3 مزیت آرتوکین تراپی در شیراز و هزینه انجام آن

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 02 شهریور 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

با گذشت زمان و کهولت سن ، مفاصل به تدریج کارایی اولیه خود را از دست می دهند و بیماری هایی نظیر دیسک کمر و آرتروز به وجود می آیند. افرادی که به بیماری های مفصلی دچار هستند به مرور زمان توانایی حرکت از آن ها سلب می شود و با کوچکترین حرکت درد شدیدی را احساس می کنند.برای معالجه و تسکین دردهای ناشی از آرتروز روش های زیادی وجود دارد که نوین ترین روش، آرتوکین تراپی است.

ممکن است تا به حال با روش درمانی آرتوکین تراپی در شیراز آشنا نشده باشید پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از تمامی اطلاعات مربوط به آن آگاه شوید.

آرتوکین تراپی به چ معناست؟

آرتوکین تراپی یک روش درمانی هوشمند و بیولوژیکی است. آرتوکین تراپی را می توان یک مرحله قبل از جراحی های تعویض مفصل دانست. به طوری که اگر شدت آرتروز به مرحله جدی تری نرسیده باشد با آرتوکین تراپی درمان شده و دیگر نیازی به جراحی تعویض مفصل نخواهد بود.

آرتوکین تراپی یک روش درمانی هوشمند و بیولوژیکی است. آرتوکین تراپی را می توان یک مرحله قبل از جراحی های تعویض مفصل دانست. به طوری که اگر شدت آرتروز به مرحله جدی تری نرسیده باشد با آرتوکین تراپی درمان شده و دیگر نیازی به جراحی تعویض مفصل نخواهد بود.

آرتوکین تراپی در شیراز

 

امروزه بیش تر افراد به دلیل موقعیت شغلی خود و نشستن های طولانی مدت دچار درد های مفصلی و آرتروز های کمر می باشند. در این موارد پزشک پس از تشخیص آسیب دیدگی مفاصل ابتدا اقدام به درمان های غیر جراحی مانند استفاده از مسکن ها و انجام فیزیوتراپی اقدام به درمان بیمار خواهد کرد.

آرتوکین تراپی یک روش درمانی بیولوژیکی یونیک است که برای درمان آسیب دیدگی و بیماری های مربوط به رباط ها و مفاصل به کار می رود.

در این روش از پروتئین های بدن خود بیمار و مواد طبیعی موجود در بدن جهت درمان بیمار استفاده خواهد شد. در این مقاله با آرتوکین تراپی در شیراز همراه با شما عزیزان خواهیم بود. لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کاربرد های آرتوکین تراپی در شیراز

 

انجام ارتوکین تراپی در موارد زیر برای بیمار توصیه خواهد شد؛

 

۱_ بیمارانی که مبتلا به آرتروز گردن، لگن و کمر می باشند اما در آن ها فقط غضروف ها هنوز دچار ساییدگی نشده باشند.

۲_ انجام آرتوکین تراپی برای بیمارانی که کاندیدای مناسبی جهت انجام عمل های جایگزینی نیستند، مناسب می باشد.

۳_ برای بیمارانی که شرایط  کورتیزول درمانی را ندارند انجام آرتوکین تراپی مناسب خواهد بود.

۴_ انجام این عمل برای کسانی که دچار آسیب دیدگی تاندون ها، رباط و مفاصل هستند و با استفاده از روش های درمان دیگر پاسخ نگرفته اند نیز توصیه می شود.

۵_ بیماری هایی که در اثر فشار های نا به جا به سیستم اسکلتی_ عضلانی ایجاد می شوند توسط آرتوکین تراپی قابل درمان هستند.

 

نحوه آماده سازی و تزریق در آرتوکین تراپی در شیراز

 

پزشک جهت تشخیص بیماری بیمار را معاینه کرده و آسیب های ناشی از مفاصل او را شناسایی خواهد کرد. روش انجام آرتوکین تراپی به این صورت است که در مرحله نخست حدود ۶۰ میلی لیتر از بیمار خون گرفته می شود در مرحله بعدی باید دمای خون افزایش داده شود و سپس خون فرد سانترفیوژ خواهد شد. هدف از انجام این کار جداسازی اجزای خون می باشد.

 

 پس از انجام سانترفیوژ سلول های خونی، خونابه و پروتئین های خونی جدا سازی خواهند شد. سپس نمونه های مواد طبیعی و پروتئین فریز شده و جهت تزریق به بیمار آماده سازی خواهند شد. انجام تزریق سرم به ناحیه مفصل بیمار در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و چند دقیقه بیش تر به طول نمی انجامد اما قبل از انجام این تزریق پزشک ممکن است جهت یافتن محل مناسب تزریق از مفصل های بیمار عکس برداری کند.

 

پس از انجام تزریق نیازی به بستری شدن نمی باشد و بیمار بلافاصله قادر به راه رفتن خواهد بود فقط باید تمام مراقبت های پس از عمل را انجام دهد تا درد های مفصلی اون کم کم رو به بهبود رود. بنابراین بیمار نباید توقع داشته باشد بلافاصله درد او قطع شود. زمان بهبودی کامل در بیماران مختلف بسته به شرایط ان ها می تواند متفاوت باشد.

 

درمان آرتروز با آرتوکین تراپی

 

انجام آرتوکین تراپی به صورت موثری در درمان بیماری های ناشی از مفاصل، تاندون، رباط و آرتروز ها موثر می باشد. حدود ۷۵ درصد از بیمارانی که به آرتروز مبتلا هستند با استفاده از روش آرتوکین تراپی درمان خواهند شد. انجام آرتوکین تراپی می تواند جهت جلوگیری از بروز برخی از بیماری های مفاصل و پیش کیری از انجام تعویض مفصل بسیار موثر باشد.

 

موارد منع انجام ارتوکین تراپی در شیراز

 

در صورت داشتن موارد زیر پزشک انجام آرتوکین تراپی را برای بیمار توصیه نمی کند و بیمار باید ابتدا مشکل خود را بر طرف ساخته و سپس به انجام آرتوکین تراپی بپردازد یا به طور کلی روش درمان خود را تغییر دهد. موارد منع آرتوکین تراپی در شیراز به صورت زیر است؛

 

  • 1-در صورت داشتن عفونت های شدید و تب  این انجام عمل توصیه نمی شود.
  • 2-به مدت سه روز پس از اسهال شدید مجاز به انجام این عمل نمی باشید.
  • 3-یک هفته پس از مصرف آنتی بیوتیک ها نمی توانید از آرتوکین تراپی استفاده کنید.
  • 4- به علاوه زمانی که فرد واکسن رده باشد به مدت چهار هفته نمی تواند از این روش جهت درمان درد های مفصلی و آرتروز استفاده کند.

 

تفاوت پی آر پی با آرتوکین تراپی در شیراز

 

پی آر پی روشی است که در آن از اجزای خون خود بیمار جهت باز سازی بافت های آسیب دیده استفاده خواهد شد. هم چنین در روش آرتوکین تراپی از پروتئین ها و مواد طبیعی موجود در خون جهت بهبود درد مفاصل استفاده خواهد شد. شاید به ظاهر این دو روش مشابه باشند اما تفاوت اصلی آرتوکین تراپی با پی آر پی این است که در آرتوکین تراپی هدف از تزریق مواد طبیعی خون به مفاصل کاهش التهاب است در حالی که در پی آر پی هدف اصلی بر بازسازی می باشد.

 

موارد منع آرتوکین تراپی در شیراز

 

آرتوکین تراپی یک روش درمانی ضد التهابی است که برای از بین بردن درد مفاصل به کار گرفته می شود آرتوکین درمانی در واقع روشی است که در آن پروتئن های ضد التهاب و سایر عوامل شفا بخش را از خون فرد استخراج می کنند و به مفاصل آسیب دیده تزریق می کنند. این روش درمانی در شیراز نیز استفاده می شود. آرتوکین درمانی روش موثری برای درمان درد مفاصل است اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش در بعضی از موارد ممنوعیت دارد که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد؛

 

  • 1- این روش درمان برای افرادی که در سه روز گذشته دارای عفونت های حاد، تب و اسهال خونی بوده اند مناسب نیست.
  • 2- به مدت یک هفته قبل از درمان باید از مصرف تمام داروهای ضد عفونت و آنتی بیوتیک خود داری گردد.
  • 3- در صورت تزریق واکسن تا چهار هفته مجاز به درمان با روش آرتوکین تراپی نمی باشید.

 

بنابراین در صورتی که قصد آرتوکین درمانی دارید به نکات بالا توجه کنید و آن را با پزشک خود در جریان بگذارید.

 

بهترین مراکز آرتوکین تراپی در شیراز

 

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که قصد انجام آرتوکین تراپی در شیراز را دارید و به دنبال بهترین متخصص در شیراز می گردید به نکات زیر توجه کنید؛

 

  • 1- جهت یافتن بهترین متخصص آرتوکین تراپی در شیراز می توانید از افرادی که با متخصصین و پزشکان مجرب آشنایی دارند پرس و جو کنید.
  • 2- هم چنین می توانید بهترین پزشکان متخصص این زمینه را در گوگل جست و جو کنید.
  • 3- قبل از انجام آرتوکین تراپی حتما مشاوره انجام دهید و پزشک را در جریان بیماری های قبلی و داروهایی که در چند روز اخیر استفاده کرده اید قرار دهید.

 

موارد استفاده آرتوکین تراپی در شیراز

 

آرتوکین تراپی در شیراز برای طیف وسیعی از بیماری های مفصلی، بافت اسکلتی و ستون فقرات کاربرد دارد. قسمت های از بدن که دارای مفصل هستند در صورت ایجاد درد با این روش قابل درمان هستند اما به طور کلی آرتوکین تراپی برای چند مورد از بیماری ها کاربرد بیش تری دارد. اولین بیماری که با این روش قابل درمان است بیماری آرتروز می باشد. این بیماری در اثر تغییراتی در مفاصل نواحی زانو، لگن، شانه و... ایجاد می شود که با این روش قابل درمان است و معمولا از ۶ تزریق جهت درمان آرتروز ها استفاده می شود.

 

 دومین بیماری که با این روش درمان می شود بیماری های مربوط به سیستم عضلانی-اسکلتی می باشد. این آسیب ها در اثر فعالیت های طولانی مدت یا ورزش های نادرست و سنگین به تاندون ها، رباط و عضلات وارد شده و موجب پارگی آن ها می شود. برای برطرف کردن این عارضه نیز از ۶ تزریق استفاده خواهد شد. سومین بیماری که با آرتوکین تراپی قابل درمان است بیماری های مربوط به ستون فقرات است که با انجام ۴ نوبت تزریق التهاب و مشکلات ناشی از این بیماری برطرف خواهد شد.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

آرتوکین تراپی در شیراز به چه صورت انجام می شود؟

 

آرتروز و بیماری های مفصلی از طریق التهاب به وجود می آیند. دلیل اصلی ایجاد التهاب ها، پروتئینی به نام اینترلوکین یک است. به همین دلیل پزشکان به این نکته پی بردند که باید ماده ای به مفصل تزریق کنند که اثر منفی اینترلوکین یک را از بین برده و التهاب را به طور کامل درمان کند.

 

جالب است که بدانید در روش آرتوکین تراپی فرد بیمار به کمک خون خودش درمان می شود. چرا که ماده ای که سبب خنثی شدن اثر منفی اینترلوکین یک می شود از خون شخص بیمار به دست می آید.

 

بدین صورت که پزشکان  ابتدا از بیمار خون گرفته و آزمایش های مربوط به آن را انجام می دهند. سپس پزشکان خون بیمار را در دستگاه های مخصوصی همانند سانتریفیوژ قرار می دهند تا دمای مورد نظر را برای تولید پروتئین IL-1Ra را فراهم کند. سپس پروتئین تولید شده را از طریق آمپول به مفصل  تزریق می کنند. با تزریق IL-1Ra عامل التهاب خنثی شده و اثر منفی اش به طور کامل از بین می رود.

 

آرتوکین تراپی در شیراز برای چه افرادی مناسب است؟

 

به طور کلی اگر جزو افرادی هستید که از دردهای مربوط به آرتروز و غضروف های مفاصل رنج می برید می توانید روش درمانی آرتوکین تراپی در شیراز را انتخاب کنید. البته موثر بودن روش درمان به تشخیص میزان آسیب اولیه بستگی دارد.

 

آرتوکین تراپی برای درمان بیماری های دیسک کمر و پارگی تاندون نیز مناسب است. البته در نظر داشته باشید ابتدا باید به پزشک مربوط مراجعه کنید تا در صورت مناسب بودن اجازه انجام آرتوکین تراپی را داشته باشید.

 

آرتوکین تراپی در شیراز چه مزیت هایی دارد؟

 

1- همانطور که قبلا توضیح دادیم در آرتوکین تراپی درمان به وسیله خون شخص بیمار انجام می شود. بنابراین هیچگونه ماده شیمیایی اضافه ای به بدن وارد نمی شود پس عوارض جانبی نیز نخواهد داشت. بنابراین می توانید با خیال راحت به روش آرتوکین تراپی در شیراز اعتماد کنید و آن را امتحان کنید. با کمترین عوارض جانبی ممکن توانایی تحرک خود را مجدد به دست می آورید و می توانید فعالیت های خود را افزایش دهید.

 

2- همچنین اثر طولانی مدتی داشته و تا مدت ها احساس درد را تجربه نمی کنید.

 

3- لازم به ذکر است که روش آرتوکین تراپی در شیراز برای درمان اکثر بیماران  اثربخش خواهد بود و دیگر نیازی به جراحی و پرداخت هزینه اضافی نخواهد بود.

 

آرتوکین تراپی در شیراز تا چه مدتی اثر خود را حفظ می کند؟

 

نمی توان طول عمر روش آرتوکین تراپی را به طور دقیق تعیین کرد. زیرا شدت آرتروز و وضعیت سلامتی هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. همچنین رعایت مراقبت های بعد از درمان نیز تاثیر بسزایی در ماندگاری دارد. بنابراین نمیتوان مدت اثربخشی ارتوکین تراپی را اعلام کرد.

 

قبل از درمان آرتوکین تراپی در شیراز چه عواملی باید رعایت کنیم؟

 

روش درمانی آرتوکین تراپی به وسیله تزریق صورت می گیرد. بنابراین شخص بیمار نباید هیچگونه عفونتی داشته باشد.

در نظر داشته باشید که اگر به تب یا اسهال دچار هستید تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته اید  این روش درمانی را شروع نکنید چرا که سبب اختلال در روند درمان می شود.

به طور کامل تا چند روز آب بنوشید .

همچنین با مصرف آنتی بیوتیک یک هفته و با واکسیناسیون چهارهفته زمان معالجه خود را به تعویق بیندازید. قبل از شروع آرتوکین تراپی در شیراز این موضوع را به پزشک مربوط اطلاع دهید.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


آرتوکین تراپی در شیراز ممکن است باعث تداخل درمانی شود؟

 

روش آرتوکین تراپی در شیراز با مصرف داروها و سایر روش های درمانی هیچگونه تداخلی ایجاد نمی کند. اما برای اطمینان بیشتر می توانید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

بعد از آرتوکین تراپی در شیراز چه عواملی را رعایت کنیم؟

 

بعد از به پایان رسیدن روش درمانی آرتوکین تراپی به مدت دو روز هیچگونه فعالیت سنگین و حتی نیمه سنگین نیز انجام ندهید. زیرا فشار وارد شده ممکن است اثر درمانی را خنثی کند.

همچنین به دستور پزشک باید به طور مرتب به فیزیوتراپی مراجعه کرده و با توجه به شدت و محل آرتروز حرکات ورزشی متناسب با آن را انجام دهید و به روند بهبود روش درمانی آرتوکین تراپی سرعت ببخشید.

دقت کنید که ورزش های مربوط به فیزیوتراپی با سایر ورزش ها متفاوت هستند. بنابراین تا دو روز بعد از آرتوکین تراپی در شیراز از انجام سایر ورزش ها خودداری کنید.

اگر در مراقبت های بعد از آرتوکین تراپی سهل انگاری کنید. نتیجه این روش درمانی موثر نخواهد بود یا ماندگاری کمتری خواهد داشت.

 

آرتوکین تراپی در شیراز چه عوارضی دارد؟

 

آرتوکین تراپی در شیراز به طور کلی عوارض جانبی بسیار کمی دارد اگر هم داشته باشد عمدتا به صورت تورم و کبودی در محل تزریق شده و درد مفصل نمایان می شود. البته ممکن است به دلیل تزریق در مفصل خطراتی همچون عفونت نیز به همراه داشته باشد.

 

هزینه آرتوکین تراپی در شیراز چقدر است؟

 

این روش درمانی با توجه به یک سری عوامل هزینه های متفاوتی را در برمیگیرد این عوامل عبارتند از:

 

1- نوع و کیفیت تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد.

2- میزان تخصص پزشک معالج و دستمزد آن

3- کیت های ارتوکین

4- تعداد جلسات

5- محل و میزان آسیب دیدگی

6- کیفیت کلینیک مورد نظر

7- تعداد تزریق های انجام شده در هر جلسه

 

آیا می توان برای بار دوم آرتوکین تراپی در شیراز را انجام داد؟

 

در جواب این سوال باید خدمت شما عرض کنیم که می توان آرتوکین تراپی را با توجه به تشخیص پزشک هرچند بار که نیاز است انجام داد. هیچگونه محدودیتی در تعداد دفعات آن وجود نخواهد داشت.

 

نتیجه گیری

 

آرتوکین تراپی یکی از روش های نوین برای درمان آرتروز و تسکین درد است. که همزمان با اثربخشی عالی ای که دارد امکان تحرک رو مجددا به شما باز میگرداند همچنین کمترین عوارض جانبی را در پی خواهد داشت. پزشکان توصیه می کنند که با توجه به میزان و محل آسیب ابتدا روش آرتوکین تراپی در شیراز را انتخاب کنید چرا که نسبت به عمل جراحی سختی کمتری خواهد داشت.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی