2 روش جراحی ژنیکوماستی در شیراز + هزینه، علایم و مراقبت های بعد عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 24 شهریور 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

بزرگ شدن سینه ی مردان نوعی عارضه و بیماری محسوب می شود که در علم پزشکی ژنیکوماستی نام دارد. این عارضه فرم بدن بیمار را از حالت طبیعی خارج می کند و زیبایی بدن را کاهش می دهد. بنابراین به مرور زمان اعتماد به نفس فرد بیمار از بین رفته و نسبت به بدن خود احساس نارضایتی می کند.

در این مقاله قرار است به بررسی ژنیکوماستی در شیراز بپردازیم. پیشنهاد مت به شما این است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ژنیکوماستی چیست؟

هنگامی که حجم بافت غدد سینه ی مردان افزایش می یابد، میان هورمون های استروژن و پروژسترون اختلال ایجاد می شود. در نتیجه میزان این هورمون ها دستخوش تغییر قرار گرفته و از حالت طبیعی خارج می شوند. این عارضه می تواند یک یا هر دو سینه را درگیر کند، در نتیجه در برخی از موارد، فقط یکی از سینه ها به این عارضه دچار می شود‌، بنابراین اندازه سینه ها با یکدیگر متفاوت شده و تقارن میان آن ها از بین می رود.

هنگامی که حجم بافت غدد سینه ی مردان افزایش می یابد، میان هورمون های استروژن و پروژسترون اختلال ایجاد می شود. در نتیجه میزان این هورمون ها دستخوش تغییر قرار گرفته و از حالت طبیعی خارج می شوند.
این عارضه می تواند یک یا هر دو سینه را درگیر کند، در نتیجه در برخی از موارد، فقط یکی از سینه ها به این عارضه دچار می شود‌، بنابراین اندازه سینه ها با یکدیگر متفاوت شده و تقارن میان آن ها از بین می رود.

ژنیکوماستی در شیراز

 

ژنیکو ماستی به منظور بزرگ شدن و آویزان شدن سینه در مردان به جهت کاهش هورمون مردانه تستسترون و افزایش هورمون استروژن می باشد. این بیماری می تواند در اثر وراثت، چاقی، بیماری های کبدی، مصرف دارو های استروئیدی، تغییرات هورمونی و... ایجاد شود. برای رفع این مشکل در مردان عمل ژنیکو ماستی انجام می شود. در این مقاله با بررسی ژنیکو ماستی در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

علائم ژنیکوماستی در شیراز

 

ژنیکو ماستی خفیف اغلب در مردان و در دوران بلوغ پسران اتفاق می افتد که ناشی از اختلالات غدد درون ریز می باشد این نوع ژنیکو ماستی ممکن است در اثر چند ماه به صورت خود به خود درمان شود. از علائم بیماری ژنیکو ماستی می توان به ورم غیر عادی در ناحیه سینه، برجسته شدن نوک سینه ها، احساس درد در ناحیه سینه در صورت تماس فیزیکی، تجمع موضعی چربی در زیر پوست سینه، ترشح مایعات از نوک سینه و... اشاره کرد. در این بیماری ممکن است یکی لز سینه ها بزرگ شود یا هر دوی سینه ها به صورت هم زمان بزرگ شوند.

 

مراقبت های پس از انجام عمل ژنیکوماستی در شیراز

 

پس از انجام عمل ژنیکوماستی در شیراز جهت تسریع در بهبودی و جلوگیری از ایجاد عفونت در زخم حتما نکات زیر را رعایت کنید؛

 

1-به صورت مرتب پانسمان خود را عوض کنید و زخم را با استفاده از مواد ضد عفونی کننده و سرم های شست و شو تمیز کنید.

2- از دارو های مسکن و آنتی بیوتیک ها حتما با تجویز پزشک استفاده کنید. تاکید می شود که هیچ دارویی به صورت سر خود مصرف نشود.

3- به مدت یک تا دو ماه بعد از انجام جراحی حتما گن بپوشید.

4- از انجام فعالیت های بعد از عمل خودداری کنید. سعی کنید به مدت یک تا هفته بیش تر دراز بکشید. نحوه صحیح دراز کشیدن به پهلو یا به پشت به صورت تاق باز است به صورتی که سر شما بالا تر از بدن تان باشد.

5- تا زمانی که بخیه ها از بدن خارج نشده اند یا جذب نشده اند از خیس کردن زخم خودداری کنید چرا که ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

6- انجام پیاده روی روزانه یک ساعت می تواند به جلوگیری از ایجاد لخته خون کمک کند.

7- به مدت یک الی دو ماه از کشیدن سیگار و مصرف دیگر دخانیات مانند قلیان خودداری کنید. مصرف نیکوتین تا حد زیادی سرعت بهبود و التیام زخم شما را کاهش می دهد.

 

آیا بعد از عمل ژنیکو ماستی جای زخم باقی می ماند؟

ژنیکوماستی در شیراز

این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است که آیا بعد از انجام عمل ژنیکو ماستی جای زخم و اسکار روی پوست باقی می ماند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندن جای بخیه و زخم بعد از انجام این گونه عمل ها کاملا طبیعی است اما این زخم ها با مراقبت های صحیح پس از عمل به سرعت درمان خواهند شد و جای آن ها بسیار محو تر خواهد شد و حتی ممکن است با مصرف بعضی از پماد ها و دارو ها و مراقبت های پس از عمل جای این زخم ها به طور کلی پاک شود.

 

هزینه های مربوط به ژنیکو ماستی در شیراز چگونه است؟

 

هزینه های مربوط به این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین توصیه می شود قبل از انجام عمل در جلسه مشاوره با پزشک از او بخواهید در رابطه با این هزینه ها حتما به شما توضیح دهد. از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت ژنیکو ماستی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

۱_ هزینه دارو های قبل و بعد از عمل؛ قبل و بعد از انجام عمل پزشک دارو هایی برای بیمار تجویز خواهد کرد به طور مثال جهت کاهش درد های ناشی از عمل و جلوگیری از ایجاد چرک و عفونت پزشک به بیمار توصیه می کند از دارو های مسکن، آنتی بیوتیک ها، سرم های شست و شو و گاز های استریل استفاده کند.

۲_ دستمزد پزشک جراح؛ دستمزد تمام پزشکان یکسان نبوده و پزشک بر اساس سوابق کاری، تحصیلات و تجربه دستمزد مشخصی از بیمار دریافت خواهد کرد.

۳_ دستمزد مربوط به پرسنل؛ پزشک نیاز به داشتن دست یار دارد که حق الزحمه این دستیار ها نیز باید پرداخت ششود.

۴_ آزمایش های قبل از عمل؛ قبل از انجام عمل پزشک از بیمار آزمایش خون سایر آزمایشات مربوطه را خواهد گرفت.

۵_ هزینه های مربوط به بیمارستان یا کلینیک خصوصی؛ بسته به این که عمل جراحی در کلینیک خصوصی یا بیمارستان انجام شود هزینه ها می تواند متفاوت باشد.

۶_ هزینه های اقامت در شیراز؛ در صورتی که فرد قصد جراحی در شیراز را داشته باشد باید هزینه هایی جهت اقامت در این شهر را نیز بپردازد.

 

لازم به ذکر است که این عارضه بر اثر عوامل مختلفی پدیدار می شود. اما در بیشتر موارد به علت تغییر میزان هورمون به وجود می آید.

این بیماری به طور کلی مشکل جدی ای محسوب نمی شود، بنابراین اگر به این عارضه دچار هستید، نگرانی را از خود دور کنید چرا که این بیماری در بعضی از موارد به طور خود به خود درمان می شود، اما اگر همچنان ادامه یابد، روش های درمانی گوناگونی وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک از آن ها می پردازیم.

 

علل ایجاد ژنیکوماستی در مردان چیست؟

 

دلایل بسیار زیادی می تواند باعث افزایش سایز و افتادگی سینه مردان یا همان ژنیکو ماستی شود. از جمله مهم ترین دلایل آن می توان به عواملی چون افزایش وزن، کاهش میزان هورمون تستسترون، زمینه های ارثی، وجود بیماری های کبدی، افزلیش هورمون زنانه استروژن، اثرات جانبی مصرف برخی از دارو ها، مصرف دارو های استروئیدی، مصدف ماری جوانا و... اشاره کرد. گاهی فرد برای درمان بیماری ژنیکو ماستی به پزشک مراجعه می کند اما متوجه می شود که این بیماری ناشی از بیماری های کبدی بوده است.

 

تاثیر بزرگی سینه در زندگی مردان

 

بزرگ شدن سینه در آقایان باعث از بین رفتن اندام مردانه، کاهش اعتماد به نفس و بروز اضطراب خواهد شد. در نتیجه مرد در برقراری رابطه جنسی نیز دچار مشکل خواهد شد. علاوه بر بررسی جنبه روانشناسی و از بین بردن اعتماد به نفس در آقایان این بیماری در صورت عدم درمان می تواند بسیار بد خیم شود. در نتیجه توصیه می شود هر چه سریع تر به درمان آن اقدام کنید. امروزه یکی از رایج ترین شیوه های درمان بزرگی سینه مردان جراحی ژنیکوماستی است که با کم ترین عوارض این مشکل را در آقایان بر طرف خواهد کرد.

 

درمان دارویی ژنیکوماستی در شیراز

 

یکی از روش های درمان ژنیکو ماستی در مردان درمان دارویی است که البته خیلی کاربردی نیست چرا که درمان به وسیله دارو معمولا در مراحل اولیه وقوع بیماری و در زمان پرولیفراتیو انجام می گیرد و با بدخیم شدن بیماری دارو دیگر جواب نخواهد داد و بیمار معمولا در مراحل اولیه وقوع بیماری اقدام به درمان آن نمی کند و همین عامل سبب پیشرفت بیماری خواهد شد و در این صورت بیمار حتما باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در صورتی که پس از مصرف دارو در طولانی مدت پیشرفتی مشاهده نکردید باید حتما روش جراحی را انتخاب کنید.

 

ژنیکوماستی با چه علائمی شناخته می شود؟

 

1-بافت سینه به طور غیر عادی ورم می کند.

2- سینه نسبت به لمس و برخورد فیزیکی حساسیت نشان می دهد.

3- از نوک سینه مایعات ترشح می شود.

4- در برخی از موارد در قسمت سینه ها پوست اضافی جمع می شود.

5- در نواحی سینه درد زیادی احساس می شود.

 

ژنیکوماستی بر اثر چه عواملی ایجاد می شود؟

 

همانطور که اطلاع دارید هورمون های تستوسترون و استروژن ویژگی های جنسیتی را مشخص می کنند. بنابراین این عارضه زمانی به وجود می آید که تعادل میان هورمون ها بهم بخورد و هورمون تستوسترون نسبت به هورمون استروژن کمتر ترشح شود.

 

از جمله عواملی که سبب کاهش تستوسترون می شوند عبارتند از:

 

تغییرات طبیعی هورمون در طول زمان

 هورمون تستوسترون بر خصوصیات مردانه نظارت کرده و آن ها را کنترل می کند، اما هورمون استروژن به ویژگی های زنانه نظارت می کند و وظیفه رشد سینه زنانه را برعهده دارد.

بسیاری از مردم گمان می کنند که استروژن هورمونی است که فقط در بدن زن ها وجود دارد، اما جالب است که بدانید، این هورمون به مقدار کمی در بدن مردان نیز وجود دارد. به همین علت اگر مقدار استروژن از تستوسترون بسیار بیشتر باشد، سینه ی مردان شروع به بزرگ شدن می کند.

 

برای فهم بیشتر مطلب چندین مثال از تغییرات هورمون در طی زمان های مختلف را خدمت شما عرض می کنیم.

 

در نوزادی

 بیشتر نوزادان هنگام تولد با سینه های نسبتا بزرگ به دنیا می آیند. زیرا استروژن موجود در بدن مادر نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد و بر هورمون های آن اثر می گذارد، البته نیاز به نگرانی نیست چرا که بزرگی سینه ی نوزاد پس از دو تا سه هفته به طور کامل برطرف می شود.

 

زمان بلوغ

 تغییرات هورمونی دوران بلوغ سبب بروز این عارضه می شود. در بسیاری از موارد پس از 6 ماه به طور خود به خود رفع می شود.

 

با افزایش سن

 احتمال بروز این عارضه با افزایش سن، افزایش می یابد. به طوری که در سنین 50 تا 69 سالگی، از هر چهار مرد، یک مرد به این عارضه دچار می شود.

 

مصرف برخی از داروها

 ممکن است برخی از داروها بین تعادل هورمون ها تداخل ایجاد کنند، از جمله این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروی آنتی آندروژن که عموما برای مشکلات پروستات به کار می رود.

داروهای کاهش استرس همانند والیوم و دیازپام

داروهای شیمی درمانی

داروی استروئیدی آنابولیک که برهی از ورزشکاران به طور غیر قانونی خریداری کرده و مصرف می کنند.

داروهای مربوط به بیماری ایدز

 

استعمال دخانیات و مصرف الکل

 خوردن بیش از حد مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر و اعتیاد به برخی از قرص ها، سبب بروز این عارضه می شود. پس برای حفظ سلامتی خود سیگار، ماری جوانا و سایر مواد مخدر را به طور کامل ترک کنید و از خوردن مشروبات الکی خودداری کنید.

 

ژنیکوماستی در شیراز به چه روش هایی تشخیص داده می شود؟

 

ابتدا پزشک معاینات بالینی را انجام می دهد و سوابق پزشکی بیمار را مطالعه می کند، سپس بیمار موظف است پرسش های پزشک را به طور صادقانه پاسخ دهد تا تشخیص های اولیه پزشک به درستی انجام شود.

پس از بررسی دقیق بافت های سینه، پزشک آزمایش خون و ماموگرافی سینه را تجویز می کند تا از تشخیص اولیه اطمینان حاصل کند و از بروز اشتباه جلوگیری کند.

لازم به ذکر است در صورت کافی نبودن آزمایش های قبلی، پزشک سونوگرافی بیضه، نمونه برداری و سی تی اسکن را تجویز می کند.

 

ژنیکوماستی در شیراز چگونه معالجه می شود؟

 

هنگامی که این عارضه به طور خود به خود درمان نشود و با درد و بروز علائم همراه باشد، پس از مراجعه به پزشک روش های درمانی زیر تجویز می شود.

 

مصرف دارو

برخی از داروهایی که در درمان سرطان کاربرد دارند، ممکن است در درمان این عارضه اثربخش باشند.

تاموکسیفن و آناستروزول از جمله داروهایی هستند که تاییدیه وزارت غذا و دارو را دریافت کرده اند اما به طور دقیق  برای درمان این عارضه تایید نشدند.

در نظر داشته باشید مصرف خود سرانه این داروها به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید به دستور پزشک مصرف شود.

 

عمل جراحی

اگر مصرف دارو موثر واقع نشود و سینه ی آقایان به حدی رشد کند که سبب ضعیف شدن روحیه ی آن ها بشود، پزشک برای رفع این موضوع، عمل جراحی را توصیه می کند.

 

عمل جراحی ژنیکوماستی در شیراز به چند روش انجام می شود؟

 

1-لیپوساکشن

 در این روش حین عمل جراحی، پزشک چربی های بافت سینه را برداشته و تخلیه می کند. اما در نظر داشته باشید این جراحی بر روی بافت غددی سینه تاثیر ندارد.

 

2- ماستکتومی

در این جراحی پزشک بر روی سینه ی بیمار برش هایی ایجاد می کند و بافت های غددی سینه را حذف می کند. همچنین جراحی این عارضه درد زیادی را به همراه ندارد و با مصرف مسکن از درد بیمار کاسته نمی شود.

 

ممکن است عمل جراحی عوارض مختلفی نیز در پی داشته باشد که عبارتند از:

تفاوت در اندازه سینه ها

احتمال خون ریزی بیمار

حساسیت نسبت به وسایل به کارگرفته شده در عمل

 

زمان جراحی ژنیکوماستی در شیراز چقدر طول می کشد؟

 

زمان جراحی ژنیکوماستی در شیراز ، به نوع جراحی و میزان بافت های موجود در سینه ی آقایان بستگی دارد و تنها پزشک می تواند زمان لازم را تخمین بزند.

 

قبل از جراحی ژنیکوماستی در شیراز چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

 

اگر به اضافه وزن مبتلا هستید با پیروی از رژیم غذایی مناسب، وزن خود را کاهش دهید.

از استعمال دخانیات و خوردن مشروب پرهیز کنید.

اگر نسبت به دارویی آلرژی دارید حتما  به پزشک خود اطلاع دهید.

 

جراحی ژنیکوماستی در شیراز برای چه افرادی مساعد است؟

 

افرادی که مصرف دارو برای آن ها اثربخش نبوده و رشد سینه ی آن ها کاهش نیافته است.

افرادی که از سلامت کامل جسمانی برخوردار هستند.

بیمارانی که درد زیادی را تحمل می کنند و برای کاهش درد، عمل جراحی را انتخاب می کنند.

 

عمل ژنیکوماستی در شیراز توسط بیمه پوشش داده می شود؟

 

جراحی ژنیکوماستی در شیراز جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود. بنابراین حتی اگر بیمار، بیمارستان دولتی را برای انجام عمل انتخاب کند، بیمه هزینه ی جراحی را تحت پوشش قرار نمی دهد.

همچنین هزینه ی عمل به نوع بیمارستان، ویزیت پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد، پس با توجه به این عوامل هزینه ی جراحی را تخمین بزنید و پس از آن برای عمل اقدام کنید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

3 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی