عمل بینی گوشتی در شیراز و مراقبت های قبل و بعد جراحی

author Image ادمین سایت sina
Calendar Icon 15 آبان 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

امروزه جراحی بینی بین جوانان و نوجوانان طرفدار زیادی پیدا کرده است چرا که تمام افراد تمایل به داشتن بینی کوچک، زیبا و متناسب با فرم صورت خود هستند. یکی از انواع مدل های بینی که امروزه در شیراز متقاضیان زیادی اقدام به جراحی آن می کنند بینی های گوشتی است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی عمل بینی گوشتی در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع مدل بینی در شیراز

بینی افراد بر اساس ضخامت پوست به دو نوع استخوانی و گوشتی طبقه بندی می شود. در این قسمت به بیان تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی می پردازیم.

بینی افراد بر اساس ضخامت پوست به دو نوع استخوانی و گوشتی طبقه بندی می شود. در این قسمت به بیان تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی می پردازیم.

ویژگی بینی های گوشتی؛

 

در این نوع بینی ها پوست در قسمت نوک بینی ضخیم بوده و منافذ پوستی به خوبی در این ناحیه قابل مشاهده هستند. عرض بینی گوشتی به نسبت بینی های استخوانی ضخیم بوده و پره های این نوع بینی گشاد تر از مدل استخوانی است‌. پره های بینی گوشتی از نمای کناری بلند بوده و از نمای رو به رویی نیمه تحتانی بینی پهن است. در بینی های گوشتی قسمت تحتانی یا نوک بینی پهن بوده به صورتی که با فشار دست استخوان در زیر آن احساس نمی شود.

 

آیا جراحی بینی های گوشتی سخت تر است؟

 

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا جراحی بینی های گوشتی سخت تر از بینی های استخوانی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور قطع بله. بینی های گوشتی دارای غضروف ها و استخوان های ظریفی هستند و برای این که دچار افتادگی نشوند حتما باید در ناحیه نوک بینی غضروف را پیوند دهند.

 

 افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند بعد از جراحی باید به مدت یک تا دو ماه چسب روی بینی خود داشته باشند و دوره نقاهت آن ها طولانی تر از افرادی است که بینی استخوانی خود را جراحی می کنند. اما با این حال نیازی به نگرانی نیست. اگر پزشک و جراح تبحر و تجربه کافی در زمینه جراحی بینی های گوشتی را داشته باشد بدون شک یک عمل موفقیت آمیز خواهید داشت و به واسطه مراقبت های درست پس از عمل زمان بهبودی شما کوتاه تر خواهد شد.

 

 

رینوپلاستی چیست؟

 

رینوپلاستی نوعی جراحی است که در جهت بهبود عملکرد و زیبایی بیش تر بینی انجام می شود. با انجام رینوپلاستی پزشک قادر به صاف کردن بینی و تیغه بینی می باشد. در این نوع جراحی که یکی از نوین ترین متد های جراحی است قسمت تحتانی بینی شکافته شده و تغییراتی روی ساختار بینی انجام می شود. با استفاده از این روش پره های بینی، غضروف، شکل و فرم استخوان بینی تغییر داده می شود بنابراین این روش مناسب انواع بینی های گوشتی و استخوانی است.

 

تاثیر رینو پلاستی بر بینی های گوشتی در شیراز؛

 

رینوپلاستی یک متد نوین برای جراحی بینی گوشتی در شیراز است. اما باید این نکته را در بگیرید که در جراحی بینی گوشتی دو فاکتور خیلی مهم است. اولین فاکتور انتظارات بیمار از جراحی است. کسانی که دارای بینی گوشتی هستند نباید انتظار داشته باشند پس از جراحی یک بینی عروسکی داشته باشند‌.

 همان طوری که می دانید اگر در طی جراحی مقدار زیادی از غضروف های بینی برداشته شود ممکن است پس از مدتی ظاهر بینی خراب شود. فاکتور دوم انتخاب جراح مناسب است اگر قصد انجام رینوپلاستی بینی گوشتی در شیراز را دارید یک جراح با تجربه و کار بلد را انتخاب کنید تا نتایج پس از عمل موفقیت آمیز باشد.

 

علائم خطرناک پس از جراحی بینی گوشتی در شیراز؛

 

همان طوری که می دانید جراحی بینی گوشتی در شیراز با عوارضی همراه است که بیش تر این عوارض پس از گذشت مدت زمان مشخص رو به بهبودی می رود. اما باید توجه داشته باشید که برخی از این عوارض در طولانی مدت می تواند خطرناک باشد. در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید؛

 

  • 1- قطع نشدن خونریزی بینی
  • 2- حالت تهوع و استفراغ های مکرر
  • 3- سر گیجه
  • 4- دردهای شدید در ناحیه بینی و اطراف بینی
  • 5- تپش قلب
  • 6- ضربان بالای قلب
  • 7- احساس تنگی نفس
  • 8- جوش های پوستی شدید
  • 9- بروز عفونت در ناحیه بینی
  •  

ویژگی بینی های استخوانی؛

 

در بینی استخوانی ضخامت پوست کم بوده و بینی معمولا در قسمت بالا و در ناحیه نزدیک به چشم ها دارای قوز می باشد. ایجاد قوز در اثر بزرگ شدن استخوان بینی می باشد. این بینی ها از نیمرخ ظاهر خوبی ندارند و نیاز به جراحی دارند.

 

جراحی بینی گوشتی در شیراز؛

 

بینی به عنوان مرکز زیبایی صورت شناخته شده و حتی اگر تمام اجزای صورت شما زیبا باشد و بینی شما ایراد داشته باشد زیبایی صورت شما چندان به چشم نخواهد آمد. اگر ویژگی های ذکر شده در قسمت بالا را دارید شما دارای بینی گوشتی هستید. بسیاری از افرادی که قصد جراحی بینی گوشتی در شیراز را دارند تصور می کنند که عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است و پس از مدتی بینی دوباره دفرمه می شود. اما باید بگوییم که در این مورد نگرانی جایی ندارد امروزه دستگاه ها و روش هایی جهت جراحی بینی های گوشتی ابداع شده اند که تمام کاستی های روش های قبلی را جبران می کنند.

 

در واقع در گذشته امکان رشد و تغییر شکل بینی های گوشتی پس از جراحی وجود داشت اما امروزه با استفاده از متد های جدید جهت جراحی این بینی ها این مشکل ایجاد نخواهد شد. همان طوری که گفته شد بینی های گوشتی در قسمت نوک بینی دارای پوست ضخیم و چربی هستند گاهی در طی جراحی پزشک تشخیص می دهد که چربی های نوک بینی برداشته شود.

 

 پزشک باید این کار را بسیار با دقت انجام دهد چرا که در صورتی که این چربی ها را به مقدار زیاد بر دارد منجر به اختلال در خون رسانی نوک بینی می شود. بنابراین قبل از جراحی بینی در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید.

 

ماندگاری جراحی بینی گوشتی در شیراز؛

 

همان گونه که گفته شد بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم تر و استخوان ها و غضروف های ظریف تر به نسبت انواع دیگر بینی ها می باشد. طی جراحی بینی های گوشتی در شیراز بیش تر قسمت پوست و پره های بینی تحت تاثیر قرار می گیرند.

 

بنابراین این امکان وجود دارد با توجه به ضعف قسمت های پایین بینی پس از مدتی نوک بینی حالت سر بالایی خود را از دست داده و به سمت پایین متمایل شود. امروزه جراحان شیراز با استفاده از روش های امروزی برای جراحی بینی های گوشتی قسمتی از غضروف های گوش یا قسمت های بالاتر بینی را به نوک بینی پیوند داده و باعث تقویت بافت غضروف در این قسمت می شوند.

 

توصیه های قبل از جراحی بینی های گوشتی؛

 

با توجه به این که جراحی بینی گوشتی در شیراز بسیار حساس است. به شما توصیه می کنیم قبل از جراحی حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

 

  • 1- اولین نکته ای که در جراحی بینی باید به آن توجه کنید انتخاب پزشک مناسب است. عدم انتخاب پزشک مناسب به خصوص در مورد جراحی بینی های گوشتی در شیراز ممکن است عواقب جبران نا پذیری بر جای بگذارد. پزشک باید دارای تجربه کافی در زمینه جراحی بینی های گوشتی باشد و پیش از انجام جراحی حتما جلسه مشاوره را تشکیل دهد.
  • 2- عمل بینی های گوشتی در شیراز بسیار حساس بوده و باید متناسب با دیگر اجزای صورت شما جراحی شود. پزشک باید قبل از جراحی مناسب ترین مدل برای جراحی بینی را تشخیص دهد.
  • 3- در جلسه مشاوره پزشک از شما سوالاتی در مورد داروهایی که اخیرا مصرف کرده اید، حساسیت های دارویی، بیماری های ژنتیکی، سابقه بیماری قبلی و ... خواهد پرسید. به این سوالات در نهایت دقت و صداقت پاسخ دهید.
  • 4- قبل از ورود به اتاق عمل صورت خود را کاملا بشویید و سعی کنید هیچ گونه مواد آرایشی روی صورت خود نزنید.
  • 5- روز جراحی پرونده پزشکی خود را حتما همراه خود ببرید. در صورت ممکن یک نفر را به عنوان همراه با خود به محل جراحی ببرید.
  • 6- به مدت یک ماه قبل از جراحی از مصرف هر گونه دارویی که خاصیت رقیق کنندگی خون و ضد انعقاد خون دارد خودداری کنید.
  • 7- دارو های مصرف شده تا یک هفته قبل از جراحی را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • 8- با لباس مخصوص و استریل وارد اتاق عمل شوید.

 

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی گوشتی در شیراز؛

 

پس از به اتمام رسیدن جراحی بینی گوشتی در شیراز بیمار حدودا ۷ تا ۸ ساعت بعد از بیمارستان ترخیص خواهد شد. پس از آن لازم است که یک سری نکات را رعایت کنید تا دوره نقاهت شما کوتاه تر شده و سریع تر بهبودی کامل حاصل کنید. بنابراین حتما به نکات زیر توجه کنید؛

 

  • 1- تا زمان بهبودی کامل زخم ها و بخیه ها از برخورد آب به صورت خودداری کنید. بنابراین هنگام استحمام دقت کنید آب روی بینی شما ریخته نشود و از حضور یافتن در مناطق مرطوب، رفتن به استخر، سونا، جگوزی و .... به مدت حداقل دو ماه جدا خودداری کنید.
  • 2- پس از انجام جراحی نیز باید از مصرف دارو های ضد انعقاد و رقیق کننده خودداری کنید مصرف این دارو ها منجر به ایجاد خونریزی خواهد شد.
  • 3- پس از جراحی از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید این مواد ممکن است فرآیند بهبودی زخم ها را به تعویق بیاندازد.
  • 4- از انجام ورزش های سنگین به مدت یک تا دو ماه خودداری کنید اما می توانید پیاده روی سبک را انجام دهید.
  • 5- تا دو هفته پس از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور و گرما به شدت خودداری کنید. گرما می تواند باعث تورم بینی شود.
  • 6- در صورتی که پس از جراحی درد داشته باشید با تجویز پزشک می توانید از دارو های مسکن استفاده کنید.
  • 7- آنتی بیوتیک های تجویز شده پزشک را سر موقع مصرف کنید.
  • 8- بهداشت را در ناحیه بینی رعایت کنید تا از بروز عفونت در این ناحیه جلوگیری شود.
  • 9- از عطسه کردن و سرفه کردن با بینی خودداری کنید و سعی کنید در این مواقع دهان خود را باز نگه دارید تا به بینی فشار وارد نشود.

 

نحوه جراحی بینی های گوشتی در شیراز؛

 

طی جراحی بینی های گوشتی در شیراز قسمتی از غضروف بینی جدا شده و سپس توسط ابزاری به نام سپتوم به نوک بینی منتقل می شود. هدف از انجام این کار تقویت غضروف های نوک بینی جهت جلوگیری از افتادگی نوک بینی پس از جراحی در شیراز می باشد. اگر بینی فرد فاقد بینی قابل تراش باشد از غضروف های سایر قسمت های بدن مانند گوش استفاده خواهد شد.

 

عوارض جانبی جراحی بینی های گوشتی در شیراز؛

 

عمل جراحی بینی های گوشتی در شیراز همراه با عوارض احتمالی است که ممکن است با گذشت زمان بهبود پیدا کند. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱_ تورم بینی؛

 

یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی های گوشتی در شیراز تورم است که ممکن است حتی تا یک سال نیز طول بکشد. بسته به این که جراحی بینی تا چه حد پیچیده باشد ممکن است زمان بهبودی بیمار از دو هفته تا یک سال طول بکشد. تورم نوک بینی مدت زمان بیش تری طول می کشد تا به حالت عادی برگردد. البته لازم به ذکر است که ۸۰ تا ۹۰ درصد تورم ها تا چند دقیقه ابتدایی پس از جراحی بهبود پیدا می کند.

 

۲_ کبودی؛

 

ممکن است پس از جراحی اطراف بینی و زیر چشم ها دچار کبودی شود. این کبودی همراه با تورم  که در به رنگ قرمز است با گذشت زمان به سبز و بنفش تغییر رنگ می دهد. جهت بهبود این عارضه و تورم می توانید از کمپرس یخ در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

 

۳_ قرمزی چشم ها؛

 

یکی دیگر از انواع عارضه های عمل بینی گوشتی در شیراز قرمزی چشم است. این عارضه در اثر پاره شدن مویرگ های زیر پوست اتفاق می افتد و هیچ گونه آسیبی به چشم شما وارد نمی کند. این عارضه با گذشت زمان و اندکی صبر پیشه کردن برطرف خواهد شد.

 

۴_دیگر عوارض؛

 

از جمله دیگر عوارض عمل بینی گوشتی در شیراز می توان به مشکلات تنفسی، خونریزی مداوم از بینی، عفونت، ایجاد ظاهر نا متقارن بینی، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی و ... اشاره کرد.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی