عمل برگشت وازکتومی در شیراز و درصد موفقیت این جراحی

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 14 مرداد 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

وازکتومی (Vasectomy)، نوعی عمل جراحی است که در آقایان به موجب جلوگیری از بارداری انجام می شود. راه و روش این جراحی به بستن و مسدود کردن لوله در آقایان شهرت دارد، که فرد با اختیار خود، نعمت داشتن فرزند را از خود سلب می کند. این عمل برگشت وازکتومی در شیراز، امکان بازگشت هم دارد، ولی درصد موفقیت آن بسیار زیاد است‌.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان مقاله با ما همراه باشید و خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چرا عمل وازکتومی انجام میشود؟

می توان گفت این عمل برای عقیم سازی انجام می شود. وازکتومی درمیان انواع متفاوت روش های پیشگیری از بارداری، موفق ترین به شمار می رود. این عمل جراحی باعث ایجاد بیماری های مقاربتی نمی شود و فقط از بارداری جلوگیری می کند. این عمل برگشت وازکتومی در شیراز بسیار راحت بوده و طی مدت زمان کوتاه انجام می شود و فرد ۳۰ دقیقه بعد از عمل قادر به انجام فعالیت هایی از قبیل، راه رفتن و رانندگی است. وازکتومی فقط عامل بارور سازی را مسدود می کند و تغییری در قدرت نعوظ و انزال ایجاد نمی کند.

می توان گفت این عمل برای عقیم سازی انجام می شود. وازکتومی درمیان انواع متفاوت روش های پیشگیری از بارداری، موفق ترین به شمار می رود. این عمل جراحی باعث ایجاد بیماری های مقاربتی نمی شود و فقط از بارداری جلوگیری می کند. این عمل برگشت وازکتومی در شیراز بسیار راحت بوده و طی مدت زمان کوتاه انجام می شود و فرد ۳۰ دقیقه بعد از عمل قادر به انجام فعالیت هایی از قبیل، راه رفتن و رانندگی است. وازکتومی فقط عامل بارور سازی را مسدود می کند و تغییری در قدرت نعوظ و انزال ایجاد نمی کند.

عمل برگشت وازکتومی در شیراز:

 

عمل وازکتومی یک عمل جراحی برای پیشگیری از بارداری می باشد. این عمل برای کسانی مناسب است که تصمیم قطعی خود را برای بچه دار نشدن، گرفته اند. گاهی برخی افراد به دلایل مختلف، نطرشان تغییر می کند و از عمل وازکتومی پیشمان می شوند، در این صورت باید عمل برگشت وازکتومی را انجام داد. امروز در این مقاله می خواهیم شما را با عنوان عنل بازگشت وا کتومی در شیراز، آشنا کنیم.

لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید‌.

 

عمل وازکتومی در شیراز:

 

در عمل وازکتومی، لوله های منی بر در محلی که از بیضه ها خارج می شود، قطع شده و دو انتهای آن مسدود می شود‌. به عبارتی در این عمل یک تکه کوچکی از لوله منی بر برداشته می شود و ارتباط داخل لوله قطع می شود.

 

♦ برای مطالعه ی کامل مقاله ی وازکتومی در شیراز، کلیک کنید >>  

5 شرط انجام عمل وازکتومی در شیراز، هزینه و مزیت های آن


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

عمل بازگشت وازکتومی در شیراز:

 

اگر مردی برای پیشگیری بارداری اقدام به عمل وازکتومی کند و به هر دلایلی قصد داشته باشد امکان باروری پیدا کند، باید عمل بازگشت وازکتومی را انجام دهد.  این عمل به دو روش انجام می گیرد که جراح کلیه و مجاری ادرار، در حین عمل با بررسی وضعیت لوله های منی بر، یکی از این دو روش را انتخاب می کنند. این دو روش عبارت است از:

 

وازواپیدیدیموستومی:

 

اگر در مایع وازال هیچ اسپرمی نباشد، به این معنی است که عمل وازکتومی باعث ایجاد نوعی گسیختگی در ایپدیدیم و لوله منی بر شده است که این امر منجر به انسداد می شود. در این صورت جراح کلیه و مجاری ادرار باید انتهای بالایی لوله را به اپیدیدیم متصل کنند. این عمل وازواپیدیدیموستومی نام دارد.

 

وازووازستومی:

 

در صورتی که اسپرم در مایع وازال وجود داشته باشد، یعنی مسیر بین بیضه و لوله ای که بریده شده است، باز است.

می توان دو انتهای لوله را به هم متصل کرد و این عمل وازووازستومی نام دارد. احتمال موفقیت این عمل به روش میکرو جراحی و میکروسکوپیک، بیش تر است.

عمل وازواپیدیدیموستومی از عمل وازووازستومی پیچیده تر می باشد. گاهی در یک فرد هر دو عمل با صلاح دید پزشک انجام می گیرد.

 

درصد موفقیت عمل بازگشت وازکتومی:

 

درصد موفقیت انجام این عمل، بستگی به زمان بین انجام عمل وازکتونی و عمل بازگشت آن، وجود دارد. هرچه فاصله بین این دو عمل کم تر باشد، درصد موفقیت عمل بزگشت وازکتومی بیش تر می باشد. در صورتی که این زمان طولانی تر شود فشاری که مجاری اسپرم به تخریب بافت مجاری و لوله اسپرم ساز وارد می کند، باعث ایجاد ناباروری دائمی می شود.

در شیراز پزشکان متخصص بسیاری در این زمینه وجود دارد که این عمل را با دقت و ظرافت بسیاری انجام می دهند و تجربه آن ها در انجام این عمل خیلی بالاست. اگر قصد انجام این عمل را دارید بهتر است با پزشکان متخصص شیراز، مشاوره ای داشته باشید.

 

اشاره ای به پیشینه وازکتومی در شیراز

 

 حدود صد سال پیش این عمل جراحی با استفاده از تیغ جراحی انجام می شد. برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی در کشور چین توسط پروفسور لی شانکیانگ، روش جراحی بدون تیغ (NSV) ابداع شد. بعد از گذشت ۱۱ سال یعنی در سال ۱۹۸۵میلادی این روش با  حمایت جامعه بین المللی روش های پیشگیری داوطلبانه از بارداری (AVSC) به عنوان یک روش استاندارد معرفی شد. آمار بالای این عمل جراحی مربوط به کشور چین است، که حدود ۱۰ میلیون نفر از مردها در این کشور وازکتومی انجام داده اند. حدودا ۳۰ سال است که این عمل جراحی در ایران رایج شده و سالانه ۳۰ هزار این عمل را انجام می دهند و این رقم روز به روز در حال افزایش است.

 

 

آشنایی با وازکتومی در شیراز

 

این عمل برگشت وازکتومی در شیراز به منظور جلوگیری از بارداری در آقایان صورت می گیرد، که مدت زمان جراحی  مدت بوده و درصد موفقیت آن بسیار بالا و قابل توجه است. درصد های بدست آمده بر اساس روش های مختلف وازکتومی  متفاوت است. این عمل جراحی با ۹۹٪ درصد موفقیت توانسته، از میان ۲۰۰۰ مرد که وازکتومی انجام داده اند، تنها  یک نفر از آنها قادر به  باروری شود.

 

عوارض وازکتومی در شیراز

 

 این عمل وازکتومی در شیراز عوارض چشم گیری ندارد. ولی ممکن است بعد از عمل جراحی بیضی دچار خونریزی، عفونت و درد به طور موقتی شود. انجام این عمل بسیار مقرون به صرفه بوده و دوره نقاهت آن کوتاه مدت است. وازکتومی ناتوانی جنسی ایجاد نمی کند، اما در مواردی ملاحظه شده که تمایل جنسی فرد کاهش یافته و میل کم به رابطه جنسی را داشته باشد، این شرایط اوضاع روحی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 اگر بعد از عمل جراحی درد در ناحیه بیضه غیر قابل تحمل شود، پزشک معالج اقدام به باز کردن مجدد وازکتومی کرده و یا لوله وازدفران را به طور کامل برمی دارد. این روش قدیمی و بسیار کارآمد بوده به طوری که در بسیاری از کشور ها از جمله چین جمعیت را به صورت متداولی کنترل می کند.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

انواع روش ها در وازکتومی در شیراز

 

روش قدیمی این عمل جراحی

  توسط متخصص اورولوژی انجام میشد، که نحوه این عمل برگشت وازکتومی در شیراز به این صورت است که پزشک به وسیله تیغ جراحی، لوله واز را از دو طرف بیضه قطع کرده و طول کوچک آن را حذف می کردند و در آخر، دو سر آن را به هم گره می زدند.

 

روش جدید و مدرن این جراحی

NSV  نام دارد و بدون استفاده از تیغ جراحی پزشک متخصص یک از لوله واز را سوراخ می کند و به وسیله کلامپ مخصوص نگه داشته و دو سر آن را به هم گره می زند، درد و عوارض این روش بسیار کم است.

 

فواید وازکتومی در شیراز

 

پیشگیری دائمی از بارداری

عمل ۱۰۰٪ موفقیت آمیز

ایجاد لذت و حس خوب در رابطه جنسی

بدون نیاز به بیهوشی

عدم ایجاد اختلال در فعالیت جنسی و انزال

موثر نبودن بر روی صفات مردانه

دارای عوارض بسیار کم

عدم ایجاد بیماری های جسمی حاد

 

عوارض وازکتومی در شیراز

 

کبودی در ناحیه کیسه بیضه

خونریزی و تورم  کیسه بیضه

لخته شدن خون در محل جراحی

سوزش و درد مزمن در محل زخم

این عوارض گفته شده کوتاه مدت هستند و با استراحت رفع میشوند.

 

خطرات مربوط به وازکتومی در شیراز

 

اگر این علائم بعد از عمل برگشت وازکتومی در شیراز  برای شما به وجود آمد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

تب بالای ۳۸ درجه

طولانی شدن مدت زمان تب به طوری که تا ۴ هفته ادامه داشته باشد

درد شدید در ناحیه جراحی شده

خارج شدن چرک های عفونی و خون از محل زخم

متورم شدن بیش از حد اسکروتوم (کیسه بیضه)

 

درد ناشی از برگشت وازکتومی در شیراز

 

درد از عوارضی است که طی گذشت زمان نمایان می شود. درد ناشی از عمل وازکتومی در شیراز، یک بیماری مداوم است و گاها فرد را دچار ناتوانی می کند. این درد ممکن است سریعا بعد از عمل جراحی یا با گذشت چند سال به وجود بیاید. از بین هر سه نفر، ممکن است یک نفر دچار درد بیضه ای طولانی مدت شود. بنابراین تعداد کمی از مردان وازکتومی شده به این عارضه دچار می شوند.

 

 دلایلی که این درد را به وجود می آورد شامل:

ایجاد فشار در داخل لوله بیضه

پر شدن لوله اسپرم

التهاب دائمی

فیبروزیس

این درد ممکن است در هنگام آمیزش، انزال یا فعالیت های بدنی ایجاد شود. مهم ترین و قابل توجه ترین علل ایجاد این درد، عوامل عصبی و ضعیف بودن روحیه است. بررسی ها نشان می دهد که ۳۳٪ از افراد دچار درد های مزمن شده و تنها ۱۵٪ دچار درد های شدید در ناحیه بیضه می شوند.

 

تاثیری که برگشت وازکتومی در شیراز  روی رابطه جنسی می گذارد:

 

با توجه به دیدگاه علمی ، وازکتومی موجب ناتوانی جنسی در فرد نمی شود و کاهش و افزایش تمایل جنسی را به همراه ندارد. وازکتومی فقط مقدار مایع منی را کاهش می دهد. بعضی از افراد وازکتومی شده گفته اند، که این عمل برگشت وازکتومی در شیراز، میل جنسی را کاهش می دهد. اما نکته قابل توجه این است که تنها عامل این مشکل شرایط روحی و عوامل عصبی فرد است.

 

اقداماتی که باید بعد وازکتومی در شیراز انجام شود:

 

به طور قطعی بعد از عمل جراحی فرد باید ۲۴ ساعت استراحت کند و از مصرف خودسرانه دارو های مسکن خود داری کند، اما با توجه به نظر پزشک، می تواند،از آنتی بوتیک ها استفاده کند. لازم است بدانید که حدود ۳ ماه طول می کشد که مایع منی از اسپرم تخلیه و نابارور شود. فرد زمانی می تواند بگوید که عمل موثر و کارآمد بوده که  بعد از ۳ ماه با دادن آزمایش، به این نتیجه برسد که مقدار اسپرم صفر شده است. ضمنا لازم  است عواملی که موجب جلوگیری می شود را همچنان رعایت کنید و در هنگام آمیزش از کاندوم استفاده کنید.

 

 آیا افرادی که وازکتومی انجام داده اند می توانند مجددا بارور شوند؟

 

در صورتی که فرد تمایل به باروری داشته باشد، این امکان وجود دارد، که پزشک  لوله وازدفران را باز کند. ولی این اقدام به طور قطعی و ۱۰۰٪ موفقیت آمیز نیست. توجه کنید هر چه فاصله زمانی بین وازکتومی و باز کردن لوله کمتر باشد، فرد شانس بیشتری برای باروری مجدد دارد. با توجه به مطلب فوق دریافتیم که عمل برگشت  وازکتومی در شیراز، به منظور پیشگیری از بارداری در آقایان صورت گرفته و ناتوانی جنسی را به دنبال ندارد، ولی روحیه را تحت تاثیر قرار می دهد.

ممنون از همراهی شما

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی