق و جستجو برای یافتن بهترین جراح دیسک شیراز بهتر است بدانید که این پزشک معالج باید دارای مهارت کافی باشد و تنها از روی سوابق و تجربه ی اوست که می توان به این موضوع پی برد. زیرا، در صورت عدم داشتن مهارت کافی ممکن است شما را با مشکلات بزرگتری درگیر کند.

 

در برخی از بیماران این مورد دیده شده که تا سال‌ ها بدون داشتن هیچ گونه علامتی بتوانند به راحتی زندگی یا فعالیت روزمره خود را از سر بگیرند. معمولاً عمل جراحی دیسک کمر در شیراز زمانی لازم و ضروری است که در مقابل برخی از درمان های مخصوص که غیر جراحی می باشد هیچ گونه پاسخی دریافت نکنند. به طور کلی ۷۰ تا ۸۰ درصد از افرادی که عمل جراحی دیسک کمر در شیراز را انجام داده اند نتیجه بسیار مثبت و موفقیت آمیزی دریافت کرده ‌اند اما در این میان ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز ممکن است که نتیجه خوبی را از این جراحی دریافت نکنند.

 

البته در برخی موارد یعنی به طور میانگین حدود ۴ درصد افرادی که این عمل را انجام می دهند ممکن است که دیسک عمل شده به طور مجدد دچار پارگی شود. در طی تهاجمی ترین جراحی دیسک کمر نیز جراح های مغز و اعصاب در شیراز، تنها یک چهارم دیسک را بر می دارند در طی عمل جراحی امکان برداشتن به طور کامل وجود ندارند البته برخی از جراحان به این موضوع معتقدند که می توان کل دیسک را برداشت و به جای آن از دیسک های مصنوعی استفاده کرده و برخی دیگر نیز می‌توانند دیسک را به روش میکروسکوپی بردارند و دو مهره بالا و پایین را با گذاشتن پیچ بین دو مهره به هم بچسبانند.

 

روش هایی که برای جراحی دیسک کمر در شیراز از آن استفاده می شود به دو دسته تهاجمی و کم تهاجمی تقسیم خواهد شد که روش‌های تهاجمی عبارتند از:

  • روش جراحی باز
  •  روش جراحی باز میکروسکوپی که با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام می شود.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


جراحی دیسک کمر در شیراز به روش بسته چگونه انجام می شود؟

جراحی دیسک کمر در شیراز | سیناپزشک

در روش جراحی دیسک کمر به طور بسته، جراح از چاقو استفاده نخواهد کرد و در طی عمل نیز هیچگونه برشی روی بدن ایجاد نخواهد شد.  پزشک سعی می ‌کند سوراخی را در داخل پوست ایجاد کرده و از طریق همان، سوزن یا آندوسکوپ را وارد فضای دیسک کند بنابراین می توان گفت این نوع جراحی دارای دو روش می باشد که عبارتند از:

جراحی لیزری کمر و نوع دیگر آن آندوسکوپی دیسک کمر می باشد.

 

در این روش جراحی دیسک کمر در شیراز همان طور که از نام آن نیز  مشخص است جراح از ابزارهای مخصوص جراحی مانند چاقو استفاده می کند که در طی عمل یک شکاف در پشت بیمار ایجاد خواهد شد و پس از آن عضله ها به کنار زده می شود و همان استخوان مربوط به ستون مهره ها که لامینا نامیده می شود به طور کامل برداشته خواهد شد و پس از آن ریشه های عصبی کنار کشیده می ‌شود و از پشت ریشه های عصبی نیز پزشک دیسک را خارج می کند لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که برای این جراحی معمولاً پزشک میکروسکوپ ‌های مخصوص استفاده می کند.

 

جراحی دیسک کمر بسته بهتر است یا باز؟

 

اینکه کدام روش جراحی دیسک کمر در شیراز برای بیمار مناسب است در وهله اول به شرایطی مانند سن بیمار، شرایط پزشکی بیمار و نوع دیسک کمر بستگی دارد، اما به طور کلی و با توجه به نظر اکثر پزشک ها معمولاً بهترین نوع جراحی دیسک کمر جراحی باز یا جراحی میکروسکوپی می باشد. زمانی از جراحی به روش بسته استفاده خواهد شد که دیسک کمر کوچک است و قابلیت درمان با استفاده از روش جراحی بسته امکان پذیر می باشد اما در مواردی که پزشک با دیسک های بزرگتر یا برخی دیسک های دیگر که دارای علائم عصبی می باشد تیم پزشکی تصمیم خواهند گرفت که عمل جراحی در زیر دید مستقیم جراح انجام شود.

 

بیماران نیز هستند که مقدار پارگی یا خرابی دیسک آن ها کوچک است و هنوز به مرحله ایجاد عصب نرسیده اند و ممکن است که عمل جراحی دیسک کمر باز برای آن ها خطرناک باشد در چنین شرایطی پزشک از روش های زیر برای انجام جراحی استفاده می کند.


مطالعه بیشتر :

4 روش جراحی تنگی کانال نخاع در شیراز و مراقبت های بعد عمل

 


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

علائم دیسک کمر در شیراز؛

 

در صورت داشتن علامت های زیر حتما به پزشک شیراز مراجعه کنید. از جمله علائم مهم بیماران دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ یکی از بارز ترین علائم دیسک کمر درد های زیاد در ناحیه کمر می باشد که در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به دیسک کمر مشاهده می شود.

۲_ از دیگر علائم این بیماری می توان به درد از کمر به داخل باسن و پشت ران و ساق پا ها اشاره کرد.

۳_ خواب رفتگی اندام های تحتانی و خواب رفتگی انگشت بزرگ پا از دیگر علامت های قابل مشاهده در بیمارانی است که دیسک آن ها پاره شده است.

۴_ از دیگر علائم این بیماری می توان به عدم کنترل ادرار و مدفوع، عدم توانایی اشاره به محل دقیق درد، خشکی صبحگاهی کمر و ... اشاره کرد.

 

انواع روش های جراحی دیسک کمر در شیراز

انواع عمل دیسک کمر در شیراز | سینا پزشک

همانطور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم و روشهای مختلفی برای جراحی دیسک کمر در شیراز وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار انجام خواهد شد که این روش ها عبارتند از:

 

  • جراحی لامینکتومی:

  •  

جراحی لامینکتومی از قدیمی ترین روش های جراحی دیسک کمر در شیراز به شمار می آید که در طی انجام عمل جراحی پزشک در ابتدا سعی می کند کانال هایی را که توسط استخوان های لامینا پوشانده شده است باز کرده و قسمتی از استخوان لامینا و قسمت دیگری از لیگامان فلاوم را بر می دارد که به وسیله آن می تواند به ریشه عصبی برسد پس از آن ریشه عصبی کنار زده خواهد شد و دیسک را از پشت آن خارج خواهند کرد البته لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که مدت زمان زیادی در این روش بدون استفاده از میکروسکوپ انجام می شد.

 

  • جراحی میکروسکوپی:

  •  

با توجه به پیشرفت هایی که در علم پزشکی صورت گرفته و با پیدایش میکروسکوپ روش جراحی میکروسکوپی دیسک کمر رایج تر شد البته لازم است بگوییم که این روش شبیه همان جراحی لامینکتومی است، اما با استفاده از جراحی میکروسکوپی شکاف کمتری ایجاد می شود و همچنین استخوان لامینا به طور کامل برداشته نخواهد شد و پزشک می تواند برای دیدن ریشه عصبی و دیسک از میکروسکوپ های مخصوص استفاده کنند که دارای مزیت هایی مانند نور بهتر و همچنین نشان دادن ریشه‌های عصبی چندین برابر درست تر از حالت معمول خود می باشد  و باعث خواهد شد که شناسایی بافت‌های مختلف آسان‌ تر صورت بگیرد.

 

  • جراحی آندوسکوپی:

  •  

از دیگر روش های که برای جراحی دیسک کمر در شیراز از آن استفاده می شود جراحی آندوسکوپی می باشد که می ‌توان گفت یک روش نسبتا آسان تر نسبت به سایرین است که در طی آن کانال نخاعی دستکاری نمی شود پزشک از راه سوراخ بین مهره ای سوزن را وارد خواهد کرد و پس از آن لوله هایی که به تدریج قطر آن ها افزایش پیدا می‌کند وارد فضای دیسکی شده و پس از آن نیز یک لوله باریک که به آن لنز هم متصل شده و آندوسکوپ نام دارد وارد فضای دیسک شده و آن را خارج می کنند. لازم است بدانید در این روش احتمال چسبندگی بسیار کمتر خواهد بود یعنی می ‌توان گفت کمترین دستکاری در کانال نخاعی انجام می شود.

 

  • جراحی دیسک کمر با لیزر:

  •  

این روش جراحی معمولاً برای افرادی به کار گرفته می ‌شود که دیسک آن‌ها دچار پارگی کامل نشده است و پزشک می تواند با استفاده از اشعه لیزر از طریق یک سوزن و به کمک یک فیبر نور مخصوصی را وارد فضای دیسکی کند. پس از وارد شدن نور در واقع مرکز دیسک سوزانده خواهد شد و یک حفره میکروسکوپی در داخل دیسک ایجاد می‌شود که باعث می شود فشار داخل دیسک کاهش پیدا کند و پس از آن با ایجاد یک فشار منفی سعی می کنند هسته دیسک را به طرف داخل بکشاند تا از ریشه عصبی فاصله گرفته و درد بیمار بهبود پیدا کند.

 

ارتباط بی اختیاری ادرار و دیسک کمر

 

ضایعه نخاعی و بیرون زدگی  دیسک کمر ممکن است بر اثر عوامل گوناگونی ایجاد شوند. دیسک کمر مشکلات زیادی را به وجود می آورد یکی از مشکلاتی که در اثر دیسک کمر ممکن است ایجاد شود بی اختیاری ادرار است. منظور از بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل ادرار به وسیله فرد است که علائم آن می تواند از نشت ادرار یا عدم کنترل کامل خروج ادرار توسط فرد باشد.

 

 مثانه دارای منفذ یا دریچه ای جهت خروج ادرار است به طور کلی هر عاملی سبب تضعیف و اختلال در عملکرد این دریچه گردد می تواند باعث بی اختیاری ادرار شود.

 در بیماری دیسک کمر ممکن است در اثر تحلیل رشته های عصبی درد به رشته های حسی حرکتی فشار وارد شده و فرد پس از آن دچار اختلالات جنسی و بی اختیاری ادرار در اندام تناسلی گردد و فرد در هنگام عطسه کردن، سرفه زدن، بلند خندیدن، بلند کردن جسم سنگین از روی زمین که منجر به افزایش فشار داخل شکمی خواهد شد دچار نشت ادرار بدون اختیار شود.

پزشکان برای درمان بی اختیاری ادرار در این بیماران از روش های مختلفی از جمله محرک های الکتریکی، دستگاه های بیو فیدبک، توصیه به تمرینات ورزشی و .... استفاده می کنند.

 

رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

 

رابطه جنسی در بیماران مبتلا به دیسک کمر می تواند باعث تشدید بیماری و درد بیش تر کمر شود. اما آیا پس از عمل دیسک کمر نیز رابطه جنسی نباید انجام شود؟ به طور کلی انجام رابطه زناشویی پس از جراحی دیسک کمر مانعی ندارد اما به دلیل این که جراحی دیسک کمر با برش های پوستی، تراش استخوان ها و برش های عضلانی همراه است توصیه می شود که به مدت ۶ تا ۸ هفته و تا زمان بهبود یافتن زخم ها از انجام رابطه جنسی خودداری کنید.

 

 این مدت زمان برای جراحی های ساده تر کمر مانند آندوسکوپی و لیزر کمر متفاوت خواهد بود چرا که میزان برش های پوستی و عضلانی و تراش استخوان در این جراحی ها بسیار کم تر بوده و در نتیجه دوره نقاهت کوتاه تری دارند.

 

  در مورد جراحی های ساده تر کمر می توانید ۲ الی ۳ هفته پس از جراحی رابطه زناشویی را از سر بگیرید. به طور کلی هر چه دوره نقاهت پس از جراحی طولانی تر باشد بهتر است فرد تا بهبود کامل زخم ها از انجام رابطه جنسی خودداری کند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های کم خطر و مطمئنی برای جراحی دیسک کمر ابداع شده اند که با کم ترین میزان برش و بخیه سبب کوتاه تر شدن دوره نقاهت بیمار خواهند شد.

 

در نتیجه اکثر بیماران جراحی شده با این روش ها پس از دو تا سه هفته قادر به برقراری رابطه جنسی پس از جراحی می باشند.

 

انتخاب بهترین جراح دیسک شیراز

 

با تحقیق و جستجو در سایت های مختلف و فضای مجازی و یا پرس و جو از افرادی که با بیماری های مربوط به دیسک و ستون فقرات درگیر بوده اند و تجربه ی طی کردن روند درمان این بیماری را داشته اند برای یافتن بهترین جراح دیسک شیراز می توان پزشکان خبره و کار بلدی را یافت که در این زمینه با داشتن سال ها سابقه و تجربه ی ارزشمند بسیار شناخته شده هستند.

 

برای یافتن بهترین جراح دیسک شیراز همواره باید به دنبال پزشکی بود که در طی سال ها فعالیتی که دارد توانسته باشد عمل های موفقیت آمیز بسیار زیادی داشته باشد و همین امر ریسک انتخاب ما را به حداقل ترین میزان ممکن می رساند. اگر به دنبال بهترین جراح دیسک شیراز هستید توجه کنید پزشکی که قرار است انتخاب کنید باید دانش لازم در رابطه با شیوه های مختلف جراحی و درمان مشکلات دیسک کمر را داشته باشد.

 

 زیرا، با توجه به اینکه عوامل مختلفی ممکن است باعث ایجاد این عارضه در افراد مختلف شده باشند، لذا بهترین جراح دیسک شیراز با علم بر این موضوع که از طریق یک روش نمی توان به درمان همه ی این عوامل پرداخت باید بتواند به انتخاب بهترین روش برای درمان بیمار مورد نظر بپردازد.

 


مطالعه بیشتر :

3 روش جراحی دیسک گردن در شیراز و مراقبت های بعد از عمل

 


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

ویژگی بهترین جراح دیسک شیراز

 

بهترین جراح دیسک شیراز باید بتواند در جلب اعتماد بیمار بهترین عملکرد را داشته باشد و با اخلاق خوب و رفتار مهربانانه باعث شود که بیمار بدون ترس سختی جراحی را قبول و تحمل نماید. همچنین از دیگر ویژگی های بهترین جراح دیسک شیراز می توان به قدرت بالای تصمیم گیری آن در شرایط سخت اشاره کرد. زیرا، یک جراح دیسک خوب باید بتواند در شرایط اضطراری با تشخیص صحیح خود برای درمان بیماری اقدام نماید.

 

منظم بودن نیز از دیگر ویژگی های بهترین جراح دیسک می باشد که سبب می شود به کار خود بسیار اهمیت بدهد. یک جرح دیسک خوب باید همواره در دسترس باشد. زیرا، بعد از انجام حراحی و در زمان مراقبت های بعد از عمل نیز بیماران باید بتوانند به راحتی به دکتر معالج خود دسترسی داشته باشند. برای اینکه بدانیم کدام پزشک بهترین جراح دیسک شیراز است بررسی رضایت بیماران سابق آن پزشک بسیار مهم است و ما را در شناخت او یاری می دهد.

 

مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با پلاتین

 

گاهی اوقات به دلیل بیرون زدگی شدید دیسک و اعمال فشار شدید بر نخاع و رشته های عصبی، شل شدن مهره ها و تغییر زاویه ستون فقرات بیمار تحت جراحی باز و تعویض مفاصل با پلاتین قرار می گیرد. جهت تسریع در فرآیند بهبودی و کوتاه تر شدن دوره نقاهت پس از جراحی دیسک کمر با پلاتین به نکات زیر توجه کنید:

 

۱_ پس از جراحی دیسک کمر با پلاتین احساس اصلی دردی که قبلا داشته اید را دیگر نخواهید داشت. اما داشتن درد در ناحیه جراحی تا یک هفته پس از جراحی طبیعی است. در این مدت می توانید جهت تسکین درد ها از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

 

۲_ تعداد کمی از بیماران پس از جراحی با مشکل تخلیه ادرار رو به رو می شوند. این مشکل طبیعی است و با گذشت زمان رو به بهبود می رود. اما در صورتی که در طولانی مدت با عملکرد ما مناسب مثانه یا پا رو به رو شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید چرا که این عامل می تواند در اثر آسیب های عصبی باشد.

 

۳_ پس از جراحی با انجام ورزش های سبک در خانه می توانید کم کم قدرت تحرک سابق خود را به دست آورید. هم چنین انجام جلسات فیزیوتراپی بعد از عمل دیسک تاثیر زیادی در تسریع روند بهبودی خواهد داشت.

 

۴_ پس از جراحی جهت جلوگیری از فتق و بیرون زدگی مجدد دیسک، تنگی کانال نخاع، آرتروز و درد مفصلی و درد در پایین کمر پزشک به شما توصیه می کند که حتما از کمر بند های طبی استفاده کنید.

 

۵_به مدت دو هفته پس از جراحی دیسک کمر با پلاتین از برقراری رابطه جنسی جدا خودداری کنید.

 

۶_ پس از جراحی دیسک سعی کنید به پشت بخوابید و یک بالش زیر زانو های خود قرار دهید. یا در صورتی که به پهلو می خوابید یک بالش در پشت و یک بالش دیگر بین زانو های خود قرار دهید.

 

۷_ زخم ها و برش های ناشی از جراحی به مدت ۵ روز باید خشک بمانند. در طول این مدت بهتر است به حمام نروید یا در صورتی که به حمام می روید مراقب باشید آب به زخم ها نخورد. هم چنین به مدت ۶ هفته از قرار گرفتن داخل وان، شنا کردن در استخر و دریاچه جدا خودداری کنید.

 

۸_ پس از جراحی مرتبا زخم را شست و شو دهید و پانسمان آن را عوض کنید. عدم رعایت بهداشت می تواند منجر به ایجاد عفونت در زخم ها شود. جهت جلوگیری از ایجاد عفونت زخم ها با تجویز پزشک از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

 

۹_ در صورت استفاده از بخیه های غیر جذبی ده تا دوازده رو پس از جراحی جهت کشیدن بخیه ها به پزشک مراجعه کنید.

 

۱۰_ حفظ صحیح راستای بدن چه در حالت نشسته و چه در حالا ایستاده پس از جراحی بسیار مهم است‌.

 

۱۱_ به مدت یک تا دو ماه پس از جراحی از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید. مصرف این مواد می تواند بهبودی زخم ها را به تعویق اندازد. هم چنین از مصرف دارو های ضد انعقاد و رقیق کننده خون خودداری کنید.

۱۲_ پس از جراحی نشستن و راه رفتن اشکالی ندارد اما بهتر است در روز های ابتدایی پس از جراحی بالا رفتن از پله ها یکی یکی باشد.

 

بهترین جراح دیسک شیراز

 

پزشکان بسیار خوبی در شهر شیراز هستند که در زمینه ی جراحی دیسک و بیماری خای مربوط به ستون فقرات بسیار خبره و شناخته شده هستند. برای آشنایی هر چه بیشتر شما همراهان گرامی در این مقاله به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

 

دکتر بیژن زمانی زاده

 

دکتر بیژن زمانی زاده را بسیاری به سبب سابقه ی درخشانشان در زمینه ی درمان بیماری های مربوط به ستون فقرات و انجام جراحی های موفق دیسک کمر و گردن به عنوان بهترین جراح دیسک شیراز می شناسند. ایشان متخصص جراحی مغز و اعصاب هستند.

 


♦  برای مراجعه به سایت نوبت دهی دکتر بیژن زمانی زاده در شیراز، کلیک کنید.


 

دکتر علی نعمتی

 

دکتر علی نعمتی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در شیراز می باشند و با موفقیت در کسب صد در صدی رضایت مراجعین خود به واسطه ی عمل های موفقیت آمیزی که طی دوران فعالیت خود داشته اند در بین افراد زیادی به عنوان بهترین جراح دیسک شیراز شناخته می شوند.


♦ برای مراجعه به سایت نوبت دهی دکتر علی نعمتی در شیراز، کلیک کنید. 


 

دکتر نوید فرزین

ایشان نیز جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات می باشند و به سبب سابقه ای که دارند در بین ایرانیان بخصوص در شیراز بسیار شناخته شده هستند و توانسته اند در کسب رضایت مراجعین خود بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

دکتر محمد رضا شریفی راد

دکتر شریفی راد به دلیل سابقه ای که در جراحی بیماری های مربوط به مغز و اعصاب و ستون فقرات دارند و به سبب کسب موفقیت در این جراحی ها و جلب اعتماد و رضایت بیماران خود توانسته اند نامی آشنا در جامعه ی پزشکی به شمار آیند که بسیاری ایشان را به عنوان بهترین جراح دیسک شیراز می شناسند.

 

امیدوارم که از خواندن این مطالب نهایت لذت را برده باشید. برای مطالعه ی موارد بیشتر، می توانید از قسمت مقالات مرتبط و پیشنهادی وبلاگ سایت سینا پزشک،‌ مقاله ی مورد نظر خود را مطالعه کنید.


مطالعه بیشتر :

 2  نوع تومور مغزی در شیراز و دلایل ابتلا به این بیماری

 


عوارض عمل جراحی دیسک کمر در شیراز؛

 

انجام عمل جراحی دیسک کمر گاهی با عوارض همراه است به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که تا حد ممکن با استفاده از روش های غیر جراحی دیسک خود را درمان کنید. از جمله عوارض عمل جراحی دیسک کمر در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ در صورت عدم مراقبت صحیح و شست و شوی زخم ها ممکن است عفونت ایجاد شود.

۲_ ممکن است بعد از عمل مشکلاتی مانند تکرر ادرار یا مشکلات دیگر در مجاری ادرار به وجود آید. البته این مشکل موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود می یابد.

۳_ یبوست و یا بی اختیاری در مدفوع از جمله عوارض این عمل به شمار می آید.

۴_ یکی از عوارض عمل جراحی دیسک کمر پارگی دورال می باشد. دورال کیسه ضد آبی است که نخاع را پوشانده و از نشت مایع نخاعی جلوگیری می کند. گاهی در اثر جراحی دورال دچار پارگی می شود که اگر این پارگی درست و به موقع تشخیص داده نشود منجر به نشت مایع مغزی نخاع به بیرون می شود.

۵_ پانزده درصد بیماران پس از انجام عمل ممکن است مجددا دچار پارگی دیسک شوند.

۶_ از دیگر عوارض این عمل می توان به بروز DVT اشاره کرد. منظور از DVT لخته شدن خون در پای بیمار است. DVT منجر به بروز درد و تورم در ناحیه پا شود. DVT هم چنین می تواند منجر به بروز آسیب های جدی تری مانند آمبولی ریه شود. در واقع اگر لخته خون در رگ های ریه قرار ایجاد شود باعث مسدود شدن رگ ها و بروز آمبولی ریه می شود.

۷_ گاهی اوقات بیماران پس از عمل با عارضه هایی مانند فلجی یا بی حسی در یک یا دو پا مواجه می شوند. البته بروز فلجی و بی حسی در این عمل بسیار نادر بوده و در صورت بروز نیز ممکن است موقتی بوده و بهبود پیدا کند.

 

سخن پایانی

 

همانطور که در آغاز مقاله ذکر کردیم یک جراح دیسک با انجام جراحی بر روی دیسک، تنگی کانال نخاعی و لیز خوردگی مهره، و در مراحل تخصصی تر انجام عمل جراحی بر روی ناهنجاری های مادر زادی همچون کیفوز، اسکولیوز مننگوسل، جراحی بر روی تومورهای داخل نخاع و یا تومورهای استخوانی متاستاز به استخوان های مهره ها و... و درمان این بیماری ها به افراد برای داشتن زندگی بدون درد کمک می کند. شما همراهان گرامی اگر از این بیماری ها رنج می برید می توانید با تحقیق و جستجو پزشک مورد نظر خود را با توجه به سابقه ای که در درمان این بیماری ها دارد پیدا کرده و برای درمان بیماری خود به ایشان مراجعه فرمایید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

3 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی