4 فایده ی جراحی آرتروسکوپی زانو در شیراز + انتخاب درست بهترین جراح این عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 14 مرداد 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

آرتروسکوپی زانو یکی از جدید ترین روش های رایج است که برای بهبود آسیب و صدمه های وارد شده به زانو به کار می رود. آرتروسکوپی زانو نوعی جراحی به شمار می آید و همانطور که از نامش پیداست، برای معالجه از ابزاری به نام آرتروسکوپ استفاده می شود. آرتروسکوپ دوربین و لنز بسیار کوچکی است که به پزشک معالج این امکان را می دهد که داخل مفصل بیمار را مشاهده کرده و قسمت های آسیب دیده را به راحتی تشخیص میدهد.

بنابراین پزشک با تشخیص درست می توانند عمل جراحی موفقی را انجام دهد و عارضه را معالجه کند. همچنین بیمار هنگام عمل جراحی درد کمتری را احساس کرده و روند بهبودی سریع تری را طی کند.

آرتروسکوپی زانو در شیراز به چه روشی انجام می شود؟

جز اصلی این عمل جراحی آرتروسکوپ است. اگر میخواهید شکل آرتروسکوپ را در ذهنتان ترسیم کنید لوله فلزی تو خالی ای را در نظر بگیرید که قطر آن مشابه قطر یک نی است. در یک طرف دوربین کوچکی وجود دارد که قدرت فیلمبرداری بالایی دارد. در این قسمت پزشک معالج با دقت تمام یک شکاف و روزنه چند میلیمتری را در زانو ایجاد میکند به این دلیل روزنه تشکیل میشود که پزشک لوله آرتروسکوپ را به مفصل زانو وارد کند. سپس دوربین های آرتروسکوپ از فضای داخل مفصل فیلمبرداری کرده و فیلم ها را همزمان به مانیتور مورد نظر ارسال میکند

جز اصلی  این عمل جراحی آرتروسکوپ است. اگر میخواهید شکل آرتروسکوپ را در ذهنتان ترسیم کنید لوله فلزی تو خالی ای را در نظر بگیرید که قطر آن مشابه قطر یک نی است. در یک طرف دوربین کوچکی وجود دارد که قدرت فیلمبرداری بالایی دارد. در این قسمت پزشک معالج با دقت تمام یک شکاف و روزنه چند میلیمتری را در زانو ایجاد میکند به این دلیل روزنه تشکیل میشود که پزشک لوله آرتروسکوپ را به مفصل زانو وارد کند. سپس دوربین های آرتروسکوپ از فضای داخل مفصل فیلمبرداری کرده و فیلم ها را همزمان به مانیتور مورد نظر ارسال میکند

آرتروسکوپی زانو در شیراز

 

آرتروسکوپی زانو یکی از شایع ترین جراحی هایی است که برای رفع آسیب دیدگی های زانو مانند پارگی مینیسک زانو در شیراز انجام می شود. زانو یکی از پیچیده ترین مفاصل بدن انسان به حساب می آید. استفاده از روش آرتروسکوپی به جرتح ارتوپد این امکان را می دهد که به وسیله آرتروسکوپ که دارای دوربین است وضعیت مفصل های زانو را مشاهده کند.

 

در این صورت تشخیص می دهد که میزان آسیب دیدگی زانو تا چه اندازه است و اقدام به درمان آن می کند از این روش در شیراز برای تشخیص و درمان بسیاری از آسیب های زانو مانند پارگی رباط زانو، مینیسک زانو، آسیب دیدگی مفاصل زانو، آسیب کشکک زانو و ... استفاده می شود. در این مقاله با بررسی آرتروسکوپی در شیراز همراه با شما عزیزان خواهیم بود. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

 

بی هوشی در جراحی آرتروسکوپی زانو در شیراز

 

پرسنل بی هوشی اتاق عمل در طی این جراحی فقط زانوی شما را بی حس می کنند بنابراین برای انجام این جراحی نیازی به بی هوشی نمی باشد و این عمل با بی حسی موضعی صورت می گیرد. گاهی بنا بر تشخیص پزشک بیمار به صورت عمومی بی هوش می شود و در طی عمل به خواب می رود. اما اگر پزشک تشخیص دهد که نیازی به بی هوشی عمومی نیست، شما با بی حسی موضعی می توانید مراحل عمل را روی مانیتور مشاهده کنید.

 

انجام آرتروسکوپی زانو در شیراز در موارد زیر توصیه نمی شود:

 

موارد منع انجام آرتروسکوپی در شیراز زیاد نیستند در جلسه اول پزشک بیمار را معاینه خواهد کرد و در صورت داشتن موارد زیر به بیمار انجام این عمل را توصیه نمی کند.

 

1- داشتن عفونت های شدید که امکان ابتلا به عفونت های مفصلی را افزایش دهد.

2- خشکی بیش از حد مفاصل

3- آسیب های اطراف مفصل که منجر به نشت و بیرون ریختگی مایع مفصل به اطراف می شود.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

تذکرات لازم در آرتروسکوپی زانو در شیراز

 

در صورت مشاهده هر یک از این علائم بعد از عمل حتما به پزشک مراجعه کنید؛

احساس  درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی و گز گز انگشتان

در صورتی که جای زخم دچار عفونت، بوی بد و ترشحات شود.

تب بالای ۳۸ درجه

لرز

 

روش انتخاب برترین جراح ارتوپد آرتروسکوپی در شیراز

 

اگر قصد انجام آرتروسکوپی در شیراز را دارید و در انتخاب پزشک جراح تردید دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید. پزشک جراح ارتوپد باید دارای ویژگی های زیر باشد؛

 

۱_ پزشک باید دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه تشخیص و درمان بیماری باشد.

۲_  در جلسه اول پزشک بعد از معاینه بیمار باید او را مشاوره کند. در جلسه مشاوره پزشک با بیمار گفتگو خواهد کرد و درمورد حساسیت های دارویی و بیماری های قبلی از بیمار سوالاتی خواهد پرسید.

۳_ انجام جلسه مشاوره توسط پزشک در کاهش استرس بیمار بسیار موثر خواهد بود. پزشک باید این اطمینان را به بیمار بدهد که عمل جراحی در شرایط کاملا ایمن انجام خواهد شد.

۴_ یک جراح ارتوپد خوب باید دارای عکس العمل بالایی باشد و توانایی هماهنگ کردن چشم و دست را داشته باشد.

۵_ عمل مفصل زانو بسیار حساس است بنابراین پزشک باید نهایت دقت را به عمل آورد و در روز عمل به درستی استراحت کرده باشد.

 

 

چه زمانی آرتروسکوپی در شیراز توصیه می شود؟

 

انجام این عمل زمانی توصیه می شود که آسیب دیدگی زانو به حدی باشد که با استفاده از روش های غیر جراحی مانند استفاده از مسکن ها و انجام فیزیوتراپی موثر واقع نشود. در این مواقع پزشک روش جراحی آرتروسکوپی را برای بیمار توصیه خواهد کرد. آرتروسکوپی در شیراز می تواند بسیاری از درد های ناشی از آسیب دیدگی های زانو را کاهش داده یا به طور کلی قطع کند.

 

مدت زمان انجام عمل آرتروسکوپی در شیراز

 

همان طوری که گفته شد در جراحی آرتروسکوپی به وسیله دوربین وضعیت مفصل های داخل زانو را بررسی می کنند و اقدام به جراحی آن می کنند این عمل بسیار حساس بوده و نیاز به دقت بالایی دارد اما در عین حال زمان انجام این عمل خیلی طولانی نبوده و حدودا یک ساعت به طول می انجامد مگر این که آسیب دیدگی زانو شدید باشد مثلا این که زانوی فرد علاوه بر ساییدگی مفصل دچار پارگی رباط نیز شده باشد که در این موارد زمان انجام عمل طولانی تر خواهد بود.

 

با چه ابزاری بافت های آسیب دیده شناسایی می شود؟

 

پزشک متخصص ارتوپد در شیراز با مشاهده مانیتور  قسمت های آسیب دیده را شناسایی می کند. همچنین برای اینکه دید وسیع تری داشته باشد و ناحیه آسیب دیده را با کیفیت بیشتری مشاهده کند. روزنه دیگری را روی مفصل ایجاد می کند تا مایع شفافی را از طریق روزنه به مفصل وارد کرده و این مایع شفاف را جایگزین مایع کدر داخل مفصل کند. به این ترتیب شرایط آرتروسکوپی زانو بهتر شده و جراحی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

 

استفاده از بیهوشی یا بی حسی تنها به نظر پزشک متخصص بستگی دارد و پزشک با بررسی دقیق شرایط و محل مورد نظر تصمیم می گیرد که کدام مورد را به کار بگیرد.

 

پزشک برای انجام آتروسکوپی در شیراز به چه طریقی عمل می کند؟

 

اگر فقط یکی از زانوهایتان به آرتروسکوپی زانو در شیراز نیاز داشته باشد پزشک فقط بی حسی موضعی را تجویز می کند. تا بی حسی تنها بر زانوی مورد نظر اثر کند. اما اگر هر دو زانویتان نیازمند به جراحی باشد پزشک دیگر بی حسی موضعی را به کار نگرفته و از بی حسی ناحیه ای بهره میگیرد به طوری که از کمر به پایین را بی حس کرده و بعد از آن آرتروسکوپی را انجام می دهد.

در برخی از موارد نیز پزشک بیهوشی عمومی را انتخاب کرده و بیمار در خواب کامل فرو می رود و پس از اتمام آرتروسکوپی به هوش می آید .

 

آرتروسکوپی زانو در شیراز برای چه افرادی مناسب است؟

 

تحلیل شدن و تضعیف زانو مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت که عبارتند از :

از دست رفتن قدرت اولیه و شکستگی در اثر کوچکترین برخورد

به وجود آمدن عفونت در اثر زخم

ایجاد نقص در غضروف ها

کبودی و التهاب مفصل

آرتروسکوپی زانو برای تمامی افرادی که به این مشکلات دچار هستند مناسب بوده و در رفع و بهبود این مشکلات اثربخش خواهد بود.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


قبل از انجام آرتروسکوپی زانو در شیراز چه مواردی را رعایت کنیم؟

 

یکی از مهمترین مواردی که حتما باید رعایت کنید این است که تا هشت ساعت قبل از عمل به هیچ وجه چیزی نخورید و ننوشید و معده خود را خالی نگه دارید تا عمل موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

همچنین قبل از جراحی آرتروسکوپی زانو در شیراز باید از بیمار آزمایش کلی  گرفته شود تا نسبت به سلامت و پایداری جسمانی بیمار آگاه شوند. مواردی دیگری نیز باید رعایت شوند که همگی با توجه به نظر پزشک اعلام خواهند شد.

 

بعد از آرتروسکوپی زانو در شیراز چه مواردی را رعایت کنیم؟

 

1- سعی کنید که قبل از جراحی یکی از آشنایان یا بستگان خود را به همراه داشته باشید. چرا که پس از مرخصی و بازگشت به منزل نباید به زانو های خود فشار بیاورید بنابراین به کمک همراه خود نیاز خواهید داشت.

2- پس از مرخص شدن برای کاهش درد و تورم بعد از جراحی، کمپرس و کیسه یخ را آماده سازی کنید و به طور مکرر و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استفاده کنید.

3- سعی کنید که همیشه پانسمان خود را خشک نگهدارید زیرا در اثر رطوبت کشیدن ممکن است به عفونت دچار شوید بنابراین بدون اطلاع پزشک دوش نگیرید.

 

4- بعد از آرتروسکوپی زانو در شیراز برای اینکه فشار زیادی به زانوهایتان وارد نکنید مدتی از واکر یا عصا استفاده کنید. زیرا به تازگی زانوهایتان جراحی شده و با کوچک ترین سهل انگاری ممکن است زحمات خود و پزشکتان را هدر دهید.

 

5- لازم به ذکر است مدت زمان استفاده از واکر یا عصا توسط پزشک معالج تعیین می شود.

6- برای کاهش درد پاهای خود را بالاتر از سطح بدن نگه دارید این امر موجب تسکین درد زانوهایتان خواهد شد .

7- اگر تمامی موارد را به طور کامل رعایت کردید اما به تب و لرز دچار شدید و درد شدیدی و طولانی مدتی را در زانو و عضلات ساق پای خود حس کردید بلافاصله به پزشک ارتوپد مراجعه کنید .

8- در خصوص انجام فعالیت هایی همانند رانندگی نیز حتما با پزشک خود مشورت کرده و به توصیه های ایشان عمل کنید.

9- پس از انجام جراحی به طور مرتب و طبق برنامه ی ورزشی، ورزش های توانبخشی را به همراه فیزیوتراپیست انجام دهید.

 

فواید آرتروسکوپی زانو در شیراز چیست؟

 

1- یکی از دلایلی که سبب می شود آرتروسکوپی زانو در شیراز را برای درمان خود بر گزینید التیام و بهبودی سریعتر و اثربخشی بیشتر است. به همین خاطر آرتروسکوپی نسبت به سایر روش ها رایج تر و پرطرفدار تر است.

 

2- البته در نظر داشته باشید که روند بهبودی تنها به شیوه جراحی بستگی ندارد و مراقب های بعد از جراحی تاثیر فراوانی در روند سلامتی خواهد داشت.

 

3- همچنین در روش آرتروسکوپی زانو در شیراز بیمار دوره نقاهت کمتری را گذرانده و زودتر سلامتی خود را به دست می آورد و به زندگی عادی خود برمی گردد.

 

4- همچنین چون در حین جراحی روزنه و شکاف های کوچکی در زانو ایجاد شده است احتمال التهاب کمتر خواهد بود در نتیجه عوارض جانبی کمتری در پی خواهد داشت.

 

آیا آرتروسکوپی زانو در شیراز عوارض جانبی ای را به همراه دارد ؟

 

عوارض جانبی ناشی از جراحی آرتروسکوپی نسبت به سایر روش ها کمتر بوده و در صورت بروز به صورت عفونت، آسیب اجزای داخل مفصل، سفتی زانو و ... آشکار می شوند.

برای جلوگیری از عوارض جانبی توصیه های پزشک را جدی گرفته و تمامی توصیه ها را به درستی رعایت کنید.

 

هزینه جراحی آرتروسکوپی زانو در شیراز چقدر است؟

 

هزینه جراحی به عوامل متعددی بستگی دارد. بسته به نوع و کیفیت دستگاه های مورد استفاده و تخصص پزشک ممکن است هزینه ها متفاوت باشند البته تمامی هزینه ها از سوی سازمان وزارت بهداشت اعلام شده و تعرفه ها را با توجه به شرایط جراحی مشخص کرده اند.

 

نتیجه گیری

 آرتروسکوپی زانو در شیراز یکی از روش های موثر در درمان و تسکین دردهای زانو است که در مقایسه با سایر روش ها بیمار درد کمتری را تجربه کرده و دوره نقاهت کمتری را سپری می کند.

امیدواریم از مطالعه مطالب فوق اطلاعات لازم را به دست آورده باشید .

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی