3 روش جراحی دیسک گردن در شیراز و مراقبت های بعد از عمل

author Image ادمین سایت
Calendar Icon 07 اسفند 1401
user Image زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
Blog Image

انجام هر نوع عمل جراحی احتیاج به یک دوره بهبود خاص دارد و ممکن است در هر عملی این دوره تفاوت هایی را به همراه داشته باشد اما لازم است این نکته را بیان کنیم که با انجام عمل جراحی دیسک گردن در شیراز در یک بازه زمانی شما قادر به انجام کارهای روزمره خود نخواهید بود.

در این مقاله قصد داریم به تمامی مطالب مربوط به جراحی دیسک گردن در شیراز و همچنین زمان بهبودی آن در بیمار ها مطالب کاملی را بیان کنیم به شما پیشنهاد می دهیم که تا انتها ما را همراهی کنید.

بهبودی پس از جراحی دیسک گردن در شیراز

یک محدودیت برای شما در زمان جراحی دیسک گردن در شیراز وجود دارد البته پس از گذراندن دوره بهبودی بعد از جراحی دیسک گردن در شیراز اکثر بیماران یک بهبودی و چشمگیر و کاهش درد را به دنبال دارند. اگر انجام جراحی دیسک گردن آخرین مرحله درمان شما میباشد پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول یک پزشک حاذق و مجرب را برای این کار انتخاب کنید به این دلیل که جراحی دیسک گردن برای یک عمل کاملاً حساس می باشد و احتیاج به دقت بسیار زیادی دارد.

یک محدودیت برای شما در زمان جراحی دیسک گردن در شیراز وجود دارد البته پس از گذراندن دوره بهبودی بعد از جراحی دیسک گردن در شیراز اکثر بیماران یک بهبودی و چشمگیر و کاهش درد را به دنبال دارند.

اگر انجام جراحی دیسک گردن آخرین مرحله درمان شما میباشد پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول یک پزشک حاذق و مجرب را برای این کار انتخاب کنید به این دلیل که جراحی دیسک گردن برای یک عمل کاملاً حساس می باشد و احتیاج به دقت بسیار زیادی دارد.

۳ روش جراحی دیسک گردن در شیراز:

 

دیسک گردن همان آرتروز گردن است و به معنای بیرون زدگی مهره های گردن می باشد.  دیسگ گردن، ممکن است برای هر کسی به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این مقاله سعی می کنیم، ۳ روش جراحی دیسک گردن در شیراز را، به طور کامل بررسی کرده و اطلاعات کاملی از این بیماری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

بیماری دیسک گردن به علت جا به جایی و نا هنجاری در مهره های گردن ایجاد می شود. این بیماری در اثر اسپاسم عضلانی منجر به درد شدید در ناحیه گردن خواهد شد. بیش از ۹۰ درصد افراد درد ناشی از این بیماری را تجربه می کنند. در این مقاله با بررسی جراحی دیسک گردن در شیراز همراه با شما عزیزان خواهیم بود. لطفا تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

 

بیماری دیسک گردن:

 

ممکن است در اثر سانحه تصادف، آسیب های واردشده از کار و یا ورزش، به این بیماری مبتلا شوید. درد گردن ممکن است به دلیل انحطاط دیسک، تنگی کانال نخاعی، ورم مفاصل، در موارد خیلی کم سرطان و یا مننژیت، اتفاق بیفتد. در صورت بروز عارضه درد در ناحیه گردن، باید متخصص و جراح مغز و اعصاب  در شیراز مراجعه کرد‌.

 

اولین نسخه های درمانی درد گردن، شامل فیزیوتراپی، ورزش های مربوط به گردن و داروهای ضد درد می باشد. در صورت جواب  ندادن نسخه اول، پزشک داروهای استروئیدی را به گردن شما تزریق می کند. باید توجه داشت که جراحی گردن، آخرین راه در صورت جواب ندادن درمان های دیگر، می باشد.

 

دیسک گردن چگونه ایجاد می شود؟

 

مهره های گردن انسان هفت عدد هستند که میان آن ها ماده ژلاتینی وجود دارد که دیسک گردن نامیده می شود به عبارتی دیگر دیسک گردن نوعی مفصل به شمار می رود که حرکت مهره های گردن را روی هم سهولت می بخشد. مفصل گردن نیز ممکن است مثل دیگر مفاصل بدن دچار آسیب دیدگی، بیرون زدگی و ساییدگی شود. دیسک گردن و ساییدگی مفاصل به طور معمول با افزایش و کهولت سن در اکثر افراد رخ می دهد.

 

در اثر حرکت مداوم دو مفصل کنار هم در طول زمان مفاصل دچار سایش و فرسودگی می شوند اما دیسک گردن اندکی با ساییدگی مفاصل سایر نقاط بدن متفاوت است. با افزایش سن مایع بین دیسک گردن به تدریج کم شده و رو به خشکی می شود. با خشک شدن این ماده حرکت دو مهره در کنار هم سخت و سخت تر شده و موجب ساییدگی می شود. گاهی نیز با در اثر این خشکی و تحت فشار قرار دادن این مهره ها دیسک گردن بیرون می زند.

 

چرا بیرون زدگی دیسک گردن خطرناک است؟

عمل دیسک گردن در شیراز با سینا پزشک

از قسمت نخاع یک سری عصب ها وارد کتف و شانه می شوند که مسئول احساس درد و انجام حرکات در این ناحیه هستند. غیر از آن نخاع در قسمت گردن دارای عصب های فراوانی است که به سمت پایین بدن رفته و در کنترل ادرار و مدفوع فرد دخالت دارند. بنابراین بیرون زدگی دیسک گردن و ایجاد آسیب دیدگی گردن می تواند تاثیر وسیعی بر عصب های نخاع و در نهایت در کل بدن داشته باشد.

 

برای دیسک گردن به کدام متخصص مراجعه کنیم؟

 

یکی ار سوالات متداول بیمارانی که گردن درد دارند این است که به چه متخصصی مراجعه کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پزشکانی که در زمینه بیماری ها و مشکلات اسکلتی عضلانی تخصص دارند متخصصین ارتوپدی نام دارند که در هنگام احساس گردن درد و داشتن دیسک گردن باید به آن ها مراجعه کنید.

 

متخصصین ارتوپد در بیش تر مواقع می توانند اکثر گردن درد ها را درمان کنند و معمولا خیلی کم پیش می آید که گردن درد علت دیگری جز مشکلات عضلانی و اسکلتی داشته باشد و از حوزه تخصص پزشک ارتوپد خارج باشد. در بالای ۹۰ درصد مواقع انواع مختلف مشکلات مفصلی، اسکلتی و عضلانی توسط ارتوپد ها قابل تشخیص و درمان است و امکان ارجاع بیمار به پزشک دیگر توسط ارتوپد خیلی کم است‌. هنگام انتخاب پزشک ارتوپد توجه داشته باشید که پزشک دارای مهارت و تجربه کافی در این زمینه باشد.

 

راه های تشخیص بیرون زدگی دیسک گردن در شیراز

 

ممکن است که برای شما نیز پیش آمده باشد که در ناحیه دست ها و بازو احساس درد کرده باشید. می دانید که حس درد در این نقاط از علائم بیماری دیسک گردن هستند اما لزوما هر احساس دردی در این مناطق نشان دهنده بیماری دیسک گردن و نیازمند انجام ام ار آی نمی باشد. فردی که دارای این علائم باشد باید ابتدا توسط پزشک متخصص شیراز معاینه شود و در صورت تشخیص پزشک در مرحله بعدی فرد باید اقدام به انجام ام ار آی کند.

 

با انجام ام ار آی وضعیت قرار گیری دیسک ها و بیرون زدگی آن ها به طور کامل مشخص می شود. در برخی از افراد نیز جهت رویت جزئیات استخوانی مهره ها لازم به انجام سیتی اسکن می باشد. در روش دیگر جهت تشخیص بیماری پزشک شیراز سوزن ظریفی را وارد عضلات دست ها و پاها کرده و از این طریق عمدکرد عضلات فرد را مشخص می کند و تشخیص می دهد که کدام عصب ها در کدام ناحیه متحمل فشار بیش تری هستند. اما با این حال برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه پزشک و انجام ام ار آی خواهد بود.


مطالعه بیشتر:

جراحی دیسک کمر در شیراز و 4 روش جراحی این عمل


 

امکان عود کردن دیسک گردن پس از جراحی در شیراز

 

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که دیسک گردن پس از جراحی ممکن است دوباره عود کند یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. با وجودی که احتمال عود کردن دیسک کمر بعد از جراحی وجود دارد اما دیسک گردن معمولا بعد از جراحی دوباره عود نخواهد کرد به دلیل این که در هنگام جراحی این دیسک به طور کامل خارج شده و به وسیله پروتز جایگزین می شود اما ممکن است بعد از عمل مهره های مجاور آن دچار بیرون زدگی و دیسک شوند.

 

لازم به ذکر است باید پس از عمل جراحی کلیه مراقبت های پس از عمل انجام شود چرا که در صورت عدم استراحت کافی و انجام حرکات نامناسب احتمال خروج دیسک مجاور بیش تر شود. بیرون زدگی دیسک های مجاور لزوما نیازمند عمل جراحی نمی باشد و ممکن است که با فیزیوتراپی و روش های غیر جراحی درمان شود.

 

موارد ممنوعیت جراحی دیسک گردن در شیراز

 

به طور کلی افرادی پزشک جراحی دیسک گردن را برای افرادی که به بیماری های زیر مبتلا هستند توصیه نمی کند؛

 

الف_ پوکی استخوان

ب_ دیابت

ج_ بیماری مفاصل

د_ عفونت

ه_ التهاب

 

هم چنین به دلیل این که در جراحی دیسک گردن پزشک مهره های گردن را با مواد دیگری جایگزین می کند و با فولاد ضد زنگ سر و کار دارد انجام این عمل برای افرادی که به فولاد ضد زنگ حساسیت دارند قابل اجرا نیست و توصیه نخواهد شد.

 

خطرات احتمالی جراحی دیسک گردن در شیراز

عمل جراحی دیسک گردن در شیراز

گرچه جراحی دیسک گردن بی خطر است و اگر زیر نظر پزشک و جراح با تجربه انجام شود خطرات آن حتی به صفر درصد نیز می رسد اما به طور کلی انجام جراحی دیسک گردن ممکن است با خطرات احتمالی همراه  باشد. از جمله خطرات احتمالی جراحی دیسک گردن در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱_ واکنش و حساسیت به مواد بی هوشی

۲_ عفونت در اثر عدم مراقبت صحیح و رعایت نکات بهداشتی پس از جراحی

۳_ خونریزی شدید

۴_ آسیب به اعصاب حسی نخاع

۵_ افزایش طول درمان و دوره نقاهت

۶_ درد بیش از حد در ناحیه گردن

 

دوره نقاهت پس از جراحی دیسک گردن در شیراز

 

به فاصله زمانی بهبودی کامل پس از جراحی دوره نقاهت گفته می شود. دوره نقاهت در انجام جراحی های مختلف بر اساس نوع جراحی، میزان برش، زخم و اسکار با هم متفاوت است. معمولا چند ساعت پس از جراحی دیسک گردن می توانید از جای خود بلند شوید و راه بروید در طول این مدت تا زمان بهبودی ممکن است شما درد زیادی در ناحیه گردن داشته باشید و جای زخم روی گردن شما دیده شود. مدت زمان دوره نقاهت پس از جراحی دیسک گردن به عوامل زیر بستگی دارد:

 

الف_ تجربه پزشک: در صورتی که پزشک ماهر باشد و تجربه کافی در زمینه جراحی دیسک گردن داشته باشد دوره نقاهت و زمان بهبودی بیمار کوتاه تر خواهد بود.

 

ب_ مراقبت صحیح: رعایت بهداشت، عوض کردن مرتب پانسمان، شست و شوی زخم و به طور کلی رعایت کلیه مراقبت های پس از عمل منجر به تسریع در روند بهبودی بیمار و کوتاه تر شدن طول دوره نقاهت خواهد شد.

 

ج_ نحوه قرار گرفتن سر: پس از انجام جراحی باید مراقب باشید خیلی شر خود را پایین نگیرید و سر بیش تر به سمت بالا باشد. هنگام خوابیدن نیز مراقب نحوه قرار گرفتن سر و زاویه گردن با زمین باشید. رعایت این نکات می تواند سبب کوتاه تر شدن دوره نقاهت شما شود. البته پس از پایان یافتن دوره نقاهت نیز لازم است بیمار جهت مراقبت از عود کردن دیسک گردن مراقبت هایی را انجام دهد.

 

بهترین پزشک متخصص جراحی دیسک در شیراز

 

زمانی که فرد دچار دیسک گردن می شود انتخاب پزشک متخصص برای او مشکل می شود. فرد در صورت بروز چنین مشکلی حتما بابد تحت درمان و جراحی فرار بگیرد چرا که در صورت عدم درمان ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد ایجاد کند. در این مورد ما به شما پیشنهاد می کنیم لیست بهترین جراحان شیراز را از گوگل جست و جو کنید و جهت مشاوره، معاینه و درمان بیماری خود از طریق سایت سینا پزشک به آن ها مراجعه کنید.

 

علائم دیسک گردن:

جراحی دیسک گردن با لیزر در شیراز

1-احساس درد در ناحیه گردن و بازو

2- قدم برداشتن های بی ثبات و لرزان

3- احساس سستی در دست ها

4- عدم هماهنگی

5- اسپاسم عضلانی در پاها


مطالعه بیشتر:

4 روش جراحی تنگی کانال نخاع در شیراز و مراقبت های بعد عمل


 

گزینه های درمانی دیسک گردن غیر از جراحی:

 

در صورت ابتلا به دیسک گردن، جراحی آخرین راه می باشد. در ابتدای درمان، پزشک سعی می کنند با نسخه های زیر، مشکل درد گردن بیمار را رفع کند:

 

گردن بند طبی:

 با استفاده از گردن بند طبی، حرکات گردن به جهات مختلف محدود می شود و به کردن و ریشه های عصبی آن، استراحت داده می شود.

 

فیزیوتراپی:

یکی دیگر از راه های درمان دیسک گردن، انجام ورزش های طبی می باشد که به افزایش قابلیت انعطاف در ناحیه گردن و تقویت آن کمک می کند.

 

تزریق کورتیکواستروئید:

در صورتی که دو روش بالا موفقیت آمیز نبود، تزریق کورتیکواستروئید با نظر متخصص انجام می شود.

 

انجام ورزش های گردن:

 ورزش های مخصوص گردن، باعث انعطاف پذیری گردن و تقویت عضلات آن می شود.

 

جراحی:

در صورتی که هیچ یک از روش های بالا تاثیرگذار نبود، از جراحی دیسگ گردن استفاده می شدد.

 

 

جراحی دیسک گردن در شیراز:

 

شیراز، پزشکان متخصصی برای انجام جراحی دیسک گردن دارد و این جراحی به سه شکل انجام می گیرد:

 

1- دیسککتومی قدامی گردن:

 

 عمل مورد نظر بر روی ناحیه گردن انجام شده و فشار ریشه عصبی را از بین می برد.

 

2- کورپکتومی قدامی گردن:

 

 این عمل، با عمل دیسککتومی قدامی انجام شده و برای برطرف کردن تنگی

چند سطحی گردن به علت فشردگی ستون فقزات به  یک زایده استخوانی تبدیل شده است، انجام می گیرد.

 

3- میکرودیسککتومی خلفی:

 در این روش یک برش عمودی در پشت گردن و معمولا در وسط، انجام می شود. این روش برای درمان فتق بزرگ دیسک نرم که در کناره طناب عصبی قرار دارد، به کار می رود.

 

ورزش بعد از عمل دیسک گردن در شیراز:

 

ورزش همیشه شفا بخش بوده و برای بیماری های مربوط به مفصل، انواع دیسک و ستوان فقرات، خاصیت درمانی دارد. انجام ورزش های خاص بعد از عمل مربوط به دیسک گردن، به عنوان یکی از مراقبت های بعد از عمل، توصیه می شود. از جمله ورزش های موثر بعد از انجام جراحی دیسک گردن در شیراز، به صورت زیر است:

 

۱_ پل زدن به وسیله دو پا، همراه با انقباض عضلات شکم:

 

برای انجام این حرکت لازم است راستای طبیعی ستون فقرات حفظ شود و همزمان با آن، عضلات شکم و لگن منقبص شود. انجام این حرکت باید با راست شدن مفصل ران انجام گیرد، نه افزایش قوس کمر. این حرکت را در تصویر بالا مشاهده کنید.

 

۲_ پل زدن به وسیله یک پا، همراه با انقباض عضلات شکم و لگن:

 

برای انجام این حرکت نیز، مانند حرکت قبلی، باید راستای طبیعی ستون فقرات حفظ شود و همزمان با آن عضلات لگن و شکم منقبض شوند‌. همانند تصویر بالا این حرکت با کمک یک پا انجام می شود و در انجام آن باید با راست شدن مفصل ران انجام گیرد و قوس کمر به صورت ثابت بماند و افزایش نیابد.

 

انجام ورزش های قدرتی:

 

بهتر است بعد از انجام عمل دیسگ گردن در شیراز، برای بهبود وضعیت، ورزش های قدرتی انجام دهید. برای انجام این درزش، ابتدا از اجسام  سبک استفاده کنید و متناسب با میزان تحملتان و حفظ راستای ستون فقرات، روز به روز به وزن اجسام اضافه کنید‌. این روش Sweep lifting  نام دارد و برای انجام آن، توجه به تکنیک صحیح بررداشتن و جابه جایی اجسام، به خصوص برای کسانی که در فعالیت شغلی و ورزشی خود با اجسام سنگین سر و کار دارند، بسیار ضروری است.

 

 

تکنیک صحیح جا به جایی اجسام:

 

به منظور حا به جایی اجسام، فرد بیمار باید به جسم مورد نظر نزدیک شود و برای برداشتن جسم، بدون خم کردن کمر، زانوهای خود را خم کند و جسم را از زمین بردارد. توجه شود در تمامی مراحل، راست بودن و حالت طبیعی ستون فقرات حفظ شود.

 

 

انواع روش های جراحی دیسک گردن در شیراز

 

روش های مختلفی برای انجام جراحی دیسک گردن در شیراز وجود دارد که بنا بر شرایط بیمار نوع جراحی انتخاب خواهد شد اما رایج ‌ترین روش ‌هایی که پزشکان سعی می‌ کنند از آن استفاده کنند روش قدامی یا روش از جلو و یک روش خلفی یا روش جراحی از عقب گردن می باشد که هر کدام از آن ها در یک از جای مخصوص خود کاربرد دارد سعی می ‌کنیم در ادامه انواع این روش ها را توضیح دهیم.

 

1- جراحی دیسک گردن از جلو:

همانطور که گفته شد لازم است در برخی موارد بیمار از جلوی گردن یا آنتریور یا از پشت گردن پستریور جراحی شود.

معمولاً پزشکان از جراحی دیسک گردن در شیراز برای بیمارانی استفاده خواهند کرد که در وهله اول به گردن باعث فشار آمدن بسیار زیاد به ریشه عصبی شده و همچنین در یک یا دو قسمت بر روی نخاع نیز فشار وارد کرده باشد.

 

در طی عمل جراحی پزشک با استفاده از آن انسزیون های حدود ۲ تا ۳ سانتی متر را وارد ناحیه جلوی گردن می کند و این کار باعث خواهد شد که عضلات و عروقی که در جلوی گردن قرار دارند به راحتی و با کمک دست از یکدیگر جدا شود در این قسمت جراح به قسمت جلوی ستون فقرات خواهد رسید و با استفاده از دستگاه رادیوگرافی که همزمان در طی جراحی انجام خواهد شد محل مورد نظر ضایعه را مشخص خواهد کرد و پس از آن از میکروسکوپ استفاده کرده و اکارتورهای فضا کاملا مشخص خواهد شد و پس از آن نیز دیسک به تدریج تخلیه می شود.

 

کارایی میکروسکوپ در جراحی دیسک گردن در شیراز این است که جراح بتواند لبه ‌های مهره را در بالا و پایین فِرِض کند و به وسیله آن استخوان هایی که باعث شده روی نخاع و ریشه آن فشار زیادی وارد کرده را آزاد کند پس از آن قطعاتی که باعث به وجود آمدن فشار روی نخاع شده اند نیز آزاد شوند.

 

پس از انجام این مراحل نیز فضای خالی شده توسط یک وسیله که کیج نام دارد و دارای جنس های مختلفی نیز می باشد پر خواهد شد در برخی مواقع نیز پزشک تشخیص می دهد که از دیسک های مصنوعی یا آرتیپیشیال به عنوان جایگزین استفاده کند.

 

پس از انجام جراحی دیسک گردن در شیراز این امکان وجود دارد که بیمار بتواند بهبودی قابل توجهی را در دست های خود تجربه کند یا چنانچه اگر فشار روی نخاع باشد پس از گذشت چند روز از قدرت اندام های تحتانی و فوقانی بیشتر شده و افزایش پیدا می‌ کند.

 

پس از انجام جراحی دیسک گردن در شیراز که در قسمت جلو انجام می شود تنها یک شب بستری شدن کافی بوده و بیمار می تواند صبح روز بعد از بیمارستان ترخیص شود در این روش جراحی که از آن به طور کامل نام بردیم یک تا سه دیسک به مورد دسترسی پزشک می باشد و می توان گفت انجام جراحی به این روش عوارض بسیار کمی را در پی دارد و به بیماران نیز کمک خواهد کرد

 

2- جراحی دیسک گردن از قسمت پشت:

 

این نوع جراحی نیز برای بیماران خاص انجام خواهد شد و می توان گفت عمدتاً برای آن دسته از افرادی که این جراحی لازم است که به جز دیسکوپاتی دیسک گردن دچار تنگی کانال سرویکال باشند.

در این روش از جراحی دیسک گردن در شیراز لازم است که بیمار روی شکم خوابیده و همچنین روی تخت قرار بگیرد و پس از انجام بیهوشی کامل پزشک استفاده می کند که به مقدار ۱۰ سانتیمتر از پشت گردن را به طور کامل باز کند.

 

پس از آن که پزشک عضلات را به طور کامل از یک جدا کرد لامینا و سایر استخوان هایی که باعث فشار آمدن به نخاع و ریشه شدن را از آن محل به طور کامل برداشته و این کار باعث خواهد شد که نخاع آزاد شود.

 

با توجه به تشخیص پزشک و چنانچه لازم شود قطعه دیسک پاره که بر روی نخاع فشار زیادی وارد کرده است را از روی ریشه برداشته و خارج می کند در برخی مواقع نیز لازم است که برای بیماران از فیوژن یا کارگزاری پیچ استفاده شود برخی دیگر از بیماران نیز ممکن است به پیوند زدن استخوان از پشت مهره نیاز پیدا کنند البته این مورد در تمامی بیماران اتفاق نخواهد افتاد.

پس از انجام جراحی به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بیمار ترخیص خواهد شد.

 

3- جراحی ۳۶۰ درجه (جراحی همزمان):

 

این نوع جراحی که نوع سوم آن نیز می باشد بسیار سنگین تر از دو روش گفته شده است، اعمال جراحی ۳۶۰ درجه و یا همزمان قدامی و خلفی است. از این روش جراحی دیسک گردن در شیراز زمانی برای بیماران استفاده خواهد شد که دچار تنگی بسیار شدید دیسک گردن شده اند و یا نخاع کاملا سفید شده و همزمان دیسک‌ های گردن و روی نخاع فشار وارد می کند که می توان گفت این افراد بیماران پرخطر و پر ریسکی نیز می باشند.

 

شاید شما نیز با توجه به نام این جراحی  تشخیص دهید که چگونه انجام می شود، پزشک در طی این جراحی علاوه بر جراحی از پشت از جلوی گردن از جلو نیز دیسک ها را تخلیه می کند و به همین دلیل این نوع جراحی به ۳۶۰ درجه معروف می باشد که در طی آن بیمار از دو طرف جراحی خواهد شد.

 

پس از انجام این جراحی نیز بیمار می ‌تواند پس از گذشت یک یا دو روز بهبودی خود را به دست آورده و با توجه به تشخیص پزشک از بیمارستان مرخص شود.

این روش جراحی بسیار سخت تر و سنگین تر از دو روش قبلی که در مورد آن توضیحات لازم را بیان کردیم می باشد اما برای بسیاری از بیماران که دو روش قبلی جوابگو نیست لازم است که این روش جراحی دیسک گردن در شیراز انجام شود.

 

پس از انجام جراحی دیسک گردن در شیراز چگونه باید از زخم های جراحی مراقبت کرد؟

 

معمولاً برای انجام این جراحی از بخیه های جذبی استفاده خواهند کرد که پس از آن احتیاجی نیست که بیمار به طور مجدد به مطب مراجعه کرده تا بخیه آن را بکشند. همچنین سعی می شود از یک سری نوارهای کوچک استفاده شود تا زخم را بسته نگه دارد و این امکان وجود داشته باشد که تحت فشار کمتری به بهبود یابد. پس از استحمام سعی کنید که با استفاده از یک حوله پاکیزه جای ‌زخم را خشک کنید به این دلیل که ممکن است از زخم، خون یا مایع ترشح شود همچنین باید با دقت بالا پانسمان را تعویض کنید و چنانچه اگر مایع به مدت یک یا دو روز وجود داشت این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

پس از انجام جراحی تا چه مدت در برخی کارها محدود خواهد شد؟

 

پس از انجام جراحی دیسک گردن در شیراز انجام حرکت های گردن در یک بازه زمانی محدود خواهد شد به این دلیل که بهبود پیدا کردن کامل عضلات و بافت های دیگر به مدت چند هفته زمان می ‌برد. حتماً توجه داشته باشید که چنانچه قصد حرکت دیگری را نیز دارید باید حتماً احتیاط لازم را رعایت کنید و اگر حرکت شما تکرار شونده یا ناگهانی باشد ممکن است عوارض را به همراه داشته باشد.

 

این امکان برای اکثر افراد وجود دارد که در هفته های اول به اجسامی را تا وزن 3.5 کیلوگرم را بلند کنند. توجه داشته باشید که پس از انجام برخی کارهای ساده مانند پانسمان کردن خودتان و غذاخوردن حتماً احتیاط کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاع از برنامه کاری پزشکان و رزرو نوبت کلیک کنید.

Link Icon اشتراک گذاری:
whatsApp FaceBook Twitter Mail telegram

دیدگاه شما

پاسخ
user Icon
comment

0 نظر در صف بررسی

پزشکان پیشنهادی