پروتز باسن چیست؟ روش بزرگ کردن باسن در شیراز، مزایا و عوارض آن

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 23 آبان 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

امروزه تمام افراد تمایل به داشتن اندام مناسب دارند. یکی از اعضای بدن که نقش مهمی در زیبا تر دیده شدن اندام به خصوص در خانم ها دارد باسن است.

در این مطلب قصد داریم به طور کامل شما را با پروتز باسن، روش بزرگ کردن باسن در شیراز، مزایا و عوارض آن با شما همراه هستیم. لطفا تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

راهی برای زیبا کردن باسن در شیراز وجود دارد؟

امروزه راه های گوناگونی برای زیبا تر کردن باسن وجود دارد اما یکی از راه هایی که در کم ترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه تان می رساند پروتز باسن در شیراز است. پروتز باسن روشی برای حجم دادن و شکل دهی به باسن است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

 امروزه راه های گوناگونی برای زیبا تر کردن باسن وجود دارد اما یکی از راه هایی که در کم ترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه تان می رساند پروتز باسن در شیراز است. پروتز باسن روشی برای حجم دادن و شکل دهی به باسن است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

پروتز باسن در شیراز چیست؟

 

منظور از پروتز باسن حجم دهی و شکل دهی به باسن به جهت رفع نواقص باسن می باشد. در روش تزریق چربی به باسن از نواحی دیگر بدن خود فرد چربی گرفته شده و به عضلات گلوتال باسن تزریق خواهد شد. اما پروتز باسن یک بافت بزرگ و منعطف متناسب با نواقص باسن می باشد که شباهت زیادی به پروتز سینه دارد. به این دلیل که پروتز باسن نیز مانند پروتز سینه دارای برند های مختلفی است. انتخاب نوع برند معمولا بسته به شرایط جسمی فرد و با نظر پزشک انجام می شود.

 

نکته ای که در جراحی پروتز باسن حائز اهمیت است این است که طی پروتز باشن فقط چربی های سطحی زیر پوست باید برداشته شود و به هیچ عنوان چربی های داخلی تر و عمیق تر نباید برداشته شود چرا که ممکن است فرد دچار آمبولی شود. انجام پروتز باسن دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشد که پزشک جراح باید قبل از انجام پروتز بیمار را در جریان تمامی مزایا، معایب، هزینه های جراحی و... قرار دهد. در ادامه با مزایا و معایب پروتز باسن بیش تر آشنا خواهیم شد. لطفا با ما همراه باشید.

 

مراحل انجام جراحی پروتز باسن

 

جراحی پروتز باسن معمولا یک تا دو ساعت به طول می انجامد و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در این روش پزشک برش هایی به اندازه ۸ تا ده سانتی متر روی دو طرف باسن می زند و به وسیله گیر های مخصوصی برش ها را باز نگه می دارد. در مرحله بعد پزشک پروتز ها را وارد باسن می کند. این پروتز ها به دو روش می تواند وارد باسن شود. در روش اول پروتز ها وارد عضله می شوند و در روش دوم پروتز ها را روی عضله قرار می دهند.

 

اما پزشکان معمولا روش اول را پیشنهاد می کنند چرا که اگر پروتز را روی عضله قرار دهند ممکن است بیمار بعدا دچار عوارضی چون خطوط غیر طبیعی روی باسن، افتادگی پروتز پس از گذشت زمان، غیر طبیعی بودن فرم باسن و قابلیت لمس پروتز از روی باسن، نازک شدن لایه های چربی و ایجاد انقباض کپسولی شود. منظور از انقباض کپسولی ایجاد بافتی سخت و دردناک در اطراف پروتز است که فرم طبیعی باسن را از بین می برد. پس از قرار دادن پروتز داخل باسن پزشک اقدام به بستن برش ها با استفاده از بخیه می کند.

 

 

مراقبت های پس از جراحی پروتز باسن

 

عدم رعایت نکات مراقبتی پس از جراحی می تواند باعث عدم بهبود بیمار و طولانی تر شدن دوره نقاهت گردد. بنابراین جهت تسریع در فرآیند بهبودی نکات مراقبتی زیر را پس از جراحی پروتز باسن انجام دهید:

 

۱_ داشتن احساس درد در ناحیه مذکور تا چند روز پس از جراحی طبیعی است. در طول این مدت می توانید جهت بهبود و تسکین درد از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

۲_ پس از جراحی پروتز باسن لباس های مخصوص این عمل را تهیه کنید و بپوشید. این لباس ها با فشردن محل پروتز مانع از ایجاد تورم پس از جراحی خواهند شد.

۳_ به مدت دو روز پس از جراحی از استحمام خودداری کنید.

۴_ به مدت دو هفته پس از جراحی از خوابیدن به پشت، نشستن و اعمال هر گونه فشار روی باسن خودداری کنید.

۵_ از مصرف الکل و دخانیات به مدت ۴ هفته پس از جراحی خودداری کنید. مصرف این مواد فرآیند جوش خوردن زخم ها و بهبودی بخیه ها را به تاخیر می اندازد.

۶_به مدت دو هفته پس از جراحی از مصرف قرص های ضد انعقاد خون و رقیق کننده خون جدا خودداری کنید. مصرف این قرص ها احتمال بروز خونریزی را قبل و پس از جراحی افزایش می دهند.

۷_پس از جراحی زخم ها را با محلول ضد عفونی مرتبا شست و شو دهید. عدم رعایت بهداشت و عدم شست و شوی زخم ها پس از جراحی می تواند منجر به بروز عفونت شود.

۸_ جهت کاهش تورم و جا گرفتن پروتز های باسن تا چند هفته پس از جراحی از لباس های پایین تنه تنگ استفاده کنید.

 

مزایای پروتز باسن در شیراز

 

پروتز باسن نوعی جراحی زیبایی اندام به حساب می آید که امروزه افراد زیادی جهت زیبا تر کردن اندام خود به آن روی می آورند. پروتز باسن دارای مزایای بسیاری است از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱_ یکی از مهم ترین مزایای پروتز باسن این است که در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به شما می دهد. با وجود آن که انجام ورزش و تغییر رژیم غذایی تا حدی می تواند در خوش فرم کردن باسن موثر باشد اما این روش ها علاوه بر این که نیاز به استمرار و تکرار داشته در مدت زمان بسیار طولانی نتیجه دلخواه را به شما خواهد داد.

۲_ پروتز باسن با تقویت عضلات سرینی فوقانی یک باسن کرد، خوش فرم و بسیار زیبا را به شما می بخشد.

۳_ پروتز باسن تمامی نواقص باسن را بر طرف خواهد کرد‌. اگر باسنی نا متقارن دارید با استفاده از جراحی پروتز باسن می توانید نواقص باسن خود را بر طرف کنید.

۴_ انجام پروتز باسن علاوه بر این که برای افراد لاغر و جهت بزرگ کردن باسن مناسب است می تواند گزینه مناسبی برای افراد چاق نیز باشد. به این ترتیب که چربی های اضافی ناحیه باسن را خارج می کنند و باسنی گرد و زیبا می سازند.

۵_ پروتز باسن هم چنین جهت خارج کردن توده ها یا جوش های باسن نیز مناسب و کاربردی است.

۶_ رفع نواقص باسن سبب داشتن یک اندام ایده آل و افزایش اعتماد به نفس به ویژه در بانوان خواهد شد.

 

 

معایب و عوارض پروتز باسن در شیراز چیست؟

 

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی کشور آمریکا میزان رضایت از پروتز باسن را ۹۵.۶ درصد اعلام کرده است بنابراین می توان دریافت که میزان موفقیت در جراحی پروتز باسن بسیار بالا است. با وجود آن که جراحی پروتز باسن دارای مزایای بسیار زیادی است اما انجام آن می تواند همراه با عوارض نیز باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از جراحی پروتز باسن با تمام مزایا و معایب آن به خوبی آشنا شوید.

 از جمله معایب پروتز باسن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱_ امکان خونریزی پس از جراحی به دلیل ایجاد برش و بخیه

۲_ احساس درد در ناحیه جراحی

۳_ باقی ماندن زخم و اسکار ناشی از جراحی

۴_ ایجاد عفونت به دلیل عدم مراقبت صحیح از زخم

۵_ تجمع مایع یا خون زیر پوست باسن

۶_ حساسیت یا واکنش های الرژیک به مواد پروتز باسن

۷_ پوست پوست شدن باسن

۸_ حساسیت به مواد بیهوشی و تهوع

 

البته لازم به ذکر است در صورتی که جراح مهارت کافی در زمینه پروتز باسن داشته باشد و بیمار پس از جراحی کلیه مراقبت های پس از عمل را به درستی انجام دهد امکان بروز عوارض زیر به حداقل می رسد. اما در صورتی که جراح مهارت کافی نداشته باشد ممکن است که پروتز های سیلیکونی از موقعیت خود خارج شوند و باسن شکل نا همواری به خود بگیرد که جهت حل این مشکل بیمار باید مجددا جراحی شود.

از دیگر عوارض احتمالی این جراحی می توان به نازک شدن بافت باسن، عدم تقارن پروتز های باسن، افتادگی پروتز ها، قابلیت لمس پروتز ها از روی باسن، باز شدن بخیه ها و .... اشاره کرد.

 

 

کاندیدا ی مناسب جراحی پروتز باسن در شیراز

 

به طور کلی انجام پروتز باسن برای اکثر افراد امکان پذیر است. اما افرادی با خصوصیات زیر کاندیدای مناسبی ب ای جراحی پروتز باسن هستند:

 

الف_ افرادی که پوست شل ندارند.

ب_ افرادی که در ناحیه باسن عضله یا چربی ندارند.

ج_ افرادی که وزن زیادی کم کرده اند.

د_ افرادی که دارای باسن خیلی صاف یا مربعی هستند.

 

روش های بزرگ کردن باسن در شیراز

 

امروزه روش های مختلفی جهت بزرگ کردن و حجم دهی به باسن در شیراز وجود دارد که پزشک با توجه به تناسب روش با شرایط بیمار مناسب ترین روش را به بیمار پیشنهاد می دهد. از جمله روش های بزرگ کردن باسن می توان به روش های زیر اشاره کرد.

 

1-تزریق چربی

در این روش که به لیفت باسن برزیلی نیز شهرت دارد پزشک چربی های اضافه بدن بیمار مانند ناحیه شکم و پهلو را خارج کرده و به وسیله ابزاری آن را به باسن تزریق می کند. در این روش هم چربی های اضافه از بدن خارج شده و هم باسن فرم مناسبی به خود می گیرد.

 

2- تزریق فیلر

در این روش از فیلری به نام Sculptra جهت حجم دهی به باسن استفاده می شود. در مراحل اولیه تزریق حجم کمی از فیلر به باسن تزریق می شود که در هفته های بعد با تولید کلاژن حجم بیش تری از فیلر وارد باسن می شود. تزریق فیلر معمولا در مطب پزشک و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

 

3- تزریق سیلیکون

تزریق سیلیکون به باسن عوارض زیادی دارد و باعث ایجاد تغییر شکل و زخم روی باسن می شود.

 

4- تزریق هیدورژل

تزریق هیدروژل به باسن نیز مانند سیلیکون دارای خطرات، عوارض بسیار زیاد و قیمت پایینی می باشد. بنابراین انجام این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

5- پروتز باسن

در این روش از سیلیکون های نیمه جامد برای حجم دهی به باسن استفاده می شود. در این روش که نوعی جراحی به شمار می رود و نیاز به بیهوشی دارد پزشک پروتز های سیلیکونی را با استفاده از برش داخل باسن قرار داده و بافت بریده شده را بخیه می کند. این روش اگر توسط پزشک ماهر انجام شود یکی از کم خطر ترین راه ها برای افزایش حجم باسن می باشد. چرا که اگر پروتز در جای درست قرار بگیرد بعدا جا به جا نخواهد شد و نیازی به جراحی دوباره نخواهد داشت.

 

ماندگاری پروتز باسن در شیراز

 

پروتز باسن یک روش دائمی برای حجم دهی به باسن است. البته ممکن است چندین ماه طول بکشد تا زخم ها و بخیه های باسن بهبود پیدا کند و شکل نهایی باسن نمایان شود. در برخی از افراد به دلیل جا به جایی پروتز باسن پس از جراحی یا شکستگی مواد پروتز نیاز به انجام جراحی دوباره وجود دارد.

 

نکات مهم قبل از جراحی پروتز باسن در شیراز

 

قبل از انجام جراحی پروتز باسن تمامی آزمایشاتی که پزشک از شما خواسته است را انجام دهید و همراه با پرونده پزشکی خود در روز جراحی به همراه داشته باشید. هم چنین تمام دارو های مصرف شده اخیر، سابقه بیماری های ژنتیکی، حساسیت های دارویی و ... را به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از جراحی از مصرف موارد زیر خودداری کنید.

 

الف_  دارو های رقیق کننده و ضد انعقاد خون

ب_  دخانیات و الکل

ج_  دارو های گیاهی

 

استفاده از پروتز های بزرگ در باسن

 

بسیاری از خانم ها هنگام مراجعه به پزشک می خواهند که باسن خیلی بزرگی داشته باشند. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا پروتز های خیلی بزرگ خطر بیش تری دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. حجم پروتز باسن معمولا از ۱۰۰ سی سی تا ۷۱۵ سی سی است. اما پزشکان با تجربه معمولا ریسک پروتز باسن را تا ۳۵۰ سی سی می پذیرند.

 

به کار بردن پروتز های بسیار بزرگ در باسن نیاز به ایجاد برش و بخیه بیش تری دارد که عوارض پس از جراحی را بیش تر می کند. این پروتز ها پس از جراحی ممکن است که شکسته شوند یا این که در اثر باز شدن بخیه بیرون بریزند. به طور کلی انجام پروتز های خیلی بزرگ و بیش تر از ۳۵۰ سی سی توصیه نمی شود.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

3 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی