علت های زود انزالی در مردان متاهل و روش های درمان آن

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 25 اردیبهشت 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

سلامت جنسی و داشتن یک رابطه عاشقانه سالم بین زن و شوهر منجر به استحکام پایه های زندگی زناشویی خواهد شد. زود انزالی در مردان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که تا حد زیادی می تواند موجب کاهش کیفیت رابطه زناشویی و در نتیجه عدم تمایل و عدم رضایت همسر از رابطه زناشویی شود

بسیاری از آقایان امروزه به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

منظور از زود انزالی چیست؟

بسیاری از افراد تعریف درستی از زود انزالی ندارند. جهت توضیح زود انزالی ابتدا بهتر است به تعریف انزال بپردازیم. منظور از انزال خارج شدن مایع منی در اثر رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم از آلت تناسلی می باشد. با این تعریف دیگر معنی زود انزالی را می دانید. میانگین زمان انزال در مردان نرمال بین ۵ تا ۷ دقیقه است.

بسیاری از افراد تعریف درستی از زود انزالی ندارند. جهت توضیح زود انزالی ابتدا بهتر است به تعریف انزال بپردازیم. منظور از انزال خارج شدن مایع منی در اثر رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم از آلت تناسلی می باشد. با این تعریف دیگر معنی زود انزالی را می دانید. میانگین زمان انزال در مردان نرمال بین ۵ تا ۷ دقیقه است.

علت زود انزالی در مردان متاهل

 

در این مقاله با بررسی علو زود انزالی در مردان متاهل همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

 

علائم و نشانه های زود انزالی در مردان متاهل

 

در صورتی که فرد گاهی در روابط جنسی خود دچار زود انزالی شود نمی توان گفت که زود انزال است اما اگر زود انزالی به صورت طولانی مدت و مکرر رخ دهد فرد دچار زود انزالی است و هر چه سریع تر جهت درمان آن باید به پزشک مراجعه کند. از اصلی ترین علائم اصلی زود انزالی در مردان می توان به عدم توانایی مرد در کنترل رابطه بیش تر از یک دقیقه اشاره کرد.

 

 

عوارض زود انزالی در مردان متاهل

 

بیماری زود انزالی برای مردان متاهل با عوارضی همراه است که از جمله ان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱_ عدم رضایت همسر از رابطه جنسی

 

 این آقایان رابطه بسیار کوتاهی را تجربه می کنند که در طول ان خودشان به ارگاسم می رسند اما نمی توانند همسر خود را ارضا کنند. همین عامل باعث عدم رضایت همسر از رابطه جنسی، سرد شدن از رابطه جنسی و از هم پاشیدن زندگی مشترک و در نتیجه طلاق خواهد شد.

 

۲_ مشکلات روحی روانی

 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که پس از زود انزالی مردان را درگیر می کند استرس و افسردگی ناشی از عدم برقراری یک رابطه سالم نی باشد.

 

۳_ مشکلات باروری

 

 عدم برقراری یک رابطه صحیح به دلیل زود انزالی مرد می تواند باعث بروز مشکلاتی چون ناباروری شود.

 

 

درمان زود انزالی در مردان با استفاده از دارو

 

دارو های ضد افسردگی و دارو های مهار کننده باز جذب سرتونین می تواند در درمان زود انزالی آقایان موثر باشد. البته مصرف دارو جهت درمان خود ارضایی معمولا در شرایط بسیار حاد توسط پزشک توصیه می شود چرا که این دارو ها اعتیاد آور و شرطی کننده هستند و باعث تکرر جنسی و بالا رفتن آمار خودکشی خواهند شد. از جمله این دارو ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف_ دارو های خانواده اس اس آر SSR شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین

ب_ داروهای ویاگرا

 

انزال زودرس چیست؟

 

انزال زودرس (PE) یک مشکل رایج جنسی است که میلیون ها مرد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان انزالی که قبل یا خیلی سریع در طول رابطه جنسی رخ می دهد، تعریف می شود. PE می تواند یک منبع ناراحتی برای مردان و زنان باشد و ممکن است تأثیر منفی بر روابط داشته باشد. می تواند باعث استرس، احساس گناه و اعتماد به نفس پایین شود. خبر خوب این است که درمان PE با درمان های پزشکی و رفتاری مانند جراحی زود انزالی در شیراز امکان پذیر است.

 

جراحی انزال زودرس چیست؟

 

جراحی زود انزالی در شیراز عملی است که زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود. این برای کاهش حساسیت آلت تناسلی و در نتیجه زمان لازم برای انزال طراحی شده است. درمان جراحی شامل ایجاد بریدگی در آلت تناسلی در نزدیکی سر آلت تناسلی است. این باعث کاهش حساسیت و در نتیجه زمان انزال می شود. این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود، به این معنی که نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. این یک درمان بسیار ایمن و موثر برای PE است.

 

مزایای جراحی انزال زودرس در شیراز

 

جراحی زود انزالی در شیراز مزایای زیادی دارد. اول از همه، این یک درمان بسیار موثر است که می تواند نتایج ماندگاری را ارائه دهد. بیماران کاهش قابل توجهی در زمان انزال خود گزارش کرده اند که منجر به بهبود عملکرد جنسی می شود. علاوه بر این، جراحی ایمن تلقی می شود و حداقل خطرات وجود دارد. علاوه بر این، بیمار می تواند در عرض یک هفته پس از عمل، فعالیت جنسی را از سر بگیرد.

 

خطرات بالقوه جراحی

 

اگرچه خطرات کمی در مورد جراحی زود انزالی در شیراز وجود دارد، اما باید در نظر داشت که هر جراحی خطر عفونت را به همراه دارد. علاوه بر این، خطر اندکی کاهش حس یا حتی درد در حین مقاربت پس از جراحی وجود دارد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که به دلیل ماهیت جراحی، برای همه مردان مناسب نیست.

 

نتیجه

 

جراحی انزال زودرس در شیراز یک درمان مطمئن و موثر برای PE است. این توسط بسیاری از مردان برای درمان موفقیت آمیز PE و بهبود عملکرد جنسی خود استفاده شده است. این روش نسبتا سریع، ایمن و کم تهاجمی است و خطرات بسیار کمی دارد. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری، این گزینه را با یک پزشک واجد شرایط در میان بگذارید.

 

مطالعه ی مقاله ی:

5  شرط انجام عمل وازکتومی در شیراز ، کلیپ جراحی + تخفیف ( کلیک کنید)

 

دلایل روانی زود انزالی در مردان

 

۱_ مشاهده فیلم های پورن

مشاهده فیلم و عکس های مستهجن با افزایش احساس گناه و ایجاد اضطراب در فرد می تواند منجر به زود انزالی فرد شود.

 

۲_ بالا رفتن سن ازدواج

افرادی که دیر ازدواج می کنند رابطه زناشویی را در دهن خود غیر ممکن ساخته و در هنگام رویارویی با آن دست و پای خود را گم می کنند.

 

۳_ کم تجربگی

تجربه جنسی کم می تواند در زود انزالی مردان موثر باشد. در این افراد با افزایش تجربه جنسی و گذشت زمان این مشکل برطرف خواهد شد.

 

۴_ شرایط نا مناسب رابطه جنسی

هنگامی که افراد در مکان های نامناسب اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند به دلیل استرس و اضطراب دچار زود انزالی خواهند شد.

 

۵_ افسردگی

مردانی که دچار افسردگی هستند در روابط خود دچار مشکل خواهند شد. افسردگی روی زمان ارگاسم، تحریک پذیری و اتزال نردان بسیار تاثیر گدار است.

زمانی که انزال مرد از این زمان کوتاه تر شود می گویند مرد دچار زود انزالی شده است. معمولا مردانی که دچار زود انزالی هستند به فاصله یک تا سه دقیقه پس از برقراری رابطه جنسی به ارگاسم می رسند.

 

زود انزالی یکی از شایع ترین مشکلات مردان متاهل به حساب می آید. مردانی که دچار زود انزالی هستند هیچ گونه کنترلی بر زمان انزال خود ندارند و مدت زمان بسیار کمی پس از شروع رابطه جنسی به ارگاسم می رسند. این امر تا حد زیادی کیفیت رابطه زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که طرف مقابل به اندازه کافی از برقراری رابطه جنسی لذت نبرد. این مشکل در بین مردان بسیار رایج بوده و حدود یک سوم از مردان متاهل به آن دچار هستند.

 

انواع زود انزالی در مردان متاهل

 

به طور کلی زود انزالی به دو دسته زود انزالی مادام العمر و زود انزالی ثانویه تقسیم بندی می شود. در زود انزالی مادام العمر تمامی روابط جنسی از ابتدا با زود انزالی همراه بوده است اما در زود انزالی ثانویه یا اکتسابی فرد در ابتدا به زود انزالی مبتلا نبوده و در طول زمان دچار زود انزالی شده است.

 

علل زود انزالی در مردان متاهل

 

همان گونه که گفته شد زود انزالی به یکی از شایع ترین مشکلات در بین مردان متاهل تبدیل شده است. مطالعات نشان داده است که عوامل مختلفی چون وجود استرس و نگرانی می تواند باعث بروز زود انزالی در مردان متاهل شود. هم چنین از دیگر عوامل موثر در زود انزالی می توان به کم تجربگی مرد در رابطه جنسی اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که تمام عوامل موثر در زود انزالی دائمی نبوده و با گذشت زمان، کسب تجربه و درمان بهبود پیدا می کنند. به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر زود انزالی در مردان متاهل به صورت زیر است:

 

۱_ وجود اضطراب و نگرانی

۲_ تجربه کم

۳_ عدم اعتماد به نفس

۴_ احساس گناه

۵_ ابتلا به برخی از بیماری های جنسی

۶_ تغییرات غیر عادی هورمون تستسترون

۷_ نگرانی از زود انزالی

۸_ التهاب پروستات یا مجاری ادراری

 

مدت زمان طبیعی انزال در مردان

 

رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است که باید هر دو طرف در آن به ارگاسم برسند. بنابراین مدت زمان انزال در هما افراد یکسان نیست. مدت زمان طبیعی انزال بسته به طیف گسترده ای از متغیرات دارد. اما طبق تحقیقات انجام شده میانگین مدت زمان انزال در آقایان ۵ و نیم دقیقه است که این مدت زمان تا ده دقیقه و بیش تر از آن نیز طبیعی است.

 

 

روش های درمان زود انزالی در آقایان

 

پزشکان با توجه به شرایط بیمار ممکن است از روش های مختلف یا تلفیقی از روش های مختلف برای درمان زود انزالی در آقایان استفاده می کنند. از جمله روش های استفاده شده جهت درمان این بیماری می توان به تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی و درمان با استفاده از مصرف دارو ها اشاره کرد. نتیجه گیری از تمامی این روش ها نیازمند صبر و شکیبایی بیمار و پزشک می باشد. در میان همه روش ها بیش تر پزشکان از تلفیق دو تکنیک رفتاری و دارویی استفاده می کنند. تلفیق این دو روش همیشه بهترین نتیجه را حاصل می کند.

 

 درمان زود انزالی با تکنیک های رفتاری

 

در این روش پزشک از بیمار می خواهد که با تغییر رفتار  های جنسی خود در به تاخیر انداختن زمان انزال خود موثر باشد. از جمله این تغییر ها می توان به خود ارضایی پیش از برقراری رابطه جنسی، استفاده از سبک، حالت، الگوی رفتاری خاصی جهت به تاخیر انداختن زمان انزال و خودداری از انجام رابطه جنسی در زمان های تعیین شده اشاره کرد. این روش بدون خواست و اراده بیمار جوابگو نخواهد بود. اما اگر به درستی انجام شود تلفیق آن با مصرف دارو می تواند بالای ۹۰ درصد در درمان زود انزالی موثر باشد.

 

 درمان زود انزالی با خود ارضایی

 

جهت به تاخیر انداختن زمان انزال در رابطه جنسی یک تا دو ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی خود ارضایی کنید.

 

 درمان زود انزالی با تکنیک فشار مکث

 

یکی از تکنیک هایی که پزشک جهت درمان زود انزالی به شما پیشنهاد می کند تکنیک فشار مکث می باشد. در این روش شما مانند همیشه فعالیت جنسی خود را آغاز کنید. هنگامی که احساس کردید زمان انزال فرا رسیده است رابطه را متوقف کنید و از شریک جنسی خود بخواهید ناحیه پرینیوم را فشار دهد. پرینیوم ناحیه ای بین کیسه بیضه و مقعد است و به دلیل این که اعمال فشار در این ناحیه می تواند باعث مسدود شدن پروستات شود روند انزال را به تاخیر می اندازد. از شریک جنسی خود بخواهید این ناحیه را به آرامی فشار دهد یا این که بیضه ها را به آرامی به طرف خارج از بدن بکشد.

 

 درمان زود انزالی با تکنیک آمیزش منقطع

 

در این روش به رابطه جنسی خود به طور معمول بپردازید زمانی که احساس کردید انزال نزدیک است رابطه را متوقف کنید. کمی صبر کنید تا حس ارگاسم و لذت به تدریج در شما کم شود. بعد از آن مجددا رابطه جنسی را از سر بگیرید. این عمل باعث می شود که به تدریج بتوانید زمان انزال خود را کنترل کنید.

 

 درمان زود انزالی با کاندوم تاخیری

 

کاندوم یکی از ابزار پیشگیری از بارداری به حساب می آید که به دلیل کاهش حساسیت آلت مردانه به خودی خود در به تاخیر انداختن انزال موثر است. امروزه نوعی کاندوم به نام کاندوم تاخیری وارد بازار شده است. این کاندوم ها مخصوص آقایانی هستند که دارای مشکل زود انزالی هستند از جمله ویژگی های کاندوم های تاخیری می توان به ضخامت بیش تر به نسبت کاندوم های معمولی جهت کاهش بیش تر حساسیت آلت و آغشته شدن این کاندوم ها به مواد بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین و بنزوکائین اشاره کرد.

 

درمان زود انزالی با کرم بی حسی موضعی

 

کرم های بی حسی امروزه در تمام دارو خونه  ها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند. این کرم ها دارای مواد بی حس کننده ای هستند که با بی حسی موضعی سبب کاهش حساسیت آلت خواهند شد و در نتیجه ارگاسم را به تاخیر خواهند انداخت. به منظور استفاده از این کرم ها بهتر است ۱ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی آن را به آلت بمالید و اجازه دهید که کاملا جذب شود.

 

درمان زود انزالی با اسپری تاخیری

 

اسپری تاخیری نوعی اسپری است که حاوی مواد بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین می باشد. بنابراین نحوه عملکرد آن همانند کرم های بی حسی موضعی جهت کاهش حساسیت آلت تناسلی می باشد و باید ۱۵ دقیقه قبل از برقراری رابطه جنسی به الت اسپری شود. توجه داشته باشد استفاده بیش از حد از اسپری تاخیری و کرم بی حسی منجر به کاهش میل جنسی خواهد شد.

 

درمان زود انزالی با طب سنتی

 

امروزه درمان بیماری خود انزالی با استفاده از طب سنتی و مصرف برخی از گیاهان دارویی بسیار رایج شده است. مصرف دارو های گیاهی زیر در طب سنتی برای درمان زود انزالی در مردان بسیار مفید است:

 

۱_ کندر

به مدت چندین ماه روزانه یک عدد کندر را مانند آدامس در دهان خود جویده و پس از خروج عصاره تفاله ان را دور اندازید.

 

۲_ دم نوش گل میخک

چندین دانه گل میخک را داخل قوری ریخته و اجازه دهید دم بکشد. این دم نوش را می توانید با نبات یا عسل میل کنید. این کار را به مدت چند ماه تکرار کنید.

 

۳_ دم نوش زنجبیل و عسل

برای تهیه دمدنوش از زنجبیل تازه و زنجبیل پودر شده استفاده کنید پس از دم کشیدن آن را با عسل میل کنید.

 

۴_ دم نوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

روزانه یک فنجان از دم نوش گل گاو زبان و سنبل الطیب را میل کنید. برای تهیه این دم نوش کافی است یک قاشق چایخوری گل گاو زبان و یک قاشق سنبل الطیب همراه یک تا دو عدد لیمو عمانی و آب به جوش آورید. این دم نوش را می توانید با نبات یا عسل میل کنید.

 

۵_ معجون سیاهدانه، عسل، مصطکی و کندر

دو قاشق غذا خوری سیاهدانه، دو قاشق غذا خوری کندر، یک قاشق مصطکی و مقداری عسل را ترکیب کرده و روزانه سه قاشق چایخوری از آن را میل کنید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

2 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی