6 مزایا و 4 روش عمل لیزر چشم شیراز + هزینه و مراقبت های بعد آن

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 15 تیر 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

همانطور که می دانید انجام عمل لیزر چشم در شیراز یکی از حساس ترین عمل ها می باشند. ممکن است در اثر کوچکترین حوادثی دچار آسیب شوند پس لازم است برای مراقبت از آن ها تمامی موارد ممکن را به درستی رعایت کنید. اما در برخی مواقع نیز این امکان وجود دارد که چشم دچار مشکلاتی شود که برای درمان سریع آن باید اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است که آسیب چشم شما بیشتر شده و احتیاج به عمل پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به شما جراحی لیزر چشم در شیراز را معرفی کرده و هر آنچه که در مورد این جراحی لازم است را برای شما بیان کنیم. پس به شما پیشنهاد می دهیم که تا انتهای مقاله را مطالعه فرمایید.

نحوه انجام جراحی لیزر چشم شیراز

عمل لیزر چشم در شیراز یکی از انواع مختلف عمل هایی می باشد که روی قرنیه صورت می ‌گیرد. تنها برای به دست آوردن دید بهتر انجام خواهد شد. پیشنهاد می دهیم افرادی از این نوع عمل استفاده کنند که چشم آنها کاملاً ضعیف می باشد. چرا که این جراحی می‌تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای عینک باشد.

عمل لیزر چشم در شیراز یکی از انواع مختلف عمل هایی می باشد که روی قرنیه صورت می ‌گیرد.
  تنها برای به دست آوردن دید بهتر انجام خواهد شد. پیشنهاد می دهیم افرادی از این نوع عمل استفاده کنند که چشم آنها کاملاً ضعیف می باشد.
 چرا که این جراحی می‌تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای عینک باشد.

عمل لیزر چشم در شیراز

 

عمل لیزر یا لیزیک چشم روشی است که با تاباندن نور لیزر به چشم و اصلاح فرم قرنیه چشم مشکلاتی مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم به طور کامل برطرف خواهد شد. بعد از انجام عمل لیزر چشم دیگر نیازی به استفاده از عینک های طبی نخواهید داشت.

در طول این عمل پزشک از قطره بی حسی برای بی حس شدن چشم بیمار استفاده می کند و سپس به وسیله ابزاری به نام میکروکراتوم یا لیزر فلپ نازکی در قرنیه ایجاد می کند. سپس به وسیله لیزر دیگری قرنیه را اطلاح کرده و فلپ را در جای خود قرار خواهد داد.

لیزر چشم یکی از عمل هایی است که امروزه برای درمان نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم انجام می شود. عمل لیزر چشم یکی از پرطرفدار ترین عمل ها در شیراز است که افراد زیادی این روش را برای رفع نواقص بینایی خود بدون استفاده از عینک و لنز انتخاب می کنند.

 

 عمل لیزیک چشم جز پرطرفدارترین عمل های چشم است که امروزه افراد زیادی در شیرازجهت رهایی از عینک به آن روی می آورند. از این رو در این مقاله با عمل لیزر در شیراز با شما عزیزان خواهیم بود لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

آمادگی های لازم برای عمل لیزیک چشم در شیراز

 

قبل از انجام این عمل حتما با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید که نحوه عمل و باید و نباید های عمل را به شما توضیح دهد. هم چنین قبل از انجام عمل نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

 

۱_ در جلسه اول پزشک به طور کامل چشم شما را معاینه می کند. در این جلسه به طور کامل پزشک را در جریان بیماری های قبلی، حساسیت های دارویی، داروهای مصرفی و بیماری های چشمی مانند سوزش، خارش، التهاب و ... قرار دهید.

۲_ آزمایشاتی برای اندازه گیری ضخامت قرنیه، انکسارو فشار چشم و... را قبل از عمل انجام دهید و نتیجه آزمایشات را به چشم پزشک ارائه دهید.

۳_ در صورتی که از لنز استفاده می کنید حداقل به مدت یک هفته قبل از عمل آن را کنار گذاشته و سعی کنید که در طول این مدت چشم شما هیچ تماسی با لنز نداشته باشد.

۴_ در جلسه معاینه حتما عینک خود را به همراه ببرید تا پزشک وضعیت چشم شما را با استفاده از عینک تان ارزیابی کند.

۵_ در روز جراحی صورت خود را به طور کامل شست و شو دهید و از آرایش کردن به خصوص آرایش چشم جدا خودداری کنید.

۶_ شب قبل از عمل غذای سبک بخورید و دارو های تجویز شده را به درستی در قبل از عمل مصرف کنید.

۷_ کلیه وسایل و اکسسوری هایی که باعث تغییر موقعیت سر می شود را در روز جراحی از خود دور کنید.

 

روش های انجام عمل چشم در شیراز

 

 

1-روش PRK فوتو رفراکتیو کراتکتومی؛

 

هنگامی که چشم ضربه شدید خورده باشد پزشک این روش را برای جراحی انتخاب می کند. در این روش پزشک به جای فلپ قرنیه قسمت اپیتلبوم را خراش می دهد. بعد از انجام این عمل فرد چند روز دچار تاری دید شده و مدت زمانی طول می کشد که سایش قرنیه برطرف شود.

 

2- روش عمل لازک چشم؛

 

این عمل کاملا مشابه لیزیک است و برای افرادی که قرنیه نازک دارند استفاده خواهد شد. در این روش از دستگاه های مخصوصی جهت خراش فلپ قرنیه استفاده خواهد شد که برش های بسیار نازکی در آن ایجاد کند.

 

3- کاشت لنز؛

 

این روش برای افراد سالمند که دچار آب مروارید هستند یا در معرض آن هستند استفاده خواهد شد. در این روش با استفاده از جراحی لنز هایی در چشم فرد کاشته می شوند که منجر به بهبود دید آن ها خواهد شد و جایگزین مناسبی برای عمل لیزیک خواهد بود.

 

4- روش اپیتلیال؛

 

در این روش  اپیتلیوم را از قسمت وسط قرنیه جدا کرده و با استفاده از لیزیک اقدام به اصلاح قرنیه خواهد کرد.

 


مطالعه بیشتر : 

8 شرط عمل لیزیک چشم در شیراز + مزایا، مراقبت بعد و عوارض این عمل

 


 

عوارض خطر ساز عمل جراحی لیزر چشم در شیراز؛

 

یکی از خصوصیات عمل لیزر این است که همه افراد واجد شرایط این عمل  نمی باشد‌. گاهی اوقات در اثر ایجاد شرایط خاص ممکن است انجام این عمل همراه با عوارض و خطراتی باشد. خوشبختانه بیش تر عوارض این عمل موقتی بوده و با گذشت زمان رو به بهبودی می رود و به ندرت عوارضی ایجاد می شود که ماندگار باشد و نیاز به اصلاح و درمان داشته باشد. از جمله عوارض شایع تر احتمالی عمل لیزر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

  • 1- ایجاد اختلال در دید شب
  • 2- درد چشم در صورت نگاه کردن به نور
  • 3-دو بینی
  • 4- خشکی چشم
  • 5- مه آلودگی و تاری دید
  • 6- خارش چشم ها
  • 7- خستگی و تحریک چشم
  • 8- پخش نور در شب
  • 9- خراشیدگی چشم
  • 10- نوسان در بینایی

 

 عوارض گفته شده با این که جز عوارض شایع هستند اما خیلی خطرناک نیستند و به مرور زمان بر طرف خواهند شد. از جمله سایر عوارض احتمالی عمل لیزر چشم در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

  • 1- ایجاد آستیگماتیسم
  • 2- بازگشت اندکی از عیب انکساری چشم در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی
  • 3- عدم اصلاح کامل ایراد انکساری چشم
  • 4- عفونت قرنیه

 

 

این عوارض بسیار نادر هستند و به ندرت اتفاق می افتند. مهم ترین عوارض لیزر چشم عوارضی هستند که باعث کاهش بینایی یک چشم یا هر دو چشم شده این کاهش بینایی معمولا به دلیل نازک شدن و کدر شدن قرنیه است که با عینک نیز بر طرف نخواهد شد. هم چنین ممکن است در اثر عملکرد نا مناسب دستگاه های لیزر نا منظمی در قرنیه ایجاد شود. این عامل ممکن است در اثر سیر غیر طبیعی ترمیم قرنیه ایجاد شود.

 


 بیشتر بخوانید: چین و چروک دور چشم


 

جراحی لیزر چشم چه مدت زمانی طول می کشد؟

 

عمل لیزر چشم سریع ترین عمل پزشکی است و معمولا بیش تر از ده دقیقه به طول نمی انجامد. هم چنین نتایج حاصل از این عمل بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده هستند. بسیاری از کسانی که این عمل را انجام داده اند ادعا می کنند که بلافاصله بعد از لیزر چشم بینایی آن ها بهبود پیدا کرده است.

 

آیا امکان عمل لیزر هر دو چشم وجود دارد؟

 

بسیاری از افرادی که قصد انجام این عمل را دارند ممکن است این سوال در ذهن شان ایجاد شود که آیا امکان لیزر هر دو چشم به صورت همزمان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. عمل لیزیک معمولا برای هر دو چشم به صورت هم زمان قابل اجرا است مگر برای کسانی که شرایط دو چشم ان ها با هم متفاوت بوده و یا خود تمایل به عمل یک چشم داشته باشند.

 

موارد منع عمل لیزیک چشم در شیراز

 

انجام عمل لیزیک چشم در شیراز برای افراد زیر توصیه نمی شود؛

 

  • 1-در صورتی که فرد دچار نزدیک بینی شدید باشد.
  • 2- تغییرات شدید در بینایی
  • 3- فرد از دید خوبی برخوردار باشد.
  • 4- بیماری های چشمی خاصی داشته باشد. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های مربوط به قرنیه چشم اشاره کرد.
  • 5- انجام عمل لیزیک باعث ابجاد آسیب به شبکیه چشم شود.

 

پزشک قبل از عمل به طور کامل چشم بیمار را معاینه می کند و با مشاوره نسبت به بیماری های چشم فرد آگاهی می یابد. در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا توسط پزشک، انجام این عمل توسط پزشک شیراز توصیه نخواهد شد و فرد بهتر است از سایر روش های موجود مانند استفاده از لنز طبی، عینک طبی، کاشت لنز و... به رفع مشکلات چشمی خود بپردازد.

 

لیزر چشم در شیراز:

 

در چند سال گذشته عمل لیزر چشم در شیراز بسیار مورد توجه بوده است و رواج زیادی داشته است. لیزر چشم یک جایگزین بسیار مناسب برای کسانی است که از استفاده از عینک خسته شده اند. اگر قصد انجام این عمل را دارید، قبل از انجام عمل؛ با پزشک خود در شیراز یک جلسه مشاوره داشته باشید و تمام سوالات و نگرانی های خود را از او بپرسید تا عمل موفقیت آمیزی داشته باشید.

عمل لیزر چشم، برای بهبود دید و بینایی انجام می گیرد و برخی مشکلات بینایی چشم، با این عمل قابل اصلاح می باشد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

 

مشکلات بینایی که با عمل لیزر چشم قابل اصلاح هستند:

 

جراحی لیزر می تواند مشکلات بینایی زیر را، بهبود ببخشد:

 

۱) چشم آستیگمات:

 

خم شدگی و یا صاف شدگی قرنیه چشم به صورت ناهموار، سبب بروز بیماری آستیگمات برای چشم می شود که در این مشکل، بینایی هم ردر دور و هم در نزدیک، دچار اختلال می شود.

 

۲) چشم نزدیک بین:

 

بیماری نزدیک بینی زمانی ایجاد می شود که کره چشم از اندازه طبیعی خود بزرگ تر باشد و یا خمیدگی قرنیه زیاد باشد. در این مشکل، اشعه های نور در مقابل شبکبه به هم می رسند و دید فرد در حالت دور تار می شود؛ اما تصاویر نزدیک را بدون هیچ مشکلی و به صورت واضح می بیند.

 

۳) چشم دوربین:

 

دوربینی چشم زمانی به وجود می آید که اندازه کره چشم از حد طبیعی کوچک تر باشد و یا قرنیه دچار صاف شدگی شده باشد. در این حالت اشعه های نور در پشت شبکیه متمرکز می شود و در این حالت دید فرد در تصاویر نزدیک مختل شده و گاهی تصاویر دور را نیز، تار میبیند.

این مشکلات بینایی ممکن است در هر فردی ایجاد شود و با عمل لیزر چشم در شیراز، قابل اصلاح می باشد.

 


 مطالعه بیشتر:

0 تا 100 بیماری آب سیاه در شیراز و روش های درمان به صورت کامل

 


 

هزینه عمل لیزر چشم در شیراز:

 

هزینه عمل لیزر چشم در شیراز، به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  1- میزان تجربه پزشک و دستیاران تیم
  • 2- دست مزد پزشک و دستیاران جراح
  • 3- جلسات معاینه و ارزیابی قبل از عمل
  • 4- هزینه خرید دارو بعد از عمل

چون عمل لیزر جشم یک عمل ضروری نیست و فقط برای کنار گذاشتن عینک می باشد، تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست و باید هزینه آن به طور کامل پرداخت شود.

 

آیا همزمان با عمل لیزیک چشم می توان عمل بینی انجام داد؟

 

پس از انجام عمل لیزر چشم، باید تا چند هفته از نور خودداری کرد، به این منظور باید از عینک های آفتابی استاندارد، استفاده کرد و استفاده از عینک بر روی بینی فشار وارد می کند و می تواند موجب بروز مشکلاتی برای بینی عمل شده فرد، شود.

پس بهتر است برای نتیحه بهتر از انجام این عمل ها، از انجام همزمان این دو عمل خودداری کنید. می توانید در این باره با پزشک متخصص چشم پزشکی در شیراز، صحبت کنید.

 

 

برای انجام جراحی لیزر چشم پزشک پس از برداشتن یک ورقه نازک مانند از قرنیه که نام دارد عمل لیزر انجام خواهد شد.

 پس از پایان یافتن عمل نیز آن ورقه نازک به جای خود بازگردانده می شود.

 

پزشک در ابتدا از یکسری قطره های مخصوص برای بی حس شدن چشم شما استفاده خواهد کرد.

 سپس با استفاده از یک ابزار مخصوص به نام میکروکراتوم یا لیزر فمتوسکند برای ایجاد فلپ نازک در قرنیه استفاده می‌ کند.

 

 به وسیله این دستگاه یک ورقه نازک از قرنیه را برمیدارد و پس از آن از یک دستگاه لیزر مخصوص دیگر برای بازگرداندن بافت های زیر استفاده خواهد گردد. و پس از انجام این کارها نیز لایه نازک را به سر جای خود باز می گرداند به طور کلی انجام عمل جراحی لیزر چشم در شیراز حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد.

 

 حتماً کسی را به همراه داشته باشید که پس از پایان یافتن عمل شما را به منزل ببرد.

 


 

مطالعه بیشتر:

3 روش درمان ناخنک چشم در شیراز، علایم،‌ هزینه و مراقبت های قبل و بعد عمل


 

شرایط لازم برای انجام جراحی لیزر چشم در شیراز

 

عمل لیزر چشم در شیراز | سینا پزشک

 

همانطور که می‌ دانید انجام هر جراحی دارای یک سری شرایط خاص می باشد که این شرایط شامل عمل لیزر چشم نیز است.

 

 در ادامه سعی می کنیم مواردی را که برای عمل لازم است بیان کنیم:

  • اولین شرایطی که باید برای انجام جراحی لیزر در شیراز رعایت شود این است که سن شما حداقل ۱۹ سال باشد. و شماره چشم شما نیز در این یک سال ثابت مانده باشد و بتوانید به وسیله عینک دید کاملی را داشته باشید.

 

  • پیش از اقدام برای انجام جراحی لیزر چشم در شیراز پزشک باید از شرایط بدنی شما به طور کامل مطلع شود. به این دلیل که برخی از شرایط جسمانی و چشمی باعث خواهد شد که در انجام و روند عمل تاثیر منفی به جا بگذارد. پس حتماً آزمایش و تست های مربوطه را انجام دهید.

 

  • برخی از افراد نیز قدیمه چشم آن ها کاملاً نازک می باشد. در چنین شرایطی نیز امکان انجام عمل روی چشم این افراد وجود نخواهد داشت و می توانند به غیر از عینک زدن از لنز نیز استفاده کنند.

 

مزایا و معایب عمل لیزر چشم در شیراز:

 

مزایایی که انجام عمل لیزر چشم در شیراز به همراه دارد:

  • 1- می ‌توان به این مورد اشاره کرد که پس از اتمام عمل و طبق آمار به دست آمده در ۹۶ درصد مواقع دید شما به طور کامل تصحیح خواهد شد.
  • 2- همچنین برای این که شما احساس درد زیادی نداشته باشید از قطره های مخصوص که مسکن می باشند برای شما استفاده خواهد شد.
  •  3- دارای یک دوره نقاهت بسیار کوتاه است و احتیاجی نیست که شما در مدت زمان بسیار زیادی را در منزل سپری کنید.
  •  4- احتیاجی نیست که برای این عمل از بانداژ و بخیه استفاده شود.
  • 5- نسبت به سایر جراحی هایی که برای چشم انجام می‌شود دارای درد بسیار کمتری است.
  •  6- از همه مهم تر می ‌توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد.

 

 

اما همانطور که می دانید انجام عمل لیزر چشم دارای یک سری معایب نیز می باشد:

 

  • در قسمت بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم انجام جراحی لیزر چشم در شیراز کاملاً حساس و عمل آن دارای ظرافت کاری بسیار بالایی می باشد. به همین دلیل شما باید در وهله اول سعی کنید که برای این نوع عمل به یکی از بهترین پزشک های متخصص که در کار خود مهارت بسیار بالایی دارد مراجعه فرمایید.

 

 دلیل این  نکته نیز این است که در طی انجام عمل لیزر چشم یکسری تغییرات روی قرنیه چشم شما انجام خواهد شد. که به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود و اگر چنانچه پزشک از مهارت لازم برخوردار نباشد ممکن است که صدمات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. زیرا همان طور که گفتیم این عمل دارای پیچیدگی های بسیار زیادی می باشد.

 

  • اکثر بیمه ها این نوع جراحی را تحت پوشش نمی‌ گیرند.

 


مطالعه بیشتر:

4 عامل ایجاد آب مروارید در شیراز + 3 روش درمان و توضیح کامل مراقبت های بعد عم

 


نکاتی که باید برای انجام عمل لیزر در شیراز آن ها را انجام دهید:

 

  • مهمترین نکته ای که باید پیش از انجام عمل لیزر در شیراز به آن توجه کنید این است که به مدت یک هفته قبل از عمل جراحی به طور منظم و روزانه باید است اطراف چشم و پلک های خود را به وسیله شامپو بچه شسته و تمیز کنید.

 

  • حتماً از قطره و داروهایی که توسط پزشک برای شما تجویز می شود در زمان های تعیین شده استفاده کنید. تا چشم شما دچار هیچ گونه عفونتی نشود.

 

  • چنانچه پزشک مربوطه از لنزهای تماسی برای چشم شما استفاده کرده و در اثر برخی اتفاقات به طور ناخواسته از چشم شما خارج شد. اصلاً از آن به طور مجدد استفاده نکنید. و دور بیندازید و سعی کنید در آن زمان یا حتی در اولین فرصتی که برای شما پیش آمد به پزشک خود مراجعه کرده تا از لنزهای تماسی جدید برای شما استفاده کند.

 

  • چنانچه شما دارای بیماری خاصی هستید که برای آن باید از داروهای مخصوصی استفاده کنید. حتماً این نکته را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

  • چنانچه باردار و یا در حال شیردهی هستید حتماً باید از انجام عمل لیزر چشم در شیراز خودداری کنید زیرا خطراتی را به همراه دارد.

مطالعه بیشتر:

 6  دلیل پیوند قرنیه در شیراز + هزینه و آمادگی های لازم قبل عم

 


پس از انجام عمل جراحی لیزر چشم باید چه مواردی رعایت شود:

 

  • پس از عمل جراحی چشمان شما دچار خشکی خواهد شد و ممکن است که شما این احساس را نداشته باشید. می توانید برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه عفونت و التهاب و مرطوب نگه داشتن آن از قطره های چشمی مخصوص که پزشک برای شما تجویز می کند به طور منظم و در زمان تعیین شده استفاده کنید. در هنگام استفاده از قطره ها نیز ممکن است یک سوزش مختصر یا تاری دید داشته باشید.

 

  • حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که بدون اطلاع و مشورت با پزشک خود از قطره دیگری استفاده نکنید.

 

  • تا دو هفته پس از جراحی شنا یا از وان آب گرم استفاده نکنید زیرا ممکن است که مضراتی را به همراه داشته باشد لازم است که در روزهای اول پس از جراحی از یک محافظ پلاستیکی برای محافظت از چشم استفاده کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی