ترمیم یا حذف قوز بینی در شیراز

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 26 آذر 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت می باشد که در صورت مناسب بودن آن، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد. برخی از افرادی ه۶ از داشتن بینی بزرگ و قوز دار رنج می برد، از اعتماد به نفس پایینی برخورار هستند و همواره در پی یافت یک متخصص زیبایی برای رفع این مشکل هستند.

پزشکان بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارد که عمل زیبایی بینی را به خوبی انجام می دهند، اما بهترین، حاذق ترین و با تجربه ترین جراحان زیبایی در شیراز وجود دارد.

آیا قوز بینی قابل برداشت است؟

برداشتن قوز بینی یکی از عمل های بسیار شایع می باشد که طرفداران زیادی دارد. همه افراد تمایل دارند که به بهترین شکل ممکن، قوز بینی خود را رفع کنند. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با ترمیم یا حذف قوز بینی در شیراز، آشنا کنیم. اگر علاقه مند به این موضوع هستید، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 برداشتن قوز بینی یکی از عمل های بسیار شایع می باشد که طرفداران زیادی دارد. همه افراد تمایل دارند که به بهترین شکل ممکن، قوز بینی خود را رفع کنند.  امروز در این مقاله قصد داریم شما را با ترمیم یا حذف قوز بینی در شیراز، آشنا کنیم. اگر علاقه مند به این موضوع هستید، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ترمیم یا حذف قوز بینی در شیراز:

 

وجود قوز بر روی بینی می تواند تا حدود زیادی از اعتماد به نفس فرد بکاهد و زیبایی بقیه اجزای صورت آن را پنهان کند. زیرا در صورت رو به روشدن با یک نفر، اولین عضوی که بیش تر از بقیه اعضای صورت جلب توجه می کند، بینی است. در صورتی که بینی دچار عیب و ایراد باشد، زیبایی صورت شما به چشم نمی آید.

 

عمل جراحی ترمیمی بینی در شیراز؛

 

منظور از عمل جراحی ترمیمی یا عمل جراحی ثانویه مجموعه اقداماتی است که جهت رفع مشکلات و نواقص بینی اعم از مشکلات زیبایی و تنفسی پس از انجام عمل جراحی اولیه انجام می شود. در این مقاله با بررسی عمل جراحی ترمیمی بینی در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛

 

مراقبت های پس از عمل جراحی ترمیمی بینی در شیراز؛

 

جهت تسریع در بهبودی و حصول نتیجه دلخواه پس از عمل جراحی ترمیمی در شیراز نکات زیر را رعایت کنید؛

 

۱_ پس از جراحی ترمیمی بینی از مصرف برخی از دارو ها که روند بهبودی را به تاخیر می اندازند یا باعث خونریزی می شوند جدا خودداری کنید. از جمله این دارو ها می توان به دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبو پروفن، ویتامین E، برخی از دارو های گیاهی و.... اشاره ‌کرد.

۲_ پس از جراحی و بازگشت به منزل حتما مراقب روش خوابیدن خود باشید. به هیچ عنوان به پهلو نخوابید سعی کنید به پشت و به حالت طاق باز بخوابید و سر خود را از حالت معمولی کمی بالاتر نگه دارید. برای انجام این کار دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا خون در ناحیه سر تجمع پیدا نکند.

۳_ پس از جراحی بینی به مدت یک تا دو ماه جهت حفظ شکل بینی از چسب بینی استفاده کنید. استفاده صحیح از چسب بینی نیز در شکل حفظ بینی خیلی مهم است. در چندین جلسه پزشک برای شما این کار را انجام می دهد و آن را به شما آموزش می دهد.

 ۴_ از قرار گرفتن در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنید چرا که در این مکان ها ممکن است به بینی شما آسیب وارد شود.

۵_ از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های سنگین خودداری کنید. پیاده روی سبک روزی چند ساعت می تواند در روند بهبودی شما موثر باشد.

۶_ سعی کنید سر خود را خیلی پایین نگیرید. یا مدت زمان این کار خیلی طولانی نشود.

۷_ از مصرف الکل و دخانیات به مدت یک ماه پس از جراحی خودداری کنید.

۸_ بهداشت را رعایت کنید تا دچار عفونت نشوید.

۹_ تا زمان بهبودی زخم ها سعی کنید از برخورد آب با زخم خودداری کنید. هنگام حمام کردن نیز از خیس شدن این ناحیه جلوگیری کنید.

 

 

استفاده از پروتز در جراحی ترمیمی بینی در شیراز؛

 

گاهی طی عمل جراحی اولیه بینی در شیراز مقدار زیادی از غضروف پل بینی برداشته می شود و جراح برای ترمیم این نقص نا چار است به این ناحیه غضروف پیوند دهد. گاهی جراح از غضروف های گوش یا قسمت های دیگر بدن استفاده می کند. اما این غضروف ها محدود هستند و گاهی نیز غضروف هایی مانند غضروف طبیعی دنده پس از مدتی دچار بد شکلی می شوند به همین خاطر پزشک در این موارد از پروتز های ترمیمی استفاده می کند.

 

جنس این پروتز ها از سیلیکون بوده و در مدت زمان طولانی دفرمه و جذب نمی شود. اما این پروتز ها ممکن است در صورتی که درست به کار گرفته نشوند حرکت کنند یا این که باعث ایجاد عفونت شوند بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت کنید و این کار را به یک پزشک کاربلد و با تجربه بسپارید.

  

 

بعد از انجام جراحی بینی در شیراز، به وجود آمدن چه اتفاقاتی دور از انتظار نیست؟

 

سایر اقدامات انجام شده برای جراحی بینی قوزدار، دقیقا مشابه با عمل زیبایی بینی می باشد. در این روش نیز از یک اسپلینت بینی استفاده می شود که می توان آن را بعد از یک هفته از بینی خارج کرد. اتفاقات مورد انتظار پس از جراحی قوز بینی به صورت زیر است:

 

  1. بعد از عمل جراحی قوز بینی، بعد از یک روز از بیمارستان مرخص می شوید و بعد از گذشت یک تا دو هفته حال شما بهبود می یابد. ممکن است بعد از جراحی شما دچار اختلالات خلقی شوید که کاملا طبیعی است.
  2. در اکثر بیماران معمولا پس از انجام جراحی حذف قوز بینی، درد آن چنانی وجود ندارد و قابل تحمل است.
  3. پس از جراحی ممکن است در ناحیه بینی خود احساس درد کنید و یا حتی دچار سردرد شوید.
  4. ممکن است بعد از جراحی دچار اختلال در تنفس شوید و احساس کنید بینی شما گرفته است.

 

کبودی و تورم بینی بعد از انجام جرای بینی قوز دار:

 

به مدت ۲۴ ساعت بعد از عمل جراحی، صورت شما دچار تورم و کبودی می شود که موقتی است. تورم و کبودی که در اطراف چشم و بینی وجود دارد در روز دوم و سوم به بیش ترین حد خود می رسد. به طور معمول در اغلب افراد تورم و کبودی بعد از گذشت دو هفته بهبود می یابد، اما گاهی ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد. در صورتی که پزشک به استخوان بینی شما دست زده باشد، کبودی اطراف چشم و بینی تا چند هفته ادامه دارد.

 

آیا بعد از جراحی امکان بازگشت قوز بینی وجود دارد؟

 

یکی از عوارض غیر قابل پیش بینی جراحی حذف قوز بینی، برگشت قور بینی است. از هر ۱۰ عمل انجام شده، امکان بازگشت قوز بینی در ۵ تا آن ها وجود دارد. البته هیچ جای نگرانی نیست، زیرا قوز بینی به طور کامل بر نمی گردد و با جراحی های ثانویه به طور کامل اصلاح می شود.

 

آیا جراح متخصص تاثیری در برگشت قوز بینی دارد؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت، میزان تخصص و تجارب پزشک نقشی در عدم بازگشت قوز بینی ندارد و از کنترل پزشک خارج است.

 

آیا برآمدگی روی بینی، همان استخوان بینی است؟

 

برآمدگی ایجاد شده بر روی بینی بعد از عمل جراحی، بخشی از دوران نقاهت است. هنگامی که قوز روی بینی تراشیده می شود، باعث تحریک و جوش خوردن استخوان بینی می شود و پینه ای را تشکیل می دهد که در طول زمان کوچک تر می شود.

 

قوز بینی و عمل قوز بینی چیست؟

 

در بخش میانی بینی برخی از افراد، قسمتی وجود دارد که سبب به وجود آمدن قوز بینی شده است، در عمل جراحی قوز بینی، این قسمت را حذف می کنند. به وجود آمدن قوز بر روی بینی هم می تواند دلیل ژنتیکی داشته باشد و هم این که در اثر تروما یا همان ضربه به بینی به وجود آمده باشد. حذف برآمدگی یا همان قوز موجود بر روی بینی، یکی از رایج ترین مشکلات در بین افراد متعددی است که با عمل جراحی قوز بینی یا عمل جراحی بینی استخوانی کاملا رفع می شود.

 

معمولا در افرادی که با مشکل  قوز بینی دست و پنجه نرم می کنند، استخوان و غضروف واقع در پشت بینی آن ها، از حالت طبیعی خارج شده است و نیاز به اصلاح دارد. دلیل به وجود آمدن قوز بینی در افراد مختلف، متفاوت است و تشخیص دلیل قوز بینی توسط پزشکان متخصص، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عمل جراحی دارد.

 

 ممکن است قوز بینی در اثر ضربه شدید به قسمت پایینی و صاف شدن آن و درنتیجه ایجاد قوز در قسمت بالایی بینی، به وجود آید و یا در دوران کودکی، بینی شما ضربه دیده باشد و مراکز رشد میکروسکوپی استخوان و غضروف بینی دچار اختلالاتی شده باشند و در نتیجه باعث تغییر شکل بینی در بزرگسالی شود.

 

اندازه قوز بینی در همه افراد شبیه هم نیست و ممکن است برخی از افراد فقط یک برآمدگی بسیار کوچک بر روی بینی دارند و قوز بینی در برخی دیگر از افراد بسیار بزرگ است. در هر دو صورت ذکر شده، می توان با مراجعه به متخصصان جراحی قوز بینی در شیراز، اقدام به حذف مشکل مربوطه نمود.

 

گاهی دیده می شود استخوان و قوز بینی در افراد، بسیار بزرگ تر از چیزی است که به با چشم می بینیم. زیرا در این صورت برآمدگی در قسمت زیر چشم بسیار کم است. پزشکان برای رفع این مشکل، از یک گرافت غصروفی برای بالا بردن ناحیه زیر چشم و رفع فرو رفتگی آن، استفاده می کنند.  در برخی دیگر از افراد ممکن است قوز بینی در اثر آسیب دیدگی به بینی در دوران کودکی و هم چنین ضربه به دو سوم قسمت پایینی بینی به وجود آید، که در این صورت  باعث کاهش ارتفاع سپتوم یا همان تیغه بینی می شود. به این مورد دفورمیتی زینی گفته می شود.

 

 در این صورت پزشکان متخصص در شیراز، با استفاده از یک گرافت غضروفی اقدام به افزایش ارتفاع سپتوم در قیمت پایینی بینی و رفع فرو رفتگی موجود در بینی، می کنند. با انجام این اقدامات توسط پزشک، قوز بینی به راحتی  رفع می شود.

 

وجود قوز بینی در افراد مختلف، تا حد زیادی از زیبایی صورت آن ها می کاهد و در لحظه رو در رو شدن با دیگران، نا خودآگاه توجه فرد مقابل به قوز بینی جلب می شود و این امر باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود، تا این که فرد به دنبال یک پزشک متخصص برای رفع این مشکل، می گردد. اما با این حال افراد زیادی هستند که از عمل جراحی بینی و بیهوشی ترس دارند و یا بیهوش شدن آن ها از نظر پزشک به صلاح نباشد.

 

 

قبل از درمان قوز بینی چه اقداماتی باید انجام داد؟

 

هنگامی که فردی با بینی قوز دار به پزشک متخصص مراجعه می کند، پزشک قبل از انجام عمل، صورت و بینی فرد را به طور دقیق معاینه و ارزیابی می کند.  در این صورت پزشک با استفاده از عکس های رادیولوژی که از بینی فرد می گیرد، موقعیت فرد را به صورت استاندارد ارزیابی می کند.  این ارزیابی های قبل از عمل به کمک عکس های گرفته شده، به پزشک کمک می کند تا دلیل ایجاد قوز بینی را به خوبی تشخیص دهد. در بیش تر موارد، دیده شده است که قوز بینی در اثر بزرگ شدن استخوان و تیغه پیشت بینی به وجود می آید.

 

در عمل حذف قوز بینی، پزشک متخصص باید به سر بینی نیز توجه ویژه ای داشته باشد، زیرا در غیر این صورت؛ نتیجه عمل حذف قوز بینی، رضایت بخش نخواهد بود. به جز توجه به سر بینی، پایه بینی نیز یکی از مواردی است که باید تحت بررسی قرار گیرد.

اگر پایه بینی کوچک باشد، احتمال این که ظاهر بینی فرد دارای برآمدگی آشکارتری باشد، بیش تر خواهد بود. بنابراین همه افرادی که قصد عمل قوز بینی دارند، باید قیل از عمل جراحی، تحت معاینه ها و عکس برداری های متعددی انجام گیرند تا نتیجه مطلوبی از عمل دریافت کنند.

 

راه های تشخیص بینی های قوز دار، عقابی و استخوانی:

 

همان گونه که در بالاتر به آن اشاره شد، قوزهای بینی انواع مختلفی دارند و در همه افراد شبیه هم نیستند، به طور کلی قوزهای بینی در سه دسته زیر قرار می گیرد:

 

  1. قوز واقعی بینی:

در این نوع قوز، طول برآمدگی نوک بینی با فاصله بین لب و بینی برابر است.

 

  1. قوز کاذب بینی:

طول برآمدگی نوک بینی در این نوع قوز، کم تر از فاصله بین لب و بینی می باشد.

 

  1. قوز پنهان بینی:

در قوز پنهان، طول برآمدگی نوک بینی، بیش تر از فاصله لب و بینی است.

 

تشخیص نوع قوز بینی شما توسط پزشک متخصص انجام می شود و اگر تشخیص به درستی انجام شود، پزشک می تواند با توجه به نوع قوز بینی، مناسب ترین عمل را، انجام دهد. به عنوان مثال، برای حذف قوز کاذب بینی، پزشک متخصص اقدام به اصلاح برآمدگی نوک بینی می کند.

راه حل های موجود برای رهایی از قوز بینی بدون نیاز به عمل جراحی:

 

  1. برداشتن قوز بینی بدون انجام عمل جراحی با استفاده از نخ و فیلر:

 

در این روش فرد مورد نظر نیازی نیست تا تحت تاثیر عمل های جراحی سنگین قرار گیرد. پزشکان متخصص در این روش با استفاده از نخ و فیلر، به اصلاح عیب های موجود در بینی مانند قوز بینی و افتادگی بینی می پردازند. امروزه همه افراد به دنبال راه حل های کم خطر و کم عارضه برای حذف قوز بینی خود هستند. با توجه به جراحی های بینی و مراقبت های بعد از آن، پزشکان نیز به دنبال روش های ساده برای ترمیم و حذف قوز بینی هستند. برداشتن قوز بینی توسط نخ و فیلر، جلوی بسیاری از خطرات ناشی از عمل جراحی بینی را می گیرد.

 

روش برداشتن قدز بینی با استفاده از نخ، تا دو سال دوام و ماندگاری دارد. کلاژن سازی و افزایش عروق خونی در اطراف نخ باعث می شود حتی بعد از گذشت دو سال، اثرات مفیدی از  نخ وجود داشته باشد.

 

  1. حذف قوز بینی بدون نیاز به عمل جراحی توسط سوهان کشیدن یا رسپینگ در عمل زیبایی بینی:

 

سوهان استفاده شده در این روش همانند سوهان ناخن، دندانه دار و فلزی است. به وسیله سوهان بر روی پوست خراشی ایجاد می شود و عملیات سوهان کشی را انجام می دهند؛ سپس قسمت مورد نظر را با سرم شست و شو می دهند.

 

رفع قوز بینی با عمل جراحی و عمل غیر جراحی، چه تفاوتی دارد؟

 

  • 1- رفع قوز بینی بدون نیاز به عمل جراحی در شیراز، نیاز به مراقبت پس از عمل نداد. در صورت ایجاد کبودی و تورم، که احتمال آن بسیار کم است؛ بعد از ۳ الی ۴ روز، برطرف می شود.
  • 2- در روش جراحی بینی فرد به طور کامل بیهوش می شود و در جریان عمل قرار نمی گیرد، اما در روش غیر جراحی، فرد کاملا هوشیار است و می تواند مرحله به مرحله تزریق را در آینه نگاه کند و با پزشک مشورت کند.
  • 3- در جراحی قوز بینی بدون عمل، عوارض ناشی از بیهوشی  که گاهی می تواند برای فرد خطرناک باشد، وجود ندارد.
  • 4- در برداشتن قوز بینی بدون عمل، درد پس از رفع قوز بینی از بین می رود یا بسیار کم است
  • 5- یکی از مواردی که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است، این است که در روش حذف قوز بینی، نیازی به زدن چسب و پانسمان بر روی بینی نیست.

 

با توجه به موارد فوق الذکر، اگر بینی شما به دلایل مختلف دچار برآمدگی و قوز شده است، می توانید بدون انجام دادن عمل های جراحی سنگین، تحت نظر پزشکان متخصص در شیراز، اقدام به حذف قوز بینی خود کنید. پزشکان متخصص با انجام آزمایشات و بررسی های لازم می توانند قوز بینی شما را به بهترین شکل ممکن رفع کنند. از توجه شما سپاس گزاریم.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی