3 مزایای جراحی پرینورافی در شیراز + رابطه جنسی و مراقبت بعد از عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 07 تیر 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

ترمیم زیبایی ناحیه رحم و واژن یا انجام پرینورافی یکی از حساس‌ ترین عضو در خانم ها است. با توجه به حساسیت بالای آن ممکن است به بیماری های متعددی دچار شوند. اما در برخی مواقع انجام برخی از جراحی ها به درخواست خود شخص صورت می گیرد که به آن عمل زیبایی واژن گفته می ‌شود. شامل چندین مورد نیز خواهد شد که خانم ها با توجه به شرایط خود می ‌توانند آن را انجام دهند.

امروز قصد داریم در مورد جراحی پرینورافی در شیراز مطالب مهم را بیان کنیم و همچنین بگویم که در چه مواقعی لازم است خانم ها برای انجام عمل پرینورافی در شیراز اقدام کنند پس با ما همراه باشید.

جراحی پرینورافی چیست؟

پرینورافی به یک عمل ترمیمی واژن گفته می شود که در طی آن این امکان وجود دارد که همزمان با تنگ کردن دهانه واژن برخی از بافت های شل آن که موجب تغییر شکل شده ترمیم شود. انجام پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن در اتاق عمل انجام شده و پیش از آن بی حسی موضعی به کمر یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد که بیمار متوجه درد آن نشود.

پرینورافی به یک عمل ترمیمی واژن گفته می شود که در طی آن این امکان وجود دارد که همزمان با تنگ کردن دهانه واژن برخی از بافت های شل آن که موجب تغییر شکل شده ترمیم شود. انجام پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن در اتاق عمل انجام شده و پیش از آن بی حسی موضعی به کمر یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد که بیمار متوجه درد آن نشود.

عمل پرینورافی در شیراز

 

امروزه عمل های زیبایی زنان جز پنج عمل زیبایی در دنیا به حساب می آید که بانوان زیادی با انجام این عمل ها احساس زیبایی بیش تری به آن ها دست داده و موجب افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود. عمل پرینورافی عملی است که در آن به تنگ کردن مدخل واژن می پردازند.

واژن به علت های مختلفی از جمله افزایش سن، افزایش وزن، برقرای رابطه جنسی مکرر و ...ممکن است گشاد شود. عمل پرینورافی جز عمل های پرطرفدار در شیراز است که متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله به عمل پرینورافی در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

پرینه چیست؟

 

پرینه ناحیه بین مقعد و مهبل است که نقش مهمی در انقباض و انبساط عضلات واژن دارد. موارد زیر می تواند موجب وارد کردن آسیب به این ناحیه شود؛

 

۱_ زایمان طبیعی

 

در زایمان طبیعی برای خروج سر کودک از واژن برشی در ناحیه پرینه زده می شود که این برش ممکن است بعد از تولد کودک توسط پزشک به خوبی بخیه نشود یا تکرار چندین زایمان ممکن است باعث پارگی و آسیب دیدگی ناحیه پرینه شود.

 

۲_ افزایش و کاهش وزن؛

چاقی یکی از عواملی است که منجر به ایجاد فشار روی پرینه و در نهایت آسیب دیدگی آن می شود. علاوه بر آن کسانی که وزن زیادی از دست می دهند ممکن است در اثر کاهش وزن شدید عصلات پرینه در آن ها از بین برود.

 

۳_ رابطه جنسی مکرر

 

۴_ عوامل دیگری مانند تنگی واژینال داخل رحمی، بیرون زدگی مثانه به مهبل، انجام عمل های زیبایی روی واژن، شل بودن دهانه رحم و ... منجر به ابجاد آسیب به پرینه خواهد شد.

 

عمل پرینورافی برای چه افرادی مناسب است؟

 

 فرد با مشاهده یک سری علائم ممکن است که مشکوک شود که دچار این بیماری است. در این صورت فرد باید به پزشک مراجعه کند و پزشک پس از معاینه تعیین خواهد کرد که آیا فرد نیاز به تنگ کردن مدخل واژن دارد یا خیر. انجام این جراحی برای زنانی که دارای افتادگی رحم یا مثانه، افزایش وزن، عدم رسیدن به ارگاسم، سایز بالای واژن و ... هستند مناسب است. در صورتی که دارای این علائم هستید حتما جهت معاینه به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.


مطالعه بیشتر:

7 دلیل انجام لابیاپلاستی در شیراز و مراقبت های بعد از عمل + هزینه این جراحی


 

آیا عمل پرینورافی در شیراز ماندگاری دارد؟

 

ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد انجام این عمل را دارند این سوال ایجاد شود که آیا این عمل ماندگاری دارد یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. پرینورافی باعث تنگ کردن واژن شده و ماندگاری نیز دارد. فقط نکته ای که قابل اهمیت است اشاره به این موضوع است که فرد باید مراقبت های پس از عمل را به درستی انجام دهد. در صورتی که بعد از انجام این عمل فرد دوباره زایمان کند ممکن است واژن دوباره تغییر سایز دهد.

 

نکاتی در مورد پرینورافی در شیراز

 

  • 1- بعد از زایمان بلافاصله مجاز به عمل پرینورافی در شیراز نخواهید بود. برای انجام عمل پرینورافی در شیراز لازم است که ۵ تا ۷ ماه از آخرین زایمان شما گذشته باشد.
  • 2- تنگ کردن واژن در عمل پرینورافی تا جایی ممکن است که عمل دخول برای فرد امکان پذیر باشد. تنگ کردن بیش از حد واژن باعث دخول دردناک و کاهش لذت جنسی می شود. بنابراین در تنگ کردن زیاد واژن پافشاری نکنید‌.
  • 3- در عمل پرینورافی پزشک از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده خواهد کرد بنابراین در طول عمل شما دردی احساس نخواهید کرد. ممکن است بعد از از بین رفتن اثر بی حسی و بعد از عمل فرد درد ناشی از زخم و بخیه را احساس کند که آن هم به وسیله داروهای مسکن آرام خواهد شد.
  • 4- هزینه عمل پرینورافی در شیراز به عوامل مختلفی از جمله دستمزد پزشک و جراح، دستمزد پرسنل بی هوشی، داروهای قبل و بعد از جراحی، هزینه اقامت در شهر شیراز، نوع پزشک و جراح، هزینه های مربوط به کلینیک یا بیمارستان و... بستگی دارد.
  • 5- انجام این عمل در مدت زمان کوتاهی میسر است. مدت زمان مورد نیاز برای انجام این عمل به طور میانگین یک ساعت است.
  • 6- انجام عمل پرینورافی در شیراز برای بانوانی که بیماری خاصی دارند و داروی خاصی مصرف می کنند باید با مشورت پزشک باشد.
  • 7- هم چنین این عمل برای بانوانی که قصد باردار شدن دارند توصیه نمی شود چه بسا که بعد از زایمان عضلات واژن دوباره تحت فشار قرار می گیرند و دچار آسیب دیدگی خواهند شد.
  •  

 

جراحی پرینورافی چیست؟

 

پرینورافی به یک عمل ترمیمی واژن گفته می شود که در طی آن این امکان وجود دارد که همزمان با تنگ کردن دهانه واژن برخی از بافت های شل آن که موجب تغییر شکل شده ترمیم شود. انجام پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن در اتاق عمل انجام شده و پیش از آن بی حسی موضعی به کمر یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد که بیمار متوجه درد آن نشود.

 


مطالعه بیشتر:

3 مزیت عمل واژینوپلاستی در شیراز، هزینه، مراقبت های قبل و بعد از این عمل


 

چگونه می توان تشخیص داد که واژن گشاد شده است؟

 

افرادی که دچار گشادی واژن می شوند در ابتدا در لگن خود احساس فشار دارند همچنین از احساس پری در ناحیه زیر شکم شکایت می ‌کنند ممکن است که به تکرر ادرار نیز مبتلا شوند که دلیل آن فشار دیواره واژن به مثانه می باشد. البته علائم دیگری نیز وجود دارد که می ‌تواند باعث اذیت شدن خانم ها شود.

 

علائم آزار دهنده گشادی واژن که برای بانوان ایجاد می شود:

 

  • داشتن درد شدید در حین رابطه زناشویی
  • عدم رضایت هر دو طرف زوجین در هنگام رابطه جنسی
  • به ارگاسم نرسیدن زوجین
  • خارج شدن باد از واژن

 

موارد فوق دلایلی هستند که هنگام گشاد بودن واژن رخ می ‌دهد. البته لازم است بدانید خانم‌ هایی که دچار گشادی واژن هستند به طور مرتب بیماری ‌هایی مانند عفونت های واژینالی و همچنین بوی بد واژن را به همراه دارند.

 

علت گشادی واژن چیست؟

 

از مهمترین مواردی که باعث می‌شود خانم ها بدون گشادی واژن ۲۴ شب و در وهله اول افزایش سن و پس از آن زایمان ‌های طبیعی مکرر یا سخت است. چنین عواملی باعث خواهد شد که عضلات کف لگن به شدت شل و ضعیف شود که این موارد گشادی واژن را به دنبال دارد و البته دلایل دیگری نیز ممکن است باعث آن شود که عبارتند از:

 

  • 1- چاقی بیش از حد
  • 2- مبتلا بودن به بیماری هایی که مجبور به سرفه های مزمن و مکرر خواهید بود
  • 3- یبوست زیاد و مزمن
  • 4- وجود برخی دلایل ژنتیکی
  • 5- داشتن رابطه جنسی مکرر
  • 6- به وجود آمدن تغییر وزن ناگهانی

 

مواردی که از آن ها نام بردیم می ‌توانند سهم بسیار زیادی در به وجود آمدن گشادی واژن به دنبال داشته باشند. البته یکی دیگر از عواملی که می توان گفت نقش ویژه ای را نیز به همراه دارد وجود تومورهای لگنی است که  باعث گشادی و شل شدن بافت واژن در زنان می شود.

 

جراحی پرینورافی در شیراز چگونه باعث تنگی واژن خواهد شد؟

 

در زمان انجام عمل پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن پزشک سعی می کند دیواره های پشتی واژن را که باعث گشاد شدن واژن هستند به یکدیگر نزدیک کرده و سپس به وسیله بخیه آن ها را به هم متصل کند. این نوع جراحی در آن ۲ تا ۳ سانتی متری داخل واژن انجام خواهد شد و مدت زمانی که طول می کشد تا عمل به اتمام برسد حدودا یک ساعت است.

 


مطالعه بیشتر:

9 کاربرد و 12 مزایای تزریق ژل و چربی به واژن + هزینه، معایب، مراقبت های این عمل زیبایی


 

مزایای انجام جراحی پرینورافی در شیراز

 

همانطور که می‌ دانید انجام هر گونه جراحی یک سری مزایا و عوارض به همراه دارد که البته شما برای به حداقل رساندن عوارض عمل باید به بهترین جراح برای پرینورافی در شیراز مراجعه کنید، اما اگر بخواهیم از مزیت های این عمل به مواردی را بیان کنیم می ‌توان گفت که دارای مواردی همچون:

 

  • 1- کاهش عفونت در زنان
  • 2- راحتی و بهبود رابطه جنسی
  • 3- ترمیم اسکار هایی که بر اثر پارگی یا بد جوش خوردن مدخل واژن ایجاد شده است.

 

علاوه بر مزیت هایی که برای عمل پرینورافی در شیراز گفته شد می‌توان به موارد دیگری مانند بهبود ظاهر واژن و به ‌خصوص دهانه آن اشاره کرد.

 

آمادگی قبل از عمل پرینورافی در شیراز

 

کسانی که قصد دارند عمل پرینورافی در شیراز را انجام دهند در وهله اول باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنند و پیش از انجام آن لازم است که اقدامات زیر انجام شود

  • انجام دادن تست پاپ اسمیر و آزمایش انعقاد خون
  • پیش از انجام عمل باید هر نوع عفونت واژینالی برطرف شود
  • درمان کردن زگیل تناسلی و تبخال تناسلی قبل از اقدام برای عمل پرینورافی در شیراز

 

پزشک سعی می کند پس از معاینه کردن کامل واژن به خوبی تشخیص خواهد داد که عمل پرینورافی برای تنگ کردن واژن مناسب است یا باید با روش‌های دیگری به این کار را انجام داد.

 

توجه داشته باشید که این نوع جراحی برای خانم های باردار و همچنین افرادی که دچار بیماری نقص ایمنی هستند مناسب نمی باشد پیشنهاد می شود که این عمل را پس از آخرین زایمان خود انجام دهید و در صورتی که قصد بارداری مجدد دارید با انجام این عمل ممکن است زایمان سختی را داشته باشید.

 

مراقبت های پس از جراحی پرینورافی در شیراز

 

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که پس از انجام جراحی پرینورافی در شیراز به مدت ۶ تا ۸ هفته از رابطه جنسی پرهیز کنید به این دلیل که ممکن است هنوز برخی ها به طور کامل جوش نخورده باشند. البته موارد دیگری نیز برای مراقبت می باشد که عبارتند از:

 

  • 1-سعی کنید پس از هر بار ادرار ناحیه تناسلی را با آب ولرم به طور کامل تمیز کرده و پس از آن با حرارت ملایم شستشو آر خشک کنید.
  • 2- دارو و آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز کرده باید به موقع و در تایم مشخص خود مصرف شود .
  • 3- لازم است که هر روز مقدار زیادی آب و همچنین میوه و سبزیجات فیبردار بخورید که دچار یبوست نشوید. که باعث خواهد شد که به واژن فشار آمده و در نهایت ممکن است به باز شدن کامل بخیه ها ختم شود.

 

همچنین لازم است که به مدت سه هفته از انجام تمامی فعالیت ‌های سنگین که شامل ورزش کردن نیز خواهد شد جلوگیری کنید رعایت کردن مواردی که گفته شد می‌تواند باعث شود عمل شما ماندگاری لازم را داشته باشد.

 

معمولاً مدت زمان نقاهت پس از انجام جراحی پرینورافی در شیراز کوتاه مدت است و نیازی نیست که بیمار برای چندین روز در بیمارستان بستری شود.  می توانند تا زمانی که بهبودی کامل خود را به دست می آورند در منزل استراحت کنند و با توجه به شرایط بدنی هر فرد معمولاً دوران نقاهت از سه روز تا یک هفته طول خواهد کشید.

 

 پس از انجام جراحی پرینورافی در شیراز پزشک از بخیه های جذبی برای بیمار استفاده می کند و در مدت زمان ۴ الی ۶ هفته به طور کامل محو خواهد شد. سعی کنید در این بازه زمانی از انجام هر نوع کار یا ورزش ‌های سنگین خودداری کنید، به این دلیل که احتمال دارد در اثر انجام چنین کارهایی بخیه ها به طور کامل باز شود.

 


مطالعه بیشتر:

8 مورد استفاده از کورتاژ در شیراز + دلایل و مراقبت های این عمل 


 

رابطه جنسی پس از انجام پرینورافی در شیراز

 

خانم‌ هایی که عمل تنگ کردن واژن یا همان پرینورافی را انجام داده اند لازم است که به مدت یک ماه از داشتن رابطه جنسی واژینال یا حتی مقعدی خودداری کنند. به این دلیل که داشتن رابطه جنسی تنها باعث باز شدن بخیه ها و فشار آمدن به واژن خواهد شد معمولاً خانم هایی که این نوع جراحی را انجام می ‌دهند. پس از گذراندن دوره نقاهت کامل ارگاسم بیشتری را تجربه می کنند. همچنین حس جنسی آن ها و رضایت همسرشان نیز بیشتر خواهد شد.

 

عوارض جراحی پرینورافی

 

همانطور که گفتیم ممکن است انجام هر عملی یکسری عوارض نیز به همراه داشته باشد. اما می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که پرینورافی یک عمل کاملا سبک و بدون عوارض خطرناک است. اما در هر صورت ممکن است پس از پایان جراحی دچار خونریزی های بسیار کم، درد خفیف یا التهاب شوید که این نوع علائم ممکن است در هر فردی رخ دهد و چنانچه از بیهوشی عمومی استفاده شود ممکن پس از آن دچار سرگیجه و حالت تهوع نیز شوید.

 

در صورت رعایت نکردن بهداشت تناسلی و لباس زیر ممکن است دچار عفونت های واژینالی شوید که در صورت بروز چنین مواردی لازم است سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی