2 نوع جراحی کیست تخمدان شیراز + هزینه و مراقبت ها

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 29 اردیبهشت 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

رحم و تخمدان یکی از عضوهای بسیار مهم در بدن خانم ها می باشد. قاعدگی و باروری با وجود رحم در بدن امکان پذیر خواهد بود. اما در برخی موارد نیز ممکن است در اثر برخی از بیماری ها یا حتی عفونت‌ هایی که به وجود می ‌آید استفاده از انواع مختلف دارو کارساز نباشد. پزشک معالج شما تنها جراحی را برای درمان شما پیشنهاد کند. جراحی کیست تخمدان نیز یکی از انواع مختلف عمل های مربوط به ناحیه رحم و تخمدان است.

باید برای انجام آن تمامی موارد لازم و دقت کافی به کار گرفته شود. در ادامه سعی می کنیم تمامی موارد لازم در مورد جراحی کیست تخمدان در شیراز را برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

جراحی کیست تخمدان در شیراز چیست؟

یکی از نمونه‌ ی بیماری ‌مربوط به زنان به وجود آمدن کیست تخمدان می باشد. دو عضوی که در قسمت پایینی رحم قرار گرفته اند تخمدان ها می باشد که وظیفه تولید هورمون استروژن را به عهده دارند. از شایع ‌ترین بیماری‌هایی که به کیست تخمدان مربوط خواهد شد می ‌توان به فولیکول اشاره کرد که درصد بالایی از خانم‌ها به این عارضه دچار خواهند شد بدون آنکه از وجود آن اطلاعی داشته باشند.

یکی از نمونه‌ ی بیماری ‌مربوط به زنان به وجود آمدن کیست تخمدان می باشد. دو عضوی که در قسمت پایینی رحم قرار گرفته اند تخمدان ها می باشد که وظیفه تولید هورمون استروژن را به عهده دارند. از شایع ‌ترین بیماری‌هایی که به کیست تخمدان مربوط خواهد شد می ‌توان به فولیکول اشاره کرد که درصد بالایی از خانم‌ها به این عارضه دچار خواهند شد بدون آنکه از وجود آن اطلاعی داشته باشند.

جراحی کیست تخمدان در شیراز

 

کیست تخمدان از بیماری های شایع در زنان است که هرساله تعداد زیادی از زنان به این بیماری مبتلا می شوند. این بیماری در صورت حاد بودن مستلزم انجام عمل جراحی می باشد. در این مقاله با بحث جراحی کیست تخمدان در شیراز در خدمت شما عزیزان خواهیم بود لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید؛

 

علت جراحی کیست تخمدان در شیراز

 

کیست ها کیسه های کوچکی پر از مایعات هستند که معمولا در طول سال های باروری زن داخل تخمدان به وجود می آیند.

زمانی که کیست شروع به بزرگ تر شدن می کند و در حال رشد است پزشکان شیراز اقدام به جراحی و خارج کردن کیست از بدن بیمار می کنند.

 

هیچ راه خاصی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود ندارد اما زنان سالم نیز باید به طور مرتب به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت بدن خود اطمینان حاصل کنند.

 

پس از انجام این جراحی ممکن است تا مدت زمانی جای برش ها دچار درد و کبودی شود که پزشکان شیراز جهت تسکین درد برای شما مسکن تجویز خواهند کرد.

 

علائم کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان در شیراز | سینا پزشک

این بیماری در هنگام شروع و در طول بیماری دارای علائم خاصی است که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

افراد مبتلا به این بیماری دارای درد در ناحیه شکم، پهلو، کمر و نفخ شکم می باشند.

این افراد ممکن است در رابطه جنسی دچار دردهای غیر قابل تحمل شوند و یا قاعدگی آن ها دردناک و با خونریزی شدید همراه باشد.

از دیگر علائم کیست تخمدان در زنان می توان به بی اشتهایی، زود سیر شدن، اشکال در ادرار یا تکرر ادرار اشاره کرد.

 

10 علت درد زیرشکم هنگام نزدیکی و دلایل آن

مطالعه بیشتر:

 

هزینه جراحی کیست تخمدان در شیراز چگونه است؟

 

همان طوری که گفته شد کیست تخمدان از شایع ترین بیماری های مربوط به زنان می باشد و نیمی از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند خودشان از بیماری شان مطلع نمی شوند.

امروزه افراد زیادی جهت جراحی کیست تخمدان در شیراز به پزشکان متخصص مراجعه می کنند.

 

شیراز دارای پزشکان متخصص و مجرب بسیار زیادی است که با تجربه فراوان و مجهزترین لوازم پزشکی اقدام به خروج کیست تخمدان می کنند.

هزینه جراحی کیست تخمدان به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به پزشک، تعداد دستیار های پزشک، نوع تجهیزات پزشکی که استفاده می شود، خصوصی یا عمومی بودن کلینیک پزشکی و... بستگی دارد.

 

اگر شما هم به این بیماری مبتلا هستید و قصد دارید کیست خود را جراحی کنید پزشکان شیراز بهترین گزینه برای درمان بیماری شما هستند.

شما می توانید جهت نوبت دهی و اطلاع از قیمت جراحی کیست تخمدان با این پزشکان در شیراز تماس حاصل فرمایید و نوبت گیری کنید.

 

 در برخی موارد نیز دیده شده که اینگونه کیست‌ ها پس از مدتی به طور خود به خود از بین خواهد رفت و علائم خاصی را به دنبال ندارد. گاهی نیز پزشک سعی می کند برای درمان بیمار از داروها و روش های مختلفی استفاده کند.

 

  پیش از یائسگی معمولاً کیست هایی که در ناحیه رحم و تخمدان به وجود می ‌آیند به دلیل چرخه قاعدگی معمولاً تعداد بسیار کمی آن هم در اثر شرایط خیلی خاص به عمل جراحی احتیاج پیدا می ‌کنند. اما به طور کلی می ‌توان گفت که جراحی کیست تخمدان زمانی ضرورت پیدا می‌کند که موارد مشکوک به کیست های سرطانی دیده شود.

 

 معمولاً برای انجام جراحی کیست تخمدان در شیراز از دو روش استفاده خواهند کرد که عبارتند از:

 

1- لاپاراسکوپی

2- لاپاراتومی

 

جراحی کیست تخمدان در شیراز اکثراً به روش لاپاراسکوپی انجام می شود مگر در موارد خاص که لازم به انجام عمل باز باشد.

 

اندازه کیست تخمدان

 یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی روی جراحی می گذارد اندازه کیست تخمدان است که به وسیله آن مشخص می شود شما به جراحی احتیاج دارید یا نه.

 

معمولاً اگر اندازه آن ۵ تا ۱۰ سانتی متر بیشتر باشد ممکن است با توجه به تشخیص پزشک لازم شود که جراحی انجام شود. همچنین اگر دچار کیست باشید و با گذشت دو یا سه ماه اندازه آن هیچ تغییری نکند و کوچک ‌تر نشود و رشد خود را در پی داشته باشد این امکان وجود دارد که کار به عمل جراحی بکشد.

پولیپ رحمی چیست؟ درمان و پیشگیری از پولیپ رحمی

مطالعه بیشتر:

 

معمولاً کیست های تخمدان به دو دسته تقسیم می شوند:

 

فانکشنال:   شامل فولیکولی لونتان خواهد شد.

نان فانکشنال:  شامل پاتولوژیک و غیر پاتولوژیک خواهد شد. معمولاً گروه پاتولوژیک به دو دسته خوش خیم و بدخیم تقسیم خواهند شد.

 

روش های جراحی کیست تخمدان در شیراز

روش جراحی کیست تخمدان شیراز

ممکن است که با توجه به شرایط بیمار جراحی کیست تخمدان در شیراز به روش لاپاراسکوپی انجام شود که با ایجاد برش  پزشک جراحی را انجام خواهد داد اما در برخی شرایط نیز لازم است که برش های بزرگتر روی بدن ایجاد شود. پزشک با توجه به نوع کیست شما سعی می کند یکی از روش‌ها را انتخاب کند.

 سعی می‌ کنیم هر دو روش را به طور کامل توضیح دهیم.

 

1 - جراحی لاپاراسکوپی:

 

 معمولاً پزشک زمانی از روش لاپاراسکوپی برای جراحی کیست تخمدان در شیراز استفاده خواهد کرد که نوع کیست ساده و کوچک باشد.

 

 در طی این عمل پزشک سعی می ‌کند چند برش کوچک به طول های یک تا ۵ سانتی متری را روی بدن ایجاد کند یکی از این برش ها معمولاً نزدیک شکم و دو برش دیگر پایین تر می باشند. سپس از طریق این برش ‌ها پزشک یک ابزار کوچک و دوربین مخصوص که لاپاراسکوپی نام دارد را وارد بدن می کند. پزشک می ‌تواند از طریق دوربین به خوبی کیست های شما را بررسی کرده و آن را از بدن خارج کند پس از آن هنگامی که کیست به طور کلی از بدن شما خارج شد بریدگی ها را بخیه خواهند زد.

 

2- جراحی لاپاراتومی

 

 در برخی موارد دیگر نیز لاپاراسکوپی نمی تواند یک روش مناسب برای عمل باشد به این دلیل که کیست بسیار رشد کرده و بزرگ شده یا از نوع سرطانی می باشد به همین دلیل پزشک سعی می کند که روش باز یا همان لاپاراتومی را برای جراحی انتخاب کند.

 

 در روش لاپاراتومی برش های ایجاد شده روی بدن از لاپاراسکوپی بزرگتر هستند و این برش ها در پایین شکم قرار دارد تا پزشک بتواند به تخمدان دسترسی داشته باشد. در این موارد تنها خارج کردن کافی نیست و پزشک کل تخمدان را از بدن خارج می کند این امکان نیز وجود دارد که در برخی موارد و در حین عمل لاپاراسکوپی لازم  شود که پزشک روش جراحی را عوض کرده و جراحی لاپاراتومی را انجام دهد.

 

در چه مواردی جراحی کیست تخمدان درشیراز ضرورت پیدا می ‌کند؟

 

معمولاً جراحی کیست تخمدان زمانی ضرورت پیدا می ‌کند پزشک قصد داشته باشد خطر ابتلاء به سرطان تخمدان را از بین ببرد.

 در ادامه سعی می کنیم تمامی مواردی که مربوط به مبتلا شدن فرد به کیست تخمدان است و انجام عمل برای بیمار ضرورت پیدا می کند بیان کنیم.

 

1 - وجود غده یا توده های تخمدانی در هر دو تخمدان

2- کیست های تخمدانی که معمولاً با استفاده از روش‌های درمانی مانند دارو یا هر نوع دیگر پس از گذشت مدت زمان دو تا سه ماه کوچک نشده است.

3- چنانچه سونوگرافی انجام دادید و نتیجه آن نشان دهنده این موضوع می باشد که کیست تخمدانی شما از نوع ساده نیست و احتمال اینکه به عمل احتیاج داشته باشید بسیار زیاد خواهد شد.

4- وجود تومور تخمدان و در کنار آن مواردی مانند عدم قاعدگی که ممکن است در برخی از دختران نوجوان نیز رخ دهد.

 

7 دلیل انجام لابیاپلاستی در شیراز و مراقبت های بعد از عمل + هزینه این جراحی

مطالعه بیشتر:

نحوه ی انجام سزارین اختیاری در شیراز، مراقبت ها و زمان انجام آن

مطالعه بیشتر:

 

آمادگی های لازم برای انجام جراحی کیست تخمدان در شیراز

 

همانطور که می ‌دانید برای انجام هر عملی لازم است که بیمار یکسری آمادگی های مربوطه را داشته باشد که این نوع آمادگی ها شامل جراحی کیست تخمدان در شیراز نیز خواهد شد و عبارتند از:

 

اگر فردی می باشید که در طول روز سیگار مصرف می کنید باید حتما آن را ترک کنید به این دلیل که ممکن است پس از انجام عمل احتمال بروز عفونت‌ بالا برود که تا حدودی نیز خطرناک می باشد.

 

جراحی کیست تخمدان در شیراز یک عمل سخت و دشوار نیست و به صورت سرپایی و در طول چند ساعت انجام خواهد شد یعنی لازم نیست که پس از جراحی بیمار بستری شده و در بیمارستان بماند مگر در مواردی خاص با شرایط ویژه که به مدت یک شب بستری خواهند شد.

برای جراحی کیست تخمدان حتماً باید یک همراه داشته باشید که بتواند از هماهنگی ‌های لازم را انجام دهد همچنین به مدت ۲۴ ساعت از شما مراقبت کند.

 

اگر جراحی شما به وسیله بیهوشی عمومی انجام می‌ شود باید از قبل هماهنگی های لازم را در مورد رژیم غذایی خود با پزشک داشته باشید و فراموش نکنید که باید ۶ ساعت قبل از عمل به جز نوشیدنی های شفاف هیچ چیز دیگری میل نکنید. همچنین این امکان وجود دارد که تا ۲ ساعت قبل از عمل آب بنوشید.

 در برخی از موارد نیز لازم است که برای جراحی کیست تخمدان جوراب واریسی به پا کنید که می ‌تواند از لخته شدن خون در رگ های شما جلوگیری کند.

 

پزشک شما تمامی موارد لازم را در مورد عمل بیان می کند و شما را از دردی که ممکن است پس از عمل به آن دچار شوید آگاه می سازد.

 

رفع کیست تخمدان با دارو های گیاهی

 

در صورتی که مبتلا به کیست تخمدان هستید نمی توانید به مصرف سر خود دارو های گیاهی اکتفا کنید. در این صورت حتما باید به پزشک مراجعه کرده و بنا به صلاح دید پزشک می توانید از درمان های گیاهی نیز استفاده کنید.

 

 برخی از دارو های گیاهی مفید برای درمان کیست تخمدان به صورت زیر است؛

 

۱_ دم نوش گیاهی بابونه

بابونه یکی از گیاهانی است که از دیر باز تا کنون برای تسکین درد ها مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین می تواند در تسکین درد های ناشی از کیست تخمدان نیز موثر باشد.

 

۲_ زرد چوبه

زرد چوبه یکی از ادویه جاتی است که امروزه در پخت انواع مختلف غذا کاربرد دارد. یکی از مهم ترین خواص زرد چوبه جلوگیری از تکثیر بیش از حد هورمون ها در کبد است. بنابراین زرد چوبه از این طریق می تواند در درمان کیست های ناشی از تخمدان موثر باشد.

 

۳_ آلوئه ورا

آلویه ورا گیاهی است که سبب بالانس هورمون ها در بدن می شود و از آن جایی که کیست تخمدان ناشی از بر هم خوردگی تعادل هورمون در بدن ایجاد می شود می تواند به طور موثری در درمان کیست تخمدان تاثیر گذار باشد.

 

۴_ سرکه سیب

گاهی نیز کیست تخمدان به دلیل کمبود پتاسیم در بدن خانم ها رخ می دهد. اگر علت کیست تخمدان حتما کمبود پتاسیم باشد می توانید با مصرف سرکه سیب که حاوی پتاسیم زیادی است اقدام به درمان آن کنید.

 

۵_ نمک

نمک حاوی مقادیر زیادی منیزیم سولفات است که در تسکین درد های عضلانی بسیار تاثیر گذار است. جهت تسکین درد های ناشی از کیست می توانید وانی از نمک اپسوم تهیه کنید و مدت زمانی داخل آن بمانید این عمل در آرام کردن درد های ناشی از کیست تخمدان تاثیر گذار خواهد بود.

 

6 روش درمان تنبلی تخمدان در شیراز و 4 دلیل ایجاد آن

مطالعه بیشتر:

علل و درمان درد نوک سینه

مطالعه بیشتر:

ضعف در بارداری نشانه ی چیست؟

مطالعه بیشتر:

 

نکات پر اهمیت پس از انجام جراحی کیست تخمدان در شیراز

 

سعی کنید که حتماً به توصیه های پزشکی که مربوط به رژیم غذایی شما است توجه کرده و آن ها را به طور کامل رعایت کنید.

پرستار به طور کامل شما را معاینه خواهد کرد که متوجه شود می توانید خود تان ادرار تان را دفع کنید یا نه.

 

پیش از مرخص شدن و رفتن به منزل پزشک حتماً توصیه های دارویی و غذایی را به شما خواهد کرد و همچنین در صورت لزوم داروی مسکن به شما می دهد و نوبت بعدی را نیز مشخص می کند.

تاثیر داروی بیهوشی در افراد ممکن است که متفاوت باشد اگر پس از به هوش آمدن احساس سرگیجه و همچنین نداشتن تسلط بر روی فکر خود داشته باشید طبیعی است. پس از ۲۴ ساعت نیز به طور کلی از بین خواهد رفت در این بازه زمانی سعی کنید از رانندگی یا مصرف الکل خودداری کنید.

 

اگر بخیه شما جذبی باشد احتیاج به برگشت نیست اما اگر از نوع دیگری باشد حتماً پس از گذشت ۶ و ۷ روز به مطب مراجعه کرده تا بخیه شما کشیده شود.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی