3 نوع عمل زیبایی بینی در شیراز و معرفی بهترین پزشکان

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 01 دی 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 20 دقیقه
Blog Image

برخی افراد به دلیل ناراضی بودن از فرم بینی خود علاقه دارند که عمل بینی را انجام دهند. اما برخی موارد که ممکن است شما نیز آنها را شنیده باشی باعث به وجود آمدن احساس ترس در افراد می شود. ممکن است حتی از انجام آن صرف نظر کنند. اما پیشنهاد ما برای شما این است که پیش از آنکه برای عمل اقدام کنید. تمامی سوالات و راهنمایی های لازم را از یک مشاور یا حتی پزشک مورد نظر بپرسید.

در این مقاله نیز ما سعی داریم تمامی موارد لازم در مورد عمل بینی نحوه چگونگی عمل و همچنین دلایلی که باعث میشود عمل بینی در شیراز انجام شود را به طور کامل برای شما بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

موارد لازم پس از انجام عمل بینی در شیراز

اکثر افرادی که عمل بینی را انجام داده‌ اند به خوبی می ‌دانند که پس از عمل دچار خونریزی خواهند شد. البته این موضوع ممکن است در تمام افراد متفاوت باشد اما به طور کلی جراحی بینی با خونریزی بیهوشی و قرار دادن تامپون در بینی انجام خواهد شد. ممکن است برخی از افراد نسبت به این موضوع حساس باشند یا از آن بترسند. این به دلیل استرس بسیار زیاد آن ها پیش از عمل می باشد.

اکثر افرادی که عمل بینی را انجام داده‌ اند به خوبی می ‌دانند که پس از عمل دچار خونریزی خواهند شد.
 البته این موضوع ممکن است در تمام افراد متفاوت باشد اما به طور کلی جراحی بینی با خونریزی بیهوشی و قرار دادن تامپون در بینی انجام خواهد شد.
ممکن است برخی از افراد نسبت به این موضوع حساس باشند یا از آن بترسند. 
 این به دلیل استرس بسیار زیاد آن ها پیش از عمل می باشد.

جراحی زیبایی بینی در شیراز

 

 داشتن بینی زیبا تا حد زیادی در زیبا تر دیده شدن بقیه اجزا صورت تاثیر گذار است. بنابراین عمل جراحی بینی یکی از عمل هایی است که امروزه در بین جوانان و در شهر شیراز بسیار رواج پیدا کرده است. در این مقاله با جراحی زیبایی بینی در شیراز همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

 

مناسب ترین سن برای جراحی بینی

 

امروزه نو جوانان به زیبایی صورت خود اهمیت زیادی می دهند بنابراین طرفداران جراحی بینی در شیراز بین نو جوانان بسیار زیاد است. اما نکته ای که در این مورد باید به آن توجه کنید این است که صفحات رشدی که باعث رشد استخوان های بینی می شوند در دختران تا سن ۱۵ سالگی و در پسران تا سن ۱۶ سالگی بسته می شوند یعنی رشد استخوان بینی در پسران و دختران در این سن متوقف خواهد شد.

 بنابراین سن دختر ها در سن ۱۶ سالگی و پسرها در ۱۷ سالگی مجاز به عمل زیبایی بینی هستند. اما به دلیل این که قبل از سن ۱۸ سالگی بدون رضایت نامه والدین مجاز به انجام عمل نمی باشند بهتر است قبل از ۱۸ سالگی اقدام به عمل بینی نکنند.

 

اهداف جراحی بینی در شیراز؛

 

امروزه عمل زیبایی بینی در شیراز با اهداف زیر انجام می شود؛

 

  • 1- تغییر شکل در اندازه بینی و باریک کردن استخوان بینی
  • 2- تغییر در اندازه سوراخ بینی و تنگ کردن سوراخ های بینی
  • 3- صاف کردن بینی هایی که دارای انحراف هستند.
  • 4- تغییر زاویه بینی و لب بالا

 

زمان مورد نیاز برای جراحی بینی؛

 

بسته به هدف از جراحی زمان مورد نیاز برای جراحی ممکن است متفاوت باشد. اما به طور میانگین انجام جراحی زیبایی روی بینی حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد. مدت زمان مورد نیاز بسته به نوع عمل ممکن است متفاوت باشد به طور مثال جراحی های ترمیمی مدت زمان بیش تری زمان نیاز دارد و ممکن است چهار ساعت طول بکشد.

 

مزایای انجام عمل جراحی زیبایی بینی در شیراز؛

 

۱_ ایجاد تقارن در اجزای صورت؛ عدم تقارن در بینی ممکن است باعث ایجاد ایراد در سایر اجزای صورت شود. رفع نقص بینی باعث زیبا تر دیده شدن سایر اجزای صورت خواهد شد.

 

۲_ برداشتن قوز بینی؛ قوز و انحراف بینی ممکن است در اثر عوامل ارثی یا آسیب دیدگی به وجود آید. قوز و انحراف بینی به بهترین شکل ممکن با عمل رینو پلاستی رفع می شود. علاوه بر رفع نواقص ظاهری رینو پلاستی قادر به رفع مشکلات و اختلالات تنفسی از طریق باز کردن مسیر های تنگ بینی خواهد شد. هم چنین رینو پلاستی قادر به رفع مشکلات مادر زادی مانند انحراف تیغه بینی می باشد.

 

۳_ کاهش اندازه بینی؛ کم شدن عرض بینی تا حد زیادی در زیبایی صورت تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر کاهش طول بینی تنگ شدن سوراخ های بینی و کم عرض شدن خود بینی تاثیر زیادی در تناسب بینی با اجزای صورت و در نتیجه زیبا تر دیده شدن کل صورت خواهد داشت.

 

۴_ امکان ترمیم بینی؛ بینی های جراحی شده ممکن است بعد از مدتی در اثر رشد دفرمه شده و شکل اولیه را نداشته باشند در این مورد باید بگوییم که جای نگرانی نیست چرا که امکان انجام عمل های ترمیمی برای این نوع بینی ها وجود دارد.

 

عمل بینی در شیراز:

 

امروزه بیش تر مردم به دنبال تغییر چهره خود و انجام عمل بینی در شیراز برای هرچه بهتر شدن هستند، بینی یکی از اجزای صورت است که شکل ظاهری آن تاثیر زیادی بر روی زیبایی صورت می گذارد.

 

بینی یکی از اجزای صورت است که زیبایی آن تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد. عمل زیبایی بینی یکی از شایع ترین عمل های زیبایی است که امروزه درصد بالایی از افراد به آن روی آورده اند. سالانه ۲۵ تا ۸۰ هزار عمل زیبایی بینی در کشور ایران انجام می شود. جراحی بینی می تواند مشکلات مختلف بینی اعم از قوز بینی، نا متقارن بودن بینی و دیگر ایراد های ظاهری بینی را برطرف کند. در این مقاله با بررسی عمل زیبایی بینی در شیراز همراه با شما عزیزان خواهیم بود. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید؛

 

عمل بینی بدون تامپون در شیراز:

 

تامپون گاز بلند و آغشته به پماد آنتی بیوتیک می باشد که در پایان عمل بینی برای جلوگیری از خونریزی در داخل حفره های بینی گذاشته می شود. تامپون راه تنفس از راه بینی را مسدود می کند و باعث احساس فشار در داخل بینی می شود.

بسیازی از بیماران نگران خارج کردن تامپون از بینی و احساس ناخوشایندی که به آن ها دست می دهد، هستند.

مطالعات مختلفی در این زمینه نشان داده است که چنان چه عمل بینی با ظرافت و دقت کافی انجام شود، به مخاط بینی  آسیبی وارد نشده و در پایان جراحی نیازی به استفاده از تامپون نیست. عمل بینی بدون تامپون در شیراز، توسط متخصصان زیبایی انجام می شود.

 

عمل بینی با لیزر در شیراز:

 

امروزه عمل بینی با لیزر در شیراز، در بین مردم این شهر و شهرهای دیگر، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. شاید همه شما علاقه مند به جراحی بینی خود باشید ولی از عمل آن و مراقبت های بعد از آن وحشت داشته باشید.

 

یکی از راه  های عمل کردن بینی که  یک روش جدید نیز می باشد، عمل بینی با استفاده از دستگاه لیزر است.  در جراحی بینی با لیزر، نیاز به ایجاد زخم های بزرگ و پانسمان سنگین، نمی باشد؛ بلکه راه ورود به ؛ و از طریق وارد کردن دستگاه به داخل حفره های بینی، به تغییر در ساختار درونی بینی و سپس پوست بینی، می پردازند.

 

عمل بینی قسطی در شیراز:

 

امروزه، عمل بینی قسطی در شیراز، با توجه به بالا بودن هزینه های این عمل و علاقه زیاد مردم به جراحی بینی، انجام می گیرد. پزشکان و متخصصان بسیاری در شیراز وجود دارند که این عمل را به صورت اقساطی دو بسیار ارزان، انجام می دهند. تمایل بسیار زیاد مردم برای عمل به صورت قسطی، سبب شده است تا پزشکان حاذق بسیاری به تیم جراحی کنندگان قسطی، بپیوندند و شما می توانید با خیال راحت بینی خود را به آن ها بسپارید.

 

بهترین پزشک عمل بینی در شیراز:

 

بهترین پزشک عمل بینی در شیراز، پزشکی است که دقت و ظرافت کافی، را در حین عمل انجام دهد و با بیمار خود قبل از انجام جراحی، یک جلسه مشاوره داشته باشد. اسامی دکتر عمل بینی در شیراز:

دکتر بهروز گندمی

دکتر ونون آصفی

دکتر اردلان دهقانی

دکتر غلامرضا معین

دکتر ابراهیم حاتمی پور

دکتر بیژن ربیعی

دکتر محمد صادق هنرپیشه

و غیره.

 

 

لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که هر نوع جراحی دارای عوارض های مختلف خود می باشد.

 اما اولین نکته‌ ای که شما باید برای عمل بینی در شیراز مد نظر داشته باشید انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب می باشد.

 در ادامه سعی می ‌کنیم که سایر موارد لازم را برای شما بیان کنیم.

 

فاکتور های موثر در هزینه های عمل بینی در شیراز

 

انجام عمل زیبایی بینی با هزینه هایی همراه است که در این مقاله به پارامتر های تاثیر گذار در قیمت جراحی بینی در شیراز اشاره می کنیم؛

 

۱_ دستمزد پزشک و جراح شیراز

بخش زیادی از هزینه ها مربوط به پرداخت دستمزد جراح است. همه جراحان هزینه ثابتی را جهت انجام این عمل ارائه نمی کنند و بر اساس میزان تجارب و سوابق پزشکی جراح این هزینه تعریف خواهد شد.

 

۲_ هزینه های قبل از جراحی بینی

به جز هزینه های مربوط به عمل اصلی بیمار باید هزینه هایی را برای انجام آزمایشات قبل از عمل بینی، عکس ها و انجام مشاورات پزشکی در نظر بگیرد.

 

۳_ هزینه مربوط به کلینیک

هزینه های مربوط به کلینیک و بیمارستان نیز باید در نظر گرفته شود. گاهی بیمار به دلیل شرایط نامساعد احتیاج دارد چند روزی در بیمارستان تحت مراقبت باشد که این هزینه اضافی دارد. هم چنین برای انجام جراحی در بیمار می توان هزینه های مربوط به اقامت در شیراز را به لیست این هزینه ها افزود.

 

۴_ نوع عمل انجام شده روی بینی

گاهی بیمار می خواهد علاوه بر رفع مشکلات تنفسی و رفع پلیپ بینی، عمل زیبایی نیز روی بینی خود انجام دهد که بر اساس میزان پیچیدگی بینی هزینه های مربوط به این عمل متفاوت خواهد بود.

 

۵_ هزینه های بعد از جراحی بینی

علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های قبل از عمل و خود عمل بیمار باید هزینه ای را جهت معاینات پزشکی بعد از عمل، برداشتن آتل، کشیدن بخیه، عوض کردن چسب بینی، داروهای تجویز شده توسط پزشک و ... در نظر بگیرد.

 

مشورت با یک متخصص زیبایی در شیراز

 

این مورد می تواند به شما کمک کند که از مشکل بینی خود به طور کامل اطلاع پیدا کنید.

 همچنین متخصص می ‌تواند به شما پیشنهاد دهد که آیا راه دیگری به غیر از عمل جراحی برای شما وجود دارد یا خیر.

 

 اما در صورتی که مشاور به شما پیشنهاد دهد که عمل جراحی بهتر است می تواند کاملاً توضیح دهد که پس از عمل بینی در شیراز چه مراقبت هایی لازم است. و تا حدود بسیار زیادی استرس و ترس شما را کاهش دهد.

 

بیان انتظارات و خود برای پزشک زیبایی

 

 زمانی که به پزشک مورد نظر خود برای انجام عمل بینی در شیراز مراجعه کردید حتما تمامی خواسته های خود را بیان کنید.

 تا بتوانید یک مشاور خوب را دریافت کنید. و همچنین پزشک نیز نظر نهایی خود را برای انجام عمل بینی بازگو می کند.

 

اطلاعات لازم در مورد وضعیت سلامتی خود را به در اختیار پزشک قرار دهید:

 

 پزشک باید حتماً از وضعیت بدنی شما آگاهی کامل را داشته باشد. تا بتواند تشخیص دهد که آیا انجام عمل  بینی برای شما مناسب می باشد یا خیر. اما اطلاعاتی که لازم است شما حتماً آن ها را برای پزشک بیان کنید عبارتند از:

 

1- داشتن سابقه هر نوع بیماری یا عمل و بیهوشی که انجام داده اید.

2- اگر داروی خاصی را نیز مصرف می کنیم حتماً نوع و دوز دارو را به پزشک گزارش دهید.

3- بیماری های ژنتیکی و شایع در خانواده.

4- چنانچه مشکل تنفسی دارید پزشک را در جریان آن قرار دهید.

 

انواع عمل بینی در شیراز

 

به طور کلی می ‌توان گفت که انجام عمل بینی در شیراز با سه هدف انجام خواهد شد که عبارتند از:

1-عمل زیبایی بینی

2-عمل ترمیمی بینی

3-عمل زیبایی و ترمیمی بینی

 

انجام هر یک از این عمل های زیبایی بینی در شیراز باید با تشخیص پزشک انجام شود.

 

 چرا که هر یک از آن ها دارای یک راه درمانی جداگانه می باشند.

 سعی می ‌کنیم به طور کامل آن ها را توضیح دهیم.

 

عمل زیبایی بینی

 

این نوع عمل تنها به منظور زیبایی ظاهری انجام خواهد شد.

 افرادی که رضایت کاملی را از فرم بینی خود ندارند یا حتی دارای بینی گوشتی و بزرگ و استخوانی و قوزدار هستند و فکر می‌کنند که این نوع بینی با سایر اجزای صورت آن ها همخوانی کاملی را ندارد می توانند عمل بینی در شیراز را انجام دهند. و پزشک متخصص نیز سعی می کند بینی را به تناسب سایر اجزای صورت عمل کند.

 

عمل بینی گوشتی

 

1- افرادی که دارای بینی گوشتی هستند معمولاً پوست بینی آنها ضخیم تر می باشد.

2- البته پره های بینی این افراد نیز نسبت به سایر افرادی که دارای بینی استخوانی هستند پهن تر می باشد.

3-  معمولاً پزشک در انجام عمل بینی های گوشتی سعی می کند ظرافت خاصی را به کار ببرد.

4- زیرا این عمل دارای تفاوت هایی نسبت به سایر عمل های بینی می باشد.


 مطالعه بیشتر:

عمل بینی گوشتی در شیراز و مراقبت های قبل و بعد جراحی


 

عمل بینی استخوانی

 

 لازم است این نکته را بیان کنیم بینی های استخوانی معمولاً به دلیل داشتن استخوان و غضروف های مستحکم و همچنین دارا بودن پوست نازک می ‌توانند نتیجه بهتری را از عمل دریافت کنند.

 شاید شما نیز این مورد را مشاهده کرده باشید افرادی که دارای بینی استخوانی هستند و آن را عمل می ‌کنند تغییرات بسیار چشمگیر و مطلوبی را به همراه دارند.

 زیرا این تغییرات انجام شده از زیر پوست نازک بینی کاملاً مشهود و قابل مشاهده می باشد.


مطالعه بیشتر:

 2  روش عمل بینی استخوانی در شیراز و مراقبت های قبل و پس از جراحی


 

عمل بینی معمولی

 

 بینی های معمولی مشخصاتی بین بینی گوشتی و استخوانی به همراه دارند.

پوست بینی این افراد ضخامت متوسطی را دارد و از نظر ظاهری نیز طبیعی و بدون مشکل هستند.

 افرادی که دارای بینی معمولی می باشند و قصد دارند که آن را عمل کنند معمولاً به دنبال کوچک کردن بینی خود یا به اصطلاح نوع عروسکی آن می باشند.

طرز نوع عملی که در مورد آنها توضیحات لازم را بیان کردیم باید حتماً نسبت تناسب با سایر اجزای صورت انجام بگیرد.

 

 زیرا همانطور که میدانید زشتی بینی می تواند باعث شود که سایر اجزای صورت نتوانند زیبایی خود را به نمایش بگذارند. به همین دلیل است که تناسب نداشتن بینی با فرم صورت، دهان و چشم شما می تواند جلوه بدی را به همراه داشته باشد.

 

عمل ترمیمی بینی

 

 این نوع عمل معمولا برای افرادی توصیه می شود که قصد دارند به رفع مشکل یا اختلالاتی مانند مشکلات تنفسی، خروپف، بسته شدن مجاری تنفسی و... که دارند انجام شود.

 

انواع مشکلاتی که در جراحی ترمیمی بینی رفع می شوند عبارتند از:

 

ترمیم یا حذف قوز بینی

 

برخی از افراد تنها قصد آن ها از عمل بینی در شیراز کاملاً ترمیمی می باشد.  می خواهند که استخوان بینی خود را اصلاح یا کوچک کنند. قوزی که روی بینی وجود دارد می‌تواند به صورت مادرزادی یا حتی در اثر شکستگی به وجود بیاید. که در هر صورت معمولاً باعث زشتی ظاهر فرد خواهد شد که می توانند با انجام یک عمل ترمیمی به طور کلی آن را بردارند.


مطالعه بیشتر:

ترمیم یا حذف قوز بینی در شیراز


 

پولیپ بینی

 

 پولیپ بینی به توده های گفته می شود در اثر عفونت آلرژی و یا فیبروز کیستیک به وجود می‌آید.

این موارد باعث مسدود شدن مجرای تنفس بینی و سینوس های فرد خواهد شد. معمولاً عوارضی که این پولیپ بینی همراه دارد این است که با مسدود کردن راه تنفسی و ایجاد خشکی و خلط گلو را به دنبال دارد.

 پزشک سعی می کند با برداشتن توده و باز کردن مجاری تنفسی این مشکل را از بین ببرد.


مطالعه بیشتر:

عمل پولیپ بینی در شیراز + 11 علايم این مشکل


 

انحراف بینی

 

 انحراف بینی زمانی رخ می‌دهد که غضروف تیغه میانی بینی آسیب ببیند.

داشتن انحراف در بیشتر موارد هیچ تاثیری در ظاهر بینی فرد به دنبال ندارد. اما اگر کج بودن تیغ میانی بینی درمان نشود یکسری مشکلات مانند انسداد راه تنفس، خشکی‌ گلو و خونریزی را به همراه دارد. که این موارد بسیار فرد را آزار می دهد.

 

عوارض جراحی بینی در شیراز

 

انجام عمل زیبایی بینی در شیراز با وجود این که مزایای زیادی داشته و زیبایی را برای فرد به ارمغان می آورد دارای عوارضی نیز می باشد بنابراین به بیمار توصیه می شود قبل از انجام عمل زیبایی بینی حتما از این عوارض آگاهی داشته باشد؛

 

  • 1- در برخی از موارد پس از انجام جراحی بینی ممکن است جای زخم و بخیه روی بینی فرد مشهود باشد البته لازم به ذکر است در صورتی که نزد یک پزشک با تجربه بروید به گونه ای بینی را بخیه می زند که پس از مدتی آثار زخم و بخیه روی بینی شما مشهود نباشد.
  •  
  • 2- در صورتی که سطح مقطع مجاری توسط جراح بینی بیش از اندازه تنگ شود بیمار ممکن است دچار اختلالات تنفسی شود بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت کنید.
  •  
  • 3- بعد از عمل جراحی بینی متورم و قرمز شده و ممکن است برای مدتی بویایی فرد در اثر این تورم کم شده یا به طور کامل قطع شود. البته که این عارضه طبیعی است و پس از مدت زمان معینی رو به بهبودی خواهد رفت.
  •  
  • 4- اطراف چشم ها و بینی پس از عمل دچار کبودی و تورم خواهد شد که این عارضه نیز موقتی است و بهترین راه حل برای تسریع در بهبودی استفاده از کمپرس یخ می باشد.
  •  
  • 5- خونریزی از بینی و خون دماغ شدن نیز جز عارضه های این عمل می باشد که ممکن است این عوارض موقتی باشد و یا مدت ها پس از جراحی نیز فرد دچار خونریزی از بینی شود.
  •  
  • 6- طی این فرآیند اسکلت بینی فرد تغییر می کند و فرد ممکن است در ناحیه بینی دچار درد شود که برای رفع آن پزشک دارو های مسکن برای بیمار تجویز خواهد کرد.
  •  
  • 7- ممکن است بعد از جراحی فرد دچار آب ریزش بینی و عطسه شود که این شرایط نیز موقتی بوده و بعد از یکی دو روز رو به بهبودی خواهد رفت در این مواقع فرد باید مراقب باشد هنگام پاک کردن آب بینی و عطسه کردن به مجاری بینی فشار وارد نکند چرا که ممکن است تا یکی دو روز ابتدایی انجام این کار موجب تغییر شکل اسکلت بینی شود.
  •  
  • 8- بیمار باید محل برش ها و بخیه را به صورت منظم با استفاده از محلول ها و سرم های ضد عفونی شست و شو دهد تا در محل برش بخیه ها زخم دچار عفونت نشود.

 

توصیه های پیش از عمل بینی در شیراز:

 

1- دو هفته قبل از عمل از سیگار و الکل استفاده نکنید.

2- داروهایی مانند آسپیرین و ایبوپروفن که باعث رقیق شدن خون خواهند شد مورد استفاده قرار نگیرند.

3- آزمایش هایی که توسط پزشک تجویز می ‌شود را حتماً انجام دهید.

4- 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

 

مواردی که پس از انجام عمل بینی در شیراز باید رعایت شوند:

همانطور که میدانید انجام هر نوع عمل جراحی دارای یک سری مراقبت های ویژه می‌باشد. که باید حتما آنها را رعایت کنید.

 

 اما مواردی که لازم است پس از انجام عمل بینی در شیراز رعایت شوند عبارتند از:

 

1- برای رفع کبودی هایی که روی صورت ایجاد می شود بهتر است به مدت ۲۴ ساعت پس از انجام جراحی از کمپرس سرد روی صورت استفاده کنید.

2- تا ۴۸ ساعت پس از عمل از غذاهای نرم مانند سو و همچنین مایعات استفاده کنید که باعث جابجایی عضلات صورت و ابرو خصوص لب بالایی شما نخواهند شد.

3- از خندیدن و باز کردن بیش از حد دهان خود در چند روز اول جراحی خودداری کنید.

4- در هنگام خواب حتماً مواظب باشید که صورت خود را به بالش نزدیک نکنید زیرا ممکن است این کار باعث تغییر فرم بینی شما بشود.

5- تنها از داروهایی استفاده کنید که پزشک آنها را برای شما تجزیه کرده است.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

1 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی