4 روش عمل ابدومینوپلاستی شیراز، مزایا و معایب و مراقبت بعد از جراحی

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 25 اردیبهشت 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

داشتن یک هیکل متناسب و همچنین شکمی صاف و با پوستی محکم خواسته هر فردی است. که با داشتن آن اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهد کرد. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه عمل های زیبایی صورت گرفته این کار به راحتی امکان پذیر است.

در این مقاله قصد داریم شما را با جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز آشنا کنیم و تمامی نکات مربوط به آن را برای شما بیان کنیم و بگوییم که دارای چه کاربردی می باشد پس با ما همراه باشید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک نوع جراحی است که برای داشتن شکمی صاف و یک تناسب اندام ایده آل مورد استفاده قرار می گیرد. در طی انجام جراحی ابدومینوپلاستی چربی ها و پوست اضافی از بین خواهد رفت. پس از سفت کردن عضلات در دیواره شکم، ناحیه شکم کاملا صاف شده و بدون هرگونه برآمدگی یا چین خوردگی است. در برخی موارد نیز ممکن است که یک فرد لیپوساکشن را برای از بین بردن چربی های اضافه شکم انتخاب کند، اما لازم است بدانید که جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز کاملا با لیپوساکشن متفاوت است.

ابدومینوپلاستی یک نوع جراحی است که برای داشتن شکمی صاف و یک تناسب اندام ایده آل مورد استفاده قرار می گیرد. در طی انجام جراحی ابدومینوپلاستی چربی ها و پوست اضافی از بین خواهد رفت.  پس از سفت کردن عضلات در دیواره شکم، ناحیه شکم کاملا صاف شده و بدون هرگونه برآمدگی یا چین خوردگی است. در برخی موارد نیز ممکن است که یک فرد لیپوساکشن را برای از بین بردن چربی های اضافه شکم انتخاب کند، اما لازم است بدانید که جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز کاملا با لیپوساکشن متفاوت است.

ابدومینوپلاستی در شیراز

 

امروزه بسیاری از افراد به دلیل چربی های اضافی دور شکم از اندام خود ناراضی هستند. در این مقاله قصد داریم به توضیح ابدومینوپلاستی در شیراز بپردازیم و به طور کامل آن را توضیح دهیم لطفا با ما همراه باشید؛

 

عمل ابدومینوپلاستی در شیراز، مزایا و معایب آن

 

ابدومینو پلاستی به معنا برداشتن چربی های اضافی در ناحیه شکم و زیباتر کردن اندام می باشد. این فعالیت مستلزم عمل جراحی است و دارای عوارض و مزایای بسیاری می باشد.

 

عوارض و معایب عمل ابدومینوپلاستی :

 

بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند گمان می کنند با این عمل برای همیشه با چربی های شکم خود خداحافظی می کنند اما این عمل برای افرادی که وزن ثابتی ندارند مناسب نیست.

 

طولانی شدن روند ترمیم زخم های ناشی از عمل جراحی

تورم غیر عادی در محل جراحی

ایجاد اسکار در محل جراحی

مزایای عمل ابدومینوپلاستی

کاهش چشم گیر حجم چربی های بدن از جمله چربی های دور شکم و پهلو

به دلیل کشش عضلات شکم پوست شکم سفت می شود.

افزایش چشم گیر اعتماد به نفس فرد

 

تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن

 

ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن دو عمل جراحی هستند که هدف از هردوی آن ها تغییر در ظاهر اندام و از بین بردن چربی های شکم است. ظاهری که این دو عمل ایجاد می کنند ممکن است شبیه هم باشد اما این دو عمل با هم تفاوت هایی دارند.

 

ممکن است بسیاری از افراد ابدومینوپلاستی را با لیپوساکشن اشتباه بگیرند یا بسیاری از افراد لیپوساکشن را انتخاب کنند اما این دو باهم تفاوت دارند.

در لیپوساکشن فقط هدف از بین بردن چربی های شکم است و طی این عمل عضلات شکمی ترمیم نمی شوند و یا حتی ممکن است در لبپوساکشن پوست به خوبی جمع نشود و به حالت اول بر نگردد.

 

در مقابل در عمل ابدومینوپلاستی شکل ظاهری شکم به طور کلی تغییر خواهد کرد و ناحیه شکم به طور طبیعی کاملا باریک می شود و فرم ساعت شنی می گیرد.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

بهترین پزشکان شیراز برای ابدومینوپلاستی

 

عمل ابدومینوپلاستی عملی بسیار حساس است و نیاز به دقت فراوان دارد بنابراین باید تحت نظر بهترین پزشکان مجرب و متخصص انجام شود.

شیراز دارای بهترین پزشکان است که در کلینیک های خصوصی عمل جراحی ابدومینوپلاستی را با رعایت نکات بهداشتی و بهترین تجهیزات پزشکی انجام می دهند.

اگر قصد جراحی ابدومینوپلاستی را دارید جهت کم تر شدن عوارض ناشی از عمل می توانید به متخصصان شیرازی مراجعه کنید و از هزینه های مربوط به این عمل آگاه شوید.

 

هر دو نوع عمل یک روش مخصوص به خود را دارد در انجام لیپوساکشن این امکان وجود دارد که پوست شکم به خوبی جمع نشود. اما این موضوع در جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز کاملاً فرق داشته و می‌ توان گفت که شکل اولیه و ظاهری شکم به طور کل تغییر کرده و ناحیه باریک تر و زیبا تر خواهد شد.

 

در طی عمل جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز ماهیچه های مخصوص به ناحیه کم و سفت میشوند و پزشک می کند که پوست شل و چربی های اضافه را خارج کند و فرم کلی شکم را تغییر دهد که متناسب با اندام شما باشد.

 

به طور کلی می توان گفت که هدف کلی از انجام جراحی ابدومینوپلاستی از بین بردن چربی ها و همچنین پوست اضافی در ناحیه تحتانی معده، زیر شکم و پایین پهلوها است. که در طی آن فرد دارای کمری باریک و خوش فرم خواهد شد.

 

چه افرادی می ‌توانند جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز را انجام دهند؟

 

ابدومینوپلاستی در شیراز یکی از انواع جراحی هایی است. که امکان انجام آن برای آقایان و خانم ها وجود دارد. از جمله افرادی که بدن آن هایی که با از  دست دادن وزن تغییر کرده یا خانم های بارداری که دچار تغییرات چشمگیری شده اند. همانطور که می دانید خانم ها پس از بارداری و زایمان با کاهش وزن بسیار زیادی روبرو خواهند شد که این مورد شل شدن پوست اضافه را به همراه دارد.

 

انجام جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز در وهله اول برای افرادی مناسب است.

وزن بسیار زیادی داشته و قصد دارند که پوست شل شده باقی مانده را از بین ببرند.

برخی از افراد مسن که دارای ضعف در عضلات شکم هستند.

 

افرادی که علاقه دارند اندام آن ها کاملا ایده آل باشد و به همین دلیل قصد اصلاح فرم بدن خود را دارند.

البته لازم است این نکته را حتماً برای خانم ها بیان کنیم که اگر قصد دارند به طور مجدد باردار شوند ممکن است که انجام جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز برای آن ها مناسب نباشد و پیشنهاد پزشکان این است که این جراحی را پس از به دنیا آوردن فرزند خود به تعویق بیاندازند.

 

جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز به چه شکل انجام می شود؟

 

با توجه به شرایط بدنی شما و همچنین هدف و نظری که در رابطه با انجام جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز دارید این عمل از یک ساعت تا ۵ ساعت طول خواهد کشید که بستگی دارد شما به صورت سرپایی عمل شوید یا جراحی همراه با بیهوشی. به طور کلی ابدومینوپلاستی دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

 

1-ابدومینوپلاستی کامل

 

 معمولاً از این سبک جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز زمانی استفاده خواهد شد که فرد احتیاج داشته باشد که بیشترین اصلاح و تغییرات روی ناحیه شکم انجام شود. در طی جراحی پزشک یک برش را در ناحیه زیر شکم و در سراسر استخوان لگن ایجاد می کند. پس از آن نیز ناف به طور کلی جابجا خواهد شد و پزشک پوست را به پایین خواهد کشید تا عضلات شکم می به طور کامل از ناحیه استخوان زیر سینه قسمت پایینی لگن سفت و محکم شوند.

 

به طور کلی ابدومینوپلاستی کامل شامل موارد زیر است:

ایجاد کردن برش در سراسر زیر شکم که اندازه آن تقریباً به موازات پهلو می باشد

یک برش دیگر نیز برای آزاد کردن ناف از سایر بافت های اطراف

صاف شدن عضلات شکم

خارج کردن چربی و پوست های اضافی

در نظر گرفتن یک سوراخ جدید برای ناف و قرار دادن آن در جای خود

و در پایان نیز پزشک سعی می کند پوست باقی مانده را به هم برساند و بخیه کند.

 

2- ابدومینوپلاستی جزئی:

 

 این مدل جراحی دارای نام مینی ابدومینوپلاستی در شیراز نیز است. که برای انجام آن برخلاف ابدومینوپلاستی کامل پزشک برش های کوتاه تر و کوچکتری ایجاد خواهد کرد از این روش ابدومینوپلاستی در شیراز زمانی استفاده می ‌شود که چربی ذخیره شده و قسمت چاقی در زیر ناف باشد. در طی انجام این عمل احتمال اینکه ناف جابجا نشود بسیار زیاد است و پزشک سعی می کند که پوست شکم بین خط برش و ناف مورد جراحی قرار بگیرد و اضافه آن را نیز به طور کامل جدا کند.

 

3- ابدومینوپلاستی اطراف شکم:

 

 برای این مدل جراحی ابدومینوپلاستی برخلاف سایر روش های گفته شده عمل در ناحیه پشت و پایین پهلوها انجام خواهد گرفت و بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که چاقی در آنها به شکم محدود نمی‌شود.  پهلوهای آنها را نیز دچار کرده است هنگامی که انجام جراحی به پایان می‌رسد. محلی که روی آن برش ایجاد شده بخیه زده می شود در برخی موارد نیز ممکن است که پزشک پس از عمل از یک نوع بانداژ خاص نیز در ناحیه عمل استفاده کند.

 

4- ابدومینوپلاستی معکوس:

 

 در برخی موارد که یک فرد دچار کاهش وزن ناگهانی می‌شود پزشک سعی می کند که یک برش در زیر استخوان سینه ایجاد کند.  بر خلاف سایر روش ها که پوست به طرف پایین کشیده می‌شود، به طرف بالا کشیده شده و بافت های اضافی را نیز از آن خارج می‌کند.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


آمادگی های پیش از انجام جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز

 

برای انجام هر نوع جراحی لازم است که یکسری آمادگی های لازم را وجود داشته باشید که عبارتند از:

اگر فردی می باشید که کاملاً فعالیت دارید و مشغول به انجام ورزش هستید لازم است که ۴ تا ۶ هفته آن را کنار بگذارید.

پیش از انجام جراحی پزشکی یکسری دستورالعمل های مخصوص را به شما خواهد داد و بسیار مهم و حائز اهمیت است.  که شما به طور دقیق این دستورالعمل ها را انجام دهید که باعث خواهد شد جراحی شما نتیجه کاملا مثبتی داشته باشد.

اگر قصد دارید برای انجام عمل ابدومینوپلاستی در شیراز اقدام کنید. حتماً لازم است که از سلامت جسمی و و بدنی کاملاً سالمی برخوردار باشید.

 

استفاده از سیگار باعث خواهد شد که عوارض پس از عمل افزایش پیدا کند و اگر شما قصد دارید این جراحی را انجام دهید لازم است در مدت زمان معینی که پزشک برای شما در نظر گرفته است از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

پزشک حتماً مصرف یک سری داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را چند هفته پیش از عمل برای شما ممنوع خواهد کرد. پس توجه داشته باشید که حتماً به این مشاوره های دارویی و سایر موارد گفته شده به خوبی عمل کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از عمل ابدومینوپلاستی در شیراز به دست آورید.

 

مراقبت هایی که پس از انجام ابدومینوپلاستی در شیراز باید صورت بگیرد:

 

همانطور که می دانید نتیجه مطلوب از هر عملی زمانی حاصل می شود که شما بتوانید مراقبت بسیار خوبی داشته باشید. مراقبت های لازم پس از انجام جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز عبارتند از:

 

پس از اتمام جراحی به مدت چند روز یک لوله های مخصوص خروج آب بافتی در ناحیه شکم باقی خواهد ماند و پزشک به شما نشان خواهد داد که باید به چه صورت از آن مراقبت کنید.

پس از جراحی ممکن است که پزشک برای شما یکسری داروهای آنتی بیوتیک و ضد انعقاد را تجویز کند. سعی کنید که آنها را در زمان های تعیین شده مصرف کنید.

 

در قسمت بالا انواع روش های جراحی ابدومینوپلاستی در شیراز را برای شما بیان کردیم بسته به نوع روشی که جراحی روی شما انجام می ‌شود دوره نقاهت خود را طی خواهید کرد. اما در این زمان سعی کنید که از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 

چنانچه در روزهای اول پس از انجام جراحی احساس تورم در ناحیه عمل و یا درد داشتید پزشک برای شما مسکن های مخصوص تجویز خواهد کرد.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

3 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی