8 شرط عمل لیزیک چشم در شیراز + مزایا، مراقبت بعد و عوارض این عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 07 دی 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

به عمل جراحی ای که با استفاده از نور لیزر بر روی چشم صورت می گیرد عمل لیزیک چشم گفته می شود.

در این مقاله قرار است به بررسی لیزیک چشم در شیراز بپردازیم. پیشنهاد ما به شما این است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

عمل لیزیک چشم در شیراز چیست؟

این جراحی به این صورت است که با استفاده از پرتو لیزر در شکل قرنیه چشم تغییر ایجاد می کنند و آن را اصلاح می کنند. تا زمانی که نور به چشم وارد می شود در جای مناسب و درستی از شبکیه متمرکز شود‌‌. در بیشتر مواقع، جراحی لیزیک بدون بیهوشی و درد ناشی از جراحی بوده است. حداکثر 15 دقیقه به طول انجامیده و نتایج بهبودی چشم بعد از 24 ساعت برای هر فرد نمایان شده است. رهایی از هر گونه عینک و لنز را به ارمغان آورده است.

این جراحی به این صورت است که با استفاده از پرتو لیزر در شکل قرنیه چشم تغییر ایجاد می کنند و آن را اصلاح می کنند. تا زمانی که نور به چشم وارد می شود در جای مناسب و درستی از شبکیه متمرکز شود‌‌.
در بیشتر مواقع، جراحی لیزیک بدون بیهوشی و درد ناشی از جراحی بوده است.  حداکثر 15 دقیقه به طول انجامیده و نتایج بهبودی چشم بعد از 24 ساعت برای هر فرد نمایان شده است.  رهایی از هر گونه عینک و لنز را به ارمغان آورده است.

جراحی لیزیک چشم در شیراز:

 

این عمل جراحی برای از بین بردن عارضه های چشمی همچون آستیگماتیسم، نزدیک بینی، دوربینی و به طور کل رهایی از عینک زدن به صورت دائمی صورت می گیرد.
به طور کل با انجام عمل لیزیک چشم در شیراز  شرایطی برای شما فراهم می شود تا بتوانید عینک را کنار گذاشته و از شر محدودیت های آن خلاص شوید.

لیزیک چشم در شیراز یک راه حل بسیار مناسب و کارآمد برای درمان ضعیفی چشم، بهبود بینایی و کنار گذاشتن دائمی عینک می باشد. امروز در این مقاله پزشکی قصد داریم شما را با عنوان جراحی لیزیک چشم در شیراز، آشنا کنیم. برای آشنایی بیش تر با این موضوع، پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مزایای جراحی لیزیک چشم در شیراز:

 

انجام این عمل مزیت هایی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

جراحی لیزیک چشم بیش از ۲۵ سال قدمت دارد وانجام این عمل می تواند دید را تا ۹۶ درصد بهبود ببخشد. یک پیشرفت می تواند درصد بهبودی درا افزایش دهد.

این روش جراحی لیزیک با درد همراه نیست و  صورت بروز درد، درد آن بسیار نا چیز می باشد.

بعد از عمل، نیاز به هیچ بانداژ و بخیه ای نمی باشد. ممکن است در اثر افزایش سن، دید شما تعییر یابد که پزشک می تواند آن را اصلاح کند.

بعد از انجام این عمل، خیلی نیاز به استفاده لنز و عینک استفاده کنید و یا اصلا نیاز نیست.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

خطرات جراحی لیزیک چشم:

 

انجام این عمل همانند عمل های دیکر، خطراتی را در پی دارد که ممکن است دید شما را به طور دائم، تغییر دهد. این جا است که انتخاب یک متخصص خوب و باتجربه، اهمیت پیدا می کند. در شهر شیراز متخصصان بسیار زیادی برای لیزر چشم وجود دارند که تا کنون عمل های موفق زیادی انجام داده اند.

 

عوارض عمل جراحی لیزیک چشم:

 

ممکن است برخی افراد یک تا دو روز بعد از انجام عمل لیزیک درد داشته باشند. سایر عوارضات بعد از عمل، نادر بوده و در همه افراد دیده نمیشود، این نشانه ها با گذشت زمان برطرف می شووند، از جمله:

  • مشاهده هاله هایی در اطراف تصاویر
  • مشکل رانندگی در شب
  • ایجاد نوسانات بینایی
  • خشک شدن چشم
  • خراشیدگی چشم
  • وجود لکه های کوچک در چشم

 

دوره نقاهت عمل لیزیک چشم

 

پس از انجام جراحی احتمالا حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد تا بینایی به حالت پایدار خود برسد. اما به طور کلی میزان بینایی و دید بیمار پس از جراحی بهبود پیدا می کند. حتی در برخی از موارد دیده شده که بیمار بلافاصله پس از جراحی احساس می کند که دیگر نیازی به استفاده از عینک ندارد اما وجود عوارضی مانند تاری دید، نوسانات بینایی، سوزش و خارش چشم تا چند هفته یا حتی چند ماه پس از جراحی طبیعی است.

  یکی از عوامل تاثیر گذار در مدت زمان دوره نقاهت عمل لیزیک چشم نحوه صحیح مراقبت های پس از جراحی است.

 

بیمار باید به مدت چند هفته پس از جراحی از قرار گرفتن چشم ها در معرض نور به شدت خودداری کند. حتی به بیمارانی که چشم خود را لیزیک کرده اند توصیه می شود که در اتاق تاریک قرار بگیرند و حتی در فضا های سر بسته مانند منزل نیز از عینک آفتابی اورجینال استفاده کنند.

از دیگر نکات مراقبتی که بیمار پس از جراحی باید آن را رعایت کند می توان به استفاده منظم از دارو های تجویز شده پزشک است. پس از عمل لیزیک پزشک معمولا جهت جلوگیری از عفونت و کاهش خشکی چشم قطره تجویز می کند.

در صورتی که بیمار تمامی دارو های تجویز شده پزشک را به موقع و مرتب مصرف کند و دیگر نکات مراقبتی مانند عدم تماس نور با چشم و عدم شست و شوی چشم ها در هفته های ابتدایی جراحی را رعایت کند مدت زمان بهبودی بیمار خیلی طولانی نخواهد شد و حتی ممکن است که بیمار پس از گذشت چند روز بینایی کامل خود را به دست آورد و هیچ گونه عوارضی پس از جراحی در او مشاهده نشود.

نکته دیگری که در مدت زمان دوره نقاهت تاثیر گذار است انتخاب جراح متخصص و استفاده از تجهیزات به روز طی جراحی لیزیک است.

 

نکات مهم قبل از عمل لیزیک چشم در شیراز:

 

بهتر است قبل از انجام لیزیک چشم در شیراز، با متخصصین و جراحان مشاوره ای داشته باشید. پزشک متخصص شما را با تمام جنبه های این عمل آشنا می کند و به شما می گوید اکر موارد زیر در شما صدق می کند، انجام این عمل به شما توصیه نمی شود. این موارد عبارت است از:

 

  • وجود اختلالات خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید
  • خشکی مداوم چشم ها
  • وجود تغییرات در بینایی به دلیل استفاده از انواع داروها، تغییرات هورمونی، بارداری، افزایش سن و غیره.
  • التهاب قرنیه، وحود بیماری های چشمی
  • آب مروارید یا آب سیاه چشم
  • وجود تبخال های ساده که بر روی این ناحیه تاثیر می گذارد.

 

 اگر فردی به دلیل نازک بودن قرنیه نمیتواند لیزیک چشم در شیراز را انجام دهد باید از جراحیای دیگر اصلاح چشم همچون جراحی IOLو عمل لازک استفاده کند. اگر فردی به علت داشتن قوز قرنیه قادر به عمل لیزری نیست می تواند در ابتدا با استفاده لنزهای اسکرال قوز قرنیه خود را درمان کند و سپس اقدام به عمل نماید.  

 

هزینه عمل لیزیک چشم در شیراز چقدر است؟

هزینه لیزیک چشم در شیراز بسته به نوع بیمه فرد و پزشک مربوطه متفاوت است.

 

چه شرایطی برای عمل جراحی لازک و لیزیک چشم در شیراز وجود دارد؟

 

تمام کسانی که مبتلا به نزدیک بینی با شدت های مختلف، آستیگماتیسم و دوربینی با ضخامت چشم نرمال هستند می توانند این جراحی را انجام دهند.

 

شرایط عمل لیزیک در شیراز به شرح زیر است:

 

1- شرایط سنی برای این عمل بین بازه 18 تا 55 است و افرادی که دچاره آب مروارید می شوند قادر به انجام این عمل نخواهند بود.

2- نمره چشم افراد ثابت شود و یا نهایتا در یک سال گذشته نمره چشم آنها بیش از 0.5 دیوپتر تغییر نکرده باشد.

3- عدم وجود عارضه های چشمی همچون پیرچشمی، خشکی شدید چشم، دیابت، آب مروارید و قوز قرنیه شدید.

4- عدم بارداری و شیر دهی تا سه ماه اول

5- نازک نبودن قرنیه (ضخامت کافی)

6- آستیگماتیسم 0.5 تا ۶ دیوپتر برای هر چشم

7- هر چشم حداکثر تا ۶ دیوپتر دوربینی داشته باشد

8- هر چشم بین 1- تا 10 نزدیک بینی داشته باشد


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

آیا افرادی که قوز قرنیه شدید دارند میتوانند لیزیک کنند؟

 

اگر مبتلا به قوز قرنیه شدید هستید نمیتوانید عمل جراحی لیزیک چشم در شیراز را انجام دهید. اما می توانید با استفاده از لنز های اسکرال دید شفافی را به چشمان خود هدیه دهید.

 

آیا بعد از عمل بلفاروپلاستی یا همان عمل پلک میشود لیزیک چشم در شیراز را انجام داد؟

 

در این صورت شما میتوانید بعد از سپری کردن دوره نقاهت عمل پلک خود و در صورت داشتن شرایط، لیزیک چشم در شیراز را انجام دهید.

 

آیا عمل لیزیک در شیراز اثربخش است و نتیجه ای مطلوب به همراه دارد؟

 

طبق تحقیقات ثابت شده است که 85 الی 95 درصد کسانی که (بسته به نوع و درجه و نمره عارضه چشمیشان) عمل لیزیک انجام داده اند دید موفق به دید بهتر بدون عینک شده اند. اما با این وجود ممکن است برای دید دقیق تر به هنگام رانندگی و... عینکی با نمره کم برای شما تجویز شود.

قابل ذکر است که در بعضی موارد با آستیگماتیسم شدید نیاز به لیزیک مجدد برای بهبودی کامل است.

 

عمل لیزیک چشم در شیراز چگونه انجام می شود؟

 

باید گفت که عمل لیزیک چشم در شیراز یک عمل بسیار ساده و راحت است. جز دسته ی عمل های سرپایی قرار می گیرد. به این صورت که شما می توانید تمام مراحل عمل از معاینه تا خوده جراحی را در یک روز انجام دهید. به همین خاطر افراد از تمام شهرستانهای ایران می توانند این عمل را به راحتی پشت سر بگذراند.

 

قبل از لیزیک چشم در شیراز شما توسط پزشک مربوطه با دقت بالا معاینه می شود. اندازه، موقعیت و شکل  قرنیه و مردمک و... بررسی می گردد و به جراح مربوط اعلام می شود تا در طول جراحی مشکلی پیش نیاید.

علاوه بر اینها مسئله ی دیگری ک در لیزیک چشم در شیراز  بسیار اهمیت دارد.پ میزان رطوبت چشم است. امکان دارد بعد از عمل برای کاهش خطر مبتلا شدن فرد به خشکی چشم اقداماتی صورت گیرد.

قابل ذکر است که پزشک مربوطه قبل از عمل تمام تاریخچه پرونده پزشکی مربوط به چشم شما را بررسی می کند تا تشخیص دهد که شما شرایط انجام این جراحی را دارید یا خیر.

 

چه مدت زمانی صرف عمل جراحی لیزیک چشم در شیراز می شود؟

 

 مدت زمانی که صرف لیزیک هر چشم می شود به طور تقریبی 10 الی 15 دقیقه است.

 

نتیجه عمل لیزیک در شیراز به چه صورت است؟

 

بینایی 10/10، دید کامل، بی نیاز شدن از هر گونه عینک و لنز.

 

زمان بهبودی بعد از لیزیک چشم در شیراز چقدر طول می کشد؟

 

برای به وجود آمدن ثبات کامل در دید و بینایی فرد چند روز و حداکثر یک هفته زمان لازم است‌.

 

بلافاصله بعد از عمل لیزیک یا لازک چشم در شیراز چه علائمی برای ما به وجود می آید؟

 

پس از اتمام لیزیک چشم در شیراز ممکن است علائمی همچون خارش چشم، سوزش چشم و یا حسه وجود جسم خارجی ای در چشم خود داشته باشید واحساس ناراحتی کنید که این امریست طبیعی و پزشک مربوطه برای شما مسکن خفیفی را تجویز کنید و حتما باید دقت کنید که چشمان خود را نمالید این کار بسیار آسیب زننده است.

 

معاینات بعد از عمل لیزیک چشم در شیراز :

 

بعد از دو الی سه روز از لیزیک چشم در شیراز اولین معاینه پزشک صورت می گیرد‌. پزشک مربوطه لنز محافظت کننده از چشم شما را برداشته و چشمتان را معاینه می کند و احتمال دارد برای جلوگیری از عفونت چشمتان قطره ی چشمی تجویز کند.

 

بعد لیزیک چشم در شیراز چه کارهایی باید انجام داد و از چه کارهایی پرهیز کرد؟

 

1- به هنگام تابیدن نور شدید و رفتن بیرون از خانه حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

2- قطره هایی که توسط پزشک مربوطه تجویز شده اند با در نظر گرفتن دستورالعمل آنها به موقع و مرتب استفاده کنید.

3- چشم های خود تا 30 الی 45 روز نمالید.

4- از استفاده لوازم آرایشی دور چشم، پمادها و کرم ها به مدت 14 الی 30 روز بپرهیزید.

5- از ورزش کردن و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت 8 هفته بپرهیزید.

6- به مدت 21 روز از شنا و جکوزی دور بمانید.

7- به مدت 72 ساعت از حمام کردن به صورتی که سر و صورت شما کامل زیر آب قرار بگیرد بپرهیزید.

8- مهم ترین کاری که حتما باید از آن بپرهیزید رانندگی کردن است.

همه این مواردی که گفته شد گزیده ای از دستور العمل هاست، دستورات دقیق تر و کامل تر را مزشک مربوطه به شما توضیح می دهند.

نکته بسیار مهم این است که برای رانندگی حتما باید اجازه دکتر به شما داده شود.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


هنگام لیزیک چشم به چه نکته هایی دقت کنیم؟

 

1- دقت کنید جراح چشمی که انتخاب می کنید با تجربه باشد و عمل های لیزیک زیادی را انجام داده باشد.

2- هر گونه موردی را در رابطه با سلامتی خود و یا داروهایی که مصرف می کنید با پزشک خود در میان بگزارید.

3- در مورد تمام مسائل مربوط به لیزیک از جمله مراقبت های قبل و بعد از عمل، عوارض و مزایا آگاهی کامل داشته باشید.

خیلی از شما عزیزان نگران بیهوشی در حین عمل هستید اما لازم است بدانید که خوشبختانه عمل جراحی لیزیک چشم در شیراز بین 10 الی 15 دقیقه طول می کشد و نیاز به بیهوشی ندارد. همچنین نور لیزری که با آن جراحی صورت می گیرد بیشتر از یک دقیقه در چشم قرار نمی گیرد.   

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

1 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی