4 مزیت عمل ماستوپکسی در شیراز و هزینه، آمادگی قبل و مراقبت بعد جراحی بالاکشیدن سینه

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 12 مهر 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

شاید ماستوپکسی در شیراز را شنیده باشید، در واقع ماستوپکسی همان جراحی لیفت پستان است. در خانم‏ها ممکن به دلایل مختلفی که در مقاله به آن‏ها اشاره خواهیم کرد سینه آن‏ها افتادگی پیدا کند، که این امر برای چندان خوشایند و رضایت‏بخش نیست.

ما در این مقاله می‏خواهیم موضوع ماستوپکسی در شیراز را مورد بررسی قرار دهیم لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

چرا سینه بعضی از خانم ها افتاده و آویزان است؟

جراحی ماستوپکسی یا لیفت پستان و سینه خانم ها، جز جراحی‏ های زیبایی محبوب در شیراز و ایران محسوب می‏شود و طرفداران زیادی در کل جهان دارد. هرساله تعداد بیشماری از خانم ها جراحی می‏شوند و معمولا این نوع جراحی با موفقیت همراه است و بیماران حس رضایت دارند و احتمال ریسک در این جراحی بسیار پایین است.

 جراحی ماستوپکسی یا لیفت پستان و سینه خانم ها، جز جراحی‏ های زیبایی محبوب در شیراز و ایران محسوب می‏شود و طرفداران زیادی در کل جهان دارد. هرساله تعداد بیشماری از خانم ها جراحی می‏شوند و معمولا این نوع جراحی با موفقیت همراه است و بیماران حس رضایت دارند و احتمال ریسک در این جراحی بسیار پایین است.

عمل ماستوپکسی در شیراز

 

ماستوپکسی نوعی عمل زیبایی در بانوان به حساب می آید که در آن پوست اضافی سینه ها کشیده شده و منجر به بالا رفتن نوک سینه ها و لیفت آن ها می شود. این عمل امروزه در میان زنان در شیراز بسیار شایع شده است از این رو در این مقاله با عمل ماستوپکسی در شیراز همراه با شما عزیزان خواهیم بود؛

 

مزایای انجام عمل ماستوپکسی یا عمل زیبایی بالا کشیدن سینه در شیراز

 

از جمله مزایای این عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

1- فرم دهی، بالا بردن و لیفت سینه

2- رسیدن به اندام ایده آل

3- امکان تغییر اندازه سینه ها با استفاده از این روش

4- جوان سازی پوست سینه ها و احساس شادابی

 

عوارض و خطرات ناشی از عمل ماستوپکسی در شیراز

 

جدا از مزایای بی شماری که این عمل دارد، انجام این عمل می تواند با عوارض و خطرات احتمالی همراه باشد. قبل از انجام این عمل به خوبی این مقاله را مطالعه کنید. از جمله خطرات احتمالی ماستوپکسی در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ ایجاد زخم و جای بخیه روی پستان ها

بعد از این عمل روی سینه جای اسکار و بخیه نمایان می شود. البته لازم به ذکر است که این مورد جز عوارض موقتی این عمل به حساب می آید چرا که بعد از گذشت ماه ها جای زخم بهبود پیدا کرده و ممکن است به صورت کامل از روی سینه محو شود. معمولا جای بخیه در جایی است که در زیر پستان بند مخفی خواهد شد بنابراین حتی اگر جای این زخم به صورت کامل از بین نرود مشکل خیلی زیادی در ظاهر پستان ایجاد نخواهد کرد.

 

۲_ بی حسی و کم حسی در ناحیه نوک سینه

نوک پستان دارای هزاران عصب است که باعث انتقال احساس درد می شود. از عوارض جانبی این عمل می توان به کم حسی یا بی حسی نوک سینه ها اشاره کرد‌. این عارضه نیز در اکثر اوقات موقتی است و بعد از چند روز بهبود پیدا می کند چرا که این اعصاب ممکن است در طی عمل ملتهب شوند و بعد از چند روز بهبود یابند مگر در مواردی که پزشک با بی دقتی به این اعصاب آسیب وارد کند و منجر به قطع کردن و بریدن آن ها شود که در این صورت فرد برای همیشه در ناحیه نوک سینه بی حس خواهد شد.

 

۳_ ایجاد اختلالات در روند شیر دهی

بعد از عمل لیفت پستان امکان شیر دهی وجود دارد اما ممکن است به دلیل ایجاد التهاب و زخم در پستان تا مدت زمان معینی امکان شیر دهی وجود نداشته باشد بنابراین به خانم های باردار و شیر ده توصیه می شود تا زمان شیر دهی از انجام این عمل خودداری کنند.

 

۴_ عدم تقارن در فرم سینه ها

یکی از عوارض احتمالی این عمل عدم وجود تقارن در شکل سینه ها و بالا بودن آن ها می باشد که این عارضه در اثر بی تجربه بودن و بی دقتی پزشک است بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت کنید.

 

دوره نقاهت پس از جراحی ماستوپکسی در شیراز

 

منظور از دوره نقاهت فاصله زمانی بین جراحی تا زمان بهبودی بیمار است. این مدت زمان در بیماران مختلف و با توجه به نوع جراحی انجام شده بسیار متفاوت است و ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. دوره نقاهت جراحی ماستوپکسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این قسمت به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم.

 

یک_ اولین عامل تعیین کننده طول دوره نقاهت بیمار پس از جراحی ماستوپکسی مهارت و تجربه پزشک است. امروزه پزشکان زیادی در زمینه لیفت سینه و جراحی ماستوپکسی فعالیت می کنند که به طور طبیعی مهارت و تخصص این پرسکان یکسان نخواهد بود. اگر پزشک این جراحی را به درستی و با دقت انجام دهد درصد موفقیت آن بالا می رود و در نتیجه بیمار مدت زمان کم تری را در دوره نقاهت سپری خواهد کرد.

 

دو_ از دیگر عوامل مهم در تسریع بهبودی بیمار پس از جراحی ماستوپکسی می توان به نحوه صحیح مراقبت های پس از جراحی اشاره کرد. بیمار باید طبق دستور پزشک پس از جراحی جهت تسریع در فرآیند بهبودی نکاتی را رعایت کند. از جمله مواردی که بیمار باید جهت کوتاه تر شدن دوره نقاهت رعایت کند می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ تا پایان زمان بهبودی بیمار نباید روی شکم و سینه ها بخوابد.

۲_ استعمال الکل و دخانیات تا زمان بهبودی کامل ممنوع است.

۳_ مصرف قرص های رقیق کننده خون و برخی دیگر از دارو ها که احتمال بروز خونریزی را بیش تر می کنند تا چندین هفته پس از جراحی ممنوع است.

 

سه_ از دیگر عوامل موثر در طول دوره بهبودی می توان به قدرت سیستم ایمنی بدن و عدم وجود برخی از بیماری های خاص در بیمار اشاره کرد. افرادی که سیستم ایمنی قوی تر و بدن سالم تری دارند دوره نقاهت کوتاه تری خواهند داشت.

 

آمادگی های لازم قبل از انجام عمل ماستوپکسی در شیراز

 

1-مصرف دخانیات منجر به افزایش فشار خون و کند شدن روند بهبودی زخم ها می شود بنابراین قبل از انجام عمل از مصرف دخانیات خودداری کنید.

2- از داروهای ضد انعقاد خون و رقیق کننده خون به مدت یک هفته قبل از جراحی خودداری کنید.

3- قبل از انجام جراحی حتما توسط پزشک معاینه شوید و مشاورات قبل از عمل را نیز انجام دهید.

4- شب قبل از جراحی به حمام بروید و بدن خود را بشویید.

5- قبل از جراحی میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.

6- به میزان کافی  آب بنوشید.

7- از خوردن غذاهای شور پرهیز کنید.

 

 

مراقبت های پس از انجام عمل ماستوپکسی در شیراز

 

1-در روز های ابتدایی پس از انجام این عمل ممکن است احساس درد شدیدی داشته باشید بنابراین می توانید از دارو های مسکن با تجویز پزشک استفاده کنید.

2- به مدت یک روز پس از جراحی از سوتین های مخصوص جراحی استفاده کنید.

3- زخم خود را مرتبا به وسیله مواد ضد عفونی کننده بشویید و پانسمان آن را با گاز های استریل عوض کنید.

4- از خم شدن، انجام فعالیت های سنگین و رابطه جنسی به مدت چند هفته پس از عمل خودداری کنید. سعی کنید به پشت بخوابید و زمان شروع مجدد فعالیت را از پزشک خود بپرسید.

5- وجود تورم، کبودی، قرمزی و بی حسی در نوک سینه ها طبیعی بوده و پس از گذشت چند هفته رو به بهبودی خواهد رفت بنابراین در صورت داشتن چنین علائمی اصلا خود را نگران نکنید.

6- تا بهبودی کامل بازوهای شما به خوبی نمی‏توانند حرکت کنند لذا، وسایلی مورد نیازتان را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن ها راحت باشد.

7- از دوش آب گرم، وان و سونا به مدت دو تا سه هفته استفاده نکنید.

8- تا حد امکان از لباس های جلو باز که پوشیدن آن ها راحت تر است استفاده کنید.

9- کفش هایی انتخاب کنید  که جهت پوشیدن نیاز نباشد خم شوید.

 

 

عوامل افتادگی سینه زن ها به مرور زمان:

 

1-سیگار کشیدن

کسانی که سیگار می کشند به مرور زمان پوست استحکام خود را از دست می دهد. در نتیجه، خانم هایی که مصرف کننده دخانیات هستند به احتمال زیاد در معرض افتادگی سینه قرار دارند.

 

2- تابش خورشید

برای کسانی که پوست ناحیه قفسه سینه آن ها در معرض اشعه های خورشید قرار دارد، این امکان وجود دارد که اشعه فرابنفش به پوست آن ها آسیب بزند و حالت ارتجاعی و سفت بودن سینه های را از بین ببرد.

 

3- تعداد دفعات بارداری و شیر دادن

 در دوران بارداری و شیردهی پستان ها برای اینکه شیر بیشتری در خود جای دهند، به صورت طبیعی بزرگتر می‏شوند و این امر باعث کشیدگی بافت پستان می‏شود. زمانی که شما کودک خود را از شیر می‏گیرید پستان ها توخالی و افتاده بنظر می‏رسند. در نتیجه، در اثر شیردهی به صورت کاملا طبیعی سینه ها دچار افتادگی می‏شوند.

 

4- عوامل ژنتیکی

مهم ترین علت افتادگی سینه در خانم ها عوامل نتیکی است. ژنتیک نقش زیادی در تعیین شکل، بزرگس و حالت سینه دارد. بعضی از خانم ها به طور طبیعی سینه های سفت و ارتجاعی دارند اما برخی از زنان خیلی زود دچاز افتادگی سینه می شوند.

 

5- سن فرد

 

سن نیز یکی دیگر از عوامل مهم در افتادگی سینه در زنان است. بافت سینه با افزایش سن و گذر زمان انعطاف پذیری و حالت ارتجاعی و پر بودن خودش را از دست می دهد.

عواملی که از افتادگی سینه در خانم ها جلوگیری می‏کند:

 

1-صاف بنشیند و صاف بایستید، زمانی که شما به صورت خمیده می‏‏ایستید یا می‏نشینید در معرض افتادگی سینه قرار می‏گیرید.

2- سعی کنید وزن ایده آل داشته باشید زیرا اضافه وزن سبب افتادگی سینه می‏شوند.

3- برای کاهش وزن به صورت روزانه ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید.

4- آب به مقدار کافی بنوشید. آب باعث آبرسانی به پوست شما می‏شود و به حفظ حالت ارتجاعی و سفت بودن سینه ها کمک می‏کند.

5- اگر سیگار می‏کشید هرچه سریع تر آن را کنار بگذارید.

 

چه کسانی باید ماستوپکسی در شیراز را انجام دهند؟

 

به طور کلی این نوع جراحی مخصوص خانم هایی است که سینه آن‏ها به دلایلی که در مقاله اشاره کردیم، حالت آویزان پیدا کرده است. همچنین، ممکن است سینه فرد از نظر اندازه و شکل ظاهری نامتقارن داشته باشند. در این حالت فرد  از وضعیت خود حس خوشایندی ندارد و حتی امکان دارد از لحاظ روانی سبب کاهش اعتماد به نفس او در جامعه شود.

 

پزشکان ماستوپکسی در شیراز را چگونه انجام می‏شود؟

 

به منظور کم کردن حجم و سایز پستان خانم ها وهمچنین، از بین بردن افتادگی سینه ها این جراحی انجام می شود. در ناحیه اطراف نوک سینه ها آئرولا های کشیده وجود دارد، که پزشکان آن‏ها را بازسازی می‏‏کنند. به طور خلاصه، در این روش پوست اضافی پستان را بر‏می‏دارند. در نتیجه، نوک سینه ها و آرئول به سمت بالاتر کشیده می‏شوند و در نهایت این جراحی سبب زیباتر شدن سینه در خانم ها می‏شود و فرد احساس جوانی و طراوت می‏کند.

 

آیا ماستوپکسی فقط در ایران انجام می‏شود؟

 

ممکن این نوع جراحی در سراسر ایران انجام شود. ولی به طور کلی یکی از استان‏هایی که به صورت تخصصی این کار را انجام می‏دهد، شهر شیراز است. جالب است بدانید این نوع جراحی جز جراحی‏ های زیبایی محسوب می‏شود و طرفداران زیادی در کل جهان دارد. هرساله تعداد بیشماری از خانم ها جراحی می‏شوند و معمولا این نوع جراحی با موفقیت همراه است و بیماران حس رضایت دارند و احتمال ریسک در این جراحی بسیار پایین است.

 

هزینه ماستوپکسی در شیراز چقدر است؟

 

هزینه ماستوپکسی یا همان لیفت سینه به عواملی از جمله پزشکی که می‏خواهد این کا را انجام دهد، شهر یا استان محل زندگی شما و نوع بیمارستانی که جراحی در آن انجام می‏شود بستگی دارد.توجه داشته باشید ماستوپکسی در شیراز جز جراحی های زیبایی محسوب می‏شود، به همین دلیل متاسفانه بیمه این هزینه ها را پوشش نمی‏دهد.

 

خانم هایی که می‏خواهند ماستوپکسی در شیراز را انجام دهند باید چه شرایطی داشته باشند؟

 

1-معمولا برای انجام این نوع جراحی توصیه می‏شود فرد بالای 18 سال سن داشته باشد. زیرا، در این سن رشد سینه ها متوقف شده است و تغییری پیدا نمی‏کنند.

2-انجام دادن این جراحی به خانم هایی که باردار هستند یا به کودکان خود شیر می‏دهند، توصیه نمی‏شود.

3-بهتر است فرد سالم باشد و به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا نباشد.

4- این نوع جراحی در افرادی که پوست کشسان و انعطاف پذیری دارند بهتر انجام می‏شود.

بهتر است فرد مشروبات الکلی و دخانیات مصرف نکند.

 

خطرات احتمالی پس از جراحی ماستوپکسی در شیراز

 

خوشبختانه عوارض احتمالی که به طور جدی سلامتی فرد را به خطر بیاندازد  به صورت نادر گزارش شده است. بهتر است بدانیم تمام جراحی ها تا حدی می‏توانند خطرناک باشند. در اینجا به صورت موردی به بعضی از عوارض و خطرات احتمالی جراحی های زیبایی اشاره خواهیم کرد :

 

1-احتمال واکنش نامطلوب بیمار به مواد بیهوشی

2-احتمال جمع شدن خون یا مایعات در زیر پوست بیمار که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد که هماتوم یا سروما نام دارد.

3-احتمل عفونت و خونریزی در بیمار

4- تغییراتی که ممکن است در احساس فرد به وجود آید.

5- جای زخم روی پوست فرد باقی بماند.

6- احتمال آسیب به اندام های زیرین

7- عدم بهبود زخم‏ها و بدشکل شدن سینه ها

8- نیاز به جراحی مجدد.

 

کلام آخر

 اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از این مقاله داشته باشیم، ماستوپکسی در شیراز با رعایت کلیه ‏ی نکات ایمنی و حفظ سلامتی شما انجام می‏شود. لذا توصیه می‏شود، قبل از انجام ماستوپکسی حتما با یک پزشک متخصص در شیراز و با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

 

زیرا، تشخیص درست و دستورالعمل ‏های صحیح که توسط پزشک به شما تجویز می‏شود می‏تواند خطرات احتمالی را چه قبل و چه بعد از جراحی به حداقل برساند. توجه داشته باشید ممکن است پزشک شما ماستوپکسی را با توجه به وضعیت فعلی شما توصیه نکند، لطفا به پزشک خود اعتماد کنید و برای انجام آن اصرار نکنید.

 

 امیدوارم این مطالب براتون مفید بوده باشه با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی