5 مزایای عمل بینی عروسکی در شیراز و مراقبت های بعد جراحی

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 25 فروردین 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

از آن جایی که عمل بینی عروسکی در شهر شیراز متقاضیان زیادی دارد از این رو در این مقاله با تعریف بینی عروسکی و عمل بینی عروسکی در شیراز با شما عزیزان همراه خواهیم بود. لطفا تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

تناسب اندازه و مدل بینی با دیگر اجزای صورت باعث زیبا تر دیده شدن اجزای صورت خواهد شد. یکی از انواع مدل های بینی عروسکی است که در بین افراد متقاضی عمل بینی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بینی عروسکی چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به تعریف بینی عروسکی بپردازیم. منظور از بینی عروسکی بینی بسیار کوچک، کوتاه و با قوس زیاد است. به طور طبیعی تقریبا هیچ بینی این مدل فانتزی را ندارد و جهت داشتن بینی فانتزی حتما باید به جراحی آن بپردازید. در عمل بینی عروسکی تمامی نواقص بینی از جمله انحراف بینی، قوز بینی، پهنای بینی و .... بر طرف خواهد شد.

قبل از هر چیزی بهتر است به تعریف بینی عروسکی بپردازیم. منظور از بینی عروسکی بینی بسیار کوچک، کوتاه و با قوس زیاد است. به طور طبیعی تقریبا هیچ بینی این مدل فانتزی را ندارد و جهت داشتن بینی فانتزی حتما باید به جراحی آن بپردازید. در عمل بینی عروسکی تمامی نواقص بینی از جمله انحراف بینی، قوز بینی، پهنای بینی و .... بر طرف خواهد شد.

عمل بینی عروسکی در شیراز

 

یکی از پر طرفدار ترین مدل های بینی مدل عروسکی است که امروزه بسیاری از افراد به خصوص در شیراز اقدام به جراحی بینی عروسکی می کنند.

در این مقاله با عمل بینی عروسکی همراه با شما عزیزان هستیم لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

آمادگی های قبل از جراحی بینی عروسکی در شیراز

 

مهم ترین نکاتی که قبل از انجام جراحی بینی عروسکی باید به آن ها توجه کنید به صورت زیر است؛

۱_ به مدت چند هفته قبل از جراحی از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

۲_ قبل از جراحی درخواست خود از انجام جراحی را حتما با پزشک مطرح کنید.

۳_ در جلسه مشاوره قبل از جراحی حتما شرکت کنید.

۴_ تمامی موارد مهم مانند حساسیت های دارویی مخصوصا به دارو های بی هوشی، بیماری های قبلی، بیماری های زمینه ای، بیماری های ارثی، دارو های مصرف شده اخیر و.... را به پزشک خود اطلاع دهید.

۵_ بینی خود را با استفاده از محلول های ضد عفونی شست و شو دهید.

۶_ قبل از جراحی به هیچ عنوان از مواد آرایشی روی صورت خود استفاده نکنید و صورت را کاملا شست و شو دهید.

 

هزینه های مربوط به جراحی بینی عروسکی

 

مسئله هزینه جراحی بینی امروزه برای افرادی که قصد انجام آن را دارند به یکی از بزرگ ترین دغدغه ها تبدیل شده است. چرا که این عمل جز عمل های زیبایی بوده و هزینه های این جراحی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد یعنی شخص باید تمام هزینه ها را خودش بپردازد. علاوه بر این هزینه های این عمل تنها به خود عمل محدود نمی شود و هزینه های دیگری نیز در بردارد. از جمله فاکتور های تاثیر گذار بر هزینه جراحی زیبایی بینی عروسکی در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1_ هزینه های مربوط به آزمایشات قبل و بعد از عمل

2_ هزینه مربوط به دارو های قبل و بعد از جراحی

3_ دستمزد پزشک و جراح

4_ دستمزد دستیار های پزشک

5_ دستمزد پرسنل اتاق عمل و بیهوشی

6_ هزینه های اقامت در شهر شیراز

7_ هزینه های مربوط به دوران نقاهت از جمله خرید غذا های آبکی و آبمیوه

8_ هزینه مربوط به خرید لوازم بهداشتی مانند باند، محلول ضد عفونی، چسب بینی و....

9_ هزینه های مربوط به عکس برداری از صورت و جمجمه پیش از عمل جراحی

 

ویژگی های بینی عروسکی

 

امروزه افراد زیادی کاندیدای جراحی بینی عروسکی هستند. بینی عروسکی به دلیل این که اندازه بسیار کوچکی دارد امروزه مورد قبول بسیاری از جوانان واقع شده است و آن ها صرف نظر از این که ببینند چه مدل بینی متناسب با فرم صورت شان است مدل عروسکی را انتخاب می کنند. بینی های عروسکی دارای قوس در قسمت پشتی، نوک سر بالا، سوراخ های کوچک و پهنای کم می باشد.

 

جراحی بینی عروسکی در شیراز چقدر طول می کشد؟

 

انجام جراحی بینی عروسکی در شیراز تحت بی هوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام خواهد شد. مدت زمان انجام این عمل بسته به شرایط و وضعیت بیمار و هم چنین میران پیچیدگی عمل می تواند از ۵۰ دقیقه تا یک ساعت متفاوت باشد. البته لازم به ذکر است مدت زمان این عمل می تواند با توجه به تجربه پزشک تغییر کند. عمل های ترمیمی بینی عروسکی نیاز به زمان بیش تری دارد و ممکن است ۳ تا ۴ ساعت به طول بیانجامد.

 

عمل بینی عروسکی برای چه کاری مناسب است؟

 

قبل از انجام عمل عروسکی بینی باید تمامی زوایای بینی بررسی شود. به صورت کلی انتخاب مدل عروسکی و فانتزی بینی سلیقه ای بوده و بستگی به این دارد که فرد چه مدل بینی را بپسندد اما عمل بینی عروسکی در شیراز برای کسانی که پزشک این مدل را برای صورت شان تایید می کند توصیه می شود.

 

ویژگی های بهترین جراح بینی عروسکی در شیراز

 

در جراحی بینی عروسکی به دلیل این که بینی کوچک می شود ممکن است عمل ترمیمی و مجدد نتواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. بنابراین در انتخاب پزشک و جراح باید خیلی دقت کنید.  سعی کنید برای جراحی بینی عروسکی در شیراز حتما نزد جراح زیبایی  پلاستیک بروید. گرچه تاکید می کنیم که داشتن دانش و مدرک فوق تخصص برای انتخاب پزشک ضروری است اما کافی نیست.

 

پزشک علاوه بر دانش باید دارای تجربه و مهارت کافی در زمینه جراحی بینی عروسکی باشد و این عمل را به گونه ای انجام دهد که علاوه بر زیبایی ظاهر باعث ایجاد مشکلات و اختلالات تنفسی برای فرد نشود. هم چنین پزشک باید تمام خواسته های بیمار از عمل جراحی را در نظر بگیرد و با توجه به تمایل بیمار به مدل جراحی و تناسب مدل بینی با صورت بیمار عمل جراحی را انجام دهد. پزشک باید قبل از جراحی بیمار را به طور کامل معاینه کند و یک جلسه مشاوره با بیمار تشکیل دهد. در این جلسه پزشک باید تمام انتظارات بیمار از عمل جراحی را از او سوال کند و هم چنین درباره مواردی مانند حساسیت های دارویی، بیماری های زمینه ای، دارو های مصرف شده و .... اطلاعاتی کسب کند.

 

بنابراین سعی کنید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به عمل آورید. شیراز مهد پزشکان با تجربه در زمینه جراحی زیبایی است که دارای ویژگی های بالا می باشند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که جراحی بینی خود را به پزشکان شیراز بسپارید.

 

نحوه انجام عمل بینی عروسکی در  شیراز

 

به طور کلی مراحل جراحی بینی عروسکی در شیراز به صورت زیر است؛

 

۱_ بی هوشی؛ عمل بینی عروسکی می تواند تحت بی هوشی کامل بیمار یا با بی حسی موضعی انجام شود. پزشک در این مرحله آرام بخش های وریدی یا دارو های بی هوشی کامل را به بیمار تزریق می کند.

 

۲_ ایجاد برش؛ عمل جراحی بینی عروسکی در شیراز به دو صورت باز و بسته انجام می شود. در جراحی به روش بسته برش ها و بخیه ها از داخل بینی زده می شود در حالیکه در جراحی به روش باز بین دو سوراخ بینی برش داده می شود. در این مرحله جراح اقدام به زدن برش در این ناحیه می کند.

 

۳_اصلاح بینی؛ در این مرحله جراح به بینی دسترسی کامل داشته و شروع به اصلاح بینی می کند. گاهی جهت اصلاح نیاز به شکستن و تغییر شکل استخوان وجود دارد و گاهی نیز جراح نا چارا از قسمت های دیگر بدن مانند گوش و دنده غضروف را به بینی پیوند می دهد. هم چنین اگر بینی دارای انحراف باشد جراح ناحیه سپتوم و تیغه بینی را اصلاح می کند.

 

۴_ بخیه کردن؛ پس از اصلاح بینی جراح اقدام به بخیه زدن برش ها می کند.

 

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی عروسکی در شیراز

 

یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از جراحی بینی عروسکی باید به آن توجه کنید نحوه خوابیدن است. شما تا زمان بهبودی کامل نمی توانید مانند سابق به هر پوزیشن و مدلی که می خواهید دراز بکشید و بخوابید. مناسب ترین نحوه و پوزیشن برای خوابیدن پس از جراحی بیمی عروسکی در شیراز به پشت است به طوری که موقعیت سر بالا تر از قفسه سینه قرار بگیرد. از خوابیدن روی شکم و خوابیدن به پهلو در دوره نقاهت جدا خودداری کنید.

 

پس از جراحی پزشک جهت فرم گیری بینی داخل آن فیلتر ها و آتل هایی را به کار می برد که ممکن است تا زمان خروج آن ها نتوانید به راحتی نفس بکشید و احساس گرفتگی بینی کنید. در این مواقع بهتر است برای نفس کشیدن از دهان خود کمک بگیرید. هم چنین جهت کاهش خونریزی، تورم، کبودی، التهاب و کم کردن عوارض ناشی از عمل موارد زیر را حتما رعایت کنید؛

 

1_ از برخورد آب با بینی جدا خودداری کنید. در طول این مدت هنگام استحمام نیز باید آب به بینی شما نخورد بنابراین می توانید داخل وان حمام کنید.

2_ از غذاهای نرم و آبکی که نیاز به جویدن ندارند تغذیه کنید.

3_ از قرار گرفتن در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که امکان وارد شدن ضربه بینی زیاد است خودداری کنید.

4_ به مدت یک ماه پس از جراحی از دارو های رقیق کننده خون استفاده نکنید.

5_ از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

6_ حتما روزی نیم تا یک ساعت پیاده روی کنید.

7_ از عطسه و سرفه که منجر به فشار روی بینی  می شود خودداری کنید. سعی کنید در هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز نگه دارید تا فشار کم تری به بینی وارد شود.

8_ از تغییر حالات چهره که باعث کشیدگی پوست در ناحیه بینی می شود مانند قهقهه زدن خودداری کنید.

9_ دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید.

10_ از پوشیدن لباس هایی با یقه تنگ که به بینی فشار وارد می کنند خودداری کنید. سعی کنید در دوران نقاهت بیش تر از لباس های جلو باز استفاده کنید.

11_ تا پایان دوران نقاهت از زدن انواع عینک خودداری کنید.

12_ از مصرف الکل و دخانیات به مدت یک تا دو ماه خودداری کنید.

 

مزایای عمل بینی عروسکی در شیراز

 

از جمله مهم ترین مزایای عمل بینی عروسکی در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱_ برداشتن قوز بینی و رفع انحراف بینی

۲_ کاهش عرض بینی

۳_ تناسب طول بینی

۴_ از بین بردن چربی های اضافه

۵_ از بین بردن نوک اضافه بینی

 

موارد ممنوعیت جراحی زیبایی بینی عروسکی در شیراز

 

عمل بینی عروسکی در شیراز بسته به فرم صورت یا داشتن بیماری های زمینه ای برای اقراد زیر توصیه نمی شود؛

 

الف_ افرادی که دارای بیماری های زمینه ای می باشند.

ب_ افرادی که صورت درشتی دارند بینی عروسکی برای صورت شان خیلی کوچک است.

ج_ افرادی که از دارو هوی خاصی استفاده می کنند.

د_ افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند.

ه_ افرادی که به داروهای بی هوشی حساسیت دارند.

 

عوارض جراحی بینی عروسکی در شیراز

 

جراحی بینی عروسکی در شیراز مانند دیگر انواع جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد. گر چه اکثر این عوارض با گذشت زمان و با استفاده از مراقبت های صحیح پس از عمل برطرف خواهند شد. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ کبودی و تورم؛ ایجاد کبودی و تورم در اطراف چشم ها و بینی یکی از شایع ترین عارضه ها پس از انجام عمل زیبایی بینی عروسکی می باشد. این عارضه موقتی است و با گذشت چند روز بهبود می یابد. جهت کاهش تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

 

۲_ احساس درد؛ طی جراحی بینی عروسکی برش های زیادی روی بینی ایجاد می شود و هم چنین ممکن است استخوان بینی نیز شکسته شود بنابراین طبیعی است که پس از جراحی در گاهی در کل صورت و گاهی فقط در ناحیه بینی درد داشته باشید. جهت کاهش و کنترل درد های ناشی از جراحی می توانید با تجویز پزشک از دارو های آرام بخش و مسکن ها استفاده کنید.

 

۳_ گرفتگی نفس؛ همان گونه که گفته شد پزشک طی جراحی برای جلوگیری از تغییر فرم بینی داخل بینی فیلتر هایی قرار می دهد که تا زمان برداشتن این فیلتر ها که معمولا یک تا دو هفته می باشد بیمار نمی تواند به راحتی نفس بکشد. طی این دوره می توانید برای تنفس از دهان خود کمک بگیرید.

 

۴_ سایر عوارض؛ از دیگر عوارض جراحی بینی عروسکی می توان به التهاب، عفونت، خونریزی، عدم رفع نواقص بینی و ... اشاره کرد.

 

البته لازم به ذکر است که این عوارض موقتی هستند و با گذشت زمان و مراقبت های درست پس از عمل به طور کلی رفع خواهند شد. کافی است که در انتخاب پزشک خود دقت کنید و مراقبت های پس از عمل را به خوبی انجام دهید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی