7 مزیت عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز و هزینه ی آن در سال 1401

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 14 آبان 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

چشم یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضای بدن به شمار می رود که ممکن است در طول زمان به دلایل ژنتیکی یا بسیاری از عوامل دیگر دچار کاهش بینایی شود. یکی از عمل ها جهت بهبود بینایی عمل فمتو اسمایل در شیراز است.

در این مقاله با بررسی عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز همراه با شما دوستان عزیز هستیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لبخند زدن چشم با عمل فمتواسمایل در شیراز

لبخندی که بینایی چشم شما را بهبود می بخشد. شاید شنیدن این جمله برای شما کمی عجیب به نظر برسد. با خواندن این مقاله بیش تر با عمل فمتو اسمایل آشنا خواهید شد. فمتو اسمایل جدید ترین نسل اصلاح بینایی توسط لیزر با بالا ترین میزان ظرافت و دقت است.

لبخندی که بینایی چشم شما را بهبود می بخشد. شاید شنیدن این جمله برای شما کمی عجیب به نظر برسد. با خواندن این مقاله بیش تر با عمل فمتو اسمایل آشنا خواهید شد. فمتو اسمایل جدید ترین نسل اصلاح بینایی توسط لیزر با بالا ترین میزان ظرافت و دقت است.

عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز

 

عمل فمتو اسمایل چشم یکی از پیشرفته ترین عمل های اصلاح بینایی به شمار می رود‌ که با استفاده از لیزر های پیشرفته و بدون برش و برداشتن قرنیه بینایی را اصلاح خواهد کرد. در این مقاله با عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فمتو اسمایل Femto smile جدید ترین تکنولوژی در اصلاح بینایی است که بدون استفاده از تیغه و برش قرنیه اقدام به اصلاح دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم می کند. میزان دقت عمل فمتو اسمایل بسیار بالا است به طوری که حتی خطای دید را هم رفع خواهد کرد. در این عمل قرنیه برش لبخند مانند بسیار کوچکی می خورد و خیلی کم تر تحت تاثیر برش و فشار قرار می گیرد. امروزه تکنولوژی های پیشرفته ای جهت انجام عمل فمتو اسمایل در شیراز وجود دارند.

 

در عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز که عمل ریلکس اسمایل  Relax smile نیز نامید می شود از روش ریلکس برای اصلاح بینایی استفاده می شود. به این منظور که جهت ایجاد برش لبخند مانند دقیق از لیزر های با دقت بسیار بالا استفاده می شود. نور لیزر به دلیل قابلیت تنظیم و نفوذ بالایی که دارد جهت ایجاد برش های دقیق بسیار مناسب است.

 

طی عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز جراح از لیزری بسیار دقیق به نام فمتو ثانیه ویژو ماکس Visu max femto second برای ایجاد یک تکه از بافت عدسی مانند در داخل قرنیه استفاده می کند. در مرحله بعد شکاف بسیار کوچکی به شکل لبخند ردی قرنیه ایجاد کرده و از میان این شکاف عدسک انکساری ریز بیرون کشیده می شود. عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز برای کسانی که نمره چشم بالا و قرنیه نازک دارند بسیار مناسب است.

 

 عوارض و خطرات عمل فمتو اسمایل در شیراز

 

جراحی فمتو اسمایل چشم با این که جز کم خطر ترین و با دقت ترین جراحی های اصلاح بینایی به شمار می رود اما دارای معایب و خطرات احتمالی است. از جمله خطرات احتمالی عمل فمتو اسمایل چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

باقی ماندن بقایای عدسی

 

طی عمل اسمایل بافت میانی قرنیه جدا سازی شده و استخراج می شود. اگر این بافت توسط پزشک به خوبی و با دقت تخلیه نشود ممکن است به صورت بیمار با عوارضی چون پارگی برش ها، ساییدگی قرنیه و چسبندگی مواجه شود. در عوارض خفیف تر فرد دچار تحریک و التهاب می شود اما در عوارض شدید تر فرد نیاز به استفاده از لنز تماسی و بانداژ دارد که دوره بهبودی آن نیز طولانی مدت خواهد بود.

 در صورتی که پزشک تشخیص دهد که بقایای عدسی در چشم بیمار باقی مانده است می توان به استفاده از شست و شو چشم را از بقایا پاک سازی کرد اما در صورت تشخیص دیر هنگام ممکن است نیاز به انجام جراحی دوم جهت خروج بقایا باشد.

 

التهاب

 

به دلیل این که در عمل فمتو اسمایل به نسبت لیزیک بافت بیش تری از قرنیه خارج می شود یکی از رایج ترین عوارض پس از این جراحی التهاب است که روند بهبودی چشم را طولانی تر نی کند.

 

خشکی چشم

 

بکی دیگر از خطرات و عوارص احتمالی عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز خشکی چشم است. این عارضه به ویژه در کسانی که از پیش دارای مشکلات خشکی چشم بوده اند می تواند خطر ساز باشد. البته لازم به ذکر است افرادی که جراحی فمتو اسمایل را انجام می دهند به نسبت کسانی که لیزیک می کنند خشکی کم تری را تجربه گی کنند. جهت بهبودی خشکی چشم از قطره های مرطوب کننده چشم که توسط پزشک تجویز می شوند حتما استفاده کنید.

 

تاری دید

 

یکی از عارضه های موقتی پس از جراحی فمتو اسمایل تاری دید است. فرد ممکن است تا چندین روز پس از جراحی دچار تاری دید شود که پس از گذشت چندین روز رو به بهبودی خواهد رفت.

 

اختلال در بینایی

 

اگر طی جراحی فمتو اسمایل قرنیه بیش تر یا کم تر از حد مجاز برش داده شود ممکن است که فرد پس از جراحی دچار اختلالات بینایی غیر قابل بازگشت شود. بنابراین توصیه می شود که از تجهیزات پزشکی با دقت بالا و پزشکان متبحر در زمینه جراحی فمتو اسمایل استفاده شود.

 

میزان برگشت پذیری عمل اسمایل چشم در شیراز

 

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا پس از جراحی اسمایل شماره چشم تغییر خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. احتمال بازگشت در عمل اسمایل بسیار اندک و کم تر از ده درصد است و در اغلب آن ده درصد زیر نیم درجه شماره چشم ضعیف می شود.

 

مراحل انجام عمل فمتو اسمایل در شیراز

 

نحوه انجام این عمل به این صورت است که ابتدا چشم بیمار در چندین مرحله باید توسط قطره استریل شسته شود. استفاده از این قطره جهت ضد عفونی و بی حسی کامل چشم بیمار است. در مرحله بعد پزشک توسط ابزاری به نام اسپکولوم چشم بیمار را باز نگه می دارد تا در حین انجام جراحی پلک نزند.

 

 در مرحله بعدی پزشک به وسیله ابزار فمتو سکند ویژو ماکس در عمق ۱۱۰ تا ۱۳۰ میکرونی از سطح قرنیه دو برش ایجاد کرده که این برش ها یک بافت عدسی شکل را تشکیل می دهند. لیزر فمتو سکند ویزو ماکس دارای قابلیت تنظیم برش دقیق تا عمق مشخص و تجهیزات نرم افزاری پیشرفته ای می باشد. در مرحله بعدی پزشک یک برش لبخند مانند روی بافت قرنیه ایجاد کرده و از میان آن برش بافت عدسی مانند را خارج می کند. با خارج شدن این بافت تغییرات لازم در ضخامت و لایه های بیرونی قرنیه انجام شده و عیب چشم اصلاح خواهد شد.

 

هزینه های عمل فمتو اسمایل در شیراز

 

طبیعی است که هزینه عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز نسبت به سایر عمل های اصلاح بینایی چون لیزر بیش تر باشد. چرا که در عمل فمتو اسمایل از دو لیزر جهت اصلاح بینایی استفاده می شود و دقت آن خیلی بیش تر از استفاده یک لیزر می باشد. اما به طور کلی هزینه عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل تاثیر گذار در عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز می توان به تجربه و مهارت پزشک، دستمزد عوامل اتاق عمل، نوع تجهیزات استفاده شده در هنگام عمل، انجام عمل جراحی در بیمارستان عمومی یا کلینیک و... اشاره کرد.

 

مزایای عمل فمتو اسمایل در شیراز

فمتو اسمایل چشم در شیراز | سینا پزشک

دستگاه لیزری که عمل فمتو اسمایل در شیراز به وسیله آن انجام می شود Visu max femto second نام دارد. این دستگاه علاوه بر داشتن دقت بالا از لنزی شبیه به لنز طبیعی قرنیه روی چشم استفادا می کند. بنابراین فشار ساکشن طی عمل فمتو اسمایل بسیار کم است. از دیگر مزایای عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1- جراحی بی صدا

این جراحی بسیار بی صدا است و در نهایت سکوت انجام می شود. طی جراحی هیچ گونه صدا یا بویی که باعث ایجاد استرس در بیمار شود احساس نخواهد شد.

 

2- دوره نقاهت کوتاه

دوره نقاهت این عمل بسیار طولانی است. کلیه بیماران می توانند بعد از ۴ تا ۷ روز پس از جراحی کلیه فعالیت های خود را انجام دهند. حتی بیمار می تواند روز بعد از جراحی آرایش چشم داشته باشد.

 

3- بهبود سریع

نتیجه کار بلافاصله بعد از تمام شدن جراحی قابل رویت است. یعنی بیمار پس از اتمام جراحی دیگر به عینک نیازی نخواهد داشت.

 

4- عدم آسیب به قرنیه

در این جراحی به استحکام قرنیه هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.

 

5- مناسب برای اکثر افراد

طیف وسیعی از افراد می توانند عمل اسمایل را انجام دهند به عبارت دیگر انجام این عمل برای کسانی که نمی توانند به وسیله لیزیک یا لازک بینایی چشم خود را اصلاح کنند مناسب است.

 

6- زمان سریع جراحی

مدت زمان این عمل کوتاه است و برای هر دو چشم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.

 

7- عدم ایجاد مشکلات دید در شب

 بیمارانی که دارای مردمک چشم بزرگی هستند بلافاصله پس از جراحی چشم دچار مشکل دید در شب خواهند شد. این مشکل در جراحی فمتو اسمایل وجود ندارد.

 

آمادگی های پیش از جراحی فمتو اسمایل در شیراز

 

چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است که عدم رعایت موارد زیر پیش از جراحی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند:

 

۱_ به دلیل تغییر شکل موقتی قرنیه در هنگام استفاده از لنز های تماسی بهتر است حداقل یک تا دو هفته قبل از جراحی فمتو اسمایل در شیراز استفاده از لنز های تماسی را متوقف کنید.

۲_ قبل از جراحی فمتو اسمایل پزشک باید به طور کامل بیمار را معاینه کند و از وجود ضخامت کافی قرنیه و عدم بیماری های چشمی و قرنیه اطمینان حاصل کند.

۳_ از دیگر مواردی که قبل از جراحی اسمایل باید توسط پزشک شیراز بررسی شود میزان فشار داخل چشم است.

۴_ قبل از جراحی بهتر است پزشک خود را در جریان دارو های مصرف شده، حساسیت های دارویی، بیماری های چشمی و ... قرار دهید.

۵_ به مدت دو تا چهار هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات، مصرف الکل، دارو های ضد انعقاد خون و... خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل در شیراز

 

همان گونه که گفته شد دوره نقاهت عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز کوتاه است و معمولا بیمار مس از گذشت چند روز به حالت عادی باز می گردد. اما جهت بهبودی سریع تر و عدم تاری دید پس از جراحی حتما موارد زیر را رعایت کنید:

 

۱_ بلافاصله پس از اتمام عمل اسمایل رانندگی نکنید سعی کنید به مدت ۲۴ ساعت به چشم خود استراحت دهید.

۲_ به منظور حفظ رطوبت و جلوگیری از عفونت و التهاب چشم پزشک قطره هایی به شما خواهد داد که تا چندین هفته پس از جراحی باید به مصرف آن ها ادامه دهید.

۳_ با وجود ان که دوره نقاهت این عمل کوتاه است اما ممکن است که بیمار چند روز پس از جراحی دچار تاری دید شود که این عارضه موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می کند.

۴_ از شست و شوی مکرر چشم ها به وسیله مواد شوینده ای مانند صابون به مدت چند هفته خودداری کنید.

۴_ به مدت ۶ تا ۱۲ ماه پس از جراحی پزشک باید وضعیت بینایی و چشم های شما را بررسی کند.

 

تاری دید بعد از عمل اسمایل در شیراز

هزینه فمتو اسمایل چشم در شیراز | سینا پزشک

با وجود این که خطرات فمتو اسمایل از بقیه انواع جرتحی اصلاح چشم مانند لیزیک و لازم کم تر است اما وجود تاری دید بعد از جراحی به مدت چند روز در بیمار می تواند طبیعی باشد. وجود تاری دید بعد از عمل فمتو اسمایل در شیراز کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان رو به بهبود می رود. در صورتی که تاری دید بیش تر از دو تا سه روز ادامه داشته باشد بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند.

 

ضخامت قرنیه برای عمل اسمایل در شیراز

 

یکی از مهم ترین عواملی که برای انجام عمل فمتو اسمایل به آن توجه می شود ضخامت قرنیه است. پزشک پیش از جراحی ضخامت قرنیه بیمار را به طور کامل بررسی می کند. برای انجام این عمل قرنیه باید دارای ضخامت کافی باشد. البته بسیاری از افردی که دارای قرنیه نازک هستند نیز با این روش قابل هستند. این موضوع بستگی به شماره چشم بیمار نیز دارد.

 

موارد ممنوع عمل فمتو اسمایل در شیراز

 

به طور کلی عمل فمتو اسمایل چشم در شیراز کم است اما با وجود این انجام این عمل برای افرادی با ویژگی های زیر توصیه نمی شود.

 

الف_ تغییرات مدام شماره چشم

ب _ بیماری های خود ایمنی و بیماری های چشم و قرنیه

ج_ فشار بالای داخل چشم یا گلوکوم

د_ انجام عمل در بارداری یا شیردهی

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

1 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی