انواع روش های عمل های لاغری در شیراز و 5 مزایای انجام آن

author Image ادمین سایت
Calendar Icon 02 مهر 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
Blog Image

داشتن یک اندام ایده آل و روی فرم یکی از خواسته ‌های مهم تمامی خانم ها و آقایان می باشدو همیشه سعی می کنند ورزش و رژیم غذایی را به بهترین نحو ممکن را رعایت کنند اما در برخی موارد نیز امکان دارد که یک فرد نتیجه مطلوبی را از ورزش و رژیم غذایی دریافت نکندیا حتی دچار چاقی ژنتیکی هستند که می‌ تواند بسیار سخت و عذاب آور باشد در چنین شرایطی است که انتخاب عمل لاغری در شیراز می ‌تواند یک راهکار تضمینی باشد.

در این مقاله قصد داریم تمامی نکاتی که مربوط به عمل لاغری در شیراز می ‌شود و بسیاری نیز از آن بی اطلاع هستند را به طور کامل توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

جراحی لاغری چگونه هست؟

جراحی لاغری دیگر مانند روزهای اول و سابق خود ناشناخته نیست و حتی در طی چندین سال گذشته توانسته جایگاه ویژه ‌ای را در بین سایر عمل های زیبایی داشته باشد، اما لازم است افرادی که برای انجام عمل لاغری در شیراز اقدام می کنند حتماً از نکات مربوط به جراحی اطلاعات کافی را داشته باشند. درگذشته هنگامی که سخن از لاغری به میان می ‌آمد تنها رژیم غذایی سخت و همچنین انجام ورزش پیشنهاد می ‌شد اما امروزه جراحی نیز به این دو مورد اضافه شده.

جراحی لاغری دیگر مانند روزهای اول و سابق خود ناشناخته نیست و حتی در طی چندین سال گذشته توانسته جایگاه ویژه ‌ای را در بین سایر عمل های زیبایی داشته باشد، اما لازم است افرادی که برای انجام عمل لاغری در شیراز اقدام می کنند حتماً از نکات مربوط به جراحی اطلاعات کافی را داشته باشند. درگذشته هنگامی که سخن از لاغری به میان می ‌آمد تنها رژیم غذایی سخت و همچنین انجام ورزش پیشنهاد می ‌شد اما امروزه جراحی نیز به این دو مورد اضافه شده.

انواع عمل های لاغری در شیراز:

 

چاقی و اضافه وزن یکی از معضلاتی است که امروزه بیش از نیمی از افراد  جامعه به آن مبتلا هستند. داشتن اندامی متناسب و زیبا موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شده و امروزه همه افراد تمایل به داشتن اندامی زیبا و متناسب دارند. این روز ها عمل های مختلفی برای لاغری در شیراز انجام می شود در برخی از آن ها با کاهش حجم معده فرد را وادار به لاغری و کاهش وزن می کنند. 

امروز در این مقاله علمی پزشکی، شما را با انواع عمل های لاغری در شیراز، آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیش تر با این موضوع، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

چاقی و معضلات آن:

امروزه با پشیرفت علم و تکنولوژی و با ماشینی شدن اکثر کارها، تحرک همه مردم بسیار کاهش یافته است. یک جا نشینی و عدم تحرک کافی، باعث افزایش وزن و چاقی می شود که در صورت ادامه این روند، سلامت فرد به خطر می افتد. از زمان های گذشته، همه مردم به دنبال کاهش وزن و لاغری بوده اند و خود را به رژیم های سخت و ورزش های سنگین می بستند. از طرفی برخی از مردم نیز، زمینه ژنتیکی برای چاقی دارند. با پیشرفت علم پزشکی، عمل های متعددی برای کاهش وزن و رسیدن شما به اندام دلخواهاتان، به وجود آمده است که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم:

 

انواع عمل های لاغری انجام شده در شیراز:

انواع عمل لاغری در شیراز | سینا پزشک

شیراز، مهد پزشک های با تجربه ایران زمین بوده و در هر زمینه ای پزشکان متخصص زیادی دارد. در زمینه کاهش وزن و عمل های لاغری نیز، جراحان با سابقه و مجرب زیادی در شیراز وجود دارد.

 

جراحی های انجام شده برای لاغری به شرح زیر است:

 

جراحی لاپاراسکوپی:

 

جراحی لاپاراسکوپی یک نوع جراحی با دقت بالا و کم هزینه می باشد که جراح از این عمل از ابزارهای جراحی کوچکی استفاده می کند. در این عمل، برش های به طول سه میلی متر تا سه سانتی متر بر روی بدن بیمار ایجاد می شود و لوله ریزی که کانولا نام دارد و به یک سر آن دوربین متصل است، به داخل بدن فرستاده می شود و تصاویر حاصل از آن به مانیتور ارسال می گردد. جراح در حین عمل، برای ایجاد حجم و مشاهده دقیق، گاز CO2، را وارد بدن شخص کرده و در پایان عمل آن را خارج می کند. با این روش یک عمل جراحی لاغری راحت و مطمئن، انجام می شود.

 

عمل بالون گذاری معده:

 

این جراحی، یک عمل لاغری فیزیکی و بدن خونریزی می باشد، در این روش از طریق دهان فرد، یک بالون را به معده می فرستند. برای پر کردن حجم معده، بالون مورد نظر را با گاز پر کرده و می بندند و آن را به دورن معده شخص می فرستند. بعد از عمل، فرد با مصرف مقدار کمی غذا، سیر شده و موجب کاهش وزن و لاغری می شود.

 

لیپوساکشن یا کانتورینگ:

 

ممکن است با چاق شدن موضعی بعضی از اندام های بدن مانند ران، باسن، شکم و غیره، روبه رو شوید. در این حالت بهترین و موثرترین عمل جراحی، لیپوساکشن می باشد که با استقاده از لوله های ریز، چربی ها ی اضافه را می مکد.

 

همه عمل های ذکر شده در شیراز تحت نظر متخصصین و جراحان مجرب انجام می گیرد.

 

انواع مختلفی از عمل های لاغری در شیراز جهت کاهش اشتها و کاهش وزن صورت می گیرد. مزیت انجام این عمل ها این است که در بازه زمانی کوتاهی به اندام متناسب و وزن ایده آل خود دست پیدا خواهید کرد. در این مقاله به برخی از انواع عمل های لاغری در شیراز اشاره خواهیم کرد؛

 

۱_جراحی لاغری پلیکاسیون معده

 

در این روش پزشک شیراز به روش لاپاراسکوپی پلیسه هایی را روی معده فرد ایجاد کرده و از طریق موجب کاهش حجم درونی معده و کاهش سطح داخلی معده می شود. به این طریق فرد مدتی بعد از عمل به اندازه قبل غذا نمی خورد. این روش مخصوص افرادی است که دارای ام بی آی MBI سی و پنج تا چهل باشند.

 

از مزایای این عمل می توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل این که هیچ گونه زخم و برشی در معده ایجاد نمی شود فرد دچار نشت داخلی و خونریزی نمی شود و هم چنین در صورت بروز مشکل احتمالی یا پشیمان شدن فرد پزشک قادر است چین خوردگی و پلیسه ها را باز کند و معده را به حالت اول برگرداند. این روش یک روش بسیار تضمینی بوده که فرد تا همیشه می تواند از آن استفاده کند. این روش نیز ممکن است مانند بقیه روش ها دارای عوارض احتمالی باشد.

 

از جمله عوارض آن می توان به این مورد اشاره کرد که فرد بعد از انجام جراحی حتما باید مراقب باشد که پرخوری نکند چرا که پرخوری زیاد منجر به گشاد شدن مجدد معده شده و در نتیجه فرد دوباره چاق خواهد شد.

 

 

۲_عمل لیپوماتیک

 

لیپوماتیک یا همان پیکر تراشی از جمله جراحی هایی است که پزشکان شیراز برای  رسیدن به اندام ایده آل به افراد پیشنهاد می کنند. در این عمل پزشک شیراز چربی های اضافی بدن را به صورت موضعی از بدن فرد خارج می کند. از مزایای این روش می توان به این موضوع اشاره کرد که فرد دچار خونریزی و درد نخواهد شد لازم به ذکر است که این روش برای برداشتن چربی های اضافی در برخی از اندام ها مانند شکم، پهلو، را، باسن و... به صورت موضعی است و پس از پایان عمل فرد کاهش وزن نخواهد داشت اما به اندام ایده آل خود خواهد رسید.

 

از عوارض احتمالی این عمل می توان به سوراخ شدن اعضای بدن، عفونت بدن، آمبولی و تورم در ریه ها، واکنش های آلرژیک، سوختگی، التهاب، کبودی، قرمزی و... اشاره کرد البته لازم به ذکر ایست که همه این عوارض دائمی نبوده و پس از گذشت دوره نقاهت به حالت عادی باز خواهند گشت و درصد کمی از این عوارض که اثر دائمی دارند تنها در موارد کمی و کم تر از ۲ درصد اتفاق خواهند افتاد.

 

 

نکاتی که قبل از عمل جراحی لاغری در شیراز باید در نظر داشته باشید؛

عمل جراحی لاغری شیراز | سینا پزشک

قبل از اقدام به عمل های جراحی لاغری در شیراز لازم است به نکات زیر حتما توجه کنید تا عوارض ناشی از این عمل را به کم ترین حد ممکن و یا به صفر برسانید؛

 

  • 1- درباره نوع عمل جراحی که قرار است انجام دهید حتما تحقیق کنید و اطلاعات کاملی را به دست آورید. امروزه اکثر افرادی که قصد انجام این عمل را دارند فقط می خواهند به کاهش وزن و لاغری برسند و برای آن ها اهمیتی ندارد رسیدن به این هدف از چه روشی باشد. پیشنهاد ما به شما این است که با روش انتخابی خود به طور کامل آشنا شوید و درباره آن مطالعه داشته باشید.
  • 2- جراحی لاغری معمولا هزینه بالایی دارد قبل از انجام عمل به طور کامل درباره هزینه ها اطلاعاتی را به دست آورید.
  • 3- به مدت سه ماه قبل از انجام عمل جراحی از مصرف دخانیات و نیکوتین جدا خودداری کنید.
  • 4- آزمایشات قبل از جراحی را حتما انجام دهید این آزمایش ها شامل آزمایش شمارش گلبول های خون، آزمایش ادرار، آزمایش پانل خون، شمارش پلاکت ها و... می باشد.
  • 5- در مورد پزشک خود حتما تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که دارای پروانه پزشکی باشد و هم چنین در کار خود متبحر و متخصص باشد.
  • 6- قبل از اقدام به جراحی حتما با پزشک خود مشاوره انجام دهید و او را در جریان بیماری های قبلی، حساسیت های دارویی و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  •  

عمل لاغری در شیراز به چه منظور انجام می شود؟

 

به طور کلی عمل لاغری در شیراز تنها به منظور ایجاد اعتماد به نفس در افراد و حتی جلوگیری از به وجود آمدن بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون انجام خواهد گرفت که در طی آن پزشک سعی می کند با دستکاری بافتهای معده روده و یا برخی دیگر از بخش های دستگاه گوارش باعث کاهش وزن و درمان کردن چاقی فرد شود که این روش‌ها به طور کلی عمل جراحی لاغری نام دارد که البته دارای روش های گوناگونی می باشد و در ادامه نیز انواع آن را با توضیحات لازم برای شما نام خواهیم بود.


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

انواع روش های انجام عمل لاغری به چه صورت است؟

 

انجام عمل لاغری در شیراز با توجه به شرایط بدنی و خواسته فرد از عمل با روش های متفاوتی انجام خواهد شد که عبارتند از:

 

اسلیو معده:

این روش از عمل لاغری در شیراز زمانی انجام خواهد شد که پزشک قصد داشته باشد حجم اولیه معده را کاهش دهد.

 

عمل اسلیو معده به صورت لاپاراسکوپی انجام خواهد شد و در طی جراحی پزشک باید یک قسمت مشخص از معده را که وظیفه آن ترشح کردن هورمون های مخصوص گرسنگی که همان گرلین نام دارد را بردارد و لازم است که حتماً حدود ۸۰ درصد از معده برداشته شود. پس از این جراحی معده حالت اولیه خود را از دست می ‌دهد و به شکل یک لوله خواهد شد که فرد مانند دوران پیش از عمل ‏میل به غذا ندارد.

 

پس از عمل تغییرات هورمونی جدیدی برای فرد رخ خواهد داد که می ‌تواند در صورت مبتلا بودن به فشارخون یا حتی بیماری های قلبی تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

پس از انجام این عمل اشتهای فرد به شدت کاهش پیدا می ‌کند به طوری که در هر وعده غذایی تنها مقدار بسیار کمی غذا را می تواند مصرف کند افرادی که قصد دارند این نوع عمل لاغری در شیراز را انجام دهند می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که نتیجه این عمل کاملا دائمی و غیرقابل بازگشت می باشد البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رژیم های غذایی مخصوص را کاملاً رعایت کنید.

 

بای پس معده یا روده:

این روش از عمل جراحی برای زمانی مناسب است که فرایند هضم و جذب غذا از طریق مسیر گوارش خارج شود یعنی عمل جراحی به گونه‌ای انجام خواهد شد که پس از آن تنها مقدار کمی از غذا هضم و جذب شده و بقیه آن نیز از بدن خارج شود.

 

برای انجام عمل بای پس معده باید دو مرحله را پشت سر گذاشت و در ابتدا لازم است که اندازه معده کوچکتر شود پزشک و سعی می‌کند از یکسری بست های مخصوص معده را به دو قسمت بخش کوچک بالایی و بخش بزرگتره پایینی تقسیم کند.

 

بخشی که در قسمت بالا قرار گرفته و کوچکتر است کیسه نام دارد پس از انجام عمل جراحی بای پس معده غذایی که می کنید این قسمت وارد می‌شود و می‌توان گفت این کیسه بر اندازه یک توپ کوچک است و تنها ۲۸ گرم از غذایی که میخوریم را در خود نگه می دارد در واقع باید گفت که شما به دلیل انجام این عمل و تغییر فیزیکی که به همراه دارد مانند اول میل به غذا ندارید که این کار در نهایت کاهش وزن را به دنبال دارد.

 

پس از بای پس کردن معده پزشک متخصص یک بخش کوچک از روده کوچک را نیز به سوراخی که قبلاً در کیسه ایجاد کرده متصل خواهد کرد که باعث خواهد شد غذای خورده شده توسط شما تنها از طریق این کیسه وارد سوراخ جدید شده و از آنجا نیز به روده کوچک راه پیدا می کند این تغییرات پی در پی باعث خواهد شد که بدن شما کالری کمتری را جذب کند.

 

روش های دیگری مانند لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی یا همان لاغری شکم وجود دارد و همانطور که گفتیم با توجه به شرایط بدنی شما انجام خواهد شد البته لازم است این نکته را نیز بگوییم که بالن معده یا باندینگ از جراحی های لاغری محسوب می شود، اما امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در این زمینه انجام شده استفاده از این روش بسیار کاهش پیدا کرده و دیگر رواج ندارد.

 


مطالعه بیشتر:

📍   پکیج لاغری تضمینی شکم، پهلو، ران، باسن و بازو سینا پزشک


در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره یا رزرو نوبت از بهترین پزشکان شیراز، با پشتیبان سینا پزشک در واتساپ پیام دهید یا تماس بگیرید.

  09178810721 -09304719151


 

چه افرادی کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری در شیراز می باشند؟

 

هنگامی که به پزشک متخصص انجام جراحی لاغری مراجعه می‌کنید در ابتدا برای اینکه متوجه شوند شما می توانید برای انجام این عمل جراحی اقدام کنید به شاخص توده بدنی دقت خواهند کرد.

  اگر محاسبات شاخص توده بدنی شما بالای ۴۰ باشد قطعاً انجام عمل لاغری و کاملاً مناسب و شما یک کاندید برای انجام آن خواهید بود.

 

اگر این شاخص بالای ۳۵ باشد می توانید با توجه به شرایطی که پزشک برای شما تعیین می کند عمل لاغری در شیراز را انجام دهید این شرایط شامل داشتن بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت کبد چرب فشار خون و غیره می باشد.

 

مزایای انجام عمل لاغری در شیراز چیست؟

 

با انجام جراحی لاغری علاوه بر این که می ‌توانید بیماری چاقی را درمان کرده و مز توانید یک اندام ایده آل بسازید دارای یکسری مزیت های دیگر نیز می باشد که عبارتند از:

 

۱-اولین و مهم ترین احساسی که بعد از انجام جراحی به وجود خواهد آمد این است که اعتماد به نفس اولیه شما به طور چشمگیری باز خواهد گشت.

۲- اندام شما کاملاً ایده آل و زیباتر از قبل به نظر می رسد.

۳-اکثر کارها فعالیت ‌هایی که پیش از جراحی امکان انجام دادن آن ها وجود نداشت اکنون به راحتی می توانید انجام دهید.

۴- مهم تر از هر چیزی سلامتی شما است که به راحتی از شر بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون و... خلاص می شوید.

۵- پس از پایان یافتن عمل جراحی اغلب داروهایی که قبلاً آن ها را مصرف می کردید کاهش پیدا می ‌کند.

 

پس از انجام عمل لاغری چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

 

مراقبت هایی که پس از انجام عمل لاغری در شیراز صورت می ‌گیرد می‌ تواند باعث شود که شما یک نتیجه مطلوب را از آن دریافت کنید که البته این جراحی نیز دارای یکسری مراقبت های مخصوص به خود می باشد که در ادامه سعی می کنیم آن ها را برای شما بیان کنیم.

 

پس از انجام عمل جراحی لازم است که بیمار به مدت یک تا دو روز در بیمارستان بستری شود و پس از آن نیز با توجه به تشخیص پزشک و شرایط بدنی بیمار می تواند مرخص شود.

 

در روزهای اول پس از جراحی چنانچه بیمار درد داشت باید از مسکن استفاده کند، البته این مسکن و آمپول ها پیش از آنکه از بیمارستان مرخص شوید توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد. چنانچه این مراقبت ها به بهترین نحو ممکن انجام شود می ‌توانید در مدت زمان کوتاهی به زندگی عادی خود بازگشته و فعالیت‌ های روزانه را از سر بگیرید.

 

بهتر است پس از ترخیص شدن از بیمارستان روزانه ۱۰ تا ۱۵ لیوان آب یا آبمیوه مصرف کنید زیرا در این دوره لازم است که بدن بیمار به طور کامل تقویت شده تا دچار ضعف و بیحالی ها نشود و حتما این موارد تا. پایان دوره نقاهت رعایت کنید

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی