عمل حلقه معده در شیراز چگونه باعث لاغری می شود؟ + 6 مزیت این جراحی

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 15 آبان 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

چاقی عوارض بسیاری دارد که ممکن است سلامت فرد را به خاطر بیندازد و حتی جان فرد را به خطر بیندازد. روش های زیادی برای لاغری وجود دارد که رژیم غذایی و عمل حلقه معده در شیرازیکی از این روش ها است.

چاقی معضل بزرگی است که این روزها گریبان گیر بیشتر افراد جامعه را گرفته است. به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی افراد دیگر ساعت ها دنبال کارهای روزمره خود نیستند و با یک تلفن و یا ماشین نقلیه می توانند در عرض چند ساعت تمام کارهای خود را انجام می دهند. کم تحرکی باعث چاقی مفرط می شود.

عمل حلقه معده در شیراز چیست؟

یکی از انواع عمل ها برای لاغری، عمل حلقه معده در شیراز است. این نوع عمل تقریبا ساده تر از دیگر عمل های لاغری است. در اصطلاح پزشکی به عمل حلقه معده، باندینگ معده گفته می شود.

یکی از انواع عمل ها برای لاغری، عمل حلقه معده در شیراز است. این نوع عمل تقریبا ساده تر از دیگر عمل های لاغری است. در اصطلاح پزشکی به عمل حلقه معده، باندینگ معده گفته می شود.

عمل حلقه معده در شیراز

 

در این نوع عمل حلقه ای در قسمت بالای معده دور تا دور معده جایگذاری می شود. وظیفه اصلی این حلقه تنگ کردن ورودی معده است که راه ورود غذای مصرفی بیش از حد را مسدود می کند و احساس سیری را به فرد منتقل می دهد.

 

معمولا افرادی  که بسیار چاق هستند و تمام روش های لاغری از جمله رژیم یا نوشیدن دمنوش را انجام داده اند و نتیجه ای حاصل نشده است، به فکر عمل حلقه معده در شیرازمی افتند. عمل حلقه معده در شیرازبرای افرادی انجام می شود که فرد از چاقی مفرط رنج ببرد. افزون بر تمام این نکات عمل حلقه معده در شیرازفقط در صورتی انجام می شود که فرد هیچ گونه راه حلی برای درمان چاقی نداشته باشد و چاقی وی تهدیدی بسیار جدی برای سلامتی فرد داشته باشد.

 

عمل حلقه معده در شیراز در واقع نوعی جراحی برای کم کردن وزن در افراد بسیار چاق است. این عمل به واسطه یک حلقه سیلیکونی که قابل تنظیم است انجام می شود که در اطراف قسمت بالایی معده قرار می گیرد.

 

بدین گونه که یک کیسه کوچک در بالا حلقه به وجود می آید و قسمت زیادی از معده در زیر قرار می گیرد. باندینگ معده کمک می کند که غذای مصرفی در طول شبانه روز توسط فرد کاهش یابد.

زمانی که حلقه دور تا دور معده را فرا می گیرد، یک لوله را به حلقه اتصال می دهند و لوله از راه منفذی در زیر پوست قابل دسترسی است.

 

جراح با کمک این دریچه محلول سالین را به حلقه تزریق می کند. جراح قادر است با اعمال کردن تنظیمات، مقدار تنگی این حلقه را عوض کند.

 

دارا بودن یک کیسه معده کوچک دارد، توانایی نگه داشتن حجم زیادی از غذا را ندارد و بدین ترتیب باعث کاهش وزن و کاهش پرخوری می شود.

 

نحوه انجام عمل حلقه معده در شیراز

 

این نوع جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود و این نوع عمل تهاجم کمی دارد و این نوع عمل از راه برش های سوراخ کلید و یا لاپاراسکوپی صورت میگیرد.

 

در این نوع عمل جراح یک تا پنج برش کوچک در شکم به وجود می آورد. لاپاراسکوپ  در واقع لوله ی طویل و لاربو مجهز به دوربین است که با استفاده از آن عمل حلقه معده در شیراز انجام می شود. این نوع عمل معمولا بین 30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.

 

عمل حلقه معده چطور باعث لاغری می شود؟

 

یکی از روش های لاغری در میان افرادی که مبتلا به چاقی مفرط هستند، عمل حلقه معده و یا باندینگ معده است. این عمل معمولا با بیهوشی عمومی انجام می شود و در آن یک حلقه در بالای معده نصب می شود. این حلقه مانع ورود مواد غذایی زیاد می شود و به صورت پیوسته موجب لاغری فرد می شود.

عمل حلقه معده بسیار کم خطر است و فرد را دچار بیماری های ناشی از کاهش وزن ناگهانی نمی کند.

 

مراقبت بعد از عمل حلقه معده

 

بایستی بعد از عمل یک شب را در بیمارستان سپری کنید تا مراقبت های لازم از شما انجام شود. در اولین شب بعد از عمل می تواند مایعات بنوشید. در صورت داشتن حالت تهوع و سرگیجه برای شما داروهای مسکن و ضد تهوع تجویز می شود.

 

به طور معمول تا دو هفته بعد از عمل حلقه معده بایستی رژیم غذایی مختلط را رعایت کنید و تا دو هفته بعد از آن باید مواد غذایی نرم استفاده شود. بعد از سپری کردن این زمان می توانید از مواد غذایی جامد نیز مصرف کنید.

 

بعد از وقفه کوتاهی و استراحت باید راه رفتن و حرکت را آغاز کنید. زمانیکه بستری هستید و 6 روز بعد از آن تزریق تخفیفی در زیر پوست شما انجام می شود که  خون را رقیق میکند و از لخته شدن خون در پاها جلوگیری می کند.

 

ورزش پس از عمل حلقه معده

 

بلافاصله بعد از عمل متخصص به شما توصیه نی کند که تحرک داشته باشید. می توانید بلافاصله بعد از عمل تمرینات ملایمی مثل پیاده روی در خانه و کارهای خانه را انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که تا 6 هفته اول بعد از جراحی بایستی از ورزش های سنگین خودداری کنید. برای انجام عمل حلقه معده باید به یک متخصص گوراش مراجعه کنید تا بیشتر شما را راهنمایی کند.

 

چه افرادی می توانند عمل حلقه معده در شیراز را انجام دهند؟

 

در زمان های قدیم فقط آن دسته از افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 35 بوده است، برای این نوع عمل مناسب بودند. ناگفته نماند این نوع عمل نیز برای افرادی با شاخص توده بدنی بین 30 تا 35 نیز انجام می شد که دچار چاقی مفرط و دیابت و یا فشار خون بالا بوده اند.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های جراحی دیگر این نوع فاکتورها چندان مهم نیست و عمل حلقه معده در شیرازتقریبا برای همه افرادی که از چاقی زیاد رنج می برند، انجام می شود.

 

به این نکته توجه داشته باشید که این نوع عمل فقط برای افرادی که چاقی مفرط دارند و رژیم غذایی و ورزش و پیاده روی برای لاغری آنها موثر نیست، انجام می شود.

 

 

نظر متخصصین گوارش شیراز برای عمل حلقه معده

 

هم اکنون متخصص های گوارش این عمل را برای افراد زیر توصیه می کنند:

 

افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند و دارای شاخص توده بدنی BMI بالاتر هستند.

 

 افرادی که BMI بالاتر از 35 دارند، در صورتیکه دارای چاقی مفرط و به بیماری های مربوط به چاقی مبتلا هستند، برای عمل حلقه معده در شیرازمجاز می شوند.

 

آن دسته از افرادی که BMI بالاتر از 30 دارند زمانی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند، مجاز به عمل حلقه معده در شیرازهستند.

 

افرادی که این عمل را انجام می دهند باید بعد از عمل رژیم غذایی مناسب و سالم را دنبال کنند.

افرادی که تمایل به مصرف غذاهای نمکی دارند، برای عمل حلقه معده در شیرازمناسب تر هستند. اگر فرد مراجعه کننده به شیرینی جات که راحت تر در معده خرد میشوند علاقه دارند ، این جراحی گزینه مناسبی برای این افراد نخواهد بود.

 

چه کسانی نمی توانند عمل حلقه معده در شیراز را انجام دهند؟

 

بعضی از افراد برای عمل حلقه معده در شیرازو در اصطلاح حلقه گذاری مناسب نیستند از جمله:

 

1- افرادی که درگیر اعتیاد هستند و الکل مصرف می کنند.

2- افرادی که به بیماری روانی کنترل نشده دچار هستند.

3- افرادی که در درک خطرات و مزایا، نتایج و روش های جایگزینی و تغییر در سبک زندگی مشکل دارند.

 

نتیجه عمل حلقه معده

 

باندینگ و یا حلقه معده یک جراحی بسیار تاثیر گذار برای لاغری است. این عمل می تواند وزن را کاهش دهد و موجب از بین رفتن اضافه وزن می شود.

این عمل می تواند شما را در انجام کارهای روزمره خود تواناتر کند و باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شود.

با توجه به میزان توجه شما به نکات بعد از حلقه معده، ابن عمل می تواند بین 40 تا 60 درصد اضافه وزن شمار را از بین ببرد.

 

مزیت های عمل حلقه معده در شیراز

 

عمل حلقه معده در شیراز دارای مزایای زیادی است از جمله:

 

1- کاهش وزن طولانی مدت در افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند.

2- بعد از جراحی حلقه معده احتمال فتق و عفونت بسیار کمتر می شود.

3- اضافه وزن ممکن است باعث فشار خون بالا و بی اختیاری ادرار شود، این عمل باعث به حداقل رسیدن این موارد می شود.

4- مواد مغذی همگی جذب شده و به هدر نمی روند.

5- این عمل دائمی نیست و هر وقت که اراده کنید می توانید این حلقه را بردارید.

6- این حلقه علاوه بر امکان برداشتن، امکان تنظیم شدن نیز دارد. بدین معنا که اگر بعد از عمل حلقه معده در شیرازفرد دچار استفراغ و یا عدم کاهش وزن شد، می تواند این حلقه را با استفاده از جراحی و توسط پزشک سفت و یا شل کند.

 

با عمل حلقه معده در شیراز چقدر وزن از دست می دهید؟

 

کاهش وزن با عمل حلقه معده در شیرازبه صورت پیوسته و با مرور زمان رخ می دهد. این نکته یکی از اصلی ترین نکاتی است که در کاهش وزن با حلقه معده وجود دارد. این ویژگی باعث شده است که به فرد آسیب زیادی وارد نشود. بعد از عمل و به مرور زمان معمولا افراد نصف اضافه وزن خود را از دست می دهند.

 

اضافه وزن به صورت پیوسته و منظم  اتفاق می افتد و در هفته بین نیم کیلو تا یک کیلو کاهش وزن دارد.

وزن کم کردن با این روش بسیار ایده آل و کم ریسک است به صورتی که ناگهانی وزن از دست نمی دهید و از آسیب های جدی در زمینه کاهش وزن در امان می مانیم.

 

عوارض جانبی حلقه گذاری معده

 

علاوه بر مزایای این نوع جراحی، حلقه گذاری معده دارای عوارض متعددی نیز است.  متخصص گوارش قبل از عمل تمام مزایا و عوارض این نوع عمل را در اختیار مراجعه کننده می گذارد.

به طور جامع می توان گفت: احتمال بروز عوارض اولیه بعد از حلقه معده پایین است ولی  احتمال عوارض دیر ظهور بسیار بالا است. تقریبا 20 تا 50 درصد از بیماران احتمال دارد، در دوسال اول حلقه گذاری نیازی به  جراحی اصلاحی نداشته باشند.

 

از جمله عوارض و معایب حلقه گذاری معده عبارتند از:

 

1- آسیب رساندن به اندام ها و روده و طحال

2- آمبولی ریه و ترومبوز سیاهرگی عمقی

3- لغزش و حرکت حلقه و اتساع و گشاد شدن کیسه

4- درد در قفسه سینه به دلیل مسدود شدن مواد غذایی بلعیده شده

 

ارتباط مرگ با حلقه گذاری معده

 

در مقایسه با دیگر جراحی ها برای لاغری، حلقه گذاری معده آسیب کمتری به  شما وارد می کند و شما قادر هستید که از سلامتی خود بعد از عمل اطمینان زیادتری داشته باشید.

 

در حقیقت احتمال مرگ و میر در روش حلقه گذاری معده برای لاغری از روش های دیگر مثل بای پس معده و یا اسلیو معده بسیار کمتر است. طبق گزارشات رسیده، احتمال مرگ و نیر در پروسه جراحی حلقه گذاری معده 1 یا 2 مورد در هر 3000 مورد جراحی است. آمار به دست آمده روشن میکند که حلقه گذاری معده کم خطر است.

 

نتیجه گیری

 

عمل حلقه معده در شیرازو یا باندینگ یک روش بسیار موثر در عین حال کم خطر برای لاغری در افرادی است که چاقی مفرط دارند. البته این عمل فقط برای افرادی مجاز است که چاقی بیش از حد دارند و با روش های دیگری مثل رژیم و پیاده روی و ورزش نتیجه دلخواه را به دست نیاورده اند.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی