2 نوع هیستروسکوپی شیراز و 5 مزایای انجام آن و هزینه عمل

author Image زهرا دهنوی
Calendar Icon 25 اردیبهشت 1402
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

همان طور که می دانید بیماری های زنان دارای انواع مختلفی می باشد و لازم است که برای هر کدام از این بیماری ‌ها به نزد پزشک متخصص خود مراجعه کنید و می ‌توان گفت که برخی از آن ها تنها به وسیله دارو و برخی دیگر با انجام جراحی قابل درمان می باشد.

در این مطلب سعی می کنیم تمامی موارد در مورد جراحی هیستروسکوپی را برای شما بیان کنیم و همچنین به توضیح این موضوع بپردازیم که انجام عمل هیستروسکوپی در شیراز چگونه می باشد.

هیستروسکوپی چیست؟

ممکن است در اثر به وجود آمدن درس بیماریهای مربوط به خانم‌ها لازم شود که از طریق هیستروسکوپی اقدام به درمان کنند به طور کلی می‌توان گفت که هیستروسکوپی یک نوع جراحی مربوط به زنان می باشد که در طی آن می‌توان داخل رحم را به خوبی مشاهده کرد.

ممکن است در اثر به وجود آمدن درس بیماریهای مربوط به خانم‌ها لازم شود که از طریق هیستروسکوپی اقدام به درمان کنند به طور کلی می‌توان گفت که هیستروسکوپی یک نوع جراحی مربوط به زنان می باشد که در طی آن می‌توان داخل رحم را به خوبی مشاهده کرد.

هیستروسکوپی در شیراز

 

هیستروسکوپی در شیراز یکی از رایج ترین روش های درمان برای بیماری زنان است در این مقاله با هیستروسکوپی در شیراز همراه با شما خواهیم بود. لطفا با ما همراه باشید؛

 

بهترین مرکز هیستروسکوپی در شیراز کجاست؟

 

هیستروسکوپی روشی است که در آن از یک تلسکوپ کوچک که در انتها دارای نور و دوربین است استفاده می شود تا پزشک بدین وسیله درون رحم شما را ببیند و آن را بررسی کند.

این تلسکوپ تصاویر و فیلم های تهیه شده را روی مانیتور نشان می دهد و پزشک به راحتی می تواند از بیماری های مربوط به رحم اطلاع پیدا کند.

 

هیستروسکوپی در همه مراکز انجام نمی شود و حتما باید در مراکز تخصصی زیر نظر پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

این عمل در شیراز و در مراکز تخصصی امروزه در حال انجام است و بیمار جهت انجام هیستروسکوپی در شیراز می تواند به این مراکز مراجعه کند.

 

عوارض بعد از عمل هیستروسکوپی در شیراز

 

این عمل با وجود این که عمل باز نیست و نیاز به جراحی باز ندارد اما ممکن است با عوارض کمی رو به رو باشد که برای انجام این عمل طبیعی است و جای نگرانی ندارد با این حال در صورت طولانی شدن این عوارض حتما به پزشکان شیراز مراجعه کنید. از جمله این عوارض می توان گرفتگی عضلانی در محل عمل، جنین درد و خونریزی و یا لکه بینی، ایجاد زخم و اسکار در محل عمل اشاره کرد.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

هزینه انجام هیستروسکوپی در شیراز

 

هیستروسکوپی در شیراز قیمت ثابتی ندارد و رنج قیمت آن متفاوت است.

این قیمت بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله این عوامل می توان به دستمزد پزشکان شیراز اشاره نمود.

از دیگر عوامل موثر در قیمت این عمل می توان به این مورد اشاره نمود که بستگی دارد عمل درمانی باشد یا تشخیصی، چرا که تشخیص خود بیماری نیز مستلزم زمان و هزینه است.

این که بعد از هیستروسکوپی متوجه شوید چه نوع بیماری دارید هم می تواند در هرینه های درمان موثر واقع شود.

 

انجام عمل های مربوط به رحم و هیستروسکوپی باید در مراکز تخصصی و با تجهیزات پزشکی کامل انجام شود که این موضوع تاثیر زیادی در قیمت آن دارد.

اگر قصد انجام هیستروسکوپی دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم به متخصصان شیراز مراجعه کنید چرا که شیراز در زمینه پزشک زنان دارای تجربه بالایی بوده و اکثر افراد پزشکان شیرازی را جهت درمان بیماری های مربوط به رحم انتخاب می کنند.

 

جراحی هیستروسکوپی در شیراز یک نوع عمل غیر تهاجمی است یعنی این که لازم نیست برای انجام آن هیچگونه برشی در هیچ جای بدن ایجاد شود و ارتباط آنها با وارد کردن از طریق واژن می‌توان به بیماری که درون رحم وجود دارد دسترسی پیدا کرد یا حتی می‌توان گفت که ما اینا تکامل داخلدر اصل هیستروسکوپ به یک وسیله گفته می‌شود که دارای دوربین و منبع نور تدوین می باشد.

 

 پزشک معالج سعی می کنند که آن را از طریق واژن به داخل رحم وارد کند. و پس از آن با پر کردن رحم به وسیله برخی مایعات مخصوص باعث می شود که پزشک متخصص شما به خوبی بتواند نوع بیماری شما را تشخیص دهد.

 

اگر احتیاج به جراحی یا درمان خاصی بود پزشک بتواند این کار را به خوبی انجام داده و عامل بیماری را از بین ببرد.

هیستروسکوپی در شیراز به دو نوع تشخیصی و درمانی تقسیم می ‌شود و این که لازم باشد کدام یک از این روش‌ها برای شما استفاده شود بستگی به پزشک معالج شما دارد.

 

آیا انجام هیستروسکوپی در شیراز با درد همراه است؟

 

نمی ‌توان به طور قطعیت گفت که این نوع جراحی هیچ گونه دردی ندارد، اما احساس درد در هر یک از خانم ها بعد از انجام هیستروسکوپی متفاوت می باشد.

به طور کلی می توان گفت که این جراحی بسیار دردناک نیست و ممکن است برخی از خانم ها هیچ دردی نداشته باشند یا برخی دیگر کمی احساس ناراحتی و درد را به همراه داشته باشند که این درد قابل تحمل است و امکان استفاده از داروهای مسکن نیز برای بیمار وجود دارد که البته برای مصرف هر نوع دارو باید با پزشک خود مشورت کنید.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

انواع هیستروسکوپی در شیراز

هیستروسکوپی در شیراز به دو منظور انجام خواهد شد که سعی می کنیم در ادامه هر یک از آن ها را برای شما توضیح دهیم.

 

1-هیستروسکوپی تشخیصی

 

مشکل ناباروری در بسیاری از زوج ها وجود دارد که با استفاده از روش تشخیص پزشک متخصص شما می‌تواند به خوبی تشخیص دهد که رحم شما دارای چه مشکلاتی از و مواردی که مانع از باروری شما می‌شود را به خوبی تشخیص دهد.

 

از دیگر مواردی که سایر مواردی که در آن از روش هیستروسکوپی تشخیصی استفاده می شود می توان به تایید نتایج برخی آزمایش های حساس مانند هیستروسالپنگوگرافی اشاره کرد.

این امکان نیز وجود دارد که علاوه بر هیچ درست کپی تشخیصی از سایر روش ها مانند لاپاراسکوپی استفاده کرد.

 

2- هیستروسکوپی درمانی

 

همان طور که می دانید رحم یکی از ناحیه های حساس خانم ها می باشد و ممکن است که بیماری های زیادی برای خانم ها به وجود آید با استفاده از هیستروسکوپی درمانی می توان برای اصلاح برخی بیماری‌ های رحمی که از قبل تشخیص داده شده استفاده کرد.

 اگر در حین هیستروسکوپی تشخیصی وضعیت بیمار کاملاً غیر طبیعی باشد پزشک معالج مجبور خواهد شد که از روش دوم یعنی هیستروسکوپی درمانی استفاده کند که در طی آن یک سری ابزار کوچک وارد رحم خواهد شد و پزشک از طریق همان وسیله ها شروع به درمان رحم خواهد کرد

 

کاربرد جراحی هیستروسکوپی:

 

پزشک زنان برای تشخیص برخی بیماری های ناهنجاری که ممکن است در رحم به وجود آید باعث به وجود آمدن ناباروری در خانم ها شود از روش هیستروسکوپی استفاده می کند.

 

 از دیگر کاربردهای هیستروسکوپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش هیستروسکوپی می ‌تواند در تشخیص پولیپ رحم یا فیبروم های رحمی بسیار کارآمد و تاثیر چشمگیری در درمان آن نیز به همراه داشته باشد.

 

بیماری های دیگری مانند مشکلات اندومتر که باعث بروز بیماری ‌هایی مانند چسبندگی ها یا سندروم آشرمن خواهد شد به وسیله درست هیستروسکوپ قابل تشخیص و درمان می باشند. سندروم آشرمن می تواند بیماری هایی مانند تغییر در الگوی قاعدگی یا حتی ناباروری را به همراه داشته باشد که این مشکلات می‌ تواند به وسیله روش هیستروسکوپی قابل درمان باشد همچنین در طی این روش ممکن است که چسبندگی های رحم شناسایی شده و پزشک بتواند آن ها را به طور کلی از بین ببرد.

 

ناهنجاری های رحمی یکی از مشکلاتی است که به کمک روش هیستروسکوپی قابل تشخیص می باشد. این ناهنجاری ها ممکن است در بدو تولد با شما بوده و به صورت مادرزادی باشد که شامل وجود رحم دو شاخ، رحم تک شاخ و... می شود.

 

ممکن است برخی از خانم‌ ها به خونریزی غیر طبیعی واژن دچار شوند که با استفاده از روش هیستروسکوپ پزشک به خوبی می تواند تشخیص دهد که علت خونریزی بیش از حد شما یا طولانی مدت شدن قاعدگی به چه علت می باشد.

 

فرسایش آندومتر یکی از روش ‌هایی است که در زمان انجام جراحی هیستروسکوپی صورت می گیرد که در طی آن برای از بین بردن پوشش داخلی رحم و درمان علت هایی که باعث خونریزی بیش از حد شما شده استفاده خواهد شد.

 

بهترین زمان انجام هیستروسکوپی در شیراز

 

معمولاً به تمام خانم هایی که قصد انجام این نوع جراحی را دارند توصیه می شود که به مدت یک هفته پس از پایان قاعدگی برای انجام هیستروسکوپی اقدام کنند زیرا در این مدت پزشک می‌ تواند دید بهتری برای معاینه و بررسی رحم داشته باشد.

 

مراقبت های پس از انجام هیستروسکوپی

 

شرایط مراقبت پس از انجام هیستروسکوپی نیز در بعضی از خانم ها متفاوت می باشد. این امکان وجود دارد که برخی از خانم ها پس از انجام هیستروسکوپی بتوانند به حالت اولیه خود باز گردند و در همان روز تمامی فعالیت های قبل خود را انجام دهند اما برخی دیگر ترجیح می دهند که تا پایان روز به طور کامل استراحت کنند.

 

البته لازم است این موضوع را نیز بگوییم مراقبت پس از هیستروسکوپی به نوع عمل شما نیز بستگی دارد، در صورتی که تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید شاید ممکن باشد که برای چند روز به طور کامل استراحت کنید.

 

اگر در این ایام مانند زمان پریودی لکه بینی داشتید یا دچار خونریزی شدید کاملاً طبیعی است، اما اگر درد های به وجود آمده در ناحیه رحم شما غیر طبیعی بود حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنیم.

 

برخی مراقبت های لازم عبارتند از:

 

تغذیه طبیعی و روزانه

اجتناب از رابطه جنسی به مدت یک هفته یا حداقل تا زمانی که خونریزی و لکه بینی به طور کامل قطع شود این کار برای پیشگیری از به وجود آمدن عفونت توصیه می شود.

 

مزایای انجام هیستروسکوپی در شیراز

 

1-یکی از مزیت های مهم انجام هیسترروسکوپی در شیراز دوران نقاهت بسیار کوتاه آن می باشد.

2-این روش می‌ تواند کمترین عوارض را برای بیمار به همراه داشته باشد.

3-به این دلیل که در حین انجام هیستروسکوپی هیچگونه برش روی بدن ایجاد نمی شود.

4- احتمال بروز عفونت بسیار کم است.

5- یکی دیگر از مزیت های انجام هیستروسکوپی این است که می توان به طور همزمان از روش تشخیصی و درمانی آن برای تشخیص و درمان برخی ناهنجاری های رحمی استفاده کرد.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی