جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی و اهداف و مراقبت های بعد عمل

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 01 آذر 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در شیراز نوعی جراحی برای تغییر شکل دائمی و زیبا تر کردن لاله گوش است. اگر لاله گوش دفرمه یا بزرگی دارید می توانید با انجام این جراحی گوش زیبایی داشته باشید.

اگر شما نیز اطلاعات زیادی درباره جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی ندارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی گوش در شیراز برای چه کسانی مناسب است؟

انجام این جراحی برای افرادی که به صورت مادر زاد دچار نواقص گوش یا شکستگی گوش هستند مناسب است. زمان مناسب برای انجام این جراحی معمولا پس از رشد کامل لاله گوش یعنی از ۵ سالگی به بعد است. البته گاهی نیز این جراحی در سنین پایین تر مثلا در سه سالگی نیز انجام می شود.

انجام این جراحی برای افرادی که به صورت مادر زاد دچار نواقص گوش یا شکستگی گوش هستند مناسب است. زمان مناسب برای انجام این جراحی معمولا پس از رشد کامل لاله گوش یعنی از ۵ سالگی به بعد است. البته گاهی نیز این جراحی در سنین پایین تر مثلا در سه سالگی نیز انجام می شود.

خطرات و عوارض احتمالی جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی

 

به طور کلی جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی یک نوع جراحی کم خطر است که عوارض کمی دارد. بیش تر عوارض این جراحی نیز موقتی بوده و پس از گذشت زمان بهبود می یابند.

 

از جمله عوارض احتمالی جراحی زیبایی گوش در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱_ جای زخم و بخیه؛

یکی از عوارض این جراحی باقی ماندن جای زخم و بخیه است اما به دلیل این که زخم و بخیه ناشی از اتوپلاستی در پشت گوش است از لحاظ زیبایی برای بیمار مشکلی ایجاد نمی کند. هم چنین با گذشت زمان و مراقبت های صحیح پس از جراحی جای زخم ها کم رنگ شده و بهبود می یابد.

 

۲_ عدم تقارن دو گوش

جراحی اتوپلاستی در شیراز فقط ایرادات بزرگ و کلی گوش را بر طرف می کند بنابراین عدم تقارن جزئی پس از جراحی کاملا طبیعی است.

 

۳_ از بین رفتن حس لامسه

از آن جایی که این جراحی با کشیدن پوست همراه است‌ ممکن است پس از جراحی احساس لامسه در ناحیه گوش کم شده با از بین رود. البته وجود بی حسی در گوش به ندرت دائمی است.

 

۴_ التهاب و خونریزی

پس از جراحی جای زخم و بخیه ممکن است در ساعات اولیه دچار التهاب، قرمزی و عفونت شود که با گذشت زمان رو به بهبودی می رود.

 

۵_ عفونت

در اثر عدم رعایت بهداشت و نکات مراقبتی پس از عمل ممکن است که بیمار در ناحیه پشت گوش دچار عفونت شود.

 

۶_ واکنش های آلرژیک

ممکن است بیمار به چسب جراحی، مواد استفاده شده حین جراحی، مواد بی حسی و .... حساسیت و آلرژی داشته باشد.

 

آماده سازی قبل از جراحی زیبایی گوش در شیراز

جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی | سیناپزشک

جراح پلاستیک پیش از جراحی و در اولین ملاقات سوالات زیر را از شما خواهد پرسید:

 

سابقه پزشکی

پزشک از شما در مورد بیماری های قبلی و ژنتیکی به خصوص بیماری ها و عفونت گوش، دارو های مصرف شده، حساسیت های دارویی و... خواهد پرسید. سعی کنید به این سوالات با دقت و در کمال صداقت پاسخ دهید.

 

معاینه فیزیکی گوش

در مرحله بعدی پزشک گوش شما را از تمام زوایا و از نظر شکل، اندازه، موقعیت قرار گیری، نواقص و... مورد بررسی و معاینه قرار خواهد داد. هم چنین ممکن است که جهت تکمیل پرونده پزشکی از گوش شما عکس بگیرد.

 

هدف از جراحی گوش

در این مرحله پزشک از شما خواهد پرسید که از جراحی گوش و انجام اتوپلاستی چه هدفی دارید و قصد شما تغییر شکل کدام قسمت از گوش است. در این مرحله پزشک شما از عوارض این جراحی و نحوه انجام آن با خبر می کند.

 

خودداری از مصرف برخی دارو ها

پزشک به بیمار توصیه می کند که به مدت چندین هفته قبل از جراحی از مصرف برخی دارو ها خودداری کند از جمله این دارو ها می توان به دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین و دارو های گیاهی اشاره کرد. هم چنین مصرف الکل و استعمال دخانیات قبل و پس از جراحی توسط پزشک منع خواهد شد.

 

اهداف عمل جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی

 

عمل اتو پلاستی در شیراز جهت رفع نواقص گروهی از ناهنجاری های مربوط به لاله گوش صورت می گیرد. از جمله این نواقص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

بزرگ کردن گوش ها

برخی از افراد گوش های کوچکی دارند و قصد دارند با انجام عمل اتوپلاستی سایز گوش های خود را نرمال کنند.

 

خواباندن گوش ها

برخی از افراد گوش های بسیار برجسته ای مانند آینه ماشین دارند. به این صورت که گوش فاصله زیادی با سر آن ها دارد. با انجام عمل اتو پلاستی می توان فاصله گوش ها با سر را تغییر داد.

 

کوچک کردن گوش ها

برخی از افراد نیز گوش های خیلی بزرگی دارند. به اندازه غیر طبیعی گوش ها ماکروتیا گفته می شود. مشکل ماکروتیا به وسیله عمل اتوپلاستی قابل اصلاح است.

 

هزینه جراحی زیبایی گوش چقدر است؟

 

هزینه جراحی زیبایی گوش می تواند بسته به متغیر های مختلفی گوناگون باشد. از جمله پارامتر های تاثیر گذار در جراحی زیبایی گوش می توان موارد زیر را نام برد؛

 

۱_ نوع جراحی

 

جراحی زیبایی گوش جهت بر طرف کردن و اصلاح نواقص گوش انجام می شود. گوش ممکن است دارای مشکلات مختلفی چون نقص مادر زادی، شکستگی، بزرگی، کوچکی و... باشد. بسته به نوع مشکلی که گوش دارد پیچیدگی جراحی و در نتیجه قیمت آن می تواند متفاوت باشد.

 

۲_ هزینه خرید دارو ها و لوازم بهداشتی

 

پس از جراحی ممکن تست پزشک از شما بخواهد دارو های خاصی مصرف کنید که هزینه این دارو ها نیز باید در نظر گرفته شود. هم چنین هزینه مربوط به خرید لوازم بهداشتی و پانسمان جهت ضد عفونی زخم ها نیز باید به هزینه عمل اضافه شود‌.

 

۳_ تجربه پزشک

 

پزشک های مختلفی در زمینه جراحی زیبایی گوش فعالیت می کنند که بسته به مهارت و تخصصی که دارند ممکن است دستمزد های مختلفی نیز داشته باشند.

 

۴_ دستمزد دستیاران اتاق عمل

 

به غیر از پزشک افراد دیگری پروسه انجام عمل را در اتاق عمل همیاری می کنند که هر کدام دستمزد خاص خود را دارند.

 

۵_ نوع بیمارستان

 

هزینه انجام جراحی در بیمارستان های دولتی و خصوصی با هم تفاوت دارد. طبیعتا هزینه انجام این جراحی در کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی بیش تر است.

 

۶_ بیمه درمانی

 

از آن جایی که جراحی اتو پلاستی گوش نوعی جراحی زیبایی به شمار می رود بیمه هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه های آن ندارد. بنابراین انجام این عمل ممکن است برای بیمار با هزینه های بالایی همراه باشد. البته برخی از اعمال جراحی گوش که جهت بازگرداندن شنوایی انجام می شوند یا هر جنبه درمانی دیگری دارند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

 

 

انتخاب بهترین جراح گوش در شیراز

 

انتخاب یک جراح خوب تاثیر زیادی در موفقیت آمیز بودن نتیجه عمل خواهد داشت. ویژگی های یک جراح خوب به صورت زیر است.

 

سابقه بالا

سابقه گذشته پزشک تاثیر مهمی در انتخاب او دارد. هر چه گذشته کاری پزشک بدون خطا باشد احتمال موفقیت آمیز بودن عمل بیش تر خواهد بود.

 

وجدان پزشکی

پزشک گوش، حلق و بینی باید دارای انصاف و وجدان پزشکی باشد. این بدان منظور است که پزشک در هر شرایطی مصلحت و سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد.

 

تخصص

پزشک باید در زمینه جراحی زیبایی گوش دارای تخصص باشد و نام او داخل لیست انجمن جراحان گوش، حلق و بینی وجود داشته باشد.

 

وقت گذاشتن برای بیمار

پزشک باید در کلیه مراحل درمان اعم از مشاوره، معاینه فیزیکی گوش، جراحی، بررسی های پس از عمل و... برای بیمار وقت بگدارد و با صبر و حوصله به تمامی سخنان بیمار گوش دهد.

اگر به دنبال بهترین جراح و پزشک جهت انجام عمل اتو پلاستی هستند. توجه کنید که پزشک مورد نظر شما حتما ویژگی های زیر را داشته باشد. شما می توانید لیست برترین جراحان گوش، حلق و بینی را در گوگل جست و جو کنید و با مقایسه ویژگی پزشک با این خصوصیات انتخاب موفقی داشته باشید.

 

عمل اتوپلاستی در شیراز چگونه انجام می شود؟

اهداف عمل جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی | سینا پزشک

انجام عمل اتو پلاستی در شیراز به صورت متوسط یک تا سه ساعت زمان می برد. بسته به این که میزان پیچیدگی این عمل تا چه حد باشد ممکن است این عمل به صورت سر پایی انجام شود یا این که طول بکشد. اتو پلاستی می تواند با استفاده از بی حسی موضعی یا تحت بی هوشی کامل انجام گیرد. عمل اتوپلاستی در کودکان معمولا با استفاده از بی هوشی کامل انجام می شود.

 

 طی این عمل پزشک برش هایی در پشت و یا داخل گوش ایجاد می کند و با ایجاد تغییر در غصروف ها و پوست گوش بسته به مشکل گوش بیمار اقدام به بر طرف کردن نواقص گوش می کند.

 

مراقبت های پس از جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی

 

به افرادی که تحت عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی قرار می گیرند توصیه می شود که نکات مراقبتی پس از عمل را جدی بگیرند. رعایت این نکات سبب کوتاه تر شدن دوره نقاهت، تسریع در فرآیند بهبودی و رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد شد. بنابراین جهت رسیدن به نتیجه ایده آل از عمل اتوپلاستی حتما نکات زیر را رعایت کنید:

 

۱_ پس از جراحی داشتن درد به دلیل ایجاد زخم و بخیه پشت گوش طبیعی است جهت تسکین درد می توانید از مسکن ها با دستور پزشک استفاده کنید. فراموش نکنید که کلیه دارو های تجویز شده توسط پزشک را به موقع و منظم مصرف کنید.

۲_ یکی از عارضه های موقتی عمل اتوپلاستی گوش احساس خارش گوش می باشد. سعی کنید به هیچ عنوان این ناحیه را نخارانید. جهت جلوگیری از احساس خارش در گوش مرتبا گوش را با استفاده از محلول های ضد عفونی و سرم های شست و شو بشویید.

۳_ پس از جراحی گوش از پوشیدن لباس هایی که دارای یقه تنگ هستند خودداری کنید. سعی کنید تا زمان بهبودی زخم ها و پایان دوران نقاهت از لباس هایی با یقه آزاد استفاده کنید.

۴_ تا پایان دوران نقاهت و بهبودی کامل از خوابیدن به پهلو خودداری کنید. خوابیدن به پهلو باعث ایجاد فشار روی گوش ها خواهد شد. در تمام این مدت به پشت و طاق باز بخوابید.

۵_ پس از جراحی به مدت یکی دو هفته از اعمال فشار و ضربه به محل جراحی جدا خودداری کنید.

۶_ وجود التهاب، تورم و قرمزی تا چندین روز پس از جراحی اتوپلاستی کاملا طبیعی است. می توانید جهت کاهش تورم گوش از کمپرس یخ روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

۷_ برخی از بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند اما برخی دیگر عیر جذبی هستند و باید درست در زمان تعیین شده توسط پزشک جهت کشیدن آن ها به پزشک مراجعه نمایید.

۸_ از مصرف الکل و استعمال دخانیات پس از جراحی اتوپلاستی جدا خودداری کنید. نیکوتین و الکل حاوی حاوی مواد مضری هستند که روند بهبود زخم ها را به تعویق می اندازند.

۹_ به مدت چند هفته پس از جراحی از مصرف دارو های گیاهی و موادی که خاصیت ضد انعقاد خون دارند خودداری کنید. مصرف این دارو ها می تواند باعث ایجاد خونریزی و دیر جوش خوردن بخیه ها شود.

 

دوره نقاهت جراحی زیبایی گوش در شیراز یا اتوپلاستی

 

بلافاصله پس از انجام عمل اتوپلاستی به دلیل وجود التهاب، تورم و قرمزی گوش ممکن است فکر کنید که جراحی موفقیت آمیز نبوده یا این که مدت زمان زیادی طول می کصد تا بهبود پیدا کند. به طور کلی میانگین دوره نقاهت عمل اتوپلاستی گوش یک هفته می باشد البته این در صورتی است که شما به خوبی نکات مراقبتی پس از عمل را رعایت کرده باشید. به طور کلی عوامل زیر در تعیین زمان دوره نقاهت بیمار تاثیر گذار هستند:

 

الف_ تجربه پزشک؛ امروزه پزشکان زیادی در کشور ایران عمل جراحی زیبایی گوش در شیراز را انجام می دهند. میزان تجربه و دقت پزشک طی جراحی می تواند نتیجه بهتری از عمل نشان داده و دوره نقاهت و بهبودی بیمار را کوتاه تر کند.

ب_ رعایت بهداشت؛ رعایت نکات مراقبتی پس از جراحی سبب عدم عفونت زخم و تسریع در بهبودی بیمار خواهد شد.

ج_ مصرف دارو؛ مصرف منظم و دوره ای دارو های تجویز شده توسط پزشک و عدم مصرف سر خود دارو تا حد زیادی می تواند در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و تسریع در روند بهبودی تاثیر گذار باشد.

 

مزایای اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در شیراز

 

از جمله مزایای اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ انجام اتوپلاستی محدودیت سنی ندارد. چرا که پس از تکمیل رشد گوش یعنی از پنج سالگی شما مجاز به جراحی زیبایی گوش در شیراز هستید. بنابراین کودکان نیز می توانند اتو پلاستی را انجام دهند.

۲_ بخیه های زده شده در پشت گوش هستند و هیچ ظاهر بدی در زیبایی گوش بیمار ایجاد نمی کنند.

۳_ طی این جراحی پزشک می تواند از بخیه های قابل جذب نیز استفاده کند. حتی پس از پایان دوره نقاهت نیز جای بخیه ها بسیار کمرنگ و شبیه یک خط باریک خواهد شد.

۴_ اتو پلاستی یک جراحی کم خطر و ایمن است که به رفع تمامی نواقص ظاهری گوش می پردازد.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی