2 نوع روش جراحی پلک در شیراز و 7 توصیه قبل از عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 15 تیر 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
Blog Image

همان طور که می دانید پوست ویترین و ظاهری انسان می باشد. هر یک از اجزای صورت باید تحت مراقبت‌های خاص خود قرار بگیرند. اما در بسیاری از مواقع ممکن است که درمان هایی که با استفاده از کرم و انواع ژل های تزریقی صورت می‌گیرد نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته باشند. در این مرحله شما باید جراحی را در نظر بگیرید یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد افتادگی پلک می باشد.

ما سعی داریم در این مقاله به طور کامل برای شما جراحی پلک در شیراز را توضیح داده و نکات مربوط به آن را بیان کنیم.نام دیگر جراحی پلک بلفاروپلاستی است که تنها در جهت سلامت ظاهری پلک ها انجام می شود.

جراحی پلک چیست؟

. با توجه به شرایط شما این امکان وجود دارد که جراحی پلک در شیراز روی پلک پایینی، بالایی و یا هر دوی آن ها انجام شود. جراحی پلک در شیراز تنها در جهت رفع مشکلات مربوطه انجام نخواهد شد و در برخی اوقات نیز ممکن است که انجام این جراحی تنها جنبه زیبا سازی داشته باشد.

. با توجه به شرایط شما این امکان وجود دارد که جراحی پلک در شیراز روی پلک پایینی، بالایی و یا هر دوی آن ها انجام شود.
جراحی پلک در شیراز تنها در جهت رفع مشکلات مربوطه انجام نخواهد شد و در برخی اوقات نیز ممکن است که انجام این جراحی تنها جنبه زیبا سازی داشته باشد.

جراحی پلک در شیراز

 

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی عمل زیبایی به حساب می آید که در این عمل چربی های اضافه اطراف چشم برداشته می شود و سبب جوان سازی، از بین رفتن چین و چروک و کشیدگی پوست می شود. افزون بر این افرادی که دارای افتادگی پلک و پف چشم هستند به این عمل روی می آورند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی جراحی پلک در شیراز، هزینه های مربوط به این عمل در شیراز، بهترین جراح پلک در شیراز و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

چشم ها جز مهم ترین اجزای صورت به حساب می آیند که  قرینه بودن آن ها در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله با جراحی پلک در شیراز در خدمت شما عزیزان خواهیم بود؛

 

اهمیت انتخاب بهترین جراح پلک در شیراز

 

همان طوری که می دانید چشم جز حساس ترین اجزای صورت به شمار می رود بنابراین در صورتی که قصد جراحی پلک در شیراز را دارید به شما توصیه می کنیم حتما قبل از اقدام به جراحی پلک در مورد بهترین جراحان و متخصصان زیبایی پلک تحقیقات لازم را به عمل آورید.

با انجام تحقیقات کامل شما بهترین جراح پلک شیراز را پیدا خواهید کرد و بهترین نتیجه را از جراحی پلک در شیراز خواهید گرفت. ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چگونه بهترین جراحان شیراز را شناسایی کنیم. جهت انتخاب بهترین جراح پلک شیراز به شما توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید؛

 

جهت یافتن بهترین جراحان پلک شیراز می توانید از دوستان و آشنایان خود که در این باره اطلاعاتی دارند پرس و جو نمایید.

 

هم چنین می توانید عبارت " بهترین جراحان پلک در شیراز" را جست و جو کنید و در این باره از گوگل کمک بگیرید.

 

بعد از یافتن اسامی پزشکان و جراحان متخصص در این زمینه حتما نزد آن ها رفته و مشاوره انجام دهید. انجام مشاوره در شناخت تجربیات پزشک بسیار موثر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: چین و چروک دور چشم


 

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی پلک در شیراز

 

به طور کلی انجام عمل جراحی پلک در شیراز برای مردان و زنانی که دارای چشم های پف کرده، پلک های افتاده، چین و چروک و... باشند مناسب است. فرد برای انجام عمل جراحی باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

۱_ پف چشم یکی از مواردی است که افراد امروزه برای بر طرف کردن آن هزینه های زیادی را صرف می کنند. اما این مشکل معمولا مربوط به وجود چربی های انباشته پشت پلک است که باعث می شود پشت چشم پف آلود به نظر برسد. افرادی که پلک بالایی آن ها دارای پف شدید است کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفارو پلاستی در شیراز هستند.

 

۲_ افتادگی پلک و شل شدگی پوست در مواردی ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک اطراف چشم شود و ظاهر خوبی ایجاد نکند. هم چنین افتادگی پلک می تواند میدان دید فرد را مختل کند. افرادی که دارای این مشکل هستند با انجام عمل بلفارو پلاستی در شیراز پی توانند به راحتی آن را بر طرف کنند.

 

۳_ وجود چین و چروک، تجمع چربی و پف آلودگی در پلک پایین نیز یکی از مواردی است که افراد را کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروستی پلاستی خواهد کرد. افرادی که دارای هر گونه پف، چین و چروک و افتادگی در پلک بالا و پایین خود باشند گزینه مناسبی برای جراحی بلفارو پلاستی هستند.

 

موارد منع جراحی پلک در شیراز

 

به طور کلی انجام عمل بلفارو پلاستی توسط پزشک برای کسانی که دارای ویژگی های زیر باشند توصیه نمی شود. در صورت داشتن هر کدام از ویژگی های زیر بهتر است است که قبل از جراحی بلفارو پلاستی با پزشک خود مشورت کنید.

 

۱_ ابتلا به بیماری های چشمی

۲_ وجود بیماری های زمینه ای

۳_ مصرف مداوم سیگار و الکل

۴_ وجود برخی از بیماری های عفونی شدید

۵_داشتن علائم خشکی چشم

۶_ افتادگی شدید ابرو ها

۷_ تمایل به بر طرف کردن خطوط اطراف چشم

 

آمادگی های لازم جهت انجام جراحی پلک در شیراز

 

چشم یکی از حساس ترین اعضای صورت به شمار می رود بنابراین طبیعی است که عمل حراحی آن یک عمل بسیار حساس باشد که نیاز به دقت بالایی هم دارد. قبل از انجام عمل، بیمار لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشد؛

 

  • 1- به مدت یک الی دو هفته قبل از انجام جراحی پلک در شیراز سعی کنید از داروهایی که رقیق کننده خون هستند به ویژه آسپرین استفاده نکنید.
  • 2- تمام داروهایی که پزشک برای قبل از جراحی به بیمار تجویز می کند، سر موقع و مرتب مصرف شود.
  • 3- در روز عمل صورت خود را به طور کامل از آلودگی ها و لوازم آرایشی پاک کرده و شست و شو دهید.
  • 4- در روز عمل جراحی کلیه مدارک پزشکی را به همراه داشته باشید.
  • 5- سعی کنید در روز جراحی یک همراه با خود داشته باشید.
  • 6- حتما پزشک معالج و جراح را در جریان سابقه بیماری های چشمی خود و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  • 7- سعی کنید یکی دو روز قبل از عمل جراحی به چشمان خود استراحت داده و به آن ها فشار وارد نکنید.
  • 8- حتما با لباس مخصوص و استریل شده وارد اتاق عمل شوید.

 

هزینه انجام جراحی پلک در شیراز چگونه است؟

جراحی پلک در شیراز | سینا پزشک

به طور کلی جراحی پلک یک عمل پر هزبنه نمی باشد اما نمی توان قیمت و هزینه ثابتی برای آن ارائه داد چرا که هزینه های مربوط به این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع کلینیک، دستمزد پزشک و جراح، دستمزد پرسنل بی هوشی، هزینه دارو های قبل و بعد از عمل، هزینه اقامت در شیراز، هزینه های مربوط به آزمایش خون و... اشاره کرد.

 البته ذکر این نکته نیز جایز است که بستگی دارد شما قصد دارید چه نوع عمل زیبایی روی پلک خود انجام دهید چون همان گونه که به آن اشاره شد عمل های زیبایی پلک شامل رفع افتادگی پلک، خروج چربی های اضافی، رفع چین و چروک  و کشیدگی پوست و... می باشند که هر نوع عمل می تواند هزینه متفاوتی برای فرد داشته باشد.

 

 

عوارض جراحی پلک در شیراز

 

انجام عمل زیبایی پلک با عوارضی همراه است که با طی دوره نقاهت رو به بهبودی خواهد رفت. در صورت انتخاب مناسب پزشک متخصص این عوارض به حداقل می رسند. این عوارض به صورت زیر می باشند؛

  • 1- در چند روز ابتدایی جراحی پلک ممکن است اطراف چشم بیمار دچار ورم، کبودی و قرمزی شود.
  • 2- هم چنین ممکن است سفیدی چشم فرد رو به قرمزی رود.
  • 3- در چند روز ابتدایی بیمار ممکن است نتواند به درستی پلک خود را ببندد چرا که پلک ها دچار کوتاه شدگی و بی حسی خواهند شد. البته لازم به ذکر است که این عوارض موقت خواهد بود و پس از طی دوره نقاهت از بین خواهند رفت.
  • 4- بیمار ممکن است در چند روز ابتدایی دچار اختلالات بینایی از جمله دو بینی شود.
  • 5- هم چنین ممکن است بعد از جراحی فرد دچار عوارضی مانند خشکی و سوزش چشم، درد شدید، تاری دید، حساسیت به نور، اشک ریزی، سختی در پلک زدن، سوزش، خارش، ایجاد زخم و اسکار در محل برش، خونریزی و ... شود.
  •  

 

بهترین پزشک و جراح زیبایی پلک در شیراز

 

همان طوری که گفته شد عمل زیبایی پلک بسیار حساس بوده و حتما باید تحت نظر پزشک مجرب و متخصص انجام شود بنابراین لازم است که فرد در انتخاب پزشک و جراح نهایت دقت را به عمل آورد که این عمل به نحو احسنت و با کم ترین عوارض بعد از عمل انجام شود. جهت پیدا کردن بهترین پزشک و جراح در شیراز می توانید با پزشکان جراح شیراز مشاوره انجام دهید با این که از کسانی که در این رابطه اطلاع و آگاهی دارند سوال کنید.

 

 هم چنین شما می توانید کلمه  "بهترین جراح زیبایی پلک " در شیراز را در گوگل جستجو کنید و با انجام مشاورات بعدی پزشک متخصص و مناسب خود را انتخاب کنید.انجام مشاوره قبل از عمل اهمیت زیادی داشته و علاوه بر شناخت تجربیات پزشک منجر به کاهش استرس بیمار و آگاهی پزشک نسبت به بیماری های قبلی فرد و آگاهی به شرایط عمل جراحی خواهد شد.

 

اقدامات توصیه شده قبل از جراحی پلک توسط جراحان شیراز

 

در انجام عمل زیبایی پلک لازم است به یک سری نکات حتما توجه کنید تا جراحی انجام شده توسط پزشکان شیراز بهترین نتیجه مطلوب را داشته باشد این نکات و اقدامات توسط بهترین پزشکان و جراحان شیراز بیان شده اند و حتما باید قبل از جراحی به آن ها توجه کنید؛

 

۱_  همان طوری که گفته شد مشاوره قبل از عمل با پزشک ضروری است. در جلسه مشاوره حتما پزشک را در جریان بیماری های قبلی و حساسیت های دارویی خود قرار دهید.

۲_ دارو هایی که پزشک شیراز قبل از عمل به شما تجویز می کند دارای اهمیت زیادی هستند و باید به موقع مصرف شوند.

۳_ مصرف برخی از دارو ها مانند آسپرین قبل از جراحی پلک منجر به ایجاد خلل در حین جراحی شده بنابراین به شما توصیه می شود از مصرف این گونه دارو ها خودداری کنید و حتما لیست این دارو ها را از متخصص زیبایی پلک بگیرید.

۴_ وجود مواد شیمیایی و آرایشی در عمل بلفاروپلاستی منجر به ایجاد آلودگی و عفونت در چشم می شود بنا براین لازم است که بانوان قبل از عمل صورت خود را به طور کامل شست و شو داده و بدون آرایش باشند.

۵_ بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی تا مدت زمان مشخصی بنا بر تشخیص پزشک نمی توانید بیرون بروید و حتی اجازه حمام کردن نیز ندارید بنابراین قبل از انجام عمل حتما به حمام بروید.

۶_ هنگام جراحی حتما یک نفر را به عنوان همراه با خود به کلینیک ببرید.

۷_ شب قبل از جراحی حتما خوب بخوابید تا بعد از عمل چشم شما به میزان کم تری دچار التهاب شود.

 

بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند جراحی پلک در شیراز را انجام دهند، تنها به دلیل افتادگی و داشتن پوست اضافه در ناحیه پلک می باشد. با انجام این نوع جراحی پوست های اضافه اطراف چشم از حالت شل و افتاده خارج شده و سفت می شوند که در نهایت تاثیر زیادی در ظاهر شما داشته و پوست شما را جذاب تر و جوان تر خواهد شد.

 

در برخی مواقع نیز ممکن است افتادگی پلک تأثیر زیادی در بینایی فرد داشته باشد که باز هم انجام عمل جراحی می تواند بهترین راه درمان باشد. معمولاً برای انجام جراحی پلک در شیراز پوست اضافی و در برخی اوقات نیز سعی می ‌شود که چربی نواحی پلک بالایی و پایینی به طور کامل برداشته شده و از بین بروند و در برخی مواقع نیز تنها به برداشتن پوست اضافی پلک به عمل جراحی پایان می دهند.

 

در بسیاری از موارد این جراحی حکم یک نوع عمل زیبایی را به همراه دارد  که به آن بلفاروپلاستی نیز گفته می شود و نباید به هیچ وجه این عمل را با جراحی که برای رفع افتادگی پلک استفاده می شود اشتباه گرفت.

 

تفاوتی که میان این دو روش جراحی پلک در شیراز وجود دارد این است که برای افتادگی پلک معمولاً قسمت‌ هایی از عضلات و تاندون های پلک که وظیفه آن ها بالا نگه داشتن پلک است سفت خواهند شد، اما نوع دیگر جراحی پلک که برای زیبایی از آن استفاده می شود باعث از بین رفتن پوست اضافی پلک شده و آن را بهبود می ‌بخشد.

 

 پس این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید، اما شباهتی که این دو عمل جراحی به یکدیگر دارند این است که باعث از بین رفتن افتادگی پلک می شود.

 


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

چند نوع جراحی پلک در شیراز وجود دارد؟

 

در حالت کلی دو نوع جراحی پلک وجود دارد که هر کدام از آن با توجه به شرایط بیمار انجام خواهد شد. در ادامه سعی می کنیم توضیحات بیشتری در این مورد بیان کنید.

 

1- جراحی پلک زیبایی (بلفاروپلاستی) در شیراز

 

انجام این نوع جراحی پلک ضرورت آن چنانی نداشته و می توانید به صورت دلخواه برای آن اقدام کنید، اما بلفاروپلاستی باعث زیبایی دوچندان صورت شما خواهد شد.

 

در بسیاری از مواقع این موضوع را مشاهده کرده ایم که در اثر بالا رفتن سن ممکن است پلک بالا و پایین و یا یکی از آن ها دچار تورم و پف شود که این موضوع در نهایت به افتادگی پلک ختم می شود شما نیز به خوبی این نکته را می دانید که با افزایش سن پوست شما دیگر شادابی و حالت اولیه خود را ندارد و ممکن است که عضلات آن کاملاً ضعیف شود و در این مورد روی پلک نیز تاثیر می گذارد و در نهایت باعث می‌شود که چهره شما حالت خستگی را به خود بگیرد برای رفع این مشکل ها می توانید اقدام به انجام جراحی پلک در شیراز کرده و حتما توجه داشته باشید که باید برای این پای یک متخصص مجرم را در نظر بگیرید.

 

2- جراحی پلک درمانی در شیراز

 

معمولاً این نوع جراحی زمانی انجام می‌شود که دچار مشکلات خاصی شود پزشکان انجام این نوع جراحی پلک را کاملاً ضروری دانسته و معتقدند در صورت خودداری کردن عمل ممکن است آسیب‌های بیشتری به پیک یا حتی چشم شما وارد شود.

 

معمولاً بلفاروپلاستی درمانی زمانی انجام آن ضرورت پیدا می ‌کند که پوست اضافی پلک ها بیش از حد ممکن است سنگین شود و فرد دیگر بینایی و دید اول خود را نداشته باشد. در برخی اوقات نیز به دلیل وجود تورم پلک استفاده از عینک یا لنز بسیار دشوار شود.

 

به وجود آمدن برخی التهابات پوستی نیز می تواند یکی دیگر از دلایل جراحی پلک در شیراز باشد. در بسیاری مواقع این مشکل برای افراد پیش آمده که پوست اضافی پلک ها باعث سنگین شدن بیش از حد آن شود به حدی که فرد برای بالا نگه داشتن آن مجبور به بالا کشیدن عضلات پیشانی خود شود در چنین شرایطی است که در پزشکان توصیه می کنند حتماً برای جراحی پلک اقدام کنید.

 

جراحی پلک در شیراز به چه صورت انجام می شود؟

 

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که جراحی پلک می ‌تواند روی پلک بالایی و پایینی و یا هر دوی آن انجام شود.

 

 در هنگام شروع و در طی جراحی پزشک سعی می ‌کند یکسری برش ها که با خط طبیعی پلک یکسان باشد در پلک بالایی و مقدار کمی پایین تر از مژه ها ایجاد کند. این نوع برش های ایجاد شده به دلیل ظرافتی که دارند پس از پایان یافتن جراحی و گذشتن از دوره نقاهت جای آن ها باقی نخواهد ماند.

 

پیش از انجام عمل جراحی پزشک سعی می کند به طور کامل محل هایی که احتیاج به عمل جراحی داشته و لازم است که چربی اضافه آن را خارج کند مشخص خواهد کرد سپس با استفاده از یک سری ابزار جراحی که از دقت بالایی نیز برخوردار می باشد بخیه های بسیار نازک و ظریفی را ایجاد می کند.

 

تمامی موارد مانند این موضوع که چه مقدار پوست اضافی و یا چربی باید از پلک شما خارج شود به پزشک بستگی دارد. این امکان برای شما فراهم است که برای جوانسازی کردن لایه های پوست خود و در صورت صلاحدید پزشک از لیزر کربن دی اکسید استفاده کنید.

 

پس از انجام جراحی پلک در شیراز چه مواردی باید رعایت شوند؟

 

  • 1-بعد از پایان یافتن جراحی پزشک آنتی بیوتیک موضعی برای شما تجویز می کند تا پلک شما دچار عفونت نشود زیرا در این عمل احتیاجی به پانسمان کامل چشم نیست.
  •  
  • 2-دقت داشته باشید که یک روز پس از انجام دادن عمل باید در هر یک ساعت یکبار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس سرد برای از بین بردن تورم و کبودی استفاده کنید و در روز دوم نیز هر چند ساعت یکبار از کمپرس سرد استفاده شود.
  •  
  • 3-استفاده از کمپرس گرم در هر ۴۸ ساعت نیز می‌تواند باعث شود در روند بهبودی شما سرعت پیدا کند.
  •  
  • 4-با توجه به شرایط شما نیز پزشک می تواند داروی مسکن تجویز کند.
  •  
  • 5- برای انجام جراحی پلک در شیراز معمولاً از بخیه های جذبی استفاده می شود که پس از گذشت ۴ الی ۷ روز به طور کامل از بین خواهند رفت اما اگر غیر از این بود که بخیه شما از نوع غیر جذبی باشد باید پس از گذشت یک هفته برای کشیدن بقیه ها به کلینیک مراجعه کنید.

 

 

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی