0 تا 100 بستن لوله های رحم شیراز + مراقبت های این عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 29 اردیبهشت 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

بستن لوله های رحم در شیراز یکی از راههای مطمئن برای جلوگیری از باردار شدن است. که لازم است برای این نوع عمل نیز آزمایشات و معاینات لازم انجام شود و پس از آن به پزشک متخصص در طی یک جراحی یا با استفاده از برخی روش های مختلف اقدام به بستن لوله های رحم می کند

امروزه راه های زیادی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. بستن لوله های رحم یکی از موثر ترین این راه ها در پیش گیری از بارداری به حساب می آید.این روش با استفاده از عمل جراحی انجام شده که طی آن لوله های فالوپ بسته خواهند شد و زن دیگر باردار نخواهد شد بنابراین هنگامی که زن دیگر قصد بچه دار شدن را ندارد.

آشنایی با بستن لوله های رحم در شیراز

یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی بانوان که برای باروری نقش بسیار مهمی را به همراه دارد لوله رحم یا لوله فالوپ است. این بخش از دستگاه تناسلی دارای دو لوله ساده است. که هر یک از آن ها در سمت بالای رحم قرار دارند و همین لوله ها از طریق از رحم به تخمدان منتهی می شوند.

یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی بانوان که برای باروری نقش بسیار مهمی را به همراه دارد لوله رحم یا لوله فالوپ است. این بخش از دستگاه تناسلی دارای دو لوله ساده است. که هر یک از آن ها در سمت بالای رحم قرار دارند و همین لوله ها از طریق از رحم به تخمدان منتهی می شوند.

بستن لوله های رحم در شیراز

 

بستن لوله های رحم یکی از شایع ترین همل های مربوط به زنان و پیش گیری از بارداری در شیراز است بنابراین در این مقاله با موضوع بستن لوله های رحم در شیراز همراه با شما دوستان عزیز خواهیم بود لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
 

آیا عمل بستن لوله های رحم در شیراز قابل بازگشت است؟

 

انجام این عمل ساده بوده و به وسیله گره زدن، مسدود کردن یا برداشتن بخشی از لول های رحم انجام می شود. ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که آیا بعد از انجام عمل بستن لوله های رحم امکان بازگشت و باز کردن مجدد لوله ها وجود دارد یا خیر؟

 در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله به طور کلی بعد از انجام این عمل امکان باز کردن لوله ها وجود دارد اما از آن جایی که طی این عمل لوله های رحم به واسطه گره زدن یا دیگر عوامل مسدود شده یا حتی ممکن است بخشی از بافت این لوله ها برداشته شود عمل بازگشت آن صد درصد موفق نخواهد بود و ممکن است که زن برای همیشه قابلیت باروری خود را از دست بدهد. از این رو انجام این عمل بدون اجازه کمیته مربوطه انجام نخواهد شد.

 شرط انجام این عمل نیز از طرف کمیته این است که خانم حداقل سه فرزند داشته باشد و سن او نیز زیر چهل سال نباشد. انجام بازگشت این عمل حتی اگر موفق هم باشد احتمال حاملگی های خارج از رحم را افزایش می دهد.



 برای مطالعه ی کامل مقاله ی وازکتومی در شیراز، کلیک کنید >>  

 5 شرط انجام عمل وازکتومی در شیراز، هزینه و مزیت های آن



 

آمادگی های لازم قبل از انجام عمل بستن لوله های رحم در شیراز

 

1-قبل از انجام عمل توجه کنید کلیه شرایط مد نظر را داشته باشید یعنی این که متاهل باشید.

2-حداقل سه فرزند داشته باشد و سن شما بالای ۴۰ سال باشد.

3- نزد پزشک متخصص زنان رفته و قبل از عمل حتما مشاوره را انجام دهید.

4- پزشک خود را در جریان بیماری های قبلی، حساسیت های دارویی و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید قرار دهید.

5- قبل از عمل تمام آزمایشات مربوطه را انجام دهید و پرونده پزشکی را در روز عمل همراه خود ببرید.

6- به مدت یک هفته قبل از عمل از مصرف دارو های ضد انعقاد خون و رقیق کننده خون جدا خودداری کنید چرا که مصرف این دارو ها باعث خونریزی در حین عمل و بعد از عمل خواهد شد.

7- اگر خودتان یا برخی از افراد خانواده تان سابقه واکنش به داروهای بی هوشی و بی هوشی های موضعی دارید این مطلب را حتما با پزشک در میان بگذارید.

8- یک یا چند هفته قبل از عمل از مصرف الکل، سیگار و سایر دخانبات خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از عمل بستن لوله های رحم در شیراز

 

1-بعد از انجام عمل بستن لوله های رحم در شیراز نکات زیر را رعایت کنید تا روند بهبود شما هر چه زود تر تکمیل شود.

2- بعد از انجام جراحی به مدت چند هفته از انجام فعالیت های سنگین، ورزش کردن و بلند کردن بار سنگین جدا خود داری کنید.

3- به مدت یک هفته بعد از انجام این عمل از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

4- در صورت داشتن علائمی مانند تب، لرز، بیرون آمدن ترشحات از واژن، خونریزی، لکه بینی و... حتما به پزشک خود مراجعه کرده و به او اطلاع دهید.

5- از دارو های مسکن با تجویز پزشک به منظور کاهش درد و سوزش استفاده نمایید.

 

رحم زنان: آنچه باید در مورد بستن لوله فالوپ بدانید

 

هنگامی که یک زن شروع به فکر کردن در مورد سلامت باروری خود می کند، اغلب توجه زیادی به رحم می شود - اما در مورد لوله های فالوپ چطور؟ در این مقاله، ما در مورد موضوع اغلب نادیده گرفته شده بستن لوله فالوپ و برخی از انواع مختلف روش های موجود بحث می کنیم.

 

لوله های فالوپ چیست؟

 

زنان دارای دو لوله فالوپ هستند که تخمک ها را از تخمدان ها به رحم می برند. تخم ها در طول لوله توسط ساختارهای ریز مو مانندی به نام مژه ها برداشته می شوند. سپس تخمک ها فرصتی برای بارور شدن توسط اسپرم هایی دارند که در طول لوله فالوپ حرکت می کنند. هنگامی که تخمک بارور می شود، از لوله به داخل رحم می رود و به دیواره رحم می چسبد.

 

بستن لوله فالوپ چیست؟

 

بسته شدن لوله فالوپ زمانی است که لوله های فالوپ مسدود می شوند و سفر هر تخمک را متوقف می کند. در برخی موارد، هر دو لوله ممکن است مسدود شوند در حالی که در موارد دیگر، تنها یکی مسدود شده است. توجه به این نکته مهم است که وقتی لوله ها مسدود می شوند، کاملاً غیر قابل برگشت است.

 

چرا لوله های یک زن مسدود می شود؟

 

چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا یک زن می خواهد لوله های خود را مسدود کند. رایج ترین آن جلوگیری از بارداری است یعنی عمل به عنوان نوعی کنترل بارداری طولانی مدت. این روش در پیشگیری از بارداری های برنامه ریزی نشده در این زمینه موثر است. همچنین می‌توان لوله‌ها را مسدود کرد تا از حاملگی خارج رحمی در آینده جلوگیری شود، یعنی زمانی که تخمک بارور شده در خارج از رحم کاشته می‌شود. مسدود کردن لوله های فالوپ نیز یک تاکتیک موثر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه است. اگر زنی در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان باشد، انسداد لوله‌های او راهی موثر برای کاهش احتمال این اتفاق است.

 

انواع روش های بستن لوله فالوپ

 

روش انسداد لوله‌ها به عنوان بستن لوله‌ها یا بستن لوله‌ها شناخته می‌شود. این روش می‌تواند از طریق جراحی باز یا از طریق یک روش لاپاراسکوپی کم تهاجمی انجام شود. تقریباً همه این روش‌ها به صورت سرپایی انجام می‌شوند، به این معنی که شما می‌روید. داخل و خارج از مطب دکتر یا بیمارستان در همان روز.

 

خطرات و بازیابی

 

هیچ جراحی بدون خطر نیست و همین امر در مورد بسته شدن لوله فالوپ نیز صادق است. خطرات مرتبط با این روش شامل عفونت و آسیب به سایر اندام ها است. مهم است که این خطرات را از قبل با پزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

زمان نقاهت عموماً کوتاه است و بیشتر زنان در عرض چند هفته احساس بهبودی کامل می کنند. پس از انجام این روش، مهم است که آن را آسان کنید - از فعالیت های شدید خودداری کنید، اجسام سنگین را بلند نکنید و استراحت زیادی داشته باشید.

 

افکار نهایی

 

بستن لوله فالوپ یک روش فزاینده محبوب برای جلوگیری از بارداری برای زنان است. در حالی که در پیشگیری از بارداری موثر است، مهم است که قبل از انجام این روش، درباره تمام خطرات آن با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. با این حال، زمانی که بستن لوله فالوپ به درستی انجام شود، می‌تواند آرامش خاطری را برای زنان به ارمغان بیاورد که با آگاهی از مراقبت از دستگاه تناسلی آنها حاصل می‌شود.

 

هزینه بستن لوله های رحم در شیراز به چه عواملی بستگی دارد؟

 

عوامل مختلفی بر تعیین هزینه های این عمل موثر هستند. در این مقاله مختصرا به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد؛

 

۱_ دستمزد پزشک و جراح

۲_ هزینه های مربوط به دستمزد پرسنل اتاق عمل و بی هوشی

۳_ هزینه های مربوط به انجام آزمایشات و دارو های قبل و بعد از عمل

۴_ هزینه مربوط به خرید وسایلی مانند باند و مواد ضد عفونی کننده

۵_ هزینه های مربوط به اقامت در شهر شیراز

 

پس از اتمام دوره قاعدگی و تخمک گذاری هنگام خارج شدن تخمک ها، از طریق همین لوله وارد رحم خواهند شد، اما یکی از روش‌های مطمئن که به وسیله آن می توانند از بارداری پیشگیری کنند. می ‌توان از آن به عنوان یک روش دائمی نیز نام برد بستن همین لوله ها است که به آن توبکتومی گفته می‌شود که با استفاده از یک جراحی ساده پزشک می تواند کاملا لوله ها را ببندد و از انتقال پیدا کردن تخمک ها به داخل رحم جلوگیری کند.

 

 همچنین با بستن لوله ها اسپرم هیچ راهی برای انتقال پیدا کردن به رحم نخواهد داشت. بستن لوله های رحم در شیراز دارای روش های متفاوتی می باشد. که انجام هر کدام از آن ها باید با توجه به دستور پزشک و بررسی و مشورت کامل انجام شود.

 

مزیت بستن لوله های رحم در شیراز

 

همانطور که می‌دانید روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. اما بستن لوله های فالوپ دارای مزیت دیگری نسبت به سایر روش ها است. که از مهمترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1-از این روش به عنوان یک نوع پیشگیری دائمی در بارداری استفاده می شود.

2-تاثیر عمل دارای مدت زمان نیست.  شما پس از انجام جراحی تاثیر سریع آن را خواهید دید.

3-پس از انجام عمل احتیاج به مراقبت های شدید و روزانه نخواهد بود.

4- چگونه اختلالی در انجام فعالیت های جنسی ایجاد نمی کند.

5- از دیگر مزیت های آن می توان به این مورد اشاره کرد که تا حدود بسیار زیادی ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش خواهد داد.

6-عوارض و خطر خاصی را برای سلامتی فرد به دنبال ندارد.

7- برای انجام این جراحی احتیاجی به هزینه بسیار زیادی نیست.

 

عوارض بستن لوله رحم در شیراز

 

همانطور که می ‌دانید انجام هر عملی یک سری عوارض نیز به همراه دارد. که این عوارض شامل بستن لوله رحم در شیراز نیز خواهد شد و سعی می کنیم چند مورد از آن را بیان کنیم:

 

لازم است برای بستن لوله رحم یک عمل جراحی کامل صورت بگیرد.

چنانچه از زنجان بستن لوله رحم در شیراز پشیمان شوید و احتیاج به بازگشت باروری باشد باید حتماً برای آن نیز یک جراحی انجام شود که دارای هزینه بالا و سختی بسیار زیادی است.

پس از انجام جراحی بستن لوله های رحم از انتقال بیماری‌های عفونی و جنسی جلوگیری نمی‌ کند.

 

چه افرادی می ‌توانند برای بستن لوله های رحم اقدام کنند؟

 

انجام این جراحی به طور خودسر و در یک  زمان دلخواه نیست و توصیه می ‌کنیم تنها زمانی برای انجام این عمل اقدام کنید که یکی از موارد زیر را داشته باشید که این موارد عبارتند از:

آن دسته از افرادی که با اقدام برای بارداری ممکن است سلامت و جان آنها به خطر بیافتد.

 

برخی دیگر نیز به هیچ عنوان علاوه به فرزند دار شدن ندارند که با بستن لوله های رحم به طور دائم از باردار شدن پیشگیری خواهد کرد.

افرادی نیز هر زمان که تعداد فرزندان آن ها کامل شده و دیگر نمی خواهند که برای بارداری اقدام کنند و سن آنها نیز بالای ۳۵ سال می باشد.

 

لازم است این نکته را نیز بدانید که انجام جراحی بستن لوله های رحم در شیراز بستگی به سن خانم ها نیز دارد و افرادی که زیر ۳۰ سال هستند. باید موارد لازم را در نظر بگیرند و با توجه به آن اقدام به انجام عمل کند. پیشنهاد می ‌دهیم که پیش از جراحی حتماً با مشاور یا پزشک خود صحبت کنید.

 

موارد منع بستن لوله های رحم و شیراز

 

وجود یک سری موارد یا حتی بعضی از بیماری ها باعث منع انجام جراحی بستن لوله های رحم خواهد شد. در صورت بروز هر نوع مشکلی لازم است که در ابتدا بیماری شما درمان شود و پس از آن برای انجام جراحی اقدام کنید.

 

 در اینجا سعی می کنیم برخی از این بیماریها را برای شما بیان کنیم که عبارتند از:

 

وجود برخی از بیماری‌های التهابی لگن که مربوط به سه ماه پیش باشد.

داشتن بیماری های قلبی حاد

بروز هرگونه خونریزی که بدون دلیل و مورد از واژن خارج می شود.

برخی از افراد نیز به بیماری ترومبوز ورید های عمقی یا آمبولی مربوط به ریه مبتلا هستند که برای انجام جراحی بستن لوله های رحم با مشکل روبرو خواهند شد.

خانم هایی که در دوران بارداری یا حتی زایمان و پس از زایمان دچار مشکلاتی مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی شدید و پارگی کیسه آب، تب زایمان یا خونریزی های شدید هستند نباید برای بستن لوله های رحم در شیراز اقدام کنند.

 

افرادی که به برخی بیماری های جنسی فعال مبتلا هستند.

وجود سرطان لگن نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که مانع بستن لوله های رحم خواهد شد.

چاقی بیش از حد و دیابت

افرادی که سقط عفونی داشته باشند.

لازم است که این نکته را نیز بدانید پس از انجام زایمان تا مدت ۷ تا ۴۲ روز بعد از بهبودی کامل شما بستن لوله های رحم انجام نمی شود. 

 

چگونگی انجام جراحی بستن لوله های رحم در شیراز

 

روش های متعددی برای بستن لوله رحم در شیراز وجود دارد. پزشک سعی می کند با بررسی آزمایشات و معاینات دقیق، مناسب ترین روش را برای بیمار انتخاب کند. اما پزشک سعی می‌ کند با استفاده از روش هایی مانند سوزاندن لوله فالوپ یا بستن لوله به وسیله نوار یا لوله این جراحی را انجام دهد. انجام عمل نیز با بیهوشی و یا با بی حسی موضعی انجام می شود که این مورد به شرایط بیمار بستگی دارد.

 

 اما چندین روشی که برای جراحی از آن استفاده می شود عبارتند از:

 

لاپاراسکوپی

هیسترکتومی

هیستروسکوپی

مینی لاپاراتومی

لاپاراتومی

 

امروزه به دلیل راحتی بیشتر بیمار سعی می شود از روش لاپاراسکوپی و مینی لاپاراتومی بیشتر استفاده شود. تنها به این دلیل که در روش لاپاراسکوپی احتیاج به برش های بسیار عمیق روی بدن نخواهد بود.

 

بسته به شرایط بیمار و انتخاب نوع عمل معمولاً جراحی بین نیم ساعت تا چندین ساعت انجام خواهد شد که پس از آن ممکن است بیمار سریعاً مرخص شده یا به مدت یک شب در بیمارستان نگه داشته شود.

 

عوارض احتمالی بستن لوله های رحم در شیراز

 

همانطور که می ‌دانید هیچ عملی بدون عوارض نیست و با توجه به وضع بیمار یا حساسیت های موجود ممکن است پس از انجام جراحی بستن لوله های رحم در شیراز یکسری عوارض نیز برای بیمار به وجود آید که این موارد عبارتند از:

 

بروز تب بالاتر از ۳۸ درجه

به وجود آمدن درد و تورم در محل بخیه و در برخی اوقات نیز از خارج شدن چرک و خون به مدت یک هفته

ممکن است در یک بازه زمانی به طور کلی چرخه قاعدگی شما را به هم بریزد.

رخ دادن برخی دردهای شکمی

بی حالی و خستگی شدید

 

البته این امکان نیز وجود دارد که در برخی افراد این موارد رخ ندهد. اما به طور کلی انجام جراحی بستن لوله رحم در شیراز دارای عوارض فوق خواهد بود. در صورت بروز هر یک از آن ها می ‌توانید با پزشک خود مشورت لازم را انجام دهید.

 

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی