عمل انحراف بینی در شیراز + 3 علایم این مشکل و مراقبت های بعد جراحی

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 25 فروردین 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

عمل انحراف بینی یکی از عمل هایی است که جنبه درمانی دارد اما شما می توانید همراه با این عمل انحراف بینی زیبایی بینی خود را نیز تامین کنید.

امروزه عمل انحراف بینی در شهر شیراز بسیار رایج شده است. از این رو قصد داریم در این مقاله به بررسی عمل انحراف بینی در شیراز بپردازیم لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انحراف بینی چیست؟

منظور از انحراف بینی کج شدن و انحراف تیغه بینی است که در اثر اختلال در جا به جایی دیواره نازک بین دو سوراخ بینی است. تیغه بینی در علم پزشکی سپتوم خوانده می شود. این بخش باعث تقسیم بینی به دو بخش می شود. انحراف بینی زمانی رخ می دهد که این بخش ها با هم نا مساوی باشند یعنی گرایش بینی به یک سمت نا متعارف باشد. امروزه این مشکل به واسطه عمل انحراف بینی در شیراز قابل درمان خواهد بود.

منظور از انحراف بینی کج شدن و انحراف تیغه بینی است که در اثر اختلال در جا به جایی دیواره نازک بین دو سوراخ بینی است. تیغه بینی در علم پزشکی سپتوم خوانده می شود. این بخش باعث تقسیم بینی به دو بخش می شود. انحراف بینی زمانی رخ می دهد که این بخش ها با هم نا مساوی باشند یعنی گرایش بینی به یک سمت نا متعارف باشد. امروزه این مشکل به واسطه عمل انحراف بینی در شیراز قابل درمان خواهد بود.

 انحراف بینی علاوه بر این که باعث ظاهر نا متقارن و نا زیبای بینی خواهد شد می تواند مشکلاتی چون اختلال در تنفس، کاهش جریان هوا در بینی و عدم تخلیه بینی و ایجاد عفونت در بینی را به دنبال داشته باشد.

 

عمل انحراف بینی در شیراز؛

 

منظور از انحراف بینی انحراف تیغه بینی در اثر عوامل مختلف است. تیغه بینی از جنس غضروف و استخوان بوده و ممکن است در هنگام رشد به صورت نا متقارن رشد کرده و ظاهر نا زیبایی ایجاد کند که به آن انحراف بینی گفته می شود. امروزه روش های مختلفی برای رفع انحراف بینی وجود دارد. عمل انحراف بینی به دو صورت درمانی و زیبایی می باشد که می تواند به صورت جدا یا هم زمان با هم انجام شود. در این مقاله با عمل انحراف بینی در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

جلوگیری از ایجاد انحراف بینی؛

 

انحراف بینی بیش تر به صورت ارثی می باشد یعنی گاهی بینی همراه با رشد طبیعی دچار انحراف می شود. اما یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث انحراف بینی شود وارد شدن ضربه بینی است. برای جلوگیری از انحراف بینی در هنگام ورزش کردن، فوتبال، والیبال و ... مراقب باشید که بینی ضربه وارد نشود.

 

پانسمان جراحی انحراف بینی در شیراز؛

 

 در جراحی انحراف بینی در شیراز پزشک شیراز جهت جلوگیری از بازگشت انحراف بینی ورقه هایی از جنس سیلیکون در دو طرف بینی قرار خواهد داد. این ورقه ها به صورت موقت و به مدت سه تا چهار هفته بنا به تشخیص پزشک داخل بینی بیمار گذاشته خواهند شد.

 

هزینه جراحی انحراف بینی در شیراز؛

 

عوامل مختلفی روی هزینه جراحی عمل انحراف بینی در شیراز موثر هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ نوع جراحی؛

جراحی انحراف بینی به وسیله دو روش سپتو پلاستی و سپتورینو پلاستی صورت می گیرد. در روش اول جراحی فقط به منظور رفع مشکلات تنفسی بیمار انجام شده و جنبه درمانی دارد. در حالی که در روش دوم یعنی سپتورینو پلاستی علاوه بر مشکلات تنفسی نواقص ظاهری نیز بر طرف خواهد شد یعنی عمل درمانی و زیبایی به صورت هم زمان انجام خواهد گرفت. طبیعی است که هزینه عمل سپتورینو پلاستی در شیراز بیش تر از هزینه سپتو پلاستی است.

 

۲_ دستمزد پزشک و جراح؛

بر اساس تجربه، مهارت و دقت پزشک ممکن است دستمزد پزشکان مختلف با هم متفاوت باشد. شیراز مهد پزشکان با تجربه در زمینه جراحی انحراف بینی می باشد.

 

۳_ هزینه بیمارستان؛

 بر اساس این که جراحی در بیمارستان یا کلینیک خصوصی انجام شود هزینه آن ممکن است متفاوت باشد.

 

۴_ هزینه آزمایشات و دارو ها؛

 قبل از انجام جراحی و بعد از انجام آن بیمار باید آزمایشاتی را انجام دهد و دارو هایی را تهیه کند.

 

۵_ هزینه اقامت در شیراز؛

 جهت عمل در شیراز بیمار ممکن است هزینه هایی جهت رزرو هتل و اقامت در شیراز بپردازد.

 

 

زمان لازم برای انجام عمل انحراف بینی در شیراز؛

 

مدت زمان مورد نیاز برای عمل انحراف بینی در شیراز بسته به عوامل مختلفی مانند تعداد عمل صورت گرفته روی بینی، میزان پیچیدگی عمل، وضعیت بیمار، شدت انحراف بینی و...،می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی جراحی انحراف بینی در شیراز از ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه ممکن است به طول بیانجامد.

 

 

علائم انحراف بینی در شیراز؛

 

تیغه بینی از غضروف و استخوان ساخته شده است و تا پایان سن بلوغ رشد آن ادامه دارد. در اثر رشد نا مساوی غضروف های دو سمت بینی ممکن است انحراف بینی ایجاد شود. از جمله شایع ترین علائم انحراف بینی در شیراز می توان به اختلالات تنفسی، خر و پف و خرناس در هنگام خواب، ایجاد ترشحات و خلط در پشت گلو، خونریزی بینی، مشکلات سینوسی و... اشاره کرد. از دیگر علائم انحراف بینی نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

 

۱_ گرفتگی بینی؛

 در این عارضه ممکن است یکی از حفره های بینی ها هر دوی حفره ها گرفته شوند. در این احساسی شبیه به سرماخوردگی به فرد دست می دهد و فرد نمی تواند به راحتی نفس بکشد.

 

۲_ درد صورت؛

انحراف بینی می تواند باعث ایجاد درد در صورت شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در سمتی که گرفتگی و انحراف بیش تر است صورت درد بیش تری را احساس خواهد کرد.

 

۳_ خوابیدن به یک سمت؛

این مشکل بیش تر به خاطر گرفتگی بینی است و فرد ترجیح می دهد به سمتی دراز بکشد که تنفس راحت تری داشته باشد.

 

جراحی انحراف بینی بدون عمل زیبایی در شیراز؛

 

امروزه برای افرادی که در اثر انحراف بینی دچار اختلالات تنفسی شده اند و از آن رنج می برند روشی به نام سپتوپلاستی وجود دارد. منظور از سپتو پلاستی جراحی بینی فقط به منظور رفع اختلالات و مشکلات تنفسی است. در این روش به عمل زیبایی بینی پرداخته نمی شود. گرچه شاید پس از جراحی تغییرات نا محسوسی در ظاهر بینی احساس شود اما هدف از سپتوپلاستی تنها رفع مشکلات تنفسی برای افرادی است که به شدت از آن رنج می برند. مزایا و کاربرد های عمل سپتوپلاستی در شیراز به صورت زیر است؛

 

  • 1- تنفس بهتر: هنگامی که لوله های تنفسی فرد باز شود راه برای جریان آزادانه هوا باز خواهد شد و فرد به راحتی می تواند نفس بکشد.
  •  
  • 2- بویایی بهتر: به دلیل باز شدن راه های تنفس بینی حس بویایی در فرد نیز قوی تر می شود.
  •  
  • 3- خواب راحت تر: افرادی که دچار انحراف بینی هستند به دلیل گرفتگی راه های تنفسی و سینوس ها هنگام خواب خر و پف می کنند. طبیعی است که با رفع اختلالات تنفسی فرد خواب راحت تری خواهد داشت.
  •  
  • 4- درمان عفونت سینوسی: یکی از شایع ترین مشکلاتی که انحراف بینی ایجاد می کند عفونت سینوسی است. با درمان انحراف بینی در شیراز عفونت سینوسی نیز درمان خواهد شد.

 

جراحی انحراف بینی و عمل زیبایی به صورت هم زمان در شیراز؛

 

به ترکیب جراحی انحراف بینی و عمل زیبایی بینی اصطلاحا سپتورینو پلاستی گفته می شود. سپتورینو پلاستی بهترین روش برای افرادی است که علاوه بر مشکلات تنفسی تمایل به زیبا تر شدن بینی خود دارند. انحراف بینی باعث ایجاد ظاهر نا زیبا و نا متقارن در صورت شده و اعتماد بخ نفس فرد را می گیرد.

سپتورینو پلاستی در شیراز علاوه بر داشتن مزایای سپتو پلاستی از جمله عفونت سینوسی کم تر، خواب راحت تر، تنفس راحت تر و... باعث ایجاد ظاهر زیبا و تناسب بینی با سایر اجزای صورت خواهد شد. از جمله مزایای سپتورینو پلاستی در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

  • 1-درمان خر و پف و خرناس
  • 2- درمان خونریزی بینی
  • 3- کاهش و قطع عفونت های سینوسی
  • 4- رفع ظاهر نا زیبا و نا متقارن بینی
  • 5- رفع گرفتگی بینی

 

جای بخیه پس از عمل انحراف بینی در شیراز؛

 

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا پس از عمل انحراف بینی در شیراز بینی بخیه می خورد یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. در عمل انحراف بینی نیاز به بخیه زدن بین سوراخ های بینی وجود دارد.

 در این مورد یا از بخیه های جذبی استفاده می شود یا غیر جذبی. در صورتی که از بخیه غیر جذبی استفاده شود پزشک بعد از گذشت یک هفته نخ بخیه را بر می دارد. اما جای هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد چرا که بخیه ها بسیار کوچک می باشد و با گذشت زمان کمرنگ خواهد شد.

 

عوارض عمل جراحی انحراف بینی در شیراز؛

 

به طور کلی جراحی انحراف بینی عوارض خیلی زیادی ندارد و در صورتی که جراح با تجربه باشد و مراقبت های پس از عمل به درستی انجام شود این عوارض بسیار کم تر خواهد بود. از جمله عوارض احتمالی جراحی انحراف بینی در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

  • 1- عدم رفع کامل نواقص بینی
  • 2- خونریزی از بینی
  • 3- عفونت بینی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی
  • 4- تورم
  • 5- کبودی
  • 6- التهاب
  • 7- احساس درد

 

آمادگی های لازم قبل از عمل انحراف بینی در شیراز؛

 

۱_ قبل از جراحی انحراف بینی پزشک جلسه ی مشاوره ای با بیمار  تشکیل می دهد. شرکت کردن در جلسه مشاوره علاوه بر افزلیش اطلاعات پزشک در مورد بیمار سبب کاهش استرس و روحیه دادن به بیمار خواهد شد.

 

۲_ در جلسه مشاوره بیمار باید کلیه علائم و مشکلاتی که انحراف بینی برایش ایجاد کرده است با پزشک در میان بگذارد.

 

۳_ پزشک باید کاملا در جریان بیماری های قبلی، بیماری های زمینه ای، حساسیت های دارویی، بیماری های ارثی، دارو های مصرف شده اخیر و ... قرار بگیرد.

 

۴_ به مدت چهار هفته قبل از جراحی از مصرف دارو های رقیق کننده خون خودداری کنید.

۵_ آزمایشات خواسته شده را به طور کامل انجام دهید و نتیجه را به پزشک وا گذار کنید.

 

۶_ روز جراحی از آرایش کردن خودداری کنید و صورت خود را کامل شست و شو دهید.

 

۷_ در صورتی که به مواد بی هوشی حساسیت دارید این موضوع را حتما با پزشک در میان بگذارید.

 

۸_ با لباس مخصوص و استریل شده وارد اتاق عمل شوید.

 

۹_ بهتر است  بیمار یک نفر از بستگان را به عنوان همراه با خود ببرد تا اگر پس از جراحی دیر به هوش آمد همراه مراقب بیمار باشد.

 

۱۰_ پرونده پزشکی و جواب آزمایشات را روز عمل حتما همراه خود داشته باشید.

 

 

مراقبت های پس از عمل انحراف بینی در شیراز؛

 

پس از جراحی انحراف بینی جهت تسریع در بهبودی و جلوگیری از ایجاد عفونت و خونریزی بینی موارد زیر را حتما رعایت کنید؛

 

۱_ به مدت سه روز پس از جراحی جهت کم کردن تورم و کبودی اطراف چشم ها و بینی از کمپرس یخ استفاده کنید.

 

۲_ پس از جراحی احساس درد در صورت و بینی کاملا طبیعی است. جهت کاهش درد می توانید از مسکن با دستور پزشک استفاده کنید.

 

۳_ از مصرف الکل و دخانیات تا یک ماه پس از عمل و بهبودی کامل جدا خودداری کنید. الکل و دخانیات دارای موادی هستند که می توانند فرآیند جوش خوردن رخم ها را به تاخیر انداخته و دوره نقاهت شما را طولانی تر کنند.

 

۴_ به مدت یک هفته پس از جراحی سعی کنید از غذا های آبکی و بسیار نرم که نیازی به جویدن ندارند تغذیه کنید. مصرف غذا های سفت می تواند با فشار بر دندان ها و آرواره ها بینی را تحت فشار قرار داده و باعث باز شدن بخیه ها و تغییر شکل بینی شود.

 

۵_ به مدت چهار هفته پس از جراحی از فین کردن، عطیه و سرفه با بینی و هر عاملی که باعث ایجاد فشار بر بینی می شود خودداری کنید.

 

۶_ تا زمان بهبودی کامل بینی از برخورد آب به خصوص آب داغ روی بینی جلوگیری کنید. سعی کنید در هنگام حمام کردن نیز آب با بینی شما برخورد نکند.

 

۷_ تا بهبودی بینی از برخورد مواد آرایشی روی بینی جلوگیری کنید.

 

۸_ سعی کنید به مدت چهار هفته پس از جراحی از رفت و آمد در مکان های شلوغ و وارد کردن ضربه به بینی خود امتناع کنید.

 

۹_ به منظور جلوگیری از بروز عفونت بینی خود را مرتبا با محلول های شست و شوی بینی بشویید.

 

۱۰_ از مصرف دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین که منجر به بروز خونریزی خواهند شد خودداری کنید.

 

۱۱_ اگر عمل انحراف بینی با عمل زیبایی همراه است جهت شکل گرفتن بینی مدت زمان مشخصی که توسط پزشک تعیین می شود باید از چسب بینی استفاده کنید. زدن چسب بینی دارای قواعد خاصی است که توسط پزشک شیراز به بیمار آموزش داده خواهد شد.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی